Michal Prokop: Twelve 01/12
Autor: Polis.Media, kategorie: Video, vydáno: 2.2.2010
Nejen svým syrovým vizuálním ztvárněním navazuje TWELVE na kalendář michal.prokop09, využívá však širšího potenciálu videa. Kamera Roba Trnky snímá uplynulý měsíc jen tak, jak ho Michal Prokop skutečně prožil. Bez příkras a plánování. Neklade si za cíl oslavovat hlavního aktéra, zaujmout chce jen svou opravdovostí. TWELVE dramatické situace nevytváří, ale pokud nastanou, zachytí je.
Vždy v prvních dnech následujícího měsíce můžete posoudit, jaké byly poslední čtyři týdny Michala Prokopa. Zajímavé? Nudné? Únavné? Úsměvné? Úspěšné… ? Tak jako každý skutečný kalendář, i TWELVE začíná lednem. Tuny železa, hodiny v posilovně a všude kolem sníh a mráz. Tak začal Michalův rok 2010, sezóna věnovaná fourcrossu, ve které se už ale o slovo důrazně hlásí i BMX, s kvalifikací pro Olympijské hry 2012.
„Během práce na kalendáři jsem pochopil, že Michal nemá zapotřebí dělat ze sebe nikoho jiného, vytvářet si druhou – mediální – tvář. To mi hodně pomohlo v rozhodování, jak by TWELVE měl vypadat. V Michalově případě totiž přirozenost nevypadá nepřirozeně… Při přípravě scénáře mi tak vlastně stačí vědět, kdy se kde bude pohybovat. Snažím se zaznamenat to, pro co není jinde místo, chvíle, kdy je kamera obvykle vypnutá. Ne bulvár, ale momenty, jež samy o sobě mohou působit banálně, a smysl začnou dávat až sestavené Honzou Mocňákem do celku. Důležité pro mě bude, když si výsledek někdo pustí víc než jednou“, komentuje svou práci na TWELVE fotograf, a pro tentokrát i kameraman a scénárista, Rob Trnka.
Střih, postprodukce, hudba, grafika… Jan Mocňák. Ano, nejde o překlep v titulcích, tento renesanční tvůrce, jenž stvořil grafickou podobu kalendáře michal.prokop09 i jeho webu www.ProkopRider.net, na sebe skutečně vzal zodpovědnost za tak široké spektrum práce i na projektu TWELVE!
Při výběru technického vybavení zvolil realizační tým, s ohledem na předpokládané použití a nároky na výstup, jako optimální řešení video zrcadlovku Panasonic Lumix GH1. Neobvyklé řešení pro video v kvalitě Full HD? První praktické zkušenosti potvrzují správnost volby. Na první pohled nenápadné, kompaktní tělo, dostupná cena, ruční ostření proměněné ve výhodu při použití adaptéru a objektivů Zuiko… to vše dělá z modelu Lumixu GH1 skvělý nástroj pro reportážní práci!
Michal Prokop: Twelve 01/12:
Kamera: Rob Trnka
Střih: Jan Mocňák
Produkce: Polis.Media
Producent: RedBull
Podpořte autora mikroplatbou a kupte mu pivo! Vaše gesto ocení jeho tvůrčí úsilí a poskytne mu motivaci pro další práci. Pomozte udržet kvalitu obsahu a podpořte naši tvůrčí komunitu. Vaše podpora je cenná a oceňovaná.
Můžete poslat jedno, dvě piva, jedno pětipivo a nebo jakoukoliv částku.
Děkujeme za vaši velkorysost!
Zde je stručný návod, jak zaplatit pomocí QR kódu:
- Otevřete platební aplikaci a vyberte možnost "Skenovat QR kód".
- Nasměrujte kameru na vybraný QR kód výše.
- Potvrďte platbu a zkontrolujte informace.
- Dokončete platbu.
Diskuze
- čárys (seven20 (a) volny.cz) 3.2.2010 v 15:31
Pěkné...jen na můj vkus moc dlouhý začátek...až jsem se začal smát, že MP jezdí profesionálně v metru a leje kávu. Víš, jako v rámci posilování psychičky, že si de zajezdit do metra. To bych ocenil.
Jinak dřina, dřina, dřina. Jinak to nejde. Slečna v posilce luxusní.
Robyn Trnka : natočeno na digitální zrcadlovku, předpokládám, že :)
Co k tomu napsat, dobré reportážní video:) Ten stroj na závodní kolo je supr! To se mi líbí.. Točené Panasonicem paráda.. Zajímavé..