Bikecheck: Skautíkův Banshee Darkside

Autor: Čert, kategorie: Bikecheck, vydáno: 19.5.2015

Co musí umět kolo, které po Northshoru vozí chlapa co má rozlohu asi 2×3 metry? Bikecheck Skautikovo Banshee uvnitř!
V minulém týdnu se velké oblibě těšila fotka nově vyskládaného biku od, teď už Čechokanaďana, Romana „Skautíka“ Levého. O tom na čem se jezdí na West Coast v BC se rozpovídal sám Skautík.

"Čert mě požádal jestli bych nenapsal par řádku o mojí nový přítelkyni, takže tady to je. Ona je spíš staronová, respektive jsem vyměnil rám Cove Shocker za rám od další kultovní kanadský značky a to sice Banshee. Dlouho jsem dumal, zda-li pořídit plnokrevnýho sjezďáka aka Legend nebo Darkside.

Nakonec zvítězil druhý jmenovaný (mimo jiné pojmenovaný podle mé nejoblíbenější bikové lokace). Chtěl jsem něco hravého, co by odpovídalo tomu, co rád jezdím – velmi technické traily nebo skákavé flow traily. Zeptal jsem se na názor mého známého Dylana Sheffera, který má rad podobné traily a jezdí právě Banshee Darkside a bylo v podstatě rozhodnuto. Krom jiného jsem byl velmi zvědavý na kombinaci nižšího středu s (na mně) krátkou zadní stavbou.

Banshee není pro ty, kteří honí gramy, ale spíše pro ty, kteří potřebují primárně odolnost. Oproti full DH rámu jako byl Shocker jsem vlastně neušetřil ani gram.

Váha celého kola je cca 19kg. Většina komponentů krom tlumičů (viz. níže) není, pravda, z nejlehčích a jsou zvoleny především pro ideální poměr výkon/kvalita/cena než kvůli top vaze.

Při stavění biku jsem postrádal svého dvorního mechanika Drobka, udělal by to asi 10× rychleji, alespoň že něco málo jsem si zapamatoval

Marzocchi 380 ti C2R2 je absolutní pecka, pro mě jediná volba. A váhou je na úrovni svých vzduchových rivalu. Už ji jezdím něco přes rok a neměnil bych za nic.
Tlumák Marzocchi Moto C2r je pro mě novinka, ale dost si od něj slibuju. Zatím jsem neměl čas pořádně otestovat, ale na první oťukávání se choval super. Navíc samotný tlumič váží něco přes 300g a v kombinaci s Ti pružinou je jenom o cca 100g těžší než např. CCDB Air, nad kterým jsem se také rozmýšlel.

Nakonec jsem ale dal radši na jistotu a rozhodl pro spolehlivou „pružinu“, s pár gramy navíc. Marzocchi Canada má asi nejlepší servis co jsem zažil, stará se o něj Naz a Alex. Jejich přístup je unikátní, jakmile je něco trochu špatně dostanete novej kus, bez řečí a čekání. Krom toho jsou experti ve svém oboru a i když tam přinesete 10let starou vidlici dokážou zázraky. Většinu ostatních komponentů mám na Shimano Saint, protože to funguje a jakž takž to i vydrží moje zacházení. Kliky (Saint) a ráfky (Sun rims MTX) jsou custom in RAW. Dirtový sedlo mám na Suicidy je to o moc pohodlnější chytat kolenama. Zbytek kokpitu je Answer direct mount stem a Joyride Digger řidítka, co se mi jednak líbily a taky je to lokální firma co dává pár $ z prodeje na traily a to já rád podpořím.

Zatím jsem na kole strávil den ve Whistler bikepark a dvě jízdy na North shore. Ve vzduchu se kolo chová skvěle. A zatím mu moc nevadí, když to zadní kolo zapomenete vrátit do směru jízdy. Dál jsem ho vzal na Darkside a byl jsem totálně unesený, jak krásně se to kolo chová. Krátka zadní stavba tomu dává nový level hravosti, kolo se krásně skládá do zatáček či klopenek a jde do manuálu snad skoro samo. V kombinaci se velmi tuhou stavbou je to tak ideální stroj na prudké a technické traily, kde s kolem musíte neustále pracovat a nestačí ho jen pustit a držet.

Za celou dobu přelítávání i takových skoků jako Crapabble hits či nějakých dropů na placku (Nortshore haleluja) jsem necítil žádný nepříjemný bottom out („až na doraz“). Ačkoliv má rám papírově zdvih jen 180mm, tlumič a přepákování dávají kolu pocit, jak kdyby mělo o pár čísel zdvihu víc, jako by bezedný pocit Virtual čepu.
Co se týká nějakýho spotřebáku, řetěz tak jeden za rok, já to dost punkuju, jezdím věci dokud se nerozpadnou, například teďka mi chčije brzdovka z přední brzdy, ale pořád to funguje líp než Avidy, tak ji tam ještě nechávám. Řetěz měním, až když přeskakuje nebo ho roztrhám, takže už se nedá ani prodloužit.:)
Destičky mi vydrží tak 2–3 měsíce… Snažím se nebrzdit, to tady ale to tady na těch trailech moc nejde… Ještě si na nový rám pořád zvykám, ale už teď si ho nemohu vynachválit."

A jelikož na závěr patří poděkování všem, i na tohle se našlo místo: „Děkuju sponzorům, který nemám, pak děkuju rodině a kamarádům protože bez nich by tu bylo smutno a pak děkuju tomu, kterej vymyslel Freeride! Keep it gnarly!“

A my děkujeme za vyčerpávající bikechech, ať to lítá!!!

• anonymní uživatel h.mad 19.5.2015 v 6:47

A příště Kachnovo Demo :-)

• anonymní uživatel bok 19.5.2015 v 8:02

Ooo ten rám mě děsně rajcuje

• anonymní uživatel Duchna (petr.duchacek (a) datacon.cz) 19.5.2015 v 10:26

Nádhera, a příště Kachnátora!

• anonymní uživatel _TR_ (4ton (a) seznam.cz) 19.5.2015 v 12:58

...tak to máme stejný sponzory to znamená ,že jsme týmový jezdci FREERIDE !

• anonymní uživatel pofel 19.5.2015 v 15:51

Od Kachny by se sem hodil clanek, jak spravne nastavit polohu brzdovy paky :D

• anonymní uživatel slucky 19.5.2015 v 15:56

jojo kachnovo demo by se hodilo, ale to bude tak na 2 nebo 3 části ten bikecheck ne?

• anonymní uživatel skautik (skaut (a) zadnyspam.com) 19.5.2015 v 17:12

Kachnovo bikecheck bude na casti, ta druha bude az mu poslou levou cast ramu co zapomneli :D

• anonymní uživatel agrrr 19.5.2015 v 18:34

kraaasne kolecko :) :) ale ta vaha je hnus, cudujem sa, ze dokazes vozit MTX rafky - je to neskutocne maslo a vazia snad tonu, kazdopadne si to nakladas ! :) super

• anonymní uživatel agrrr 19.5.2015 v 18:38

a skus hodit na kolo Avid CODE (bez "R") a uvidis v com shimano zaostava ;)

• anonymní uživatel skautik (skaut (a) zadnyspam.com) 19.5.2015 v 19:32

Aggr- ja vim kdyz ja ty kola zas tolik neresim ja znicim kazdej rafek takze cim levnejsi tim lepsi:) a ze jsou z masla... no alspon jdou narovnat zpatky a neprasknou :D
    Co se tyce Avidu, nektery ty novy modeli vypadaj pouzitelne, ale Code byla vzdycky trochu vyjimka ty docela fungovaly...

• anonymní uživatel Štěpa 19.5.2015 v 19:38

19 kg je v pohodě. Krásný kolo!

• anonymní uživatel agrrr 19.5.2015 v 20:05

jo prave asi jedine co stali za to, code su strasne kotvy :) a s tymi rafikmi mas pravdu, ked to beries v takom slova-zmysle nicenia hehe

• anonymní uživatel RB 20.5.2015 v 7:56

Agrr: No když srovnáš code se saint, tak zase vyhraje shimano- dávkovatelnost, spolehlivost, ND,...

• anonymní uživatel bolekkrutor 20.5.2015 v 9:20

2RB: ND? Pokud vím, tak třeba na brzdový třmen, je jediný ND brzdový třmen. Což když ti tam odejde těsnění jako mně, tak jsi docela smutný...

• anonymní uživatel stofan 20.5.2015 v 10:20

tak ten pristup marzocchi, klobuk dole, kiez by sme sa v nasich koncinach niekedy dockali takehoto pristupu..