reklama

RED BULL BIKE BATTLE V BALTIMORE 2004!!!

Autor: Spěšný Jaromír, vydáno: 24.9.2004

Loňský Bike Battle v Bostonu byl velkým mezníkem pro Freestyle MTB. Back flipy, pokusy o tail whipy a front flipy nenechávali nikoho na pochybách, že letos v Baltimore se budou dít velký věci!!! A taky, že se děli!!! Já s Petrem Krausem jsme ale o to málem přišli, protože hurikán Ivan a letištní personál se rozhodli, že nám naší cestu znepříjemní jak jen to půjde.

Po loňských problémech s cestováním jsme letos vyrazili o dva dny dopředu. Vyletěli jsme v pátek a ten den večer jsme měli být v Baltimore. Jenže všechno bylo jinak… Do New Yorku jsme se sice dostali bez problémů, ale pak to začalo! Společně s námi přistává dalších 7 letadel a na emigračním pracuje jenom 6 úředníků!!! Neskutečné množství lidí se mačká v mega malém prostoru bez klimatizace a vzduch je víc a víc nedýchatelný. Ano, to mluvím o letišti JFK v New Yorku a ne o letišti na Filipínách!!! Začíná mě být blbě a lidi kolem nás taky zelenavěj. Tipujeme, že už brzy někdo omdlí, ale k našemu překvapení neomdlívá turista – rána jako do piána a americký úředník emigračního úřadu se svalil jak špalek! Nastává totální kolaps, protože všichni zbývající úředníci mu běží na pomoc. Musíme se smát, protože je to jako z grotesky. Smích nás ale přechází, protože jen tak tak stíháme naše letadlo do Baltimore. Jsme poslední dva cestující na koho se čeká, ale pak už jen čekáme opět my. Nejdříve hodinu u odletový brány a pak, když už se pohneme a máme odletět, tak nás odvolají z rozjezdový plochy. Opět hodina čekání a nakonec se dozvídáme, že byl let zrušen kvůli hurikánu! To znamená takový menši problémek… Přespání na koberci letištní haly v New Yorku, let do Cincinety v sobotu ráno a následný let do Baltimore. Nic moc velkého, jen že vlastní let New York – Baltimore trvá 35 minut a nám to trvalo 20 hodin! Naštěstí si říkáme, že závod je v neděli a ne v sobotu. Jenže se nám cestou ztratili kola!!! Sice se nakonec našli, ale dostáváme je až ve 2 hodiny ráno v neděli. Paráda! V půl osmý vstávačka, smontování kol a hurááá na trénink do zatím vůbec nejlepšího parku, který byl kdy na Bike Battle postaven!!!

Stavitelem byl bmx rider Nate Wessel a my jsme jen moc a moc litovali, že jsme mohli trénovat pouze 1 hodinu před vlastním závodem! Smůla v tréninku potkala Erica Portera (asi zlomená klíční kost) a Joe Prisela, který si obnovil zranění páteře. Joe Prisel dává na Match 6 back flip přes spinu a další prasečiny!!! To už ale začíná závod a z toho co jsme viděli v tréninku se nikdo nebude držet zpět! Kvaldu s přehledem vyhrává Aaron Chase (8.1 bodů) před Smutokem a Zinkem. Chase dal, kromě jiných šíleností, naprosto čistě nose pick na hranu betonu, tam co málo kdo dal fufanu a 360 tail tap přes North Shore lávku!!! Já jsem se 6 body na 15. místě a Petr se s 6.1 body dělí o 13.-14. místo. Až do 4. místa je to napěchovaný po desetině bodu! Přichází bitva dvojic. Já jedu proti kanaďanoj Mike Gooch. Jízda mě naprosto vychází. Vše na poprvé a stíhám toho objet hodně. Jako poslední trik si nechávám fufanu z kvótru na North Shore lávku. V tréninku jsem se bál a nezkoušel jí… Sázim jí tam jak prd a postupuju! Krauzík jede proti Wayne Goss a naprosto ho válcuje! Krauzíkova 180 do fakie z kvótru na vyšší plošinu je úlet! I v ostatních jízdách se začíná přiostřovat… Seth Lolli zkouší flair (back flip 180) z kvótru do hliněného banku a odjíždí back flip no foot! Začínaj padat první bar spiny, tail whipy, 540 a mega airy!

Boj o čtvrtfinále začíná. Moje druhá bitva je proti Aaronoj Chasoj a vím, že musím zkusit něco velkého! Mám plán na vysokou fufanu, ale hned po startu špatně doskočím na grind box a padá mě řetěz… Všechno odhodlání je pryč a tak aspoň zkouším hurican (otočka o 180 s nárazem zadního kola do kopingu a z toho 360) na vysokým kvótru. Je to tam, ale na Chase to prostě nestačí;-) Krauzík bojuje proti Smutokoj a zase tam sází super triky. Jeho 180 do fakie je ještě vyšší a delší, 360 tail tap přes spinu, tail tap z kvótru na betonovej monument a dokonce 360 na dirtu. Sice chtěl dát jen X-up, ale před ním dal Smutok nádherného Superman seat grab, takže na něj řvu – musíš 3 šedééééé!!! Je to tam čistě odjetý, ale ikdyž prý jen o hodně málo, tak přeci jen postupuje Smutok! Ve čtvrtfinále se už výrazně projevil Basagoitia se svým nehorázně vysokým měkoučce odjetym tail whipem nad North Shore lávkou! DeChamp jako vůbec první totálně na čisto odjíždí Front flip na MTB(loni se málem zabil!), ale přesto nepostupuje. Lenosky dává bar spin všude a při všem, ale přesto nepostupuje dál! Všichni jsou jak urvaný z řetězu. Dokonce někteří skáčou z vrchu mostu do kvótrů, které jsou opřeny o boky mostu!!!

Boj o semifinále je jako když všichni otevřeli další šuplík plný triků a sázej jeden za druhým! Chase jede proti Basagoitia a teprve 17 letej Paul Basagoitia, kterej jezdí na horským 4 měsíc (před tím bmx rider) zabíjí jeden velkej trik za druhym – 360 tail whip na dirtu na čisto, opět tail whip nad North Shore a bez problémů skáče z mostu do kvótru! Chase nenachází proti zbraň a končí v týhle bitvě! Dave Smutok to nemá s Cameronem Zinkem jednoduchý, ale jeho styl, technický triky, nádhernej Superman seat grab a to vše načistoooo a bez pádu mu dáváj zelenou! Finále proti sobě pojedou Smutok a Basagoitia.

Před nimi, ale ještě pojede Chase a Zink o 3. a 4. místo. Chase tuto jízdu naprosto ovládá, protože zkouší prasáckej Wall ride ve stěně z čela mostu! Poprvé to je hnusnej crash, ale na podruhé, když už se všichni diváci přesunuli, aby líp viděli, tak to vyšle naprosto v pohodě!!! Nikdo už nic nechápe a všichni se nemůžou dočkat finále Smutok versus Basagoitia! Hlavně když se začne mezi jezdci povídat, že Basagoitia zkusí Back flip tail whip na dirtu na MTB!!!

Finálová jízda začíná…Basagoitia opět, už po třetí na čisto, tail whip nad North Shorem! Smutok mega vysokej air z kvótru do banku z hlíny! Technický triky na spině a kvótrech a pak se oba vracejí na vršek mostu. První skáče dolů Basagoitia a na dirtu vysílá neuvěřitelně vysokej back flip! Za ním Smutok a hezčího Superman seat grab ten den ještě nedal. Mezi tim je Basagoitia opět na mostě, skáče dolů a na dirtu posílá back flip tail whip!!! Ve vzduchu ještě v pohodě nastoupí na kolo, ale beko je přetočený, takže dopadá na zadní kolo, který mu podjede a on dává nehorázný záda! Za pomoci vstává, aby mohl na dirt vlítnout Smutok, kterej hned při dropu z mostu přisazuju v letu pedal flip!!! Jeho vysoká 360 vše pak potvrzuje a Smutok je vítěz!!! Sice jsme s Krauzíkem čekali, že to daj Bassagoitioj, ale Smutok se ve finále nerozsekal ani jednou a tak to bylo fér!

To byl dokonalej závěr týhle bikový bitvy a tím byl i stanoven další mezník Freestyle MTB! To potvrzujou i slova majitele americké bmx značky Animal, který doslova řekl, že do teď si myslel, že všechny ty triky co v Baltimore viděl jdou jen na bmx kolech!!! Nesmím zapomenou poděkovat Standoj Slabému, který se o nás v Baltimore staral naprosto skvěle a nebýt jeho pomoci, tak asi ani nevypátráme, kde skončili naše kola!!! Thanx manager!!! Taky velkej dík Petroj Janečkoj, který vše nafotil a fotky mě poslal, aby jste vše viděli a pochopili, kdy by to náhodou nebylo z textu pochopitelný!!! No a na závěr už jen taková perlička – kola se nám ztratili i po cestě do CZ!!! Přišli až 30 hodin po našem příletu… Doufám, že se nějakej černoch na letišti aspoň naučil pořádnej trik!!! Další fotky na www.redbullbikebattle.com, www.pinkbike.com a www.hcor.net

Pro pohodlnější prohlížení klikni zde

Spěšný Jaromír
www.spaceman.cz

• anonymní uživatel ueeeeee (zavodniambice (a) nasrat.cz) 24.9.2004 v 17:07

sucker food

• anonymní uživatel HansCV 1.10.2004 v 21:47

no myslim ze prvni frontflipy na mtb padly uz ve videu Union sice to neni na dirtu ale z dropu ale taky dobry:)