Fotogalerie: Martin Hoferek - Enduro

Autor: Martin Husár, vydáno: 21.2.2014

ikonaPředstavovat Martina Hoferka je asi zbytečné, tento závodník se na české scéně pohybuje až kam moje paměť sahá. Po mnoha letech sjezdování přesedlal na fourcrossový speciál a letos nastala další změna v jeho směřování. Veškerou energii věnuje enduro závodění. Odpověď na otázku: „proč?“ nám Hof odpoví v níže.





Společně s Martinem Husárem nafotili v Hostýnských vrších následující galerii, Hof celou akci popisuje následovně.



Předem bych chtěl napsat, že mě baví jezdit na kole všeobecně. Ať už na malém, velkém, silničním, DH, 4X, nebo BMX, prostě pro ten pocit. Dlouhé léta jsem závodil ve sjezdu, ale postupem času jsem chtěl i něco víc. Objevilo se tu enduro, a to je to, co mam rád, a co mě baví už dlouho – teď tomu dali jen název. U nás jsou super kopce a já si do nich moc rád zajedu klidně na celý den. Kopec si vyšlápnu a z kopce si to můžu dát jako na sjezďáku, to je super. Proto moc nechápu ty pochybovače, co říkají, že když chci na sjezd, tak si vemu sjezďáka a jedu někam do bikeparku, a když chci na XC, tak si vemu nabroušenou 29. To je přesně to, co já nechci. Já se jinak než na kole tady na spoustu kopců nedostanu a nedovedu si představit někam půl dne táhnout sjezďáka jen proto, abych si jednou sjel nějaký kopec. ENDURO kolo mi tu volnost pohybu ale umožňuje na 100%, tak nevím proč je kolem toho tolik nenávisti.



 


V pondělí dopoledne krásně svítilo a teplo bylo jak na konci března, tak volám Houskovi (Martin Husár), jestli nezajedeme zakrosit na nových Forcinách (GT Force 2014 pozn. red.). Byl pro a vzal i foťák, tak jsme sem tam udělali nějakou tu fotku. Vyjeli jsme jen kousek za barák do Hostýnských vrchů, projeli pár zajímavých míst a sjeli jsme se podívat na naše oblíbené přílepské tratičky, které Houska přirovnává ke známým rz z finské rally, kde už taky několikrát byl. Rychlá akce za čtyři hoďky a pak už hurá do práce :D

Chtěl bych moc poděkovat sponzorům a partnerům: GT bicycles, GT Bikeplac Opportunity, Maxxis, ONE, bikestrike.com, obec Lukov, Red Bull

 

Podobné články

Diskuze

  • anonymní uživatel prochajda (pp.gravitymag (a) gmail.com) 21.2.2014 v 9:45

    TOP!!

  • anonymní uživatel jm_ 21.2.2014 v 10:20

    pekne, moc.

  • anonymní uživatel Lukáš Navrátil (lukas.navratil (a) adc.cz) 21.2.2014 v 10:31

    Joo, to můžu (y) Pěkné

  • anonymní uživatel Ádoš (raziel87 (a) seznam.cz) 21.2.2014 v 10:38

    je možný, že mu dává red bull křídla?

  • anonymní uživatel Ádoš (raziel87 (a) seznam.cz) 21.2.2014 v 10:40

    jinak fotky libový...at to lita ve zdraví :ex:

  • anonymní uživatel krtek 21.2.2014 v 11:32

    nevidim ani košík ani batoh takže vůbec nechápu kde se ta lahev v lese vzala....

  • anonymní uživatel soh 21.2.2014 v 11:32

    nenavisti kolem endura moc neni, podle me lidi to berou pozitivne a v endruru videj neco dobryho, ale stejne sjezdaka, xc a dirtaka za nic nevymenim

  • anonymní uživatel KRAJIC 21.2.2014 v 12:40

    S tím ježděním to vidím úplně stejně.

  • anonymní uživatel defo (tomas (a) ondra.cz) 21.2.2014 v 12:51

    Ten musi met teho ftaka...

  • anonymní uživatel krtek 21.2.2014 v 12:52

    trochu se pokusim podpořit diskuzi:
    co si myslíte o dvouplacce? přežitek? poslední dobou si tu všímám že recenzovaný EN bajky maj výhradně 1x10 ale nedokážu si představit že z rovinky přijedu ke stoupání a začnu promačkávat šaltr jak splašenšj... prostě schodim placku a držim tempo, no ni?
    proto jsem rád že na tomhle žihadle vidim přesmyk :) co vy?

  • anonymní uživatel gaz (zagurai (a) seznam.cz) 21.2.2014 v 14:04

    Přesmyk=přežitek.

  • anonymní uživatel bok 21.2.2014 v 14:25

    krtek: jsem pro 1x10 (jsem línej a v prudšim kopci slejzám), většinou stejně můžeš házet tak o tři rychlosti nahoru jednim tahem takže to splašený promačkávání jsou dva-tři pohyby palcem, vpředu narrow wide převodník, vzadu třecí spojka

  • anonymní uživatel krtek 21.2.2014 v 14:52

    bok: no tim splašenym promačkávánim jsem právě měl namysly 2x trojtý promáčknutí... přece jenom musíš klikama otočit trochu víckrát než když ti jen spadne řetěz na menší placku.... kolikrát mě i něco překvapí že musim rychle na brzdy a pak už bych snížení převodu na šaltru jednoduše neutáh... další věc rozjezdy - když rozšlapu malou placku a pak tam prdnu velkou tak mam na jedno otočení klikama nehoráznpu akceleraci
    ...osobně si nějakou tu AM jízdu s jednim převodníkem neumim představit, dost by mě to omezovalo na dynamice - tak se jenom chci dozvědět jestli je to neopodstatněnej předsudek nebo jestli to má někdo taky tak... protože popravdě 1x10 jsem ještě pořádně po horách nepotahal

  • anonymní uživatel Farmer 21.2.2014 v 15:49

    krtek: je to predsudek... nauc se predvidat a prehazovat vcas a s predstihem... podle tveho popisu naopak ztracis rychlost a extremne zpomalujes a proto potrebujes radit o velky rozdil... drz to pod plynem a naopak vtom jednoprevodniku zacnes videt vyhody...

  • anonymní uživatel RB 21.2.2014 v 15:52

    Jo tady všichni šlapou kopce v horách s 33/36z. škoda, že taky nemám takovou fyzičku.

  • anonymní uživatel HK 21.2.2014 v 16:26

    po tom, co jsem slyšel pár názorů na tohle od lidí, kteří se v cyklistice pohybují dýl, než je většina z nás na světě si myslím, že teďka je jenom ten takzvaný BOOM 1x10 a podobně...málo kdo z nás (nerad bych někoho urazil) má tak najeto a takovou kapacitu v nohách, aby v pohodě utáhl 1x10, potažmo 1x11 i do těch největších kopců...a vzhledem k tomu, že pro Martina se chystají převodníky a napínák na dvouplacku, tak ani on to minimálně na začátku sezony nepoveze jinak

  • anonymní uživatel Houska (husarphoto (a) gmail.com) 21.2.2014 v 16:56

    Lahev a ostatni sebou vlekl na zadech ten druhy...:)

  • anonymní uživatel Vacan (vacek_roman (a) lilly.com) 21.2.2014 v 17:32

    Jezdím 3x10 a nějak nemůžu najít důvod, proč bych si měl zmenšovat rozsah převodů. Hodily se mi všude, ať u nás v Českým ráji nebo ve světě. Nový přehazky drží řetěz tak, že nepadá i když nemám napínák. Jezdil jsem Patriota 1x11 - paráda, ale u nás na Prachově, to znamená bez přejezdů a dlouhých stoupání. Čili jediná nevýhoda, že kolo není dostatečně sexy, ale to já už taky dávno ne!

  • anonymní uživatel Ádoš (raziel87 (a) seznam.cz) 21.2.2014 v 18:27

    2 krtek...pořid si SPD. Další průdkej nárůst akcelerace....mimochodem dvojpřevodník je do kopců troufám si tvrdit nepostradatelnej. S 36+ pilou se nedá dlouhodobě utáhnout do kopce skoro nic. A zase je škoda mrsknout dopředu 30zubů pilečku s kterou z kopce kmitáš nožičkama a stejně už nezrychluješ. S 1x11 nemám žádný zkušenosti. Do Šumavskejch ( a jedno jakejch jinejch ) kopců bych to nechtěl ani za zlatý prase. Raději 2x10 a klidně starejch dobrejch 3x10....a když mi spadne řetěz? no bóóže, tak slezu, nasadim a jedu dál. S takovejma kolama se stejně nejezděj prasečiny

  • anonymní uživatel bok 21.2.2014 v 18:33

    Jo tak do závodu nebo na něco vážnějšího to je věc jiná, jezdim si pro srandu, ne na čas. Nejsem šplhač a když dojdou převody beru to jako záchranu a slezu :) vpředu 32 vzadu 11-34 a na mý ježdění mi to naprosto vyhovuje

    Houska: stálo to za to, fajnový fotky

  • anonymní uživatel Mad 21.2.2014 v 19:16

    Každej ať si jezdí co mu sedne. Já jsem pro 36 x 11-36z, ale je pravda že jsem jezdil předtim asi 10 let single speed a taky mi seděl :-)

  • anonymní uživatel kome (mckome (a) seznam.cz) 21.2.2014 v 20:13

    Mad: ale na kazdej ma hnaty jako ty a proto vozim 34x11-42 :)

  • anonymní uživatel Mad 21.2.2014 v 20:20

    Ale prosimtě...na brdech nejsou prudký kopce, to bude tim...

  • anonymní uživatel Ondraa 21.2.2014 v 21:03

    "ENDURO kolo mi tu volnost pohybu ale umožňuje na 100%, tak nevím proč je kolem toho tolik nenávisti." - hm, asi žiju v jinym světě, ale o žádný "enduro nenávisti" teda moc nevim, naopak mi přijde, že tahle disciplína zažívá neskutečnej boom ... a fotky jsou z kategorie "oh my eyes", mohly bejt hezký, ale je to jen hromada (sorry tomu kdo to fotil) přematlanej a přeprocesovanejch fotek, ale někdo to tak má holt rád.

  • anonymní uživatel Ádoš (raziel87 (a) seznam.cz) 21.2.2014 v 22:38

    joo, nad tim jsem se taky pozastavil :-D ENDURO ti na 100% volnost nikdy nezajistí...XCčkář ti na XC trati uteče, sjezdář tě na rozbitý trati nechá daleko za sebou. Skákat se na enduru stejně moc nedá, člověk aby se pořád bál, že mu někde lupne rám. Nehatuju enduro disciplínu, ale minimálně v ĆR a jejich lokálních závodech lze vše jezdit na Stumpjumperu....až do závodu zavedete skoky a nebudete jezdit po rozbitějších pěšinkách, pak tomu dejte nálepku Enduro. Tahle ani ryba ani rak, je v našich podmínkách přehypovaná až hanba

  • profilová fotka Keli (keli (a) dolekop.com) 22.2.2014 v 7:59

    Ondraa - Hof narazel na komentare u temer kazde en reportu co zde publikujeme, je spousta lidi, kteri enduro odsuzuji,

    Ados - Souhlasim s tebou co se nazoru na CR zavody, ale jinak nesouhlasim. Na poradnym all mountain kole, stoupas temer jako na XC a dowhnillujes jako na DH kole - dukazem je Graves loni na mistrovstvi sveta.
    Na zadnym AM kole co jsem jel, jsem nemel obavy, ze pri skoku praskne - mozna jezdim jiny kola. Je spousta kol, ktere by vyrobci radi prodavali jako AM a pritom jsou to jen XC kola s nafouklym zdvihem...

  • anonymní uživatel david 22.2.2014 v 9:19

    Když je to vaše enduro tak strašně uspěšné jak říkáte proč se nezávodí v UCI???

  • anonymní uživatel Ádoš (raziel87 (a) seznam.cz) 22.2.2014 v 9:41

    2 Keli. Dobře, ale přece nemůžeš brát Gravese jako argument ve smyslu masovosti a vyhypovanosti týhle disciplíny. To bych mohl tvrdit "jezděte na HT se 100mm zdvihem, John Tomac na tom kole dával v 90. letech strašný diktáty z kopce i do kopce a spoustu z nás/vás by na danym kole zajel i teď"
    Já proti těm kolům nic nemám, ale v tom jak tuhle disciplínu chápou Češi jako mainstream ( stovky třicátníků, amaterskejch cyklistů rádoby Allmountináků ) na tom jim stačí bohatě ten Stumpjumper - i s nim se daji skákat menší skoky a ten rozdíl oproti třeba Meridě One Forty, One Fifty, Spešl Enduru atd. neni zas tak markantní. No a vzhledem k tomu, že mám 90kg, tak bych se na Enduro kole prostě bál skákat větší gapy, dropy...náhoda je blbec, hodim hranu a 14kg kolo udělá pápá. Daleko univerzálnější je mít doma XC a FR/DH bike na blbnutí. I s XC kolem se dá jezdit sakra svižně. Subjektivně si prostě myslim, že Enduro je přehypovaný

  • anonymní uživatel Chrlzz 22.2.2014 v 14:01

    david : chceš říct, že 4x není uspěšný?

  • anonymní uživatel david 22.2.2014 v 16:43

    for Chrlzz:bavím se o vašem enduru ne o 4x.enduro disciplína je mrtvá a ještě se ani nenarodila.už se těším na sezonu jak budu potkávat enduroridery semnou na lanovce...nic proti vám ale takhle se asi nejezdí enduro ne??? :-D

  • anonymní uživatel hof 22.2.2014 v 17:24

    Ados: priklad, F1 je rychla na okruhu, WRC na silnicich, dakar je maraton v terenu....vsechno se jede v autech, ale kazde je jina disciplina. Takze je jasne, ze mi XC rider na XC trati ujede a je jasne, ze sjezdar na nejake brutalni trati asi taky. Myslim, ze skakat se na enduru da uplne v pohode, ale zase je potreba rict, ze kdyz ti to nekdy nevyjde, tak muze prasknout vsechno...treba i 20kg sjezdak ;) A to, ze tu nekdo udela zavod v enduru a bohuzel ta trat vypada jinak neni chyba endura jako sportu, ne? Ja treba myslim, ze to, co udelali na podzim kluci v rychlebech bylo presne to, jak by to melo vypadat-a rozhodne to nebylo zadarmo.

  • anonymní uživatel Chrlzz 22.2.2014 v 18:50

    for david : Ja endurkář nejsem, pěstuju sjezďáka, jde mi o tvou narážku o UCI, 4x je podle mě úspěšný sport, a taky minulý rok nebyl pod pohárem UCI :)

  • anonymní uživatel The Skreth 23.2.2014 v 21:58

    Enduro jako takové je tu od nepaměti. Jen se teď začaly pořádat závody a dostalo se to do centra dění, což je dle mého názoru dobře. Fakt nechápu, co tu řešíte.

    Graves v Africe: To kolo bylo postaveno dost jinak, než jak ho vozí na enduro závody. Navíc trať samotná dovolovala úspěšnou jízdu i na menším strojí, což se o většině světového sjezdu říct nedá. Srovnání mi tak přijde dost mimo, protože pochybuji, že zdejší nadšení enduristé budou svoje kolo komplet přestavovat, když s ním vyrazí na sjezdovou trať.

    Přesmyk ano/ne: Tohle je naprosto individuální záležitost. Na svém Nomadovi jsem jezdil 1x10 s 36t převodníkem a zcela nepřekvapivě to občas bylo málo a občas hodně. Já osobně jsem našel zalíbení v 2x10 s napínákem s 38/26t. Řadí to spolehlivě, umožňuje mi to držet stejnou kadenci ve velkém rozmezí rychlostí a když šlapu na trailech z kopce, tak nekmitám jak kašpárek. Zároveň mi také velmi vyhovuje, jak tu bylo zmíněno, řazení jen v předu při výraznějších změnách terénu. Shrnuto, můj největší problém s 1x11, že nejrychlejší převod je pořád moc pomalej. Já osobně si nedovedu představit, že bych jezdil na něčem menším než 36t vpředu, což je ale naopak místy do kopce moc. Kolo tlačím opravdu nerad.

    Lanovka v enduru: Jestli se nepletu, tak snad na všech kláních EWS byla lanovka součástí závodu.

    Enduro obecně: Mě se na něm líbí, že enduro "nemá" jednotný formát, ale jen jakousi přibližnou základní filosofii, která obsahuje převážně klesající profil tratí, které jsou technicky náročné a vyžadují značnou vytrvalost na úrovní XC. A nemám problém, pokud to vypadá spíš jako dlouhý sjezd ala EWS, nebo kombinaci čistého sjezdu v jedné RZ a kratšího XC v druhé ala King of Špičák či něco na způsob MTB Trilogy, kde za tři dny najedete přes 200 km, ale čas se vám sčítá jen v 25 měřených RZ, které jsou v technice z kopce.

    A teď vám trochu sáhnu na svědomí. Kdo z vás byl při tak krásné neděli někde pořádně na kole?

  • anonymní uživatel krtek 24.2.2014 v 7:45

    The Skreth: já byl, i v sobotu, a představoval jsem si jak to držim pod plynem v technickym stoupání s velkou plackou vepředu... no zůstal jsem radši jen u představ a prdnul tam tu malou :D

  • anonymní uživatel Yeaah (yeee (a) vv.com) 24.2.2014 v 10:52

    The Skreth: Jaky pekla z kopce dolu si jezdil s 1x11, ze ti nestacil nejmensi pastorek? To jezdis na sjezdovkach primo dolu na cas, ze jeste potrebujes dupat?

  • anonymní uživatel Farmer 24.2.2014 v 11:43

    taky sem na tuhle diskuzi myslel o vikendu... jel sem s kamosem do kopce... ja mam 2x9spd a jel sem na nejlehci prevod... on ma 1x10 vzadu General Levy a jeste mu chybely dva prevody na nejlehci, pri podobne kadenci jako ja!! takze komentare o nadupanych nohach jsou dost mimo.... i jednoplacka vepredu se da poladit na luxusne lehky prevod do kopce... a dolu z kopce lesem zas tak tezke prevody nepotrebujes... to tak maximalne na cyklostezku z kopce... (a o funkcnosti nema smysl ani polemizovat) HOWGH

  • anonymní uživatel krtek 24.2.2014 v 12:53

    Farmer: tak general je super ale asi tak 4x dražší než celá moje kazeta....

  • anonymní uživatel krtek 24.2.2014 v 13:41

    ....pokud bych do přestavby na 1x10s musel zahrnout pastorky GL aby to za něco stálo tak bych ani nepřemýšlel... takový prachy bych do toho rozhodně necpal

  • anonymní uživatel The Skreth 24.2.2014 v 17:07

    Yeaah: Při šlapání ve stoje z kopce a na rovinkách mi vohuje těžší převod, kdy nemusím tolik protáčet nohy. A míň jak 36t mi přijde v tomto ohledu nepohodlné, ale nemám dost páry, abych utáhl 37/38t s jedním převodem v předu i do dlouhých kopců. Jak jsem psal, velmi individuální záležitost. Někomu nevadí tlačit, jiný zase nezávodí a jiní naopak závodí či tlačit nechtějí.

  • anonymní uživatel had (pavel.had (a) seznam.cz) 25.2.2014 v 10:35

    to autor článku
    Proč a za jakou vidli Rock shox máš na kole vyměněnou Foxku ze standartní výbavy?

  • anonymní uživatel Farmer 25.2.2014 v 14:16

    a proc vozite vidlice fox kdyz je to 3x drazsi nez Suntour? pro mate celopera kdyz je to 3x drazsi nez pevnaky??!? to sou zase keci.. :D

  • anonymní uživatel had (pavel.had (a) seznam.cz) 25.2.2014 v 17:43

    to Farmer - zřejmě odborník a ochota sama, opravdu příspěvek k věci.
    Nevím co je na tom špatného, když by mi autor článku odpověděl na to, co mu přineslo vyladění vidle u kola za 140 tis. z Foxe na Rockshox /pravď. Pike/? Prostě mě zajímá názor jezdce, v čem vidí přínos, popř. rozdíl při jízdě?

  • anonymní uživatel hof 25.2.2014 v 18:26

    had: cela vybava je z Force Carbon Expert, ne jen vidlice. Je to RS Revelation, ale muzu teda rict, ze slouzi k me naproste spokojenosti-zatim jsem nenarazil na neco s cim by jsi neporadila (samozrejme vzhledem k urceni kola) ;)

  • anonymní uživatel had (pavel.had (a) seznam.cz) 25.2.2014 v 19:19

    to hof
    Díky za odpověď. Zmátly mě ty černé kluzáky a samozřejmě barva rámu :)
    pozn. Tohle kolo je můj favorit mezi všemi novými modely 2014. Ať slouží.

  • anonymní uživatel Farmer 26.2.2014 v 13:14

    hade odpovidam tem pod tebou :) a myslim ze k veci jsem toho napsal dost.. nemuzu za to ze jsi si tu diskuzi neprecetl

  • anonymní uživatel krtek 27.2.2014 v 7:28

    Farmer: proč by jako někdo nemohl vozit suntoura na HTéčku?

  • anonymní uživatel Farmer 27.2.2014 v 10:11

    krtek: taky nevim...

  • anonymní uživatel krtek 27.2.2014 v 11:08

    Farmer: pochybuju že GL při svejch odskocích chodí líp než silniční kazeta, takže pro mě je to argument proč do 1x10 nejít... že je to předražený ho.no to už je jenom takovej hřebíček do rakve.... z tvýho předchozího komentáře jsem si odvodil že 1x10 s normální kazetou za normální cenu nemá srovnatelnej převodovej rozsah jako 2x10, takže tvůj povrchní dodatek o foxech a fullech je naprosto bezpředmětnej zvlášť když ani jedno nemam. peace

  • anonymní uživatel Paf 4.3.2014 v 21:29

    Ohledně 1-2 převodníku. Jezdil jsem 2x9 36/24 převodníky a 34 kazetu, teď jezdím 1x10 32převodník a 11-42 kazetu a jednoplacka mi vyhovuje víc, ušlapu s tim stejně.

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí