reklama

Milan Myšík o GT Global Campu

Autor: Milan Myšík, vydáno: 3.3.2016

V únoru jsem strávil tři týdny na tripu v Kalifornii, kde se od 8. – 12. února konal GT Global Camp 2016 kam sem dostal pozvánku. Řekl jsem si, že do USA pojedu už o 10 dní dříve abych se aklimatizoval a především trošku rozjezdil, ale kolo mi dorazilo o 3 dny později, jelikož zůstalo v Londýně.

První týden jsem strávil v oblasti Laguna Beach, která je jedna nejvyhlášenějších (bydlí zde např. Hans Rey, Brian Lopes, Curtis Keene atd.). Zprvu jsem měl obavy, když sem jezdil sám, ale já sem na kole takový vlk samotář a tak sem si alespoň jezdil své tempo a užíval si dny strávené na kole v tropickém počasí. Jediné z čeho sem měl opravdu strach byla tamní fauna, která pro Středoevropana je trošku specifická. První den sem dojel trail a nebyla jiná možnost než se dostat na silnici skrz ostnatý plot, když jsem to prolezl a otočím se na tu divnou ceduli, která upozorňovala na hady (Chřestýše) , tak mi moc do zpěvu nebylo a ptal sem se pár lokálů jak to s nimi je. To ještě bylo dobrý, ale čtvrtý den tréninku jsem jel na vyhlášený San Juan, který jedeš do kopce 12 km a pak dolů z kopce 12km krásný flow trail. Nahoře sem se rozhodl, že si to prodloužím a objevil jsem díky Stravě další super technický traily. Když sem se konečně ocitl na parkovišti u hlavní silnice abych doplnil vodu, tak tam další upozornění nejen na hady ale i pumy a doporučení ať do parku nevstupují lidé sami… Nebylo cesty zpět a vydal sem se zpátky do kopce abych si užil půlhodinové flow jak se patří s krasným výhledem na Pacifik.
Traily byly plné prachu, ale především rychlé a plynulé, žádný zasekávačky.
Po pár dnech byla cítit únava a jel sem zkusit vyhlášenou DH trať do Lake Elsinore, která byla hodně zábavná ale sakra těžká. Technický úseky, rockgarden ale vše ve velké rychlosti. Na této trati trénuje kompletní sjezdová DH elita.

Jak jsem již předeslal, v druhém únorovém týdnu byl GT Global Camp v Temecule, kde se sešla opravdu špička GT (T-MAC, factory DH/EN tým, BMX racing olympionici, freestyleři). V tomto týdnu jsme moc nejezdili, jen zlehka na enduru. Naopak bylo to hodně teambuldingový (byli jsme na mořských kajakách mezi delfínama, lachtanama, byli jsme se podívat na bikrosaře v Chula Vista, grilovačky, společný workouty, yoga atd…).

Nejlepší část mého tripu nastala po kempu, když mi manažer factory týmu Mark řekl, že mohu zůstat s factory týmem 5 dní do mého odletu, kteří měli testování od Foxu. Zjistil jsem jak se chovají profíci, jak trénují, jak to v týmu chodí, mechanici, manažeři, zázemí atd… Otevřelo mi to hodně oči a motivace je teď opravdu velmi vysoko :). Například při tréninku v posilovně pod taktovkou Bulldoga (Brook MacDonald) jsme odcházeli téměř po čtyrech.

No a samotné ježdění po boku jmen Masters, MacDonald, Maes, Dale nebo Frew byla zkušenost k nezaplacení, všichni kluci velcí pohodáři, snažili se mi se vším poradit, vyjít vstříc, nastavit kolo atd… Ta parta je v týmu skvělá což mi potvrdil i sám manažer. Od kluků jsem se toho snažil převzít co nejvíc, tak uvidíme :).

Zjistil sem, že profi úroveň je skutečně o mini detailech, které mohou rozhodovat. Největší zážitek vyjma trénování s těmito borci byl vidět AMA supercross v San Diegu, kde se potkala opravdová bike smetánka (Tmac, GT factory racing, Minnaar, Bruni, Strait, Gwin…) a druhý den jsme byli na motokárách a přidal se k nám Cooper Webb (průběžný leader 250), to byl už vrchol, hehe!

Splnil se mi sen, který překročil všechny meze. Byly to nejlepší tři týdny mého života, které mě hodně naučili a hodně mi dali. Zajezdil sem si na místech, kde trénuje Gwin a sjezdová a enduro špička.

Za to bych chtěl poděkovat GT bicycles CZ, GT CSG, GT factory racing, KUR sport.cz a GOHD.cz … Díky těmto firmám jsem mohl poznat kus světa a ještě víc. Ty zážitky jsou silné a je jich fakt hodně.

• anonymní uživatel Hans 3.3.2016 v 17:38

Paráda chlape,sny se mají plnit! :) Držím palce do dalších závodů!

• profilová fotka Ondra 3.3.2016 v 19:20

pěkný, pecka

• anonymní uživatel Marek 3.3.2016 v 20:50

A po treninku na nejtezsich DH tratich na svete prijede do nakupaku, a....

• anonymní uživatel Dan 4.3.2016 v 7:48

Boží, tohle by musel být pro každýho bikera fakt srdcovej zážitek, gratulace, zasloužil sis to, jen tak dál! Pokračovat v nastoupeným směru :-D

• anonymní uživatel pofel 4.3.2016 v 12:25

Parada, trosku jina liga, nez mrcaseni se Fikejze po ceskejch skalkach :D
    Skoda, ze se Milan trosku nerozepsal. O treninku, o lidech o pristupu k jezdeni.
    Jen dobre, ze ma nekdo z CR moznost trenovat s elitou.
    Jebani se po nakupacich nikoho nikam neposune... Bohuzel pro Datla.
    Je krasny, ze Motejl vyhraje DownObchodak, ale za mesic v Lourdach zaplace...

• anonymní uživatel Kamil (holub.kamil (a) centrum.cz) 4.3.2016 v 12:38

to pofel: No tak tu lajnu, kterou tady vidím na videu sjede zajisté kde který lokál a i hromada českých hobbíků by to dala. Jasně ono taky záleží v jakém tempu, že jo...?

Ale zajdi se někdy podívat na ty "Fikiho" skalky do Toulovcových Maštalí. Mám chalupu kousek odtud. Bych Tě rád viděl, jak by ses tam mrcasil Ty... ;-) Jako to nechceš, některý ty balvany.

A hlavně to je úplně jiný ježdění než tyhle lajny z videa. Já bych to nesrovnával a ani si nikoho z nich nebral do huby. Až to sjedeme stejně dobře a stejně rychle jako oni, pak můžeme mluvit! :-D

• anonymní uživatel pofel 4.3.2016 v 12:58

Kmail: Nemluvim o tom videu. A Fikejzuv trial skill nezpochybnuju. Nevim proc bych to mel taky davat? Az to dam, tak to muzu komentovat jo ? kokotina :D
    Asi patris k tem milovnikum Fikiho :D aka bike-forum sekta :D Pro tyhle "enduristy" je to buh, ja vim :D

• anonymní uživatel michal 4.3.2016 v 13:02

Kamil: myslim, že pofel narážel na jeden starší rozhovor, ve kterym JF říkal, že nechce jezdit závody venku, protože by tam nevyhrával, takže se radši mrcasí jen na domácích závodech

• anonymní uživatel pofel 4.3.2016 v 14:38

michal: Hlavni myslenka byla v tom, ze pokud chceme, aby se tu neco v gravity disciplinach jezdilo, tak se musi jezdit/zavodit s nekym "trosku" lepsim.

Lidem jako Milan da urcite vic tyden jezdeni s Maesem, nez s Fikejzem a naopak. Fikejzovi to da vic, nez tyden s Milanem :)
    Je hezky ze me tu kluci porazej o minutu na kazdy eRZete na nasem ceskym XC enduru, ale venku si moc neskrtnou, bohuzel.
    A to nejezdej vubec spatne...

• anonymní uživatel sfls 4.3.2016 v 14:43

všichni zase chytrý jak delfíni... Milanovi patří dík za report.... a Jirka by se třeba mohl inspirovat a taky něco sepsat.

• anonymní uživatel pofel 4.3.2016 v 15:29

sfls: Yes, Interneto-Delfino Stajl ;)

• anonymní uživatel Kopr 4.3.2016 v 20:04

Tak je to taky v prvni...i v posledni rade o financnich moznostech. Ne kazdy muze objet EWS nebo si odskocit do Californie, i kdyz neni v zadnem poradnem teamu...

• anonymní uživatel Kamil (holub.kamil (a) centrum.cz) 5.3.2016 v 9:54

Klíííd pofel, na b-f nechodím, v životě jsem tam nenapsal příspěvek, moderní slovo EN nesnáším, závodů se neúčastním a Fikiho neuctívám jako Pánaboha. Je mě 36 a to vaše "endůro" jsem jezdil, když Fikejz ještě tahal kačera na špagátě...
    Šlo mi jenom o to, že ty skalky na mrcasení se po nich mám kousek za barákem a důverně je znám. No a oproti tomu na tomhle videu z Kalifornie nevidím nic, co by mělo mít nějaký výrazně jiný level. Normální lajna v USA. Takových je na jůťůb a vimeu spousta. Mrcasení se po skalkách v podání Akrigga nebo McAsskila je na netu taky hafo...

BTW, kdybych měl být něčí "milovník", tak to bude Josh Bender, Kelly McGarry nebo Steve Peat. Bohužel 2 z nich mi už nikdy nic novýho nepředvedou... :-/

• anonymní uživatel Kamil (holub.kamil (a) centrum.cz) 5.3.2016 v 9:56

:-D ...Askill ne ASSkil... Sorry Danny. :-D

• anonymní uživatel smety (info (a) gigantic-bikeshop.cz) 5.3.2016 v 21:54

Myšáku,asi super zážitek :) Pěkná práce !!!

• anonymní uživatel Tom 6.3.2016 v 10:43

Sešel se tu přechytřelej a vyhraněnej (pofel&kamil).
    Priste si to radeji zatelefonujte kluci a usetrete ostatni.
    Kamile, uricte je fajn ze jsi na BF nikdy nic nepostnul. Diky moc.