JVC a Sony jdou do akčních kamer

Autor: Keli, vydáno: 4.7.2012

ikonaNa poli kamery pro zaznamenávání ačkních záběrů doposavad byla absolutním králem Go Pro, velcí giganti a tradiční výrobci kamer JVC a Sony tento segment zanedbávali a nyní se snaží dohnat ztrátu.



První si představíme kameru JVC Adixxion – tato kamera je již téměř na trhu, jsou známy její parametry a i uvedení na trh – v průběhu letošního léta. Cena je 350 amerických dolarů.

Parametry
- vodě (do 2m), nárazu, prachu, mrazu odolná
- zabudované Wi-Fi (pro dálkové ovládání, streamování a propojení s telefonem)
- snímač 5M CMOS
- 1.5 palcový LCD monitor
- 5× digitální zoom
- stabilizace obrazu Digital Image Stabilizer (DIS)
- rozlišení videa / počet snímků Full HD 1920×1080/30 sn.,1280×960/30 sn., 1280×720/60 sn., 1280×720/30 sn., 848×480/30 sn.
- fotografování s 5 megapixel. rozlišením
- karty SD/SDHC/SDXC
- možnost nahrávat časosběrné záběry
- nastavení bíle (automaticky a manuálně), automatické nastavení expozice
- časovač
- HDMI (mini) rozhraní
- výměnná baterie



 




Druhou představenou kamerou je Sony – o této je zatím k dispozici poměrně málo informací, ví se jen, že bude disponovat stabilizací obrazu Sony SteadyShot, obrazovým snímačem Exmor R CMOS a širokuúhlým objektivem Carl Zeiss Tessar. Na další informace nezbývá než si počkat.



 

Diskuze

  • anonymní uživatel swettko 4.7.2012 v 9:25

    Myslim ze jedinou devizou techto kamer bude proti GoPro pouze tvar. Jinak se budou za Hero HD jenom plazit! Ale je dobre ze vzroste konkurence, treba pujdou ceny dolu a vyvoj nahoru. Tak uvidime po prvnich zaberech...

  • anonymní uživatel Zdenek 4.7.2012 v 9:32

    Ja bych rekl, ze prave Sony se svym Carl Zeiss objektivem behem 2 let rozdrti vsechny GoPro kamery...ale to je jen muj nazor :))

  • anonymní uživatel zvěřinec (xxx) 4.7.2012 v 9:50

    Se zkušenostma co tyhle firmy na poli audio/video maj pošlou GoPro rychle do kopru. Doposud zřejmě nebyli přesvědčeni, že se jedná pro ně o zajímavý segment, ale těch co si tydle sračky kupují je spousta a tak do toho SONY a JVC šlápli, kdyby nebyli přesvědčeni že budou minimálně konkurenceschopní a že své produkty prodaj, tak to nedělají. Takže souhlasím se Zdenkem a jen dodám, že to dle mého nebude jen díky objektivu.

  • anonymní uživatel m 4.7.2012 v 9:56

    a pokial viem exmor r by mal byt dobry za znizenych svetelnych podmienok ;)

  • anonymní uživatel lexi 4.7.2012 v 10:01

    Ja si myslim ze Sony uz nevi co a technologicky naskok ktery Sony v minulosti melo uz spis nema. S telefonama taky moc velkou diru neudalo, spis naopak :) A navic tam daj urcite memory stick :) Myslim ze GoPro, Drift, Contour nespi a ze budou nit navrh...

  • anonymní uživatel Honza (marekhonza00 (a) gmail.com) 4.7.2012 v 10:04

    Sony mi s jejím tvarem připomíná Contour HD..které mám doma je nejvíc na hov**...zadní kryt se odlomil(držel na gumičce)do ruky sice paráda,ale mrazu vzorná nebyla,vodě už vůbec ne,mlžila se...nejhorší kamera,co mám..teď jsem koupil GoPro HD2 a nemůžu si vynachválit.Ovšem Sony a JVC jsou na poli téhle techniky rozhodně déle,takže to vidím tak,že nakonec prostě GoPro překonají s klidem cca do 2 až 4 let a ceny půjdou rapidně dolů.

  • anonymní uživatel Mára 4.7.2012 v 10:17

    Desítky let zkušeností s výrobou záznamové techniky, oproti firmě, která začala nedávno vyrábět extrem. kamery a těží jenom ze svého relativně monopolního postavení na trhu? Myslím, že výsledek je jasný...

  • anonymní uživatel Jr. 4.7.2012 v 10:59

    Já myslim, že lepší než GoPro shit bude snad už všechno. Tahle optika by alespoň mohla zvládat jiné světelné podmínky, než jen úplné azuro. Mohla by třeba zvládat přechody ze slunce do šera (a né 4 oslepené vteřiny jako u GoPro). Třeba bude zvládat zvuk, kterej nebude znít jak když si dva lidi povídaj zavření v sudu. Bude mít displej za kterej se nebude muset připlácet dvojka. A třeba bude celá levnější...
    Hledal bych v tom jenom pozitiva. Při nadvládě těch srá*ů je jen a pouze radost sledovat vstup další konkurce na trh.

  • anonymní uživatel Norcar 4.7.2012 v 11:13

    www.conrad.cz/...
    neco jako toto, podobný drzaky jako GOPRO ...

  • anonymní uživatel head 4.7.2012 v 11:39

    hahaha, ze viac ako 10 rocne skusenosti, bla bla...

    V tak rychlo rozvijajucom segmente to nehra rolu, vid nokia s telefonmi. Kedysi kral, teraz krachuje + existuje milion inych prikladov. Proste zaspali dobu a ini ich prebehli. Presne tak ako GoPro predbehol konkurenciu. Resp. GoPro zacali udavat trend odkedy prisli s HD.

    Z jednej strany vitam ich snahu, snad to posunie vyvoj este viac dopredu. Avsak z druhej strany sa zatial na gopro nechytaju. Ani co sa tyka techniky, prislusenstva a marketingu a nemyslim si, ze toto nejak ohrozi poziciu GoPro.

  • anonymní uživatel patrik (hertelpatrik9 (a) gmail.com) 4.7.2012 v 11:51

    Vyzerá to slušne www.youtube.com/...

  • anonymní uživatel KUbajsz (kubajsz (a) gmail.com) 4.7.2012 v 13:05

    Na to Sony se moc těším, v posledních letech udělali obrovskej pokrok ve video a foto kamerách a tohle bude fakt pecka. Co jsem měl tu možnost zkoušet jejich poslední hračičky, tak jsou fakt o krok dál než ostatní ...

  • anonymní uživatel Onan 4.7.2012 v 14:03

    Mluví lidi, co GoPro ani v ruce nedrželi, natož s ním natáčeli a stříhali..

  • anonymní uživatel Jordy 4.7.2012 v 14:12

    to Onan: A co s tím má společného stříhání? To se přeci v GoPro nedělá, tak co to sem taháš?

  • anonymní uživatel LosTomanos (lostomanos (a) gmail.com) 4.7.2012 v 14:40

    Lexi: už dlouhé léta fotím na SONY, mám od nich druhou zrcadlovku a hádej co v nich je? Áno, SD karty. Jinak souhlasím s Kubajszem a Jr...

  • anonymní uživatel KUbajsz (kubajsz (a) gmail.com) 4.7.2012 v 15:08

    Onan: no, přesně tak ... co je to vlastně to GoPro?

  • anonymní uživatel Onan 4.7.2012 v 15:32

    Myslel jsem tím natočit něco dobře a dobře si s materiálem poradit, ale to jen abyses hned něčeho nechytil.. Jestliže mi JVC nabídne kameru o 50dolarů dražší než je Hero 2, která může 2 metry pod vodu, pro mě méně užitečný rozlišení videí, 5MPx fotky oproti 11ti.. Je pro mě GoPro jasná volba, jediný výhody snad v zoomu a a displeji a jak je na tom příslušenství? Sony na tom bude možná díky optice líp, bez displeje, ale dost mě zajímá cena, myslím že se pod GoPro zase nedostane.. Toť můj názor, který mně nikdo nevezme...

  • anonymní uživatel afroush (o.valchar (a) seznam.cz) 4.7.2012 v 17:29

    Nejlepší je něco hodnotit, porovnávat a hanit ještě před tím, než se to dostane na trh! GoPro se vyhrabávalo z ničeho, nevěděli o optice nic a za krátkou dobu udělali velký skok .. JVC a Sony jsou na trho už hodně dlouho a budou začínat na úplně jiné úrovni než začínalo GoPro .. první generace bude mít určitě svoje mouchy, ale tuším že na tom za chvíli budou minimálně srovnatelně s GoPro .. víc momentálně těžko říct.

  • anonymní uživatel Petr (peta.suchy (a) gmail.com) 4.7.2012 v 17:56

    Tak to JVC je v podstatě identický s GoPro 1, akorát má navíc Wi-Fi, displej, stabilizátor a možnost něco nastavit, co se natáčení týče. Kdyby to bylo za 300, tak by to byl vážnej kandidát, protože v čem ho Hero2 překoná? 120fps v 480p? 11Mpix? Ani jedno mi nepřijde jako nějakej trhák...

  • anonymní uživatel CHEeSE 4.7.2012 v 19:38

    Jr: Ukáž mi jednu extrémnu kameru ktorá ma dobrý zvuk a je zároveň tak odolná ako GoPro, pri vysokej rýchlosti kvalitný zvuk nezaznamená žiadna kamera bez externého mikrofónu. Jednu nielen extrémnu kameru ktorá sa pri prechode z tmavého miesta na svetlé prispôsobí hneď, takých by sa zopár aj našlo ale za tých 350€ čo dáš za GoPro by si ju hľadal veľmi ťažko. A s tým displejom súhlasím len z časti, áno bolo by to plus keby GoPro malo lcd, ale potom by malo podstatne väčšie rozmery, keďže by kamera potrebovala väčší zdroj a aj samotné lcd má svoju veľkosť a samozrejme by s tým vzrástla aj cena. Myslím že GoPro dokázalo to čo vie na trhu s akoukoľvek (nie len) elektronikou len veľmi málo značiek - dať zákazníkovi kvalitný výkon s veľmi výhodnými kompromismi, odolnosť, kompaktnosť a cenu. Toť môj názor. :)

  • anonymní uživatel Maverick (info (a) ultim8shop.cz) 4.7.2012 v 19:56

    co to je HD? co to je GoPro? a to se ta kamera dát dát na helmu jo? tak to je hustý!

  • anonymní uživatel Jr. 4.7.2012 v 22:30

    Onan: Pleteš se. Držel jsem. Vlastním. Shit. Toť můj názor, který mi nikdo nevezme... btw. příslušenství na gopro? Jako chápu, že chtěj vydělávat, ale 4 plastový držáčky za 750,-? Jsem asi českej sociál, ale při oceňávní příslušenství jeli chlapci na dost špatnejch drogách.

    CHEeSE: nic ti neukážu :). Nezájem. Zhodnotil jsem, co mě sere. Zvuk je nahovno i když jenom stojíš. O jízdě ani nemluvim. To, že v tom pořád něco klepe nezmiňuji už vůbec. Je dost možný, že to maj ostatní kamery stejně. Věřím ale, že Sony s optikou od Karla bude prostě jinde.

  • anonymní uživatel CHEeSE 4.7.2012 v 23:31

    Uznávam že s tým zvukom máš pravdu, ale aj tak väčšinou zvuk vo videu nikto nepoužíva kedže tam každý hodí vždy inú a originálnu pesničku. A samozrejme zeis nejaké to meno vo výrobe objektívov a šošoviek má takže nepochybne obrazová kvalita by mala byť na vyššom stupni. Každopádne je to tvoj názor a ako hovoríš nikto ti ho nevezme.

  • anonymní uživatel zvěřinec (xxx) 5.7.2012 v 8:11

    Skvělé objektivy umí udělat spousta výrobců, už dávno neplatí, že dobrý objektiv umí zeis leica atd. To platilo v dobách, kdy se tvary čoček, jejich složení do skupin (v objektivu je jich třeba i 16 v několika skupinách a každá má svou funkci) a ty se vypočítávaly ručně a tak ta fabrika která měla dobrý tým inženýrů dělala dobré skla. Dnes to počítaj compy a ty maj včetně softu všechny fabriky srovnatelné, proto se rozdíl mezi kvalitními objektivy různých značek stírá. Reakci na přechod ze světla do stínu, rychlost závěrky a do jisté nemalé míry i obrazovou kvalitu má na starosti softwer aparátu, čip a systém měření expozice. Už jsem to tu psal, nové mašiny natrhnou GoPro prdel. Nemění to ale nic na tom, že záběry z head camu nemají v podstatě žádnou vypovídající hodnotu, neodhadneš z nich rychlost, náročnost terénu, prostředí ve kterém se jezdec pohybuje, neuvidíš co na tom kole dělá, je to prostě na chuja a je toho všude třipiče. Fuck off s tím.

  • anonymní uživatel KUbajsz (kubajsz (a) gmail.com) 5.7.2012 v 8:22

    ha, zvěřinec dobře! nicméně s těma kvalitníma sklama u všech bych moc nesouhlas. Furt platí, že někdo to sklo umí udělat líp a někdo hůř. Vem si třeba tři stejný skla od jinejch značek - canon, nikkor, sigma a tamron. Výsledky rozhodně nebudou stejný.Ale to tu asi nemá cenu řešit. Rozhodně těch videí z helmy je opravdu hodně a přestává to být zabavný.

  • anonymní uživatel zvěřinec (xxx) 5.7.2012 v 9:44

    KUbajsz: Výsledky stejné nebudou, ale ani ceny. Tvar a složení skel v objektivu je věc jedna, další, velmi důležitý aspekty jsou materiál skel a jejich povrchová úprava. Antireflexní vrstvy atd. Čím levnější objektiv, tím víc ošizené právě tyto věci, proto i jiná kvalita výstupu z těchto skel a high end od sigmy je cenově níže než třeba high end od canon a tomu odpovídá i kvalita výstupu z nich.Další věc je mechanická stránka oběktivů ale to už bych tu teď neřešil.

  • anonymní uživatel koZa (Vkonapwr (a) seznam.cz) 5.7.2012 v 10:22

    Na prstech jedne ruky bych spocital dobre video z jizdy.Z toho 6 jich je primo od fy go pro.

  • anonymní uživatel čibrut 5.7.2012 v 11:55

    kluci ale ke GoPro si můžete koupil namísto polymerový skleněný "sklo", to teda jako kdybyste měli potřebu konkurovat Polanskimu nebo von Trierovi nebo byste chtěli honit každej pixel :P V prostředí, pro jaký jsou tyhle kamery určený je optika až na druhym místě, nikdo z vás nemá šanci to ve videu poznat, protože:

    1) stabilní fokus na nekonečno
    2) neustále se měnící obraz, takže fakt nebudete lovit v rozích chromatickou aberaci atd.

    Jak už tu kdosi napsal, tyhle kamery budou vždy o kompromisech - malý čipy a převážně CCD, malá optika (kdo chce točit pořádný videa a hrát si nejen s hloubkou ostrosti začne s DSLR segmentem a ne s GoPro), ale díky tomu malá váha a odolnost.

    Nebo si na helmu přidějletje 16mm kameru od Panavisionu a pusťtě se z kopce :D

    Co se týče automatiky ohledně expozice - ten kdo to tu psal nejspíš vživotě nedržel v ruce foťák s autom. režimem. I mnohokrát dražší DSLR pokud se na nich nastaví autom. expozice nebude regaovat o nic rychleji, než GoPro.

    Co se týče ukázky z JVC na youtube jak sem kdosi dával - velká legrace, připomíná mi to jedny z prvních videí z prvních mobilů, co uměly HD, potažmo FullHD - jenže rozlišení není všechno a obraz z tý JVC je fakt hroznej.

    Abych to uzavřel - mě osobně teda za těch pár let, co frčí GoPro už veškerý helmet videa apod. lezou krkem. Je toho plnej net a je to nezáživný, pecka to byla když to byla nová možnost jak točit videa.

  • anonymní uživatel krakonoš pytcho 12.7.2012 v 21:23

    .. still watching you guys

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí