Tak už i Specialized oficiálně na 650b!

Autor: Čert, vydáno: 28.3.2014

ikonaInformace o oficiálním vstupu do 650b segmentu od i amerického giganta, firmy „inovate or die, bigr is betr“, Specialized jsou zde. Po tom o byly v únoru uvedeny první pláště v tomto rozměru, bylo jasné, že k plášťům přibude i kolo. O něco více světla vnesla do problematiky fotka kola Curtise Keena, které rozhodně nebylo 29.





První kola které ponesou velké S prostřední kola dohromady je modelová řada Stumpjumper, kdy střední kola nahradí v nabídce už „mrtvé“ 26". 29" samozřejmě zůstávají, cenově by neměl být rozdíl mezi 26 a 27.5. Podle Sebastiana Maaga z marketingu Specialized je nabídka sedmadvacítek pouze odpovědí na žádosti zákazníků, Specialized dále trvá na tom, že jediná správná velikost kol je 29 palců a své heslo aktuálně pozměnil na Bigger is Better. Except When It's Not.

Jak bude jezdit Stump na sedmadvácách se bude moci svět přesvědčit někdy v květnu letošního roku,.



STUMPJUMPER FSR EXPERT CARBON EVO 650b, jak již název napovídá, bude na karbonu, vidlice RS Pike, tlumič FOX Float CTD Factory, výplety Roval Traverse 142+ s DT nábami, jedenáckový pohon SRAM X01, telesedlovka s vnitřním vedením Specialized Command Post IR.





Levnější STUMPJUMPER FSR COMP EVO 650b bude na hliníkovém rámu s RS Relevation vidlicí, FOX Float CTD Evolution tlumičem, desítkový pohon od Sramu, brzdy od Shimano. Tele sedlovka Specialized Command Post BlackLite.





Podobné články

Diskuze

  • anonymní uživatel jje 28.3.2014 v 10:37

    Nechtěj ještě udělat nějaký dětský kola a třeba i bmx na 650b ? když je to tak strašně in ? :D předpokládal bych aspoň 100 výhod ! :D

  • anonymní uživatel Jiří Fikejz (jiri.fikejz (a) seznam.cz) 28.3.2014 v 11:23

    Marketing manager Speslu prave zesedivel. :-)))

  • anonymní uživatel Martin 28.3.2014 v 11:58

    Může mi někdo vysvětlit, proč tolik lidí nesnáší rozměr 650B? Upřímně co vám na tom vadí? Proč je tolik lidí proti? Já to moc nechápu.

  • anonymní uživatel KUbajsz (kubajsz (a) gmail.com) 28.3.2014 v 12:24

    Martin: Proti jsou většinou ti, co víc nakomentují než najezdí mi přijde. Těm, kterým to sedí už nemaj takovou potřebuju to obhajovat na netu a radši jdou na to kolo ať má malá, střední nebo velká kola.

  • anonymní uživatel Air 28.3.2014 v 12:51

    řek bych že to je jen marketing, na druhou stranu co jsem slyšel od známých, prý se na tom jezdí líp, tož těžko říct :) osobně bych to rád zkusil i ve sjezdech

  • anonymní uživatel vale 46 28.3.2014 v 13:02

    Když marketing zavelí že je 27,5" je pokrok, všichni to tak vezmou a hotovo. Jinak je jedno na jakém kole člověk jezdí, důležité je jezdit.

  • anonymní uživatel stp 28.3.2014 v 13:18

    Tak pamtuju si diskuze když se objevily kotoučové brzdy, hrůza běs. To samé když se zjevila odpružená sedlovka, kdo jí neměl, byl mimo a nechápající zpátečník. Teď tady máme pokusy o změny průměrů kol, což je vlastně parádní tlak na výměnu celého kola, páč jak rám, tak vidle se musí dát větší. Celé to hodnotím jako výbornej marketingovej tah, jestli je to cesta dopředu ukáže až čas. Dosti lidem to vyhovuje, dost se jich na tom nudí. Stejně jako auto s automatem, já to mám rád, můj otec si to už nikdy nekoupí. Můžem si tady o tom povídat, je to takové tlachání u piva bez piva :)

  • anonymní uživatel RB 28.3.2014 v 13:20

    S 650B přišla ještě větší masírka než s 29ER. Koupím časopis a v něm jen 650B, koukneš na net 10x 650B. Do servisů chodí lidi a ptají se jestli na jejich 10 let starou 26" jdou dát 650B. Koho by to mělo ještě bavit?

  • anonymní uživatel kum 28.3.2014 v 13:24

    osobne jsem zakusil napr. znatelny rozdil mezi 29 a 26 na XC.. je to fakt rozdil v pruraznosti a plynulosti.. o setrvacnosti ani nemluve..

    Ale u mne to muze byt spise tim, ze jsem dost vysoky a tezky a vetsi rozmer kol prave muze byt pomoc pro obrovske jezdce..

    enduro rozdil na 26 a 27,5 jsem zatim moc nezaznamenal (moc jsem na 27,5 nenajezdil) - ale pocitove zatim extra velke rozdily hledam.. zasadni rozdily prave citim spiose v jine hmotnosti a geometrii kola, co ted mam...

    jinak ruzna kola jsou jiste vyhoda, kdyz clovek muze vyzkouset a sam si rici, na cem by jezdil.. kdyz uz ta moznost je.

  • anonymní uživatel Martin 28.3.2014 v 13:33

    Kubajsz: Asi souhlas, nejvíc jsou proti diskutátoři, kteří ani to kolo nevyzkoušeli, ale "z principu" jsou proti. Nikdo nikomu přeci nenařizuje kup si 650B kolo ne? To že je to v časopisech a na netu je snad naprosto jasný všem ne? Všichni jsou z vědaví, všichni chtějí vyzkoušet, recenzovat.
    Obecně nechápu "hejty" proti 650B a nebo třeba proti Enduru. Opravdu nechápu.

    A souhlas s KUM - vyhovuje mi možnost si vyzkoušet co mi bude sedět, na čem se mi bude jezdit. Jsem rád, že jde pokrok do předu, že se kola a systému inovují!

    Mě 650B neskutečně baví a rozdíl proti 26" není tak znatelný, ale je. Kolo je prostě boží!

  • anonymní uživatel KUbajsz (kubajsz (a) gmail.com) 28.3.2014 v 14:14

    Martin a STP: souhlas :) Pro mě osobně je 27,5 přínosný až až. S mojí vejškou 170cm a váhou 63kg mi kolo z kopce a na rovinkách moc nejede. S 27,6" jsem na to znatelně líp, a navíc mám stále relativně hravé a ovladatelné kolo oproti 29". Dost zvažuju 27,5" i na DH, ale tam bude hodně záležet na geošce. Kdybych jezdil XC, tak nepřemejšlím ani vteřinu a beru 29" ve vel. S. Měl hnusný kolo, ale jelo by to i pode mnou. Takže já v tom rozdíly vidím a ty rozdíly pro mě osobně jsou velice přínosné. A i kdyby to bylo marketingové placebo nebo cokoli jinýho, tak ten pocit z jízdy je prostě lepší :)

  • anonymní uživatel vena69 28.3.2014 v 15:20

    je dobre ze sou 3rozmery at si lidi vyberou co chteji.,ja mam 2m a jazdim 26fulku sem naprosto spokojenej..dybych jezdil silnici tak chci 29 misto krosika..ale ze spesl zacne delat 27.5 to teda cumim.!!ale amici nikda nereknou ze udelali chybu.,dyz rekli ze jedine 29 a najednou maj 27.5 proste vse zalezi na prodeji...
    hlavni je ale bavit se na kole a ne koukat kdo ma jakou znacku a velikost obruci.!!

  • anonymní uživatel lutte (jandakar (a) seznam.cz) 28.3.2014 v 17:52

    Je to marketing, pro běžnýho člověka to má přínos minimální Jediný co to bude mít za následek tak do doby kdy se 26" vytlačí jen na dirťáky a tesco kola, budou díly dražší, protože je přehnaně rozměrů a tim pádem se bude vyrábět v menších sériích -> nárůst ceny komponentů. Je to chytře vymyšlenej tah na zvýšení obratu a vytřískání peněz. Nehledě na to že 650b biky jsou o cca 10-15% dražší jak srovnatelný biky v 26". Vejvar na lidi, nic víc.

  • anonymní uživatel bolekkrutor 28.3.2014 v 19:31

    "Přínosný, možnost volby, nikdo jim to nenutí, když to nechtěj ať si to nekupujou..."Je k tomu ještě potřeba něco dodat? Myslím, že pro soudného člověka, který se trochu zajímá o cyklistyku ani ne, neb ten už dávno odtušil, že v blízké době právě tu možnost volby mít nebude. To je jádro pudla. Málokdo asi plive na 27,5 proto, že by ho jako takové iritovalo. Plive na něj proto, že je to především marketingový zabiják volby, "svobody".

  • anonymní uživatel bok 28.3.2014 v 20:22

    tak, strach že 26 už nebudou, to je i mě důvod odporu

  • anonymní uživatel O´Neill 28.3.2014 v 23:28

    Tohle se dalo čekat.. Jsem zvědavej s jakou slávou někdo opět objeví 26 palec a opět to bude v módě. Další pěkná kokotina jsou ty nový rozměry os... Co to má doprdele bejt? 157 a 142? Proč? Kde jsou ty časy co bylo jen 150 a 135 a každýmu bylo jedno na čem jezdí, hlavně že měl kolo který funguje.. Lidi už řešej fakt pičoviny...

  • anonymní uživatel slucky 29.3.2014 v 6:18

    Pick your favorite wheel size and be a dick about it!!

  • anonymní uživatel Johnny (honzak96 (a) seznam.cz) 29.3.2014 v 10:42

    jo, třeba ty rozměry os jak píšeš taky vůbec nechápu a nechci to protože to málokdo má a když se stane průser dejmetomu na závodech kde zničíš výplet, kámoš ti ani nemůže pučit na jízdu zadní kolo, protože to má o 6mm jinak ... ;) no je to blbost, prostě má bejt 150x12 a 135x10 a hotovo, nevymejšlet žádný pič**iny v tomhle směru, na rozměru osy se prd vylepší

  • anonymní uživatel jarmil 29.3.2014 v 11:39

    plně souhlasím s bolkem a dodávat k tomu něco opravdu netřeba

  • anonymní uživatel O´Neill 29.3.2014 v 19:46

    Pro níže komentující pány. 650B hejtuju protože to vytlačuje rozměr 26.. Kdyby to dělali jako třetí rozměr a 26 nechali v nabídce, tak neřeknu ani popel.. Ale když skoro ze dne na den všichni řeknou že 26 je naprd jdem do 650B. Tím pádem lidi co si nemůžou dovolit kupovat každej rok nový kolo maj docela problém. Jak to bude v budoucnu s pláštěma 26? Osobně sem na 650B jel a zas takovej zázrak to neni. Akorát se tahaj z lidí prachy...

  • anonymní uživatel Dawe (david.ciza (a) gmail.com) 29.3.2014 v 20:58

    Uff, jeste ze jsem si letos stihl obednat sve Enduro Evo na 26", kdovi co bude pristi rok...

  • anonymní uživatel Dawe (david.ciza (a) gmail.com) 29.3.2014 v 21:04

    A nejde tady ani tak o hejt, jako o to, ze je to o strach aby si clovek za 2 roky mohl koupit nejaky solidni rafky a gumy, kdyz vsichni ocasove z marketingu (Giant,Scott) velkohube prohlasuji, ze 26 is dead....

  • anonymní uživatel O´Neill 29.3.2014 v 22:26

    Dawe: Konečně člověk co to chápe stejně...

  • anonymní uživatel Martin 29.3.2014 v 23:21

    Jestli se opravdu tak bojite o to, ze si za 2 roky nekoupite rafek nebo plaste na 26", nakupte je do zasoby do konce zivota.

    Kola menim co 2 roky, takze todle fnukani jde vazne mimo me... Treba za 2 roky bude jiny rozmer :D

  • anonymní uživatel Dawe (david.ciza (a) gmail.com) 29.3.2014 v 23:38

    Martin> No tak to si borec, ale tohle neni zadne fnukani ja si prave koupil kolo za 6000$ a muj plan je odjezdit na nem vic nez dve sezony, ale uvidime... Ale je mi jedno jaky rozmer nejaky chuj zas bude chtit protlacit za 2 roky, me 26" naprosto vyhovuje a po vyzkouseni 650b a 29" vim ze je to, to co chci jezdit. Max nejaky 29" hardtail na XC jako 2. bajk...

  • anonymní uživatel O´Neill 30.3.2014 v 8:23

    Martine ono se to machruje, když ti kola sponzorujou rodiče... ;) Kdyby sis na ně vydělával sám, tak takovou hovadinu nikdy neřekneš...

  • anonymní uživatel Martin 30.3.2014 v 9:21

    O'Neill: tak to jsi trosicku vedle, ale chapu ze jsi to zkusil. Kdyby jsi znal muj rocnik narozeni, tak pochopis...

    Proste a jednoduse: Nemam strach z toho, ze by rozmer 26" zanikl... Konec.

  • anonymní uživatel stofan 30.3.2014 v 11:46

    hmmm, bude vobec niekto v dalsom roku robit 26? pac mam pocit ze ne e. este ze na moj bike pasuje aj 27,5.. a to ne ze by mi ten priemer pri mojom jazdeni chybal.

  • anonymní uživatel Bersekr 30.3.2014 v 15:42

    ...po tom co som videl tento rok na "Forbikes" to vidim s 26'' biedne :(

  • anonymní uživatel stofan 30.3.2014 v 16:38

    hold couz, len nchapem tu masineriu ktora sa rozbehla. to aby si zenska pohla s nakupom biku, pac při jej 158cm su tie 27,5 proste nanu moc, a to si ziadny marketak neobhaji :D. mne sa při mojej viske tych 27,5 pacilo, ale při tom jako to vnutili do trhu bude zomna za chvilu asi tiez hater:DD no nemohli ty blbci spravit proste vimenitelne patky na ramoch nech si tam da kto chce co chce?

  • anonymní uživatel hoffman 30.3.2014 v 20:44

    Martin: tých zásob vecí na 26" je všade toľko a stále sa produkujú, že obava ich nedostatku v horizonte 2 rokov je smiešna. jak to že napr. shimano má dnes véčka a daľší dokonca cantilever? ked má hydra 20 rokov ..

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí