Bikecheck: Nukeproof Mega AM 275 COMP

Autor: Keli, kategorie: Bikecheck, vydáno: 12.5.2015

Oslovili jsme Milana Smetaníka, aby se nám pochlubil svým kolem, které nově sedlá. Už i Milan se svojí výškou 171 cm přesedl na 650b kola a aktuálně se vozí na Nukeproof Mega AM 275 COMP.

Redakcí Dolekop.com jsem byl požádán o představení novinky Nukeproof Mega AM 275 COMP, kterou jsem nedávno vyměnil za svojí šestadvácu.
Ač se mi do změny velikosti kol moc nechtělo, nakonec to potkalo i mě. Nakonec jsem se rozhodl pro enduro na 27,5" kolech Nukeproof Mega AM 275 COMP 2015. Je to levnější verze svého lépe osazeného bratříčka ve verzi PRO. Bohužel Nukeproof ještě nemá v nabídce karbonové rámy, tak si musíme vystačit s „hlínou“. Vzhledem k tomu váha kola nebude tak výrazně nízká, jako u karbonového endurka. Toto kolo je téměř katalogová sériovka, takže by po vyndání z krabice a nasazení pedálů šlo hned vyjet do terénu.

Na kole jsem hned ze startu provedl několik změn. V první řadě převody. Odstranil jsem převodník 30 zubů a napínák E13 a nahradil námi osvědčeným horním vodítkem Enduro a převodníkem Narrow Wide s 34 zuby od české firmy Manobike a kazeta byla doplněna rozšiřovacím 40-ti zubovým pastorkem také značky Manobike. To obnáší i výměnu 15-ti zubového pastorku za 16-ti zubový, aby nebyl znát tak velký skok v řazení.

O pružení se standartně u této verze starají vidlice Rock Shox Pike RC a tlumič Rock Shox Monarch Plus – oboje základní model, ovšem zcela dostačující.

Kolo je osazeno brzdami AVID DB 3, jenž jsou sice poměrně slušné, ale přijdou ještě vyměnit za brzdy Formula, na které jsem si již zvykl a nikdy mě nezklamaly.

Výplety, které výrobce na kola montuje, jsou výrobkem firmy WTB a jsou připraveny na bezdušovou variantu. Bylo zapotřebí dokoupit ventilky a pásku, věnovat tomu 20–30 minut práce a bezdušáky byly hotové. Pláště jsou od výrobce značky Schwalbe, tady jsou již nasazeny Maxxis High Roller II.

A poslední zajímavostí a novinkou je teleskopická sedlovka OKLO přímo značky Nukeproof . Je mechanická stejně jako moje předešlé KS a disponuje zdvihem 100 mm. Funguje perfektně a uvidíme, zda to tak bude i během sezóny. Je jen škoda, že kabel není veden rámem.

Jakmile jsem kolo dostal do rukou, samozřejmě jsem neotálel s testováním hlavně rozdílu mezi 26" a 27,5" Již z loňských modelů, které byly geometrií téměř identické a měl jsem možnost si je projet, jsem věděl, že jsou z kopce v terénu o něco rychlejší. Horší bylo se srovnat do zavřených zatáček.

Po týdenním intenzivním zkoušení na našich lokálních tratích jsem se snažil dostat do ruky hlavně obratnost tohoto pro mě obrovského kola. Rychlost je bez debat. Na kořenech drncá daleko méně než menší rozměr kol. Není tak hravé jako moje předešlé menší kolo,ale již za týden jsem si docela zvykl a věřím,že to nakonec půjde. Chápu velký průměr kol, ale s mou „výškou“ 171 cm to bylo velké přemáhání. Nakonec to ale vypadá jako dobrá volba.

Závěrem bych chtěl poděkovat firmě Manobike za komponenty. Kola a veškeré komponenty Nukeproof se dají prohlédnout a objednat na našich stránkách: www.gigantic-bikeshop.cz

• anonymní uživatel syflus 12.5.2015 v 8:27

to sedlo je teda těžce za ryskou...

• anonymní uživatel smety.lbc (info (a) gigantic-bikeshop.cz) 12.5.2015 v 8:37

jj,byla otočená sedlovka,již je to ready :)

• anonymní uživatel hoffman 12.5.2015 v 8:57

nepadlo by do ruky lepšie S-ko?

• anonymní uživatel mizer 12.5.2015 v 12:36

prosím mohl by mi někdo pomoct v rozhodnutí mezi commencal Meta V4 a Megou ? :/

• anonymní uživatel Franta 12.5.2015 v 15:20

Mam model 2013 na 26" s pruzinovym Double Barrelem a 160mm Fox 36. Merim cca 175-7 a vozim Mko. Kolo je to spickove, geometrii je to takovy ten maly sjezdacek do bikeparku nebo tvrdsi endurko, ale i do kopce se s nim da hezky splhat.

Sjezdy jsou jedna basen, kolu spis vic vyhovuje vetsi rychlost, potom uz se netrapi a proplouva krasne terenem. Verim ze 27,5" verze je stejne bezvadna.

• anonymní uživatel Marek 13.5.2015 v 8:50

A hmotnost?

• anonymní uživatel oobuk (oobuk (a) centrum.sk) 13.5.2015 v 9:53

Taktiez mam doma megu ale este na 26kach s ccdb podobne ako dole franta akurat s 55rc3 TI a bike je mega :D ci nieco poslapat tak aj v parkoch sa nestrati vyslovene bike na vsetko :) a ta 27,5 musi byt tiez dost sranda len co to povie v switchbackoch...ale tak ci tak hodne zdaru na kole :)