Report: Trip do Portes du Soleil

Autor: ZR, Ueeeeee, kategorie: Report, vydáno: 30.8.2012

ikonaTak jako každým rokem jsme i letos v srpnu vyrazili jezdit do zahraničí. Tentokrát do lokality Portes du Soleil. Portes se nachází na hranicích Francie a Švýcarska kousek od ženevského jezera. Jako Portes du Soleil je označováno asi 12 obcí, ve kterých se nachází zhruba 26 lanovek a dohromady okolo 650 km trailů. Nejznámějšími obcemi jsou pravděpodobně Les Gets, Morzine, Chatel a ze světových pohárů profláklé Champery.

Letos nás původně mělo jet 6, ale den před odjezdem mi dva kluci oznámili, že je maminky nepustí, a tak jsme na poslední chvíli ještě museli řešit jestli se ve čtyřech vejdem do jednoho auta, abychom něco málo ušetřili na palivu. Nakonec jsme vzali vlek, kde jsme dali kola a mohlo se vyrazit. Konečná sestava byla nakonec: já (ZR), Ueeeeee, Bolek a motokrosař Mára Štolfa.
Cestou do Portes jsme se ještě zastavili v Bikepark Tirol, o kterém si můžete přečíst spotcheck.

Na rady jsme zvolili bydlení v Morzine. Apartmán pro 6 lidí za 850 E na 12 dní je super, bohužel když jsme jen 4 tak se to trošku prodražuje. Ale i tak zhruba 440 Kč na noc je dobrých.

První den volíme ježdění v Les Gets. Tady je to hodně hravé, dobré i pro začátečníky. Je zde spousta skoků, většinou jednoduchých, dobrých na získání jistoty ve vzduchu. Samozřejmě jsou tu i skoky těžší, ale před každým takovým je varovná cedule, aby to někdo náhodou nepřehnal. Celkově to zde má trošku menší sklon. Dohromady je tady asi šest oficiálních tratí.
Další den přichází na řadu „domácí“ Morzine. Zde je pět oficiálních tratí, ale je tu velké množství tzv. ilegálních tratí, které nejsou v bikeparkové mapce zaneseny, ale všichni je jezdí. V Morzine jsou tratě dost z kopce a „ilegály“ ještě prudší a i hodně technicky náročné, se spoustou kořenů. Skoků zde však není tolik jako v Les Gets.

Po dni volna se vydávám já a Ueeeeee na EN výlet okolo celého Portes du Soleil. Začínáme u nás v Morzine lanovkou Super-Morzine, navazující na Zore a vyjíždíme na opačnou stranu od Les Gets, potom se mírným XC dostáváme na silnici, ze které začíná lehčí sjezd do Les Lindarets. Odtud jedeme lanovkou nad Chatel a velice hezkým sjezdem se spoustou skočků a klopenek dojíždíme do střední stanice tohoto střediska. Odtud šlapání do kopce a zase mírným sjezdíkem až do vesnice Chatel. Bohužel v půli sjezdu potkává Ueeeeeeho defekt zadního kola. Tak chvíli lepíme. V Chatelu dáváme trochu focení u místního jezera, kde se místní děti učí jezdit na malých plachetnicích. Z Chatelu vyjíždíme lanovkou Super-Chatel. Odtud bychom rádi dojeli do vesnice Torgon. Bohužel jsme již na švýcarské straně a značek ubylo a tak bloudíme. Nejprve vyšlapeme dobrých 200 výškových metrů , abychom vzápětí zjistili, že jsme tudy vůbec jet neměli. Ueeeeee lepí podruhé. Sjíždíme po silnici, ale nenacházíme žádnou odbočku do lesa na trail. Jedeme ještě chvíli dolů, ale když se dostáváme na křižovatku, která není ani na mapě, rozhodujeme se vrátit se a pokračovat na Morgins. To v reálu znamená vyšlapat co jsme sjeli po silnici plus dalších pár km navíc, abychom vystoupali nad Morgins. Dolů do vesnice nás má čekat hezký sjezd, ale díky špatnému značení na švýcarské straně se dostáváme na silnici a do Morgins dojíždíme z trochu jiné strany než jsme původně měli. Odtud vyjíždíme lanovkou nahoru a koukáme na místní DH tratě, které vypadají z lana moc hezky (hodně skoků a i velice slušný sklon). Od lana jedeme do Champoussin. Ueeeeee lepí potřetí. Od lanovky nad Champoussin jedeme velice krásným trailem nad Les Crosets. Zde najíždíme na šotolinovou silnici, kterou bychom měli dojet až do Champery, ale asi ve třetině se dostáváme ke strartu DH trailu do Les Crosets, takže cestu do městečka Champery vypouštíme a jedeme dolů. V Les Crosets si dáváme ještě jeden DH trail a pak pokračujeme dlouhým lanem do Pointe de Mossette. Odtud asi nejdelším trailem s několika výjezdy až do Les Lindarets. Ueeeeee opět píchá a lepí. V areálu Les Lindarets dáváme chvíli odpočinek a poté vyrážíme do Morzine odkud nás čeká poslední část výletu a to do Les Gets. Cestou do Les Gets Ueeeeee lepí naposledy. Už se tomu jen smějeme. Ve vesnici usedáme do místního baru a objednáváme si pivo. Cena 5 E za jedno je nekřesťanská, ale po 80 km v nohách si oba zasloužíme dva kousky. Z Les Gets se pak vracíme místy trailem a místy po silnici domů do Morzine.

Večer jdeme na místní oslavy 15 let založení mateřské školky. V pozdních večerních hodinách začíná pršet a v podstatě prší nepřetržitě celou noc.

Pokračování zítra…

Text: ZR
Foto: Ueeeeee

• anonymní uživatel DD (deathdog (a) punkbike.org) 30.8.2012 v 9:08

hobo starej pichac :-) jeste ze sebou vozi tolik fleku :-)

• anonymní uživatel u6e 30.8.2012 v 10:08

ty vozil ZR :D já měl jen samolepící, ale ty nic nevydrží - díky tomu jsem lepil 7x (to tam ani není napsaný), ale píchal jen 5x :D

• anonymní uživatel manííík 30.8.2012 v 12:15

dobrý článek a parádní fotky hoši.....já jen pevně doufám, že jednou taky potkám takhle zapálenou partu co každý rok vyjede někam za hranice na pár dní na kolo a pořádně si to užije, protože o tom to je =) jinak video by nebylo ? =)

• anonymní uživatel vyschlej Bé 30.8.2012 v 15:35

krasný kola velký hory velký píva to je život....