Mistrovství světa na ebiku již příští rok

Autor: Keli, vydáno: 7.11.2018

Mezinárodní cyklistická federace hodlá v příštím roce v kanadském Mont-Sainte-Anne uspořádat první mistrovství světa pro elektrokola. Tato informace pronikla do médií po letošním silničním mistrovství světa v Innsbrucku, kde mělo UCI svou programovou konferenci. Na jednu stranu poměrně překvapivé a na stranu druhou stranu i docela očekávatelné rozhodnutí.

Elektrokola jsou totiž obrovský fenomén. Není asi žádná jiná kategorie, která by v současné době tak frčela jako ebiky, růst prodejů je doslova raketový. Důvodů jejich popularity je spousta, ať jsou to klasické marketingové kliše jako rozšíření cyklistiky i pro jezdce se zdravotním omezením nebo možnost absolvovat za stejný čas oblíbený trail vícekrát díky snadnějšímu výjezdu s dopomocí motoru. A pak jsou tu ty marketingem nevyřčené důvody jako třeba lenost a pohodlnost. Díky motoru i netrénovaný člověk vyjede tam, kam by na klasickém kole nevyjel, stejně tak i bez dlouhodobého tréninku jezdec na ebiku bez problému ujede trénovanému bikerovi na klasice. No, ale to je jiná pohádka.

A co je zásadní, ebike jsou byznys, velký, obrovský byznys, točí se v něm strašné peníze. A peníze generují další peníze. Když k tomu přidáte i jednu z lidských vlastností, to že lidé chtějí vzory, někoho ke komu vzhlížet. Chtějí obdivovat vítěze a co je víc než mistr světa?
Konkrétní příklad nabízí Scott, ten prodá nejvíce kol díky Nino Schurterovi, protože když to kolo dokáže vyhrát mistrák, tak bude přece nejlepší. To, že Nino umí jak do kopce, tak z kopce, hrozně dře na trénincích, zapomínají. Takže značky potřebují závody, velké závody, mistrovství. A tlak ebikového lobby a výrobců na UCI je jasný. Ebike je přeci kolo, elektrokolo.

Elektrokolo znamená kolo s motorem. Jak velký je ale rozdíl mezi motorkou a kolem s motorem… malý, jen musíš šlapat. Takže s trochou dobré vůle je to motorka, nedělejme si iluze, že výrobci v případě neúspěchu u UCI by neoslovily motorkové federace, které by po nové disciplíně skočily okamžitě.

Takový Boogaloo, závod ve formátu, který vymyslel Troy Lee, nápadně připomíná motokros kombinovaný s fourcrossem. Na trati připomínající MX dráhu se postupuje pavoukem skrze rozjížďky a postupuje vždy rychlejší polovina jezdců. Další možností je ebikové enduro, které běžně funguje například ve Francii, nebo závod eMTB Challenge zcela jiného formátu – kombinující trail v podobě výjezdů extrémně prudkých svahů, technických úseků, kde nesmí závodník šlápnout na zem, dále rychlostní zkoušky jako v klasickém enduru i XC sprint, tak aby se ověřila univerzalita jezdců. A třeba UCI vymyslí úplně něco jiného.

Takže, poměrně nečekané rozhodnutí UCI určitě nebylo náhodné. Protože tady jde o peníze, v první řadě. Náhodné rozhodnutí ne, ale velmi rychlé zcela bez pochyb. Posuďte sami, vyhlásit termín mistrovství rok dopředu bez jakékoliv legislativy upravující ebikové disciplíny, bez specifikace v jakých disciplínách se bude závodit…

Možností je vícero, ať již je to zmíněný Boogaloo nebo systém, který se jezdí na eMTB Challenge. A nebo to bude … zcela něco jiného.

No, budeme si muset počkat jaký formát závodu bude zvolen a pro jaká elektrokola. Budou to ta s limitem 25 km/h nebo pedelec s 45 km/h… Budou časem kategorie dle výkonu motoru? Uvidíme již za necelý rok.

Jak se na to díváte vy? Dejte nám vědět do komentářů.

Diskuze

  • profilová fotka Ádoš 7.11.2018 v 9:16

    Soumrak tradičních sportovních disciplín?.....začíná mi to připomínat ty namistrovaný přizdisráče, co jsou prý profesionální sportovci proto, že hrají DOTU, Counter Strike nebo Starcraft....Počkejme ještě 10 let a můžeme se kochat mistrovstvím světa e-biku, které se bude odehrávat v obrovské hale, kde bude vedle sebe sedět 300 retardů s gamepadem a freneticky mačkat kolečko - rozuměj "PLNEJ!"

    Kdo vyhraje milý Wattsone? napsal jsem to v nadsázce, ale fakt se mi přestává líbit trend moderní "cyklistiky".

  • anonymní uživatel michal 7.11.2018 v 9:48

    ono se o počítačových hrách uvažuje už v rámci olympiády, takže třeba to ani 10 let trvat nebude

  • anonymní uživatel Roman 7.11.2018 v 9:49

    Nejspíš lehká podpora Darwinova výběru a hra na to komu dřív dojdou baterky a s nima i motivace do ježdění. Tak za ten plyn že začátku radši netahat moc zhurta.

  • anonymní uživatel Pedro Sanchez 7.11.2018 v 10:28

    Cyklistika je jen jedna !!! :D

  • profilová fotka Cyklo-Market.cz 7.11.2018 v 11:23

    Tam chci!!! Samotného mě zajímá jaká budou kritéria pro vstup do startovního pole.

  • anonymní uživatel M. 7.11.2018 v 12:34

    Kupuj věci!...nic jiného v tom nevidím..

  • anonymní uživatel Kubánec 7.11.2018 v 13:12

    Tak pořád se na to podívám raději než na fotbal :) A ono i na e-biku si můžeš dát pěkně do těla, takže bych si zatím počkal s čím přesně přijdou.

  • anonymní uživatel monočlánek 7.11.2018 v 14:51

    bych zkusil na začátek, jestli to bude fungovat, třeba e-cyklotrial

  • anonymní uživatel Vacan (Vacan222 (a) gmail.com) 7.11.2018 v 17:54

    Pěkně jsi to napsal. A já se těším, že bude další podívaná a spousta chytrejch u píva.

  • profilová fotka Hofi 7.11.2018 v 19:37

    E-sport a sport je rozdíl, žádný z e-sportovců si neříká sportovec v tom smyslu že by byl na tom stejně jako sportovec co vykonává fyzickou činnost (cyklista,hokejista, fotbalista atd.) prostě je tak ve světě označili jako e-sportovce a jen media a hloupí lidé to srovnávají s klasickými sporty. K E-kolům ruku na srdce kolik z nás na tom jelo, kolik z nás na tom zkusilo nějaký závod? Ať si to má klidně svoje mistrovství, ale určitě bych to udělal zvlášť. Lidi taky dlouho "remcali" na enduro a hle kde je dnes a už i UCI to konečně došlo že na tom enduru něco je. Dobrou.

  • anonymní uživatel Loda 7.11.2018 v 22:26

    Tak ono UCI se stejně jako FIS atd nas érou do všeho kde jsi love , ať si každej jezdí na čem chce -pro turisty jo ale jinak ne e

  • anonymní uživatel Elektronik Supersonik 7.11.2018 v 23:39

    to je zase kvikotu a narku, v cele s doomsayerem Adosem, kterej kvuliva novy kategorii v ms jiz varuje pred blizicim se koncem sveta, pritom az si za rok Vouilloz pojede pro svuj jedenactej titul mistra sveta, budete s pivem v ruce u prenosu na redbull.tv fandit jak zbesily a mozna i nejaka ta slzicka ukapne

  • profilová fotka Ádoš 8.11.2018 v 8:51

    2 Hofi

    souhlasím s tím, že e-sport a sport zaměňují media a hloupí lidé (já), ale abych trochu přiblížil pohled blbů, tak to rozvinu. Od začátku 90. let jsem se pohyboval na herní scéně. V 5 letech jsem u kamaráda poprvé viděl PC, někdy v roce 1997 jsem konečně vyškemral počítač a stal se ze mě pařan - ale rodiče byli prozíraví a od mala mě tlačili do tradičních sportů, takže jsem od 6 let chodil do vodáka a pádloval, pádloval, pádloval.
    V 11 přišlo Rugby a po čase národní reprezentace za dorost a když mě v 15 hodili na intr, přišla moje největší vášeň - MTB, které časem vykrystalizovalo v DH & FR. Proč ty ptákoviny píšu? protože jsem se od mala setkával s debilama, kteří proseděli 12 hodin denně u počítače, postupně se hlásili na soutěže (nevím proč zpychli) a začli se označovat za regulérní sportovce, ne jedinci ale masa debilů. Potřebovali si ospravdelnit svojí vášeň asi. Takže Hofi ne - oni sami se označují za SPORTOVCE, ne jen media a já hlupák.

    4 roky pracuji denně se školníma skupinama - MŠ, ZŠ, SŠ. Často s nimi probírám jejich pohled na "moderní" sportovní odvětví
    a s hrůzou zjišťuji, že se z našich dětí ve velkém stává tlupa líných, zakrnělých hovad, která často nesní o tom, že kopou za ČR,
    ale že za ČR drží v ruce klávesnici s myší. Čest vyjímkám.

    2 Elektronik Subsonic

    copak, to jsi obchoďák, že furt tak lobbuješ za e-biky? inu lobbuj, držím ti palce. Je to super ve formě city biků, je to perfektní pro lidi se sníženou pohyblivostí, jako druhé, třetí kolo do garáže pro radost, ale přestaň ty baterky tlačit na Pidedestal cyklistických disciplín, to
    si nezaslouží ani komunita ani samotná myšlenka Freeridu. Proto se proti tomu tak silně vyhrazuji. A že nemám zkušenost s ježděním
    na e-biku? věř že sem na tom díky bohatejm známejm ze Švajcu jezdil v dobách, kdy se tady o tom psalo možná teprve v novinách - rok 2005,
    to jsem ještě neměl ani DH bike.

  • anonymní uživatel Balanc 8.11.2018 v 9:52

    Ados: A co rikas na Skauty?

  • profilová fotka Ádoš 8.11.2018 v 10:40

    2 Balanc

    "Vlčata" a "světlušky" rozhodně nejsou moje krevní skupina, ale neopovážím si je hejtovat. Instruktoři se snaží dětem předat do
    života správný morální pohled a vztah k přírodě, což je záslužná činnost. Tlačit e-biky do vrcholových cyklistických, !GRAVITY!
    disciplín je ale dle mého subjektivního názoru marketingová prasečina nejhrubšího zrna - mrší to podstatu Freeridu.

  • anonymní uživatel PTBack 8.11.2018 v 11:25

    Ádoš, prosim Tě už nic nerozvíjej. Najdi si kamarády a těm to všechno pověz, co všechno víš a si myslíš. :*

  • anonymní uživatel Roman 8.11.2018 v 12:40

    Tak snad to udělaj aspoň odděleně od ostatních závodů. Ale jinak bych to viděl jako boom ecigaret, rozdej drsňákům vanilkový liquidy a až si všimnou, že se za nima na ulici otáčej lidi, tak je zahoděj i s tim ecigarem...

  • anonymní uživatel Elektronik Supersonik 8.11.2018 v 16:54

    Ados: ty ses strasliva konzerva dolfi, kdykoliv te tu vidim poskakovat, vzpomenu si na tohle i.kym-cdn.com/...

  • anonymní uživatel Elektronik Supersonik 8.11.2018 v 17:00

    ps. ten argument se zkusenosti s trinact let starym emtb sem radeji taktne presel, bud to byl vtip nebo si mel holt slabsi chvilku

  • profilová fotka Ádoš 8.11.2018 v 18:25

    tohle nemá nic společného s konzervatismem, ale co mám vysvětlovat člověku, který evidentně nemá vztah k tradičnímu pojetí Gravity disciplín
    a do zblbnutí tu volá po elektrifikaci. Já ti to neberu, do konkrétních disciplín a volnočasového ježdění - nemám problém a inovaci kvituji,
    postup nezastavíš a mládí vpřed.

    A nic taktně nepřecházej a pořádně mi vycinkej :-) akorát ti došli náboje viď? pač v roce 2005 si s XC e-bikem zkušenost rozhodně neměl.
    Nijak to navíc nevylučuje, že sem mezitím vyzkoušel díky test víkendům i kousky za 150 - 200 000kč a v roce 2009 prošel měsíčním školením
    obchoďáka pro Britský BMC, tak kde je problém? Myslíš že se nemohu objektivně vyjádřit? To spíš ty nevíš, co je to Downhill a Freeride a
    násilně se to snažíš přetvořit na zálibu pro "celé sídliště".

    2 PTBack

    hm...novej nick Sandwolfe? :-) ve svém okolí mám naštěstí dost lidí, kteří vidí věci podobně.
    E- biky - ANO. Snažit se to protlačit do královské disciplíny - NE.

  • anonymní uživatel Elektronik Supersonik 8.11.2018 v 19:11

    dolfi, ja ten downhill kterej podle tebe neznam jezdil driv zavodne, a takhle je to se vsim, klidne se ohanej zkusenosti s nejakym predpotopnim elektrokolem a narikej nad zarazenim emtb do mistrovstvi sveta, psi stekaji a karavana jede dal

  • profilová fotka Ádoš 8.11.2018 v 19:54

    ty si hrozný kopyto...vytrháváš věci z kontextu. MIMOJINÉ jsem na tom seděl už v roce 2005, ale pro svou potřebu z toho klidně dál vyvozuj, že
    to byla moje první a jediná zkušenost s e-bikem a od té doby na to 13 let koukám na obrázkách :-) budu rád, když tahle karavana vykolejí
    a mě ať za trest zaskočí kost v hubě.

    Nevěřím, že si jezdil DH - takhle pomatenej pohled by sjezdař nikdy neměl. Popřípadě si z toho brzy vycouval, pač si zjistil, že na to prostě
    nemáš koule. Pokud se mýlím, rád se omluvím.

  • profilová fotka Čert D:key 8.11.2018 v 20:42

    Chlapi, normálně, seriózně a bez emocí se ptám, co vám, odpůrcům na elektrokolech tak strašně vadí? Já jich za poslední dva roky projel fakt hodně a nepřijde mi to blbý. Jo, z kopce to není úplně ono ale zvykneš si, hlavně dost pomůže správný naladění, pořádný pláště, ráfky, brzdy. A jinak vidím jenom výhody - A) Baví mě jak dáš kopec místo třikrát třeba desekrát protože seš nahoře rychle a máš sílu, B) baví mě jak ebike dělá i z nicmoc trailu větší zábavu, protože můžeš jet rychleji i do kopce C)přijde mi to jako boží tréningovej nástroj, dáš hodně jízd, je to těžký takže posílíš a reálně si všímám že jednak jedu ven i když se mi nechce, protože podvědomě je jízda na ebiku zadarmo a druhak vyjedu i původně nesmyslně prudký a rozbitý kopce, který bych jinak tlačil. A pokud budou závody s rozumným formátem, jako je BooGaloo nebo motorkový enduro, tak to bude přece mega zábava jezdit. A o zábavě je snad závodění především ne? Přece rozmach Ebiků neznamená zákaz klasických kol ani zavírání bikeparků, nikdo nikoho na nich nenutí jezdit (teda až na sponzory, kteří budou stopro chtít prezentovat na závodech ebiky velkejma jménama, takže se možná budem divit, kdo všechno bude na elektrokolech jezdit světák, jestli bude:)

  • anonymní uživatel Roman 8.11.2018 v 21:35

    Trail desetkrát za den? Tady u nás jsem za poslední dva roky některý traily projel asi 250x a teď je více méně jezdim hlavně proto, že na nich dělám, hlídám stav a šlapu si to jako xc trénink nahoru a že by mě po cyklistický stránce nějak pořád uspokojovaly se uplně říct nedá. Takže vzhledem k tomu, že ebike maže překážky jako kopec nahoru, se to časem musí stát ještě víc nudný než je to na normálnim kole. Někam na půjčení do penzionu bych to ještě pochopil, ale jinak tak pro důchodce nebo nějaký zemědělce na hlídání ohradníků.

  • anonymní uživatel Elektronik Supersonik 8.11.2018 v 22:03

    Sry Ado ale me prijde pomatenej spis ten tvuj pohled, tvy hysterceni temer pod kazdym clankem s elektrokolem a neco na zpusob nervovyho kolapsu z toho, ze budou mit emtb svuj mistrak

  • anonymní uživatel Roman 8.11.2018 v 23:43

    On je hlavně ten trh s kolama u nás hodně špatně postavenej. Ofiko trailů pro "enduro" kola je u nás minimum a stejně se pořád dělá velká podpora jejich prodeje, i když se s nima jezdí na stejnejch trailech jako xcčkaři. A jak toho ty kola poberou hodně, tak automaticky chceš všechno steeper a faster až nakonec skončíš někde u dvojáku na louce, protože je všechno ostatní už nuda a do kopce a po singlech to s dh gumama neni zábavný. Skončilo na tom hodně z půl/generace andrenalin riderů přednáma a teď asi ty enduristi vydržej, ale stejně to jsou jen takový vyvětrat se a na pivo ride než opravdový enduro...

  • anonymní uživatel pps 9.11.2018 v 6:57

    Pro tentokrát souhlasím s Čertem. Je to další vývoj ve světě cyklistiky, jestli je to slepá ulička (ač si to nemyslím) ukáže teprve čas, ale čísla prodejů mluví jasně. Nevidím na tom nic špatného, když to někde chce, ať si to pořídí, nikoho tím pořízením e-biku přece neuráží. Kdo na to chce plivat a hledat negativa, tak si nějaký vždycky najde, stejně tak jako výhody, ale proč hned útočit na ty, kteří se o to zajímají, tj mi záhadou. Trochu mi to připomíná současnou situaci s SUV, nadává se na hrozné jízdní vlastnosti, vysokou hmotnost, blbou aerodinamiku, velkou spotřebu, ale i přes to vše je to prokazatelně nejžádanější kategorie vozu, což nebude náhoda a nejvíc na ni nadávají ti, kteří s ní nemají žádnou zkušenost, nebo na takové vozy nemají finance. No a pak se svezou a najednou už to není tak špatné...
    Hlavně pořád nechápu, proč má spousta lidí potřebu kritizovat a negativně poukazovat na to, co si s nadšením pořídil někdo druhej.

  • anonymní uživatel Balanc 9.11.2018 v 8:03

    Davam za pravdu vykrikum, jenz tady rozseva Ados, protoze kdyz uz s tim tezkym bikem drtis i 3x vice, nez na vlastni pohon, ktery se hrozne spatne ovlada DOLEKOP.COM, tak vlastne rozbijis traily ne 3x vice, ale i 4-5x vice, kvuli vahy celeho kola! Na oficialni trate, ktere nekdo musi udrzovat bych dal znacku "E-biku ano, ale priplat si", protoze kdyz mas na tak drahou e-opici, tak musis mit i na e-banany ne?
    Certe ty jsi takovy sbehly po nasi CR a jiste vis, jak to lidi kolem Rychlebskych stezek vnimaji. Hodil jsi s nemi na toto tema e-biku nekdy rec?
    Za spravnou reakci Rychlebskych stezek vuci e-bikerum palec hore! Hold starosta a celkove lidi v Cerne Vode a okoli smysli zdrave. Ze by za to mohl ten cerstvy vzduch?

  • anonymní uživatel Roman 9.11.2018 v 9:32

    Jj, ty tlustý pláště co se dávaj na ebiky často dělaj moc pěkný brázdy. Párkrát jsem zkoušel ty ryhy opravit a málem jsem se uhonil, než jsem to všechno prokopal. Ty jezdci maj fakt koule, že s tim bez servítků jedou na frekventovaný traily.

  • anonymní uživatel PTBack 9.11.2018 v 9:36

    Ádoš -když už, tak Steppenwolf. :) Ale sory, bylo to od tématu.

  • profilová fotka Ádoš 9.11.2018 v 9:51

    2 Čert

    a tohle já Čerte právě vnímám jako obrovské negativum - to co ty označuješ jako pozitivum. Proč?

    Jsi nadšený bajker, obrazil si spousty trailů v ČR i za hranicema, jsem přesvědčen, že dobře víš, že spousty kopců má
    Genius Loci (duch místa) a ty si ten vrchol máš zasloužit! Dostat se tam vlastníma silama, za přispění litrů potu a zkřivený huby,
    ne se tam jak zdechlá p*ča nechat vyvézt Do Po Mo Cí. Extrémní biking byl vždycky o enormní fyzické zátěži a silné vůli.

    Takhle si podejte ruku s Jimmym a Timmym ze South Parku. A co vlastně znamenají marketingová čísla prodejů? Objektivní
    pohled veřejnosti? tím, že ma na YT nějakej zdechlej rapper 18 000 000 shlédnutí za song o jedné větě holé, to z něj ještě
    objektivně vzato nedělá dobrého hudebníka. Jen se to líbí 18 000 000 nevyzrálejm debilům, s hudebním hluchem.

    Proti e-bikum v !gravity! disciplínách brojím proto, že se bojím, že masa debilů nakonec zničí to krásné, co na freeridu bylo
    a dosud je. Naděje umírá poslední :-)

    Mír a lásku chlapi. Prostě na to mám jinej pohled, stejně jako na "aliexpress"

  • profilová fotka Ádoš 9.11.2018 v 9:57

    o tom jak tragicky se ty mrchy chovají cestou dolekopcom, to ani nemá smysl rozvádět. Stačil mi víkend ve Wagrainu s E-Cubem v roce 2014,
    stačili mi 4 dny v Rokytnici (díky Michale!) a stačili mi i krátké testovačky od kamaráda, který pořádá každoroční test víkendy v Novém Kníně
    (díky Petře) 3 roky nejezdím, nemám fyzičku....a ta šunka za 200 000kč mě na kopec vyvezla sama....kraťoučkou euforii vystřídalo zhnusení,
    ten kopec jsem si nezasloužil.

  • anonymní uživatel Pavel 9.11.2018 v 10:02

    Souhlas s Ádošem, jízda dolekopcom má být zasloužená.

  • anonymní uživatel Kubánec 9.11.2018 v 10:18

    Zrušte lanovky!!! HC DH rideři jezdí na kopec za svý :) Ta histerie kolem e-biků mi přijde stejně vtipná jako panika kolem imigrantů.

  • anonymní uživatel pps 9.11.2018 v 10:23

    2 balanc: No nevím, když by někdo argumentoval, že e-biky ničí traily kvůli podstatně většímu záběru zadního kola při cestě do kopce, tak bych to ještě bral (ikdyž i mě se na mým biku bez el. pomoci podaří prohrábnout), ale že je argument rozbíjení trailů vyšší váha kola, tj pro mě dost úsměvný. To jako 75kg jezdec + 20kg e-bike ho rozbije víc, než třeba 95kg jezdec +15 kg bike? :-D
    Další argument ohledně ceny je taky docela mimo, myslím, že většina (enduro) kol co potkáš zrovna třeba v Rychlebech jsou výrazně dražší než ty e-biky na kterých se tam projíždí ta hrstka odvážlivců.
    2 Ádoš: Rozumím tvým argumentům, taky mám rád překonávání svých limitů, ať už jde o fyzičku, nebo terén, ALE pořád nechápu, proč ti tak vadí, že si to pořídil/pořídí někdo druhej? Máš snad obavu, že se díky e-bikům na ten kopec svýma vlastníma silama, na tvým kole, ve tvým volným čase už nedostaneš? Zakazuje ti snad někdo aby sis toho Genia Loci užil podle svýho "vlastníma silama, za přispění litrů potu a zkřivený huby"? Myslím že ne. Přece ať si každej tu cestu nahoru/dolu užije, tak jak se jemu líbí. Kvůli odlišné zálibě to musí být hned "zdechlá p*ča"? Silničkáři jsou taky "líny lemry", protože používají užší pláště, jiné převody a jezdí po hladké silnici, což jim "práci" dost usnadní? Hoši, trochu vzájemnýho respektu by neuškodilo...

  • profilová fotka Balanc 9.11.2018 v 10:38

    a marketing zajasal! :D

  • profilová fotka Ádoš 9.11.2018 v 10:52

    2 pps

    respektuju BMX, 4X, XC, EN, DH, FR, SS, dráhovou cyklistiku, silničky, jednokolky, odrážedla, koloběžky...........
    ale pořád nechápeš, že pokud bude tenhle blbej trend pokračovat, tak za 10, 20 let se tu budou prohánět v majoritní většině
    už jen ty zdechlý p*či, který na to díky sračkový fyzičce a slabý vůli nikdy předtím neměli - ale bude jich HODNĚ, takže bude
    všechno v nejlepším pořádku :-) bude-li nás víc, nebude se vlka bát nic.

    Zkus v Alpách protlačit e-lyže, přece se na ten ledovec nebudeš srát vlastníma silama, když ti pomůžou pásy s dopomocí,
    kovaní lyžaři tě umlátěj hulkama, protože budou kopce plný Honzů Nováků s Bětuškama Pokornejma, které by do té doby
    ani nenapadlo se do těch 2 500 m.n.m drápat - byli by vysílení :-) takhle si užijou nádhernou scénerii za vydání minima energie.

    Proč zdolávat v mačkách Matternhorn, když se můžeš nechat vyvézt skůtrem skoro pod vrchol. To to pořád nechápeš?

  • anonymní uživatel Kubánec 9.11.2018 v 11:04

    Můžeme taky začít všude chodit pešky, páč auta jsou pro zdechlý p*če :)

  • profilová fotka Balanc 9.11.2018 v 11:13

    a ledy taji! :D

  • anonymní uživatel pps 9.11.2018 v 11:21

    Když to hodně nadnesu, tak ty zmiňovaný "e-lyže" v určitým slova smylu už na kopcích jsou a říká se jim lanovky...
    Když někdo k dopravě na kopec využije bikeshuttle, nebo lanovku, tak je to podle tebe v pořádku, ale jakmile se použije e-pohon, tak už je to špatně?
    Jestli tady za 10-20 let bude jezdit majoritní většina složená z těch "zdechlých p*čí" jak píšeš, tak mě to bude úplně u prdele, protože já pořád budu mít tu možnost si vzít svoje kolo a podle mýho gusta si za "svý" vyjet kam mě budou síly stačit.
    Každej si pak na tom kopci, nebo pod ním, může sáhnout do svědomí a říct si, jestli mu ten způsob, kterým se dostal nahoru, za ten výhled, nebo pocit vyčerpání stál. Já si rád cestou na kopec tu hubu zkřivím a zlitej potem si užiju pocit, že jsem to zvládl za svý o to větší je pak radost, když vidím, že tam jsou druzí na e-biku, kterej jsem k tomu nepotřeboval. Ale taky chápu a respektuju to, že někdo se v tom absolutním fyzickým přemáhání se a překonávání se nevyžívá. Nikomu neříkám jak má chodit oblečenej, jakej účes má mít na hlavě, jakou stranu má volit, nebo na jakým kole jezdit. Pokud budu mít pořád volbu (v tomto případě kola) která mi vyhovuje, pak je mi jedno kdo na čem jezdí, nebo čím se jeden nebo druhej baví, když to mě nijak neomezuje. Ale asi to máme každej jinak.

  • anonymní uživatel pps 9.11.2018 v 11:23

    Kua ale debata dobrá! :-D

  • anonymní uživatel luky 9.11.2018 v 11:30

    Dvoustopy dopravni prostedek s morem o prumernem vykonu Nino Shurtera, ktery se aktivuje a udrzuje v chodu slapanim, by se mel nazyvat "slapaci e-motorka" a ne e-kolo. Proste tam ten motor je. Zmena nazvu kategorie by podle mne odstanila vetsinu emoci a taky bikery ochranil pred zakazy,co prijdou az budou ochranci regulovat pocty lidi v prirode. Kdyz zakazou motorky, tak se to bajkeru co jezdi za svy nijka nedotkne.

  • anonymní uživatel Kubánec 9.11.2018 v 11:32

    Nejvíc je z lanovky fakovat borce na e-kolech, co jedou nahoru a borce na endurech, co jedou dolů :))) To je to nevíc pravý DH p*čo :)))

  • anonymní uživatel Pavel 9.11.2018 v 12:02

    pps: Jde o to, jestli za 10-20 let budeš mít volbu. Jestli kvůli majoritní většině složené z těch "zdechlých p*čí" bude kam si na za tím výhledem dojet. Až přijdou zákazy, který bude mít na svědomí majoritní většina. Toho se bojím. Člověk je děsně línej a rozpínavej. A díky berličkám, jako jsou e-kola to bude mít zase lehčí.

  • profilová fotka Ádoš 9.11.2018 v 12:16

    2 pps

    no v jádru to máme asi stejně, už toho nechám.....sem z prosazování svého osobního pohledu už vyčerpanej :-))

    2 Kubánec

    přesně tak! a počkat si, až budeš přesně pod trailem a pak můžeš házet vaťany (vajgly) bikerům do vlasů. Páááč mají vzdušný helmy se spoustou
    otvorů a je tam určitá šance, že vajgl propadne dírkou až do vlasů a začnou hořet a kulervouce vřískat

  • anonymní uživatel pps 9.11.2018 v 12:19

    2 Pavel: Naprostý souhlas s tebou, proto píšu "POKUD budu mít". Pokud mít na výběr nebudu, pak budu asi prskat jako Ádoš, ale zatím nikoho neškatulkuju, navíc když neznám jeho příběh. Co bude za 10, 20 let neví nikdo z nás. Třeba se ukáže ze e-biky byli slepá ulička a zájem o ně opadne, nebo se vývoj posune tak, že na první pohled nebude zřetelné jestli se jedná o e-bike, nebo "normální" kolo. Ale tj holt vývoj.
    Když přišli carvingové lyže, tak ortodoxní prskali, že to zatáčí samo a um jezdce není potřeba a teď už nikdo na jiným typu na sjezdovce nejezdí ( až na výjimky). Začátky nových směrů mívají vždy spousty "děckých nemocí" a spousty odpůrců, jen čas ukáže jestli se to uchytí nebo ne, ale průkopníky, v podobě jezdců, kvůli tomu nebudu platonicky nesnášet...

  • anonymní uživatel Kubánec 9.11.2018 v 12:24

    Ádoš: Házení plechovek od piva by taky nemusela bejt špatná disciplína. Skalní pak můžou házet i lahváče :)

  • profilová fotka Ádoš 9.11.2018 v 12:41

    2 pps

    nedá mi to, sem vůl....co je průkopnického na tom, nechat si vyvézt prdel na kopec s vydánim minima energie (kdo tvrdí, že je to i tak fuška,
    tak má nejspíš chatrné zdraví) a pak si to sjet dolů s "kolem", které se doposud (i v roce 2018) chová dolekopcom krajně neslaně nemastně
    a jízdu si užije jen ten, kdo nepoznal bomby, kterých lze dosáhnout s klasickým kolem.

    Zkoušel jsem 27,5, 29, fat tyres i normální dvou a půle, Cube Stereo (ještě jednou díky Majku!) produkci od Spešlu Levo, BMC a XC e-kola
    z německé produkce......všechno to stálo jízdou dolekopcom za ho*no. Kdo tvrdí opak, nemá morál to tam nasrat v plný

  • anonymní uživatel Eda 9.11.2018 v 13:17

    Ádoš: ty fakt musíš mít těžkej život čoveče...
    a když už jsem u toho nasírání v plným: www.youtube.com/...

  • anonymní uživatel Pedro Sanchez 9.11.2018 v 13:21

    Stejně si tady lidi všechno rozjebou. Tahle krajina rozlohou a plochou lesů není Kanada. U každejch pěti stromů pohromadě je tady cedule "přírodní památka" , nebo "rezervace". A stejně na to všichni serou. Až budete po 10 nebo 20 letech bilancovat kde a jak se může (nebo spíš nemůže a nedá se) jezdit, v mnohém dáte za pravdu Ádošovi, i když má svérázný projev. Tyhle "nevinný" e-kola až to bude masovka, na to rozhodně budou mít velký vliv.

  • anonymní uživatel zub 9.11.2018 v 13:25

    debata na lokty :D
    ty závody ve videu sou fakt srandovní, solidní kočkopes :D pokrok nezastavíš

  • profilová fotka Ádoš 9.11.2018 v 13:28

    2 Eda

    to máš zajímavé myšlenkové pochody, pokud myslíš, že má druhý těžký život kvůli tomu, že se rozohní v internetové diskuzi
    na téma XY. V tom případě mají strašně těžkej život třičtvrtiny čechů, protože jim vadí pracovitost romů, strašně těžkej
    život tedy podle tebe mají i petrolheadi, protože nemají rádi díslový traktory....a co víc, úplně příšerně těžkej život máme
    i my heterosexuálové, pokud se opovážíme říct, že buzny nemaji vychovávat děti. Co na to povíš?

    Určitě ti taky vadí spoustu věcí a buď to v sobě dusíš, nebo seš mouchy sežerte mě - všechno je bomba, dělejte si co chcete,
    protože já sem absolutně nekonflitní a co se líbí většině automaticky sám bez hlesu přijmu?! no tak, nechej druhejm možnost
    se vyventilovat. Soudit, že je druhej chudák, jen proto, že mu něco nevoní a nebojí se to na plnou hubu říct hraničí s imbecilitou.

  • anonymní uživatel Eda 9.11.2018 v 13:41

    Ádoš: Zase to zbytečně nehroť :) O chudákovi jsem nic nenapsal...
    Pokud má nějaké místo Genuis Loci, tak tam asi nebude úplně schůdná cesta. A v tom případě ti nějaký e-bike nepomůže, protože se na něm pořád musí šlapat. A to už si i ta tvoje zdechlá pí.ča rozmyslí, jestli se bude drápat těžším terénem s těžším kolem.
    Nejsem zastánce e-biků jako sportovního náčiní. Ale je to geniální pracovní pomocník a dopravní prostředek po městě.

  • profilová fotka Ádoš 9.11.2018 v 13:47

    v tom s tebou Edo beze zbytku souhlasím. Chlapi pěkný víkend :-) Tenhle tejden byl náročnej a v kanclu přes den kulervoucí nuda, tož
    jsem chodil ventilovat nudu na DK....páč článek na téma e-bike ;) hodně štěstí na kopcích - pěšmo i jízdmo!

  • profilová fotka Vencik 9.11.2018 v 13:54

    DOLEKOP KIDS ARE BACK!

  • profilová fotka CanaLL 9.11.2018 v 15:25

    JSEM S TEBOU ÁDOŠI!!!

  • anonymní uživatel Roman 9.11.2018 v 15:35

    Jako malý jsme z kol sundavali blatníky a odrazky, abysme na ně teď mohli nandat baterky, restekpa. Z pohledu digera je pro traily nejhorší opravdu ten ebike, kterej má větší akceleraci, delší brzdnou dráhu i s dh pláštěma a pak enduro-stravař s vložkama v pluskovej pláštích na 1 baru, který se při brždění přisajou jak přísavka a stejně jako ebike otvíraj i ztvrdlej jíl. Jako je pravda, že tyhle lidi dělaj ty traily občas trochu zajímavější než bych dokázal vymyslet, ale z dlouhodobýho hlediska je to pro ty traily jednoznačně likvidační.

  • anonymní uživatel Balanc 9.11.2018 v 19:23

    a ledy taji dal! :D

  • anonymní uživatel Prasopes 10.11.2018 v 5:09

    Co k tomu říct, snad s globálním oteplováním planety otepluje i mužská populace,už ve sto let starém kodexu samuraje se to řeší
    Jinak ádo až budeš mít cestu přes tyrolsko máš u mě pivo jako můj nejváženější homokop. com hater

  • anonymní uživatel Petr (petrking (a) gmail.com) 11.11.2018 v 18:32

    No možná se pletu, jezdím do Finále cca 10 let pravidelně, ale poslední cca2 roky xkrat víc motokol a traily v klopkach rolety a rolety... motokola mne bavi, na rovince s boulema, rockgardenama je to pecka, není třeba dolekopcom a užije si to člověk,..

  • anonymní uživatel PTBack 11.11.2018 v 19:18

    Mně ebike trochu přijde jak běžky. V zimě šlapu na splitu a samozřejmě sebou člověk táhne spoustu věcí okolo toho, zatímco běžkař si vyskočí z vlaku s ledvinkou u pasu a utíká do stopy. Na druhou stranu, je zase něco jinyho si to prkno nahoře nasadit a mazat dolů v prašanu, na tý pořádný fošně. To na běžkách neuděláš. Zrovna tak, bych si prostě spíš pořídil pitbika nebo prostě motorku, která toho sežere ještě mnohem víc, když už se mám tahat s těžkou mrchou a na ježdění na kole bych si nechal kolo. Na svým kole třeba ani nevozím bidon, abych toho nemusel rukama tahat tolik, byť moje kolo je typický DH enduro z hlíny. V podstatě ve spoustě věcí souhlasím i s Ádošem, i když úplně nepotrebuju vědět, co měl třeba z kreslení. Ale realita je taková, že rozhoduje většina a jestli se to někomu nelíbí, tak holt stavět hlouběji v lese a rozmyslet si, komu o tom řeknu.

  • anonymní uživatel Román 11.11.2018 v 22:15

    Tajit traily podle mě neni moc vhodný řešení, protože často to je v cizích lesích, takže ze slušnosti to nebudu dělat "tajný", ale zároveň tam nebudu organizovat nějaký Fcb session apod. Ale jako cyklista bych se měl chovat slušně a "do plnejch" jezdit jenom tam, kde je na to ten trail určenej.

    Pokud trail dělám, tak to udělám tak, aby to pokud možno vydrželo co nejvíc, při deštích nezpůsobovalo sesuvy půdy a nepralo se to o cestu s turistama o posedy s myslivcema apod. Pokud to udělám jako enduro, dh, tak mi asi nebudou elektrokola vadit, potože stejně se tam bude muset do těch vybržděnejch koryt zakopat spousty kamenů a klád, aby to voda při dešti sama opravila. Pokud si udělám nějakej technickej xc trail jako já tady u prahy a nějakej chytrák mi na to flákne strava dh segment a tim začne pořádat enduro závody, tak se mi to samozřejmě líbit nebude stejně jako když tam někdo bude pravidlně šredit na ebiku. A to hlavně proto, že pokud to stavim jak technický xc/trail pro lidi, tak mi to zabere ohromný množství času a kvuli stravaenduru a ebikům třeba dalších 20% na zpevnění všech kritickejch míst. Navíc přešejpovávat a zpomalovat místa, kde se to rozsedlo někdo tam jezdí 20-30 km/h je docela psyho, sice je to z dálky vidět, ale je to asi hlavní důvod proč se u nás traily moc neopravujou. Kdežto když stavim enduro trail, tak vyreju klikatou brázdu ve svahu odzhora dolu, během roka to párkrát rozšířim, zakopu klády a velký kameny aby se to dál nerozšiřovalo a je to, tzn. mnohem menší časová náročnost než údržba klasickýho trailu, jen je třeba to ve správnou chvíli "stopnout", aby ten kopec nevypadal jako když se tam sesunula lavina.

  • anonymní uživatel Koli 13.11.2018 v 10:13

    Dle mě by ty závody nemusely být špatné, ale musí se to pojmout jinak, hodně technicky, něco jako enduro na motorkách a v tu chvíli tam budou muset být jezdci co budou na tom jak fyzicky tak technicky dobře. Co se týče elektrokol v globálu tak výhradně proti tomu nic nemám, ale vždy je to o tom, kdo na tom jezdí a mám to podobně jako Ádoš, nechci potkávat určitý typ lidí na kopcích, kam by se normálně nedostali. Není to nic proti nikomu, ale myslím si, že spousta lidí si jede na kolo odpočinout a nechce potkávat hlučný a neukázněný elektrocyklisty v lesích a na kopcích. A bohužel dost takových lidí ty elektrokola sedlá, co se dívám kolem sebe.

  • anonymní uživatel Gabosh 13.11.2018 v 19:42

    Můj pohled dle vlastních zkušeností? "Elektrokoloví gaučáci" to super nové kolo vytáhnou 3x po sobě a pak max. jednou za rok - prothožže TV, PC a teplo domova, né? :). A TI ostatní kovaní cyklisté, SPORŤÁCI se umí v lese chovat, ví.... i když přesedlají občas nebo v důchodu na elektrokola. Podstatu budoucnosti vidím mimo jiné také ve výchově mladé generace. Když děcka brečí, řvou už před kopcem, že to nevyjedou ! - jejich prohra... Když pak najednou po jisté domluvě slyšíš: "Jo, jo - já to vyjel ! Já to dal a příště dám ještě větší kopec, protože sám chciiii a baví mě to ! " - tak pak si myslím, že nás ty elektrokola v jakékoliv podobě nepřeválcují :). Protože "TI GAUČOVÍ" TY, kteří se umí chovat prostě nepřeválcují ! A tak je tomu myslím ve všech sportech (a to tu bylo také zmíněno, jsem i od mala kovaný lyžař, jaj - jak je to dnes s uhlazenýma sjezdovkama a carvama jednoduché, ale je to "prostě jinak" zábavné, rychlé, ale vždy máš na výběr, pořád ten výběr naštětí ještě je ..:))

  • anonymní uživatel Ten co moc nemusi Adose 15.11.2018 v 18:09

    Uz dle meho nicku snad poznas Adosi, ze te tu moc nemusim, to plati obecne spise naporad a odjakziva, nicmene dneska potom co ctu co jsi tu napsal, musim s tebou na 200% souhlasit. Ja to vidim uplne stejne jako zdejsi starej Ados. Neplyvu na e-biky a jsou mi celkem putna, nicmene ma pravdu, kdo pracuje s detma at uz jako skaut vedouci nebo na skoel nebo kdekoliv, tak ty deti jsou strasne liny a zhovadely nejakym jutuberem a tyhlety ptakovinami. Dostat je nekam do prirody nebo do nejakyho toho zdraveho pohybu to je skoro jako porod.
    PS: Porad te nemusim Adosi, kvuli tvymu pohledu na vsechno jako celek, nicmene dneska te respektuji ! ! ! ;-)

  • profilová fotka Ádoš 15.11.2018 v 22:11

    Nejseš ty ten švihlej Martin, kterej tu postuje ty, jak to říct, umělecké fotky? ....kterému jsem před lety posílal sbírku bikových komponentů, na které jsme se s kámošema složili, aby si mohl jezdit, zdarma sem ti je odeslal a ty si mě nakonec přes maily vypíčoval do největších zmr*ů a kurev, protože jsem nepřibalil FOX DH kraťasy? a nebo ten expert, na kterýho sem v roce 2015 čekal na Hradčanský, že mu "rozbiju hubu" za debilní kecy a silácký řeči ohledně SPD a on nakonec ze strachu nepřijel?

    Každopádně máš originální a oduševnělej nickname. Pokud mi pošleš adresu, nechám ti potisknout tričko s timhle sloganem a když hezky
    poprosíš, tak i pyžamko na spaní :-) NARVI TO TAM PYČO! Líbíš se mi

  • anonymní uživatel Koli 16.11.2018 v 7:41

    Ádoš nechceš napsat knížku plnou povídek z dkey života? Podle mě by to mohlo mít úspěch, hehe.. :D

  • anonymní uživatel Ten co moc nemusi Adose 29.11.2018 v 18:29

    Adosi je tu vic lidi kteri te nemusi, a nejsem ani jedno z nize uvedenych :D Takze klidek....

  • profilová fotka Ádoš 3.12.2018 v 18:48

    ty si mi ale frajer......ani napodruhý se nepodepíše :/. Víš jakou maji tyhle anonymní stížnosti hodnotu? ještě běž anonymně nahlásit na městskej úřad souseda, že kouří ve 2 patře cigára na balkoně a ty to cejtíš až do 5týho. Hlavně ANONYMNĚ - je to takové chlapsky důstojné ;)

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí