Matěj Charvát: Zranění jsou mi v patách

Autor: Matěj Charvát, vydáno: 12.9.2013

ikonaPoslední dobou se Matějovi Charvátovi lepí smůla na paty, jedno zranění stíhá druhé. Více nám o svých zdravotních komplikacích poví on sám.

Nominoval jsem se jako jediný elitní muž – sjezdař do národního týmu, který vyráží na MS do Jižní Afriky, což bylo super. Ale jinak pro mě nebyly poslední dva měsíce úplně nejlepší.

Málem jsem to nedal… Tři týdny před odletem jsem se zúčastnil Slovenského poháru na Kubínské Holi. Nějak mi to tam od začátku nesedělo. Dost jsem padal, ale tak nějak s rozumem. Ve finálové jízdě se mi ale stalo něco, co jsem nečekal. Najel jsem na wallride, vidím nalomené jedno z prken. Jakmile jsem ale najel na to místo, prolomilo se další a vzalo mi to přední kolo. Bylo to docela z kopce a byla to slušná rána. Kolenem přímo na kámen. Okamžitě mi to oteklo a než jsem dojel do nemocnice, měl jsem to jako grepfrujt. 4× mi z kolene museli vysávat krev, pak taky sraženou krev z hematomu, který se mi vytvořil nad kolenem. Nemohl jsem jet ani finále ČP na Špičáku a tím pádem mi uniklo o pár bodů celkové vítězství pro rok 2013.

Moje koleno cca po 11ti dnech. Zbývá cca 10dní do odletu.

Jak se odlet do Afriky blížil, byl jsem trošku nervózní, jestli stihnu koleno zaléčit. Pocit se ale zlepšoval a já necelý týden před odletem byl schopen otočit nohu na silničce. Párkrát jsem vyjel a den před odletem jsem sednul na můj Banshee Prime a šel zkusit koleno do terénu. Trošku to bolelo, ale šlo to. Do závodu zbýval ještě víc než týden a já věděl, že to dám.

Afrika!
Měl jsem opravdu radost, že jsem do Afriky mohl odletět. Už jsem měl strach, že to dopadne jako minulý rok, kdy mě týden před MS zastavilo 10 stehů na ukazováčku levé ruky.
Stihnul jsem to! Měl jsem nabalenou svojí Legendu Mk2 a trénink začínal po pár dnech aklimatizace. Byl jsem v Africe poprvé a nevěděl co čekat. Trať byla hrozně rychlá, kluzká a ano – hodně na fyzičku. Měl jsem sebou všechno jako vždycky, což nebylo úplně nejlíp na tuhle dráhu. Všichni odlehčovali, dávali speciální semislick gumy, někdo jel na enduru, mini-dh kole, nasazovali se 650b a 29kola. No nic, neměl jsem na výběr. V sobotu po dešti jsem se konečně na trati začal cítit vesměs dobře. V pátek totiž zapršelo. V měřeném tréninku jsem si to chtěl zkusit, ale na rovince jsem cítil, že po tom zranění nemám tolik sil, abych s nimi mohl mrhat, tak jsem hodně zvolnil a šetřil síly na neděli. Dojel jsem na 48. místě s hlavní ztrátou na šlapavém úseku. Tohle jsem čekal a věděl jsem, že právě tady se bude lámat chleba.
Můj cíl byl dojet top30. Věděl jsem, že na této trati budu muset hodně zabrat. Miniony od Maxxisu držely super, ale já jsem potřeboval extra rychlost. Ostříhaný střed pláště na zadním kole v kombinaci s lehkými koly od Spanku zaručoval to, co jsem potřeboval.

Wind bringing rain in, but not stopping the style. ©EricPalmer

V neděli jsem chtěl dát jednu jízdu. Jen se zahřát a šetřit síly na finále. Nevím přesně proč, ale v té největší rychlosti na největším skoku jsem se dost nepříjemně rozsekal. Hodně tvrdej pád odnesly hlavně záda. Odvezli mě dolů do polní nemocnice.

Jihoafrické sestřičky se o mě postaraly. ©mtbs.cz

Doktor mě vyšetřil a řekl, že si myslí, že jsem nejspíš jenom pořádně naraženej. Kluci mechanici a Motejl mi pomohli opravit kolo (díky) a já už jenom čekal s ledem na zádech, jestli budu schopen závodu. Bohužel, po dvou hodinách jsem byl nucen to vzdát.
V Africe jsem ještě večer jel na RTG, ale po příjezdu do nemocnice cca v 9 večer a spatření cca 50 ti čekajících černochů na jednoho doktora, jsem se rozhodl to nechat až do Čech.
Do nemocnice v Motole jsem jel hned z letiště. Doktor objevil dvě malé prasklinky na dvou bočních výběžcích bederních obratlů. Mohlo to být o dost horší. S tímhle můžu dělat téměř všechno, jenom to trochu bolí. Je to něco jako když si nalomíte žebra. Musíte jen čekat.

Zbytek sezony
Na světový pohár do Norska se nepodívám. Je to moc daleko na to, že nejsem ve 100% formě a pořád je to světový pohár. Dám se do pořádku a uvidíme se v Leogangu! Další velký závod mě čeká v Mariboru – IXS European Cup a pak mistrovství Evropy v Bulharsku.

Afrika je opravdu super!

Zranění nemá rád nikdo, ale i o tom je sjezd.

Tady můžete zhlédnout krátké video z Jižní Afriky. Doufám, že se Vám bude líbit.

Díky za podporu všem mým partnerům:
Banshee Bikes – www.bansheebikes.com
Koolstop – www.bplumen.cz
Simple Green – www.simplegreen.cz

• anonymní uživatel Dan 13.9.2013 v 0:49

Skoda tech zraneni, ale kdyz se jede naplno, tak se to stava (a ne jednou), aspon pekny video :] Good Luck next year!

• anonymní uživatel slucky 13.9.2013 v 8:51

Peknej clanek, skoda tech zraneni no, drzim palce do dalsich zavodu

• anonymní uživatel Madar (madarbike (a) seznam.cz) 13.9.2013 v 10:06

Hrozná smůla, naštěstí ta záda dáš brzo do pohody....Leogang top 20!

• anonymní uživatel krtek (krtek (a) krtinec.kr) 13.9.2013 v 11:20

kterej ze skoků on-board jízdy byl ten osudnej?

• anonymní uživatel lupa (downhillmadness (a) seznam.cz) 13.9.2013 v 12:11

Co vim od motejla ta to byl jump 28m hrana hrana ;0 respekt vam......

• anonymní uživatel QIKIS (QIKIS (a) seznam.cz) 13.9.2013 v 13:06

I když jsou tohle vážná zranění, je to slabý. Já jsem již po 9tý zraněná od dubna minulýho roku a už mě to vcelku přestává bavit... Kdybych to všechno měla jenom z bajku, tak už ho asi zahodim :D

• anonymní uživatel krtek (krtek (a) krtinec.kr) 13.9.2013 v 13:13

mně připadá nejdelší ta trojce od 2:13 do 2:23 nebo ten v 3:23

• anonymní uživatel koZa (vkonapwr (a) seznam.cz) 13.9.2013 v 14:07

Slunce v duši a ruce na gripech!!To půjde!