MojeKolo

Santa Cruz Syndicate - s DH devětadvácou na svěťáku

Autor: Keli, vydáno: 26.4.2017

Světový pohár je za dveřmi, již následující víkend bude ve francouzských Lurdách zahájena nový sjezdová sezóna na nejvyšší úrovni. Všichni mají naladěno a někteří pojedou na zcela nových kolech, tak jako Santa Cruz Syndicate, kteří se představí s devětadvácou.

Světový pohár to nejsou jen závody nejvyšší úrovně, ale také testovací píseček pro spoustu značek, v závodech rozhodují zlomky sekund a při vyrovnanosti startovního i sebemenší detail může znamenat posun ve výsledkové listině vpřed.

„S nápadem vrátit se k vývoji devětadvaceti­palcového sjezďáku Santa Cruz V10 přišel po loňském závodě EWS v Finale Ligure Greg Minnaar, který tam závodil na velkých kolech na modelu Hightower. Když jsme před lety přišli s myšlenkou 29“ DH kola, tak vidlice, které jsme měli k dispozici nemohly obstát v konkurenci Světového poháru. Nyní je situace zcela jiná, Fox nám dodal zásadní dílek v naší skládačce, prototypovou vidlici 40 pro 29" kola. Vyzkoušeli jsme ji na Hightoweru a to nás přesvědčilo,„ říká Gregův mechanik Jason Marsh.
"A tehdy začala opravdová práce, vyrobili jsme několik různých přepák, svařili tři hliníkové zadní stavby a začali pořádně testovat. Hráli jsme si s odpružením, tlumiči, tak abychom dosáhli různých hlavových úhlů, různých zdvihů a poměrů, trvalo to dlouho, ale nakonec byl i Greg spokojen.“

Kolo, na kterém se bude v Lourdes závodit je ovšem karbonové, Zpracování karbonu vyžaduje čas, ale toho nebylo na rozdávání. O tom jak byl vývoj a výroba rychlá napovídá, že aby kolo bylo připraveno na první kolo svěťáku muselo jít do výroby v půlce ledna. A teprve na začátku ledna byl konečný design. Finální výrobek však můžete vidět již nyní.

Týmová kola nejsou identická, všechny mají standardní sériový rámový trojúhelník, ale rozličné přepákování nabízí různý zdvih. Loris Vergier a Luca Shaw mají vzadu zdvih 190mm, zatímco Greg Minnaar má 210mm, protože jeho rám velikosti XXL to umožňuje. Oproti 27.5" verzi je zdvih nižší, to kvůli průchodnosti pláště ve zdvihu. Změna hlavového úhly je řešena pomocí hlavového složení, tým uvažuje, že pro každou dráhu bude použit jiný úhel a jiné přepákování. Další podrobnosti o kole hledej zde.

Již v neděli uvidíme, zda-li se Santa Cruz Syndicate sázka na velká kola vyplatila. A protože závody rozhoduje jen čas v cíli, tak jen čas je důležitý!

„Greg mě prakticky donutil vyzkoušet to kolo,“ přiznává Loris Vergier. „Zkusil jsem ho jednou při testování, ale hned se vrátil zpátky na svoje 27,5 palcové kolo, protože mi přišlo, že jsem na něm rychlý na celé dráze. Greg ale trval na tom, abych dal devětadváce další šanci. Udělal jsem to, ale měl jsem stále pocit, že jsem stále pomalejší. Hodiny však nelžou a já neustále na novém kole zajížděl rychlejší časy v porovnání se starým – a to bylo na mé lokální dráze. Tehdy jsem si uvědomil, že nový kolo bude sakra rychlý.“

• anonymní uživatel Pedro (p (a) p.cz) 26.4.2017 v 16:34

majk: Takže tý 160 cm vysoký holce, co teď vyhrála skotskej downhill na 29eru, stavba těla nedovolila to kolo využít?

• anonymní uživatel Ádoš (raziel87 (a) seznam.cz) 26.4.2017 v 16:56

docela s Majkem souhlasím. Doc. Pavko je náš rodinej známej - těžko najdeš v ČR lékaře, který má tak pozitivní vztah k cyklistice a zkušenost
    s namáháním konkrétních kloubů, vazů, šlach při cyklistice - resume je jednoznačné. Není to kolo pro lidi s malým vzrůstem....holt není všechno pro všechny. V bikových magazínech se taková myšlenka ale ostře kritizuje a sráží - valná většina bikerů/potencionálních kupců má výšku do 175cm a fakt není nikdo zvědavej na odborný články a výroky lékařů, jejichž slova nekorespondují s tím, co nám prezentují v katalogu.
    I já se subjektivně domnívám, že je 29 vhodnější spíš pro vyšší lidi, než pro hobity.

2 Pedro
    zázraky se dějí :-) předpokládám, že máš na mysli Katy Winton
    dirtmountainbike.com/...

Těžko soudit - prostě když bude mít týpek delší ruku, tak ti dá pěstí a ty jemu ne, protože na něj neošáhneš....a aby si ti menší nepřišli
    diskriminovaní, tak je 1 000x věcí v kterých budou mnohem lepší, než 2m kolohnát. Zuby nehty se ale držet myšlenky, že 29 je stejně dobrá pro malýho jako pro velkýho - to je vadný....

• anonymní uživatel Pedro Sanchez 26.4.2017 v 17:05

29 + nizka postava + velmi strmej sjezd = prijdes o koule. Holky neresi :)

• anonymní uživatel Pipi 26.4.2017 v 19:05

Konecne v necem s cim tady muzu souhlasit s Adosem...Teda aspon neco no :) Pro zmenu dneska zadny hejt nebude Adosi :)

• anonymní uživatel Pipi 26.4.2017 v 19:06

Jinak Greg Minaru je borec kdyz nekolikrat vyhral podium na Lkovym ramu s 26 koly...Na to ze ma 200cm tak se musel citit jak na BMXku ty jo :)

• anonymní uživatel Jirka (JirkaCrasher (a) seznam.cz) 26.4.2017 v 21:52

Souhlasím s Ádošem, pokud má někdo vyšší postavu, tak si na 26 nebo teoreticky i 27,5 kolech bude připadat blbě (můžu potvrdit minimálně u těch 26tek, 27.5 jsem zatím nejezdil), mám 187 cm. Do nedávna jsem měl klasickýho 26´ XC bika, ale ten šel k ledu, a teď už mi doma stojí jen 10 let staré dobré Banshee Scream, kterého se ale zbavovat nechci. Nicméně, není to až tak dávno, co jsem si vyzkoušel 29´ XC od Apache (ještě v době, než u nich nastoupil boom elektrokol) a teď na For Bikes jsem si zkusil Pells Razor (taky 29´) a osobně mi to sedlo do rukou skvěle. Samozřejmě záleží i na tom, co chce člověk jezdit. Každopádně, pro lidi s menší výškou 29ky asi nejsou úplně ideální řešení, vzpomeňte si jen teď na olympiádu v Riu, kdy v XC vyhrál Nino Schurter, a ten jezdí 27.5 protože 29 mu nesedí (a navrch není nijak zvlášť vysoký).

• profilová fotka RSbikes 27.4.2017 v 7:19

Koule řeší FOES MIXER ;-)

• anonymní uživatel jojo 27.4.2017 v 9:57

YES YES YES

• anonymní uživatel Marek74 (marek74j (a) gmail.com) 27.4.2017 v 10:41

Jirko, veď aj Nino už jazdí 29"...a v Lurdách očakávam viac 29" zjazďákov :) bude to bitka o sekundy.

• anonymní uživatel kocour (honzakocour (a) seznam.cz) 27.4.2017 v 21:57

Nino vyhrál Rio na 29",právě kvůli tomuhle závodu ji začal testovat.Já jezdím třetím rokem Spectrala 29"a jsem maximálně spokojenej,měřím 178 cm,vel.m.

• anonymní uživatel Radovan (moabbomb (a) seznam.cz) 28.4.2017 v 9:32

Mít na Santu prachy tak do 29 V10 jdu, každopádně mám 192cm výšku a letos jsem šel do 29 YT Jeffsy v XL má 140 zdvih a po chvíly testování nahradila plnohodnotně můj sjezdák v Lku a má o čtyři kila méně. resumé: moderní 29 kola pomalu vytlačí 26,27 i 27+

• anonymní uživatel Ádoš (raziel87 (a) seznam.cz) 28.4.2017 v 12:02

možná ano, ale nezapomínej, že lidí 190cm+ není zase tolik. Já bych byl osobně rád, sám mám 195cm, ale k čemu to bude
    dobrý? Chlap se standardnim vzrůstem při nasednutí na 29 "nešlape na kole", ale "šlape v kole". Vypadá to stejně komicky jako my,
    když jedeme na eMkovym (a často i eLkovym) sjezďáku 26

• anonymní uživatel Pipi 28.4.2017 v 13:07

2 Ados: Naprosty souhlas, kupodivu :-) . Ja kdyz presel z 26 na 27.5(26.989neco) tak jsem se taky citil divne(mam jen 170cm). Ale uz jsem si zvykl a bavi me to, ta rychlost je vyrazne rychlejsi, manevrovatelnost oproti 26 az az, vice mene je to totozne, ale na 29 jsem jednou sedel na Skovym ramu a citil jsem se hooodne divne, na Mkovym 29 taky hooodne divne...No coz, budu verny 26 a 27.5 kolam pri svy vysce a vaze :-)

• profilová fotka Vít Majer 29.4.2017 v 0:33

Greg byl v treningu čtvrtý vy setinky. No uvidíme v neděli,jestli jim to Aaron na 26 natře

• anonymní uživatel bok 30.4.2017 v 4:01

2 Pedro Sanchez: holky to resi, proto ma Rachel 29 jen vpredu, session na 29 kolech uz se v lete prohanel parkem

• profilová fotka Vít Majer 30.4.2017 v 16:55

tak první 29 do šedesátky...super

• anonymní uživatel Martin 1.5.2017 v 14:57

Vit: Videl jsi v jakych podminkach jelo cca poslednich (cili nejrychlejsich) nebo jen debilne komentujes a vyjadrujes svuj stupidni nazor na 29" sjezdovy kolo?

• anonymní uživatel koZa (vkonapwr (a) seznam.cz) 1.5.2017 v 20:04

Martin: samozřejmě viděl. Kdyby tam byl Sam,tak by bylo ještě dramo. Jinak se spíše zeptám na to,jestli jezdis zavody v dh a stejně tak i zde píšící kolegové? A jestli ti to v případě pořízení dehackoveho 29 palcoveho stroje pomuze dostat se v českém poháru ...dejme tomu do top ten?