Video: Kona Carbon Operator 2014

Autor: Keli, kategorie: Video, vydáno: 17.4.2013

ikonaGraham Agassiz ve videu představuje novou Konu a jejího sjezďáka Carbon Operator 2014. Ten navazuje na stávající řadu Operator, ale poprvé u Kony se DH mašina ukazuje v karbonu, i když je karbonový jen na půl. Karbonový je pouze přední trojúhelník, zadní stavba je z hliníkové slitiny řady 6061.

V klasickém „Koním“ přepákování byly oproti stávájícím Operátorům zlehka přemístěny pozice čepů, zdvih zadní stavby je standardních 200 mm. Hlavový úhel 64 stupňů nikoho nepřekvapí, málo kdo by čekal v současnosti u DH kola jiné číslo. Co potěší je vnitřní vedení kabeláže a praktické dorazy vidlice na rámu; nějakou tu váhu ušetřily i duté čepy. V zadní stavbě kolo drží pevná 12×157 mm osa, kliky jsou nasunuty do „press-fit“ středu. Operátor s vzduchovým 240 mm dlouhým tlumičem Rock Shox Vivid Air RC2 na váze ukáže výbornou hmotnost jen 15,4 kg.





Důvodů pro použití karbonu bylo více, ať už je to vyšší tuhost, nižší hmotnost nebo jen to, že je to aktuálně velmi „trendy“, která značka nemá v portfoliu karbonového sjezďáka je jako by jí ujel vlak. To stejné platí o 650b (27,5") kolech…

Diskuze

  • anonymní uživatel Monster 17.4.2013 v 15:47

    jen 15,5 kg ? ... RB Monster DH má 15,5kg i v hliníku a FR verze 16 kg ..a to jen v základu na deore boxxer/domain , race face apd .... zajmalo by mě o kolik víc stoji oproti tomu RB tahle Kona ..

  • anonymní uživatel stofan 17.4.2013 v 15:49

    Monster: boze, zase koment hodny ocenenia:D

  • anonymní uživatel Monster 17.4.2013 v 15:57

    stofan: proč ? jen porovnání.. nechápu co je na carbonu tak užasného,dřív jsem si myslel že váha ,ale tady vidím že i hliníkové kolo s pruž. tlumičem atd atd váží stejně jako carbonové se vzduchem. .. snad to jediné v čem je potom rozdíl jsou ty příplatky v řádech desítek tisíců .. takže v tom vidím jen to co už je částěčně obsaženo ve článku , je to jen : aktuálně velmi „trendy“

  • anonymní uživatel stofan 17.4.2013 v 16:03

    Monster: diametralny rozdiel je v tuhosti compozitu

  • anonymní uživatel panter 17.4.2013 v 17:20

    mam stejny nazor jako monster chcete mi tvrdit ze ten rozdil a nasledny uzitkovani je natolik znatelny aby se vratila vlozena financni castka podle me se jedna jen o absolutni zbytecnost angazovat ve sjezdu karbon ale pokud za to ty penize chcete dat tak je dejte ja je nemam zustanu vernej hliniku a budu nadale spokojenej

  • anonymní uživatel Martin 17.4.2013 v 17:26

    Prijde doba, kdy jiny kola nez z plastu, cti karbonu nebudou. Vyvoj materialu a technologie jdou proste vpred! Ja jsem pro.

  • anonymní uživatel honzakrepelka 17.4.2013 v 17:40

    otázka je, jestli kdokoliv z těch, co píšou o tuhosti karbonu je natolik dobrý jezdec, že to pozná a ocení

  • anonymní uživatel panter 17.4.2013 v 19:06

    honzakrepelka: presne tak

  • anonymní uživatel kesu (kesu (a) centrum.cz) 17.4.2013 v 19:09

    monster:15,5 kg monster s obyč strunou a normálnímo komponentama nebude mít ani náhodou, spíš tak 18

  • anonymní uživatel Scurf (martin.vladar (a) gmail.com) 17.4.2013 v 19:25

    Nevím, podle mě to zbytečně hrotí, jestli jde jen o váhu. Sjezďák má být bitelná potvora :) mám Stinkinu s 20,5kg a jsem spokojený, vyjedu s ní na hory, jezdím hřebeny, po cestě i sjezdy :) ... vše je o vůli v naší hlavě co jde s kolem dokázat a pak až o fyzičce.

    Jestli se karbony dělají kvůli tuhosti kompozitu jak tu píše stofan tak nevím. Podle mě je to nafuklá bublina nové doby, mít vše nejlehčí.

  • anonymní uživatel bolekkrutor 17.4.2013 v 19:30

    Pro mne,je výhoda kompozitu jasná.U hliníkového rámu jsem první sezonu v klidu a pak už jen čekám,kdy že to praskne.U karbonového jsem první sezonu nervní,jestli to praskne a když ne,jsem v klidu už na pořád.Žádná únava materiálu...

  • anonymní uživatel gaz (zagurai (a) seznam.cz) 17.4.2013 v 19:47

    kesu: Tak tak.
    Martin: Souhlas, otázka času, osobně dávám masivnímu rozšíření uhlí do DH tak 3-4 roky.
    Monster: Nemáš dobré info, díky karbonu jde při současném navýšení tuhosti ušetřit na rámu průměrně 0,5kg hmotnosti. Jestli tu tuhost běžný jezdec ocení je diskutabilní, nejsem žádné eso, už mi dávno není třicet, jezdím jen hobby a uhlík mám letos první sezonu, která se teprve rozbíhá ale tuhost znát je, ať už v terénu, nebo na parkovišti. Stačí už jen pořádně zarvat při rozjezdu do pedálů, bylo to první co mě napadlo, řekl jsem si, ty vole to jde za pedálem jak hovado! Je to zčásti díky tuhosti rámu a taky díky váze (DH bike 15 kg). Karbon má smysl, tvá averze bude mít původ v tom žes to ještě nejspíš nevyzkoušel a asi budeš mít i problém na to finančně dosáhnout, ale časem ceny určitě hodně spadnou.

  • anonymní uživatel Monster 17.4.2013 v 19:48

    kesu : www.rb-bike.cz/... .. váha je vlevo dole a upravuje se i dle výměny / odstranění komponetů v konfigurátoru ve specifikacích ;)

  • anonymní uživatel gaz (zagurai (a) seznam.cz) 17.4.2013 v 20:02

    monster: Nesmíš všemu věřit;-) výrobce chce prodat. Zajímavé, vyměnil jsem v konfigurátoru tlumič z RC2 na RC4 a velikost rámu M a najednou 16,3kg a kde jsou pedály a sedlovka? Divný konfigurátor:-))) Navíc ty pláště, nevím jestli jsou použitelné nebo nějaké na váhu ušité šlupky, nechce se mi googlit.

  • anonymní uživatel Monster 17.4.2013 v 20:25

    no není tam sedlovka .. změna velikosti + 100g a změna tlumiče + 800g ( je to tam napsané a muže to být způsobeno např i délkou pružiny ) výpočty sedí nevidím problém , navíc na téhle koně jsou pořád ještě kliky x-0 , vzduchový tlumič atd .. dát na tuhle Konu komponenty z toho konfigurátoru tak váží jako normální kolo a stoji jako dvě..neříkám že se na té koně nejezdí skvěle nb tak něco,to určitě jo,ale neřekl bych o tom zase že má ,, výbornou hmotnost jen 15,4 kg ,,to už má podle mě i kde jaké hliníkové kolo s příjemnými jizdními vlastnostmi i za výrazně nižší částky .. :))

  • anonymní uživatel KUbajsz (kubajsz (a) gmail.com) 17.4.2013 v 20:41

    První hezký kolo od Kony.

  • anonymní uživatel gaz (xxx) 17.4.2013 v 21:04

    Monster: Nezlob se ale neznas mapu. Kde jake hlinikova kolo teda rozhodne 15.5 kg nema. Rekl bych ze seriove zadne.Loni jsem postavil na jednom z nejlehcich dh hlinikovych ramu trek session bajk ktery mel 15.8 kg a ujistuju te ze aby se to kolo dalo pouzit tak moc lehci uz poskladat neslo mozna tak 15.5. V tom konfiguratoru nejsou pedaly a sedlovka to je tak pul az tri ctvrte kila navic a diskutabilni budou i ty paste.

  • anonymní uživatel Monster 17.4.2013 v 21:28

    dobře,tak nemá kde jaké kolo 15,5 ,ale 16,5 kg , pořád ale stoji o minimalě dejme tomu 50 000 miň .. važil jsme teď svojeho monstra DH a má 16,4 v Mku s x-fusion tlumičem , Domainou , WTB pláštěma a poměrně dost těžkým napínákem, jinak seriovka .. dát na to vzduchový tlumič tak jsem na ňákých dejme tomu kdyby 16 kg .. a to nepočítám co všechno by se dalo za ty ušetřené peníze dál odlehčit (karbonová sedlovka , karbonové kliky , karbonové brzdy ,karbonový napínák , lehčí sedlo ) .. nb dám i jiný přiklad , aby se neřeklo : dolekop.com/... .. píše 16,4 taktéž a pořád je na čem odlehčovat.. ale to je na dlouho prostě si myslím že to není o rámu ,ale spiše o komponentech osadit takhle jiný rám tak je taky max . na 16kg a ještě ušetřiš nemalé peníze ;)

  • anonymní uživatel bok 17.4.2013 v 21:28

    moc pěknej bajk, kona překvapila a to dost a jestli to udělaj i v hliníku znatelně levnější bude toho na kopcích spousta

  • anonymní uživatel Cobra :) / Vojta 17.4.2013 v 22:40

    Tak carbon má neskutečnou výhodu určitě v pevnosti .... a nějaký RB se oproti tomuhle může jít zakopat. To snad je naprosto jasný i úplnýmu blbci že oproti teamu pomalu vědců co dělaj tyhle kola nemá nějaký RB sebemenší šanci.... wake-up omg. Tohle je prostě pokrok. A pokud chcete jezdit na tuně železa nikdo vám nebrání.

  • anonymní uživatel Carllos369 18.4.2013 v 6:48

    jde vidět ,že se teamu vědcu daří o co se snaží , zmagořit lidi tím že budou jezdit lip když jim nedaji za kolo 100 000 ,ale 200 000 ..a proč je teda kyvačka z hlíníku a ne z karbonu ?

  • anonymní uživatel gaz (zagurai (a) seznam.cz) 18.4.2013 v 7:25

    Carllos369: Dle mého proto, že se šetří náklady. Největší váhovou úsporu uděláš na největším dílu a to je přední trojůhelník. Teď můžou napsat, kupte si karbonovou konu a napálit cenu, i když je rám s půlky hlína.

  • anonymní uživatel Zdenek 18.4.2013 v 7:51

    Kubajsz: přesně to sem chtěl říct :)
    Nicméně Kona ať je jakákoli, když na to sedne "Aggy" tak je to vždy brutál suicide !!
    Miluju styl tohoto jezdce. Respect !!

  • anonymní uživatel Kruci 18.4.2013 v 7:53

    To veše hádání o té váze...je to jednoduhý výpočet...jestli má tento karbonovej rám dejme tomu o 300g méně než monster, bude přesně o 300g lehčí než monster na stejných komponentech :) Takže máte pravdu oba, lehčí to bude ale ne zas o tolik co by stálo za řeč :)

  • anonymní uživatel peto(dude) 18.4.2013 v 9:27

    Tak nejak sa mi vidi, ze Monster bude mat asi pravdu a spadam do kategorie tych co sa im po vizuale az tato kona paci a aj do tej co maju radi agasisov styl. Ale ani nahodou nepomyslam nad moznostou nejak dalej riesit nieco s tymto ramom a mnou ako jeho moznym majitelom lebo to co mam je sice zelezo, ale rozhodne nie tona(Cobra :) / Vojta) a pri kvalitnom osadeni tejto kone vahovo slape na paty(pod 16kg). A radsej mam osobnu vypoved jedneho umelca ako tymu "vedcov" co na slovo pocuvaju diktat z hora od marketingoveho managementu ktoreho cielom je iba kvlitny PR cize reklama a reklama = loz(odvazujem sa tvrdit, cest vynimkam). Karbon sa da opravit pokial sa nemylim, ale neviem nakolko je to efektyvne a zabehnute zato ocel s tym problem nema. Neriesim hlinik lebo ten matros je podla mojho nazoru slepa ulicka vo vyvoji v cyklistike hoc jaka dlha ta ulicka je.

  • anonymní uživatel Cobra :) / Vojta 18.4.2013 v 9:41

    Tenhle jeden "umělec" je se po technickej stránce dost pozadu.... v době virtuálních čepů dělá paskvil. Sice už to aspoň nevypadá jako špatně postavený lešení ale stejně. Věř komu chceš. Já ty prachy ta tuhle konu mít a jezdit nějaký FR/DH tak bych si jí mile rád koupil. Na PB píšou že by neměla mí nehoráznou cenu .... že se Kona snaží jí nacenit pro normální lidi a né jako SC nebo TREK. A pokud někdo na PB viděl test pevnosti od SC hliník VS carbon tak nemůže bejt diskuse o tom co víc drží. On taky tenhle článek toho moc neřekne .... Kdo umí anglicky přečte si ten na PB a ví.

  • anonymní uživatel kosik (a (a) a.cz) 18.4.2013 v 10:00

    Nevim na cem jsi poskladal MONSTERA 15.5 kg ja mam saint , totema , vzduchovej DHX 5 tlumic a stejne jsem na 17,5 kg ( jedine co bych mohl usetrit jsou naboje cca 350 g a gumy 750 g tim padem se dostanu na cca 16,5 kg ale conove by to bylo kolem 10 tis a to se muzu z vysoka ...

  • anonymní uživatel KUbajsz (kubajsz (a) gmail.com) 18.4.2013 v 10:16

    Yes, takže vlastně by bylo nejlepší, kdyby se začly dělat ocelový rámy. Třeba takový Demo nebo sjezdovej Trek z oceli, to by bylo žůžo ... To je dobrý, to mě baví tahle diskuze :)

  • anonymní uživatel peto(dude) 18.4.2013 v 10:51

    4 KUbajsz - Ale no ved su ocelove ramy ktore su vpohode netreba prerabat secko do ocele. Ved aj tak tento vyvoj byciklov zatial nic efektivneho pre celu spolocnost neprinasa iba sa nabaluje produkcia co povazujem za negativ. Chcel som dodat, ze to skor vyvoj v medicine je pozityv, ale ani o tom 100%presvedceny niesom lebo je nas barz vela a coho je vela to je priblbla burina. Lumiky ked sa premnozia spusti sa u nich autodestrukcia co mi nieco pripomina.

  • anonymní uživatel KUbajsz (kubajsz (a) gmail.com) 18.4.2013 v 10:54

    Peto: Ty seš dobrej čoveče :)) Hrozně moc by mě zajímalo, jak jezdíš. Nemáš někde nějaké video? Teda jestli jezdíš, našel jsem tu jen jednu tvojí fotku.

  • anonymní uživatel stofan 18.4.2013 v 11:25

    peto(dude): ale no, neber to tak tragicky, vyvoj ide dopredu, takysto materiali su uz na inej urovni, keby sme boli stale konzervativny, jazdi sa este na skodach 100.a to ze to nieco stoji? no hold to uz je dan za vyvoj, a cena 100tis v tejto dobe je mozno adekvatna, pretoze ten vyvoj stilom pokus omil trva uz nejaku tu dobu, a tiez musi niekto zaplatit ludi ktori na tom pracuju, formi, odpadovi material, atd atd. nemyslim zi ze takyto ram zbuchaju za rok, tak si spocitaj mzdu nejakeho top konstruktera nakupene technologie, material ktory sa pri testovani ponicil, material ktori siel v podstate do kosa mozno s prvych 15 ramou ak nie viac, testovanie, a tych veci je vela, takze 100tis za ram v zrode vyvoja compozitovych ramou nieje mozno vobec prehnana, co je iste, ked sa tie technologie odladia, budu mozno schopny chrlit compozitove ramy v cene ocele. Podla mojho nazoru, nieje cesta spet, jedine compozit alebo nieco ine. pretoze hrotit hmotnost na ukor hrubky steny trubiek na DH ramoch moze mat uz fatalne dosledky.

  • anonymní uživatel Martin 18.4.2013 v 12:58

    Pokrok prostě nezastavíš, kdo chce jezdit na starém ocelovém kole, ať si jezdí. Kdo chce ať si koupím to na co má.. prostě máme každej volbu. A o tom to je, ne? A trvám si na tom, že karbon postupně vytlačí všechno ostatní z celého bike průmyslu a možná nejen z bike průmyslu.

  • anonymní uživatel peto(dude) 18.4.2013 v 13:25

    4 KUbajsz - a ta fotka nestaci? Ved je pekna. V com je dolezite vidiet ako jazdim? Akoze sporadicky som sa mihol kde tu v nejakom videu.

  • anonymní uživatel peto(dude) 18.4.2013 v 13:44

    4 stofan - Trochu tazko sa ta cita, ale ok. Co by bolo zle na tom keby sa stale jazdilo na skodach 100. Vies mne ten komplikovany vyvoj moze byt ukradnuty aj cely ten priemysel. Niesom od toho zavisly. je to umelo hnane hoc akym smerom ktory sa ukaze, ze na ludi zabere a clovek so svojim stadovitym principom vstepenym hlboko pojdu za hocicim co mu povie jeho idol. A idol povie to co ma povedat, aby bol sponzor spokojny. Ani podla mna neexistuje dobrovolna cesta spat ja skor chcem apelovat na ludi a zaroven som rozcarovany, ze sice o sebe tvrdia aky sme lepsi od zvierat, ale opak je pravdou.

  • anonymní uživatel maximus 18.4.2013 v 14:10

    Nechápu, co mají lidi proti karbonu. Nejenom že je lehčí, pevnější, ale mnohem odolnější a snaž opravitelný. Doporučil bych se podívat na video testu SC kde drtěj karbon a hliník. Ten se mimochodem odporoučel asi tak ve třetině zatížení co karbon. Stejný je to s opravou, kde se karbon dá nádherně zalepit novou vložkou a zahladit tak, že to nejde poznat a to místo znovu už nepraskne, při přídavku minimální hmotnosti navíc. Nebudeme si přece tvrdit, že všechno starý je nejlepší, že ne? Nejlepší je ak komentář typu: "karbon ne, už z principu" (není v těchto komentech). Jako jakýho principu? Rozhodně počítám s karbonem pro příští kolo.

  • anonymní uživatel KUbajsz (kubajsz (a) gmail.com) 18.4.2013 v 14:16

    peto: protože tu píšeš moudra jako bys byl mistr světa. Ale možná jezdíš na tom kole spíš virtuálně. Alespoň mně to tak příjde. Nicméně tvoje odpověď mi stačí, obrázek jsem si udělal. Dekuji :)

  • anonymní uživatel hoffman 18.4.2013 v 14:48

    zase trochu perál od peta, len tak ďalej ..

  • anonymní uživatel stofan 18.4.2013 v 15:05

    peto(dude): no, keby ti bol celi ten vyvoj ukradnuty, tak by si jazdil na ukrajine (keby sa k tomu tymto sposbom staval aj mrazek), takysto ako by nebolo zle jazdit na skode 100, ved naco nieco vyvijat?:D ved nam stacia veci s pred 30tich rokou nie?

  • anonymní uživatel Frnk 18.4.2013 v 15:27

    No Kona celkem pekna, ale ja bych radeji videl karbonovou Ninju!

  • anonymní uživatel bern (berny (a) gmail.com) 18.4.2013 v 23:03

    Já prostě nevím co řešíte.. Obraťte se na maximuse...

  • anonymní uživatel maximus 19.4.2013 v 1:52

    ty budeš asi hipster, že?

  • anonymní uživatel peto(dude) 19.4.2013 v 11:29

    4 KUbajsz - "mistr světa" v com? Nechce odo mna pan sef KUbajsz neaky vykaz o tom kolko mam za minulu sezonu odjazdene popripade odskakane? Nech si kludne pan KUbajsz mysli co chce a robi si obrazky hoc aj z nicoho. O to vacsi umelec potom je. Asi ho ranila veta ktoru vztahuje aj na seba, ze "povie to co ma povedat, aby bol sponzor spokojny". www.youtube.com/...

  • anonymní uživatel KUbajsz (kubajsz (a) gmail.com) 19.4.2013 v 11:41

    Děkuji za oslovení pan, potěšilo. Neranilo mě nic, spíš mě napadla myšlenka, že tebe ranil nějaký potencionální sponzor, který odmítl tvé "služby" a proto je ted vše kolem marketingu podle tebe špatně. Nemluvě o tom, že se snažím rozlišovat pojem sponzoring a spolupráce, ale to nemá cenu ti vysvětlovat. Navíc to je na jinou diskuzi a sem to nepatří. Co sem patří je to, že tu vedeš diskuze, které podle mě nemáš vůbec podložené zkušenostmi. Toť vše. A mně osobně takový přístup fakt vadí. Rád si to s tebou vyříkám "osobně" po mailu. Nechci tu tím zatěžovat diskuzní vlákno. Až mě přesvědčíš o tom, že na kole nesedíš obráceně a něco o tom víš, tak se ti veřejně omluvím.

  • anonymní uživatel peto(dude) 19.4.2013 v 11:48

    4 stofan - Ano. keby nebolo na com jazdit DH tak by som ho proste neriesil. A ak ukraina by bola to "naj" tak nejazdim ani ju lebo ja nepotrebujem to co je "naj" ale to co je naozaj naj. Ano mali by nam stacit veci aj spred viac ako 30 rokov. A prijmi prosimta tuto vyzvu, zaspekuluj o kolko ma ten maz s drevenym bikom mensi zazitok z jazdenia ako ten druhy pan Ritchey.

  • anonymní uživatel peto(dude) 19.4.2013 v 11:49

    4 stofan - tu je zabudnuty link equipdisciples.org/...

  • anonymní uživatel jarek 19.4.2013 v 12:29

    Tohle je fakt hnus hnus hnus,,,proč?

  • anonymní uživatel stofan 19.4.2013 v 12:35

    peto(dude): no, tak pojme mrd*t zenske opet na sromoch....:)

  • anonymní uživatel peto(dude) 19.4.2013 v 12:39

    4 KUbajsz - Verejnu "omluvu" nepotrebujem. Vlakno mienim zatazovat kolko da. Ved nato tu je. Debata sa vyvija kam sa vyvija a to kam sa vyvijat ma sa prikazat neda. Preco, ked mas pochybnosti o podlozenosti skusenostami mojich diskusii, sa neopytas priamo na ne, ale dedukujes ad hoc nahodou(dufam) takym smerom, aby sme si boli v opozicii? Na tej jednej foto co si mi tu nasiel sedim na biku "obráceně"? A som rad, ze neranilo lebo to ani nebol umysel. Ani mna neranil nijaky sponzor. Ja chcem zit zivot pre seba nie pre neakeho sponzora. Zranuje ma ludska hlupost(stadovitost), ale to uz som tu spominal. To sa tomu tak tazko veri? To vsetkych musia srat furt iba prachy? Asi by si sa divil, ale ja som inak fest spokojny clovek. Aspon sa tak citim. Nechodim tu preto lebo potrebujem unik z namrzeneho zivota a zabavit sa vetami typu kuuul, bozi, metal pitcho, brutal jak cip a pod. Asi naopak. Chodim sem z v pohode stavu sa asi skor namrziet, ale raz ma to tu uz sklamalo ( www.dolekop.com/... ).

  • anonymní uživatel peto(dude) 19.4.2013 v 12:40

    4 stofan - Som za. Neni problem.

  • anonymní uživatel peto(dude) 19.4.2013 v 12:43

    4 stofan - Ale nezaspekuloval si.

  • anonymní uživatel KUbajsz (kubajsz (a) gmail.com) 19.4.2013 v 12:56

    peto: jediný s čím s tebou souhlasím je, že mi taky vadí lidská hloupost. Na většinu mám odlišný názor. A když utu posíláš ty odkazy, tak já to tímto asi zakončím: www.youtube.com/...

  • anonymní uživatel anonym :) 19.4.2013 v 20:19

    proste si prestante vozit prdele v aute za 600k a kupte si konu a auto za 500k..jednoduchej recept..proste tam nebudete mit tu lcd navigaci nic vic :D

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí