Test: CTM Scroll Pro - klasika od CTM konečně vyzkoušena

Autor: Čert, Abby, kategorie: Test, vydáno: 7.9.2017

Značka CTM je už pár let stálice na české i slovenské gravity scéně, my se ale k pořádnému testu jejich enduro modelu Scroll Pro dostali až teď. To My, tentokrát neznamená my, jako doleKop.com, ale taky my jako já (Čert) s Abby, páč mě zajímal i holčičí názor.

Jelikož jsem samozřejmě poblázněnej dlouhýma kolama, volím Scroll, jinak kolo s relativně krátkým reachem, ve velikosti L. A jezdíme. První ho měla Abby a tady jsou její zážitky:

Dostal se mi pod ruku enduro model značky CTM – Scroll Pro a už na první pohled je to pěkný kousek, všechno v černé nebo černé-se-blížící barvě, rám má sem tam nějakou tu křivku, a tak. Kolo jsem výživně testovala nejen za barákem, ale jela jsem na něm i enduro závod, a musím říct, že si Scroll nevedl vůbec špatně. Ačkoliv je rám hliníkový, kolo mě hned překvapilo svou váhou – krásných 13,5kg.

Kolo stojí na 27" kolech, zdvih vpředu i vzadu je příjemných 160 mm, takže si člověk fakt nemusí brát servítky při cestě z kopce. Což je fajn. Celkově na mě působilo kolo celkem neutrálně, žádný extrém ani na jednu stranu, co se týče jednotlivých rozměrů i celkově vlastností kola.

Hlavový úhel dělá 66,5°, délka zadní stavby je 435 mm. Co musím hodně pochválit je komfort při šlapání do kopce, který má na triku z velké části systém tlumení FSS (Floating Shock Suspension), navíc i zabraňuje zvýšenému vytahování řetězu a zlepšuje efektivitu brždění i v náročném terénu. Zavírání tlumiče jsem po pár jízdách začala ignorovat, protože jsem pro něj nenašla využití, kolo se při šlapání zkrátka nehoupe a šlape se na něm fakt příjemně. Ačkoliv není zadní stavba extra dlouhá, kolo se na zadní vzpíná na nejlehčím jedenáctým převodu jen když je stoupání už dost strmé. Kolo je samozřejmě vybaveno teleskopickou sedlovkou. Další věc, která mě potěšila, jsou velmi příjemné gripy.

Co se komponentů týče, tlumiče i teleskopickou sedlovku obstaral Rock Shox – vidlice Rock Shox Pike RC, zadní tlumič Rock Shox Monarch Plus RC3 – oboje vzduchové tlumiče se zdvihem 160 mm. Brzdy, přehazovačka i napínák jsou Shimano XT, kazeta Shimano SLX. Náboje DT Swiss, pláště a sedačka WTB. Představec i řídítka Race Face Atlas.

Na kole se mi jelo příjemně, do kopce možná o trochu příjemněji než z kopce, čímž se nesnažím naznačit, že by to bylo z kopce špatné. Naopak, kolo je velmi dobře ovladatelné, i přesto, že jsem měla větší velikost rámu, než bych měla mít, bylo z kopce příjemně hravé a zároveň drželo stopu. Je to takové to „v pořádku kolo“, žádný extrém ani na jednu stranu, ale rozhodně neurazí.

No a z mojí stránky vlastně ani není zásadně co dodávat. Scroll zasluhuje pochvalu, že se mnou prožil celý Charvátbros Camp na Malinu. A máloco je tak ostré ježdění, jako malino. Díky větší velikosti i na DH tratích až tak nevadilo, že kolo má „jenom“ 66,5 hlavu. Ale samozřejmě, kolo tohohle ražení není na pure DH dělané. Naopak, díky vyššímu středu a spíš delší zadní stavbě je zase klidné při šlapání i v rozbitém terénu, což ze Scrolla dělá v mých očích velice schopný závodní nástroj na české enduro ježdění. Samozřejmě, na Ještědu a v Koutech by našel svoje hranice.

Jinak ale super, i já vypíchnu jak výborně Scroll Pro jede, zamykání používám minimálně a pokud bych bral velikost M, do které tabulkově patřím, měl bych doma velice zábavný vysokozdvihový trailbike, který mě povozí okolo domu, snese i docela dlouhé výlety, dá se s ním šlapat všude, do vzduchu jde velice ochotně a snese i závodění. Jenom je potřeba dávat pozor na maximální rychlost, kolo se pak trošičku plaší.

Definitivní resumé je tedy: Super univerzál pro jezdce, který nechce mini DH, ale spíš kolo na ježdění za přijatelné peníze. V tomto olepu vyjde v rámci letních výprodejů na 2 499 euro, nejlevnější výbava, model Scroll (bez ničeho) na 1 499 E. A to jde!

Už jsi viděl nový Scroll? My na živo ještě ne, ale za chvíli jsou prezentace nové modelové kolecke na rok 2018 a tam bude. Z fotky je jasné, že je evidentně delší, nižší, položenější hlava a má metrický tlumič.

• anonymní uživatel Wajtas (wajtas571 (a) centrum.cz) 7.9.2017 v 11:57

Až na to že drhne tlumič v rámu, což nedělá jen mě, loupou se grafiky ctm a pod a mají nejhůře vyřešenou pátku a čepy co jsem zatím viděl je bezesporu Co To Máš za 83 000,- kup století :D

• anonymní uživatel Milan (memphis13 (a) seznam.cz) 7.9.2017 v 12:13

Moc pěkný ten držák na přesmyk :D

• anonymní uživatel Ádoš (raziel87 (a) seznam.cz) 7.9.2017 v 14:07

čo bolo to bolo.....

• anonymní uživatel schejta (schejta (a) gmail.com) 8.9.2017 v 7:18

neviem kde tebe drhne tlmic v ramu ale ja som to zatial nikde nespozoroval aby drhol
    ale je pravda ze vo vecsich rychlostiach to uz je trochu vratke, uz som uvazoval ze by som tam dal nejake excentricke vlozky do tlmica aby sa trochu polozila hlava ale na tuzemskych obchodoch ich nejak nikde neviem najst

• anonymní uživatel bedna (bednous (a) seznam.cz) 8.9.2017 v 12:19

Nejen na Scrollu, kamarádovi na Scrollu se to šoupe origo pružinou o rám :-D

• anonymní uživatel Ondra 8.9.2017 v 16:48

schejta: Mohu doporučit ptrparts.cz/...

• anonymní uživatel Jakub 8.9.2017 v 17:12

to Bednous : Na scroll dávali někdy pružinu ? :-D

• anonymní uživatel andrej (a.vrabec (a) gmail.com) 11.9.2017 v 10:20

Este info co v texte nezaznelo, ram je katalogovy a ponuka ho Astro, preto je ho mozne najst u viacerych znaciek napriklad Willier gzmyu4ma9b-flywheel.netdna-ssl.com/... alebo KHS gzmyu4ma9b-flywheel.netdna-ssl.com/... . Pre niekoho mozno uzitocne info.

• anonymní uživatel Kamil (holub.kamil (a) centrum.cz) 11.9.2017 v 13:50

Úchyt na přesmyk drží na 2 šroubech, aby šel sundat. Má to tak spousta firem. Netuším, proč zrovna zde, kde je setup 1x11 tam tak blbě trčí a není sundaný už z výroby.

A tuhle debilní patku má spoustu i věhlasných výrobců. Já ji mám na Ghostu z roku 2009, Cube ji používá dodnes...