Podpoř: Nový trail Rychlebských stezek

Autor: Keli, vydáno: 26.3.2020

Kdo by neznal Rychlebské stezky, projekt trailů, který významně přesahuje hranice svého regionu, nejen regionu, celé České republiky. A právě ty máš šanci podílet se na jejich rozšíření. Podpoř vznik nového trailu. Jak? Čti!

Snadno, stačí zainvestovat i relativně malou částku do projektu na HitHitu. Více o něm zde a zde:

Postavme spolu nový trail pro horská kola na Rychlebských stezkách a pomozme Rys týmu pokračovat v práci. Rozšíříme tak mapu trailů o další nezapomenutelnou lajnu a udržíme rychlebský sen při životě. Za to ti bude odměnou projetí „Tvého“ nového trailu.

Co je náš cíl?

Už deset let společně s váma kopeme traily. Společně s váma jezdíme po trailech a potkáváme se, protože nám to stojí za to!

Každý rok jsme dokázali postavit nějaký nový trail. Ať byly peníze nebo nebyly, vždy jsme to nějak udělali. Ale nejde věčně kopat na dluh. Teď potřebujeme Vás, nebo Tebe. Sami to nezvládneme. Pojďme si to zase udělat hezký! Chceme s naším týmem vybudovat nový originální trail Rychlebských stezek, který výrazně rozšíří možnosti ježdění u nás. Tím chceme udržet náš tým v práci, i když se nemůže jezdit. Jedině tak zajistíme chod trailů do budoucna. Pokud se nám teď tým rozpadne, nebude údržba, nebudou stezky.

Za pár dní se měly otevřít Rychlebské stezky v nové sezóně. Situace to však neumožňuje. Náš tým, jako každý rok, už od začátku března pracuje na údržbě stezek. Bez tohoto týmu by stezky nemohly fungovat. Protože ale není možné otevřít Základnu Rychlebských stezek, nevíme, jak udržet náš tým v práci. Právě provoz Základny běžně generuje finance na zaplacení práce na stezkách. Rádi bychom náš tým využili a v tomto mezidobí postavili nový trail. Bude to úplně nová trasa v úplně nové lokaci, která nabídne zábavné hliněné úseky, kaňony potoka i přejezdy velkých kamenů. Jeho obtížnost bude určena už mírně pokročilým bikerům, ale pobaví i zkušené jezdiče. Trasu budeme, jak je u nás zvykem, stavět z velké části ručně. Chceme ji postavit do poloviny léta tak, abyste si ji mohli už letos naplno užít.

Jak naložíme s penězi?

Pokud dáte dohromady 400 tisíc postavíme novou klíčovou sekci „Jestřábího“ trailu. A dokážeme tím náš tým udržet v práci minimálně další dva měsíce.

Když dáte dohromady o 150 tisíc víc – teda 550 tisíc – postavíme „T-rex“, krátkou těžkou sekci po velkých kamenech navazující na „Naučnou stezku“ (Sítko) a udržíme náš tým v práci minimálně o další měsíc déle.

Pokud přispějete ještě o dalších 150 tisíc víc – teda 700 tisíc – postavíme i druhou sekci Jestřábího trailu a tím doděláme celou lajnu až dolů. Počítáme, že „virová“ situace se do té doby vyjasní a my část dofinancujeme ze svého. Díky tomu naše pracovníky udržíme bez přerušení po celou sezónu.

Všechny peníze navíc budou použity na další údržbu a případně stavbu dalšího nového úseku trailu nad Obelixem (na Asterixe).

Podpoř RS na HitHitu

Další informace najdeš na HitHitu, kde vznik nového trailu můžeš i podpořit.

• anonymní uživatel ..... (ahd (a) adg.cz) 27.3.2020 v 12:50

To jste meli dát vědět před sbírkou na Přémovo výlet..došly mi prachy sorry

• anonymní uživatel mates2502 (mates2502 (a) gmail.com) 31.3.2020 v 8:11

Příspěvek odeslán!!!

• anonymní uživatel Minor (imaginace (a) post.cz) 31.3.2020 v 20:02

Každý kdo tam byl ví že traily jsou moc pěkné. A taky náročné. Ale ten výjezd - zopakovat 2x ještě lze, na třetí výjezd už nemám chuť. Znám důvody proč si tvůrci chrání svoji práci, ale chce to jít s dobou a pustit tam také elektrokola. Klidně za poplatek jako jinde. Přitáhne to movitou skupinu sjezdařů. Teď jsou považováni za "škodnou" a nežádoucí skupinu. Tak jedu tam kde mě nechají jezdit a utrácet moje peníze.

• anonymní uživatel tvojamama 31.3.2020 v 21:48

Minor: díkybohu, že jezdíš a utrácíš peníze někde jinde i se svým tyčovým mixérem. Kdybys tam totiž jezdil na svym mlejnku na kafe, tak bych zase neměl chuť tam jezdit já na normálnim kole, jak to normální lidi dělaj. Jestli se ti nechce 3x do kopce, to neni chyba Rychlebských stezek, ale je to tim, že jsi líný a tlustý prase, začni na sobě makat (tzn. něco dělat a ne sedět u televize) a ono to půjde i bez baterek uvidíš. Jinak jestli jsi po úrazu, nebo je ti 55+ let, tak s e-bajkem samo na Rychleby můžeš, pokud nejsi po úrazu a není ti 55+ a jezdíš na elektrokole, tak je na čase si sáhnout do svědomí, kde je co špatně? Jinak né, že by to byly moc pěkné traily. To jsou naprosto ultimátně dokonalý traily, který maj opravdu i v celosvětovym měřítku svoje jméno a tim jsou naprosto unikátní.

• anonymní uživatel Oliva (maroliva (a) seznam.cz) 31.3.2020 v 22:24

Tvojamama: Napřed se svez na kvalitním elektrokole a pak teprve poučuj! Záleží to jen na přístupu a může to být klidně větší dřina než na klasice.
    Já osobně vidím problém Rychlebek trochu jinde. Podle mého názoru si za ně může sám "tým" svými rozhodnutími stavět náročné a kamenité traily - jako bývalý trialista to myslím dokážu posoudit.
    Rychlebky jsou krásné, to je bez debat. Ale jsou, podle mě, pro normální bikery příliš obtížné (až na pár částí). Vždycky obdivuju, kolik lidí přes ty kamenité úseky dokáže jakš takš projet. Kdyby na Rychlebkách byla aspoň polovina "flow" trailů, kdyby se konečně smířili s tím, že elektrokolo je taky kolo, které přivede lidi k pohybu a do přírody a kdyby po všech příchozích chtěli vstupné (které si právem zaslouží - a e-biker rád zaplatí i víc), tak by neustále nemuseli vyhrožovat, že stezky zavřou. No tak ať je tedy zavřou! Anebo ať konečně začnou uvažovat tržně - pomůžou tím nejen sobě, ale i spoustě normálních bikerů, kteří díky nim objeví kus nádherné české přírody a ještě víc si zamiluje horskou cyklistiku.

• anonymní uživatel tvojamama 31.3.2020 v 23:24

oliva: ano kvalitní elektrokolo jsem zkusil a super věcička, a ano platí, že se na tom člověk !který to má jako bokovku k normálnímu kolu na trénink, tak se na tom nadře stejně, jen toho najede víc. Ruku na srdce, kolik takovejch je-jak píšeš záleží na přístupu a co já vidim, tak přístup většiny neni " jdu se sedřít na elektrokolo" ale přístup je "elektrokolo mě odveze". Velká část majitelů elektrokol hoděj max stupeň dopomoci a nechaj se vozit. Jinak elektrokolo je super právě tam kde nejsou žádný traily, nepotřebuješ ušejpovanou cestu, aby ti to jelo a mělo flow, o to se stará elektromotor, aby to jelo v každym terénu a v každym náklonu. Proč by teda někdo jel s elektrokolem na traily? Elektrokolo je na motocross do lesa, rejt hrabanku apod. Jo elektrokolo je trošku jako komunismus, v teorii to je super ,ale praxe pokulhává. Ačkoli mě osbně to na elektrokole děsně bavilo, právě díky možnosti jet rychle i skrz močál, bahno apod, tak jsem ho nekoupil, bo bych brzo zlenivěl.Nechci tu rozvíjet debatu ohledně elektrokol, lidi co dělaj Rychleby jsou borci a maj plný právo si zakazovat co chtějí, jsem rád, že tam elektrokola nesmí. Jinak od kdy se rozšířil názor, že e-biker je bohatší cyklista, než normál biker a hodlá za něco připlácet? Jestli to takhle někde ve světě už funguje, rád bych info, kde.

• anonymní uživatel krabica 31.3.2020 v 23:31

Oliva> Jsem rád, že Rychleby jsou takové jaké jsou, lehkých až turistických tras jsou všude hromady, ale málokde je takový pěkný technický terén.

• anonymní uživatel Oliva (maroliva (a) seznam.cz) 31.3.2020 v 23:49

Krabica: jasně, to máš pravdu, ale evidentně jim základna technicky zdatných bikerů nevydělá dost peněz na provoz, údržbu a rozvoj.
    Tvojamama: Máš asi pravdu v tom, že průměrnej e-biker se prostě raději "poveze". Ale průměrnej e-biker stejně asi do Rychlebek nepřijede. Jinak Tě můžu ujistit, že když nebudeš chtít zlenivět, tak na e-biku nezlenivíš :-D. Po rovině stejně pojedeš rychleji než 25 km/h, takže bez přípomoci :-D. K těm sankčním příplatkům pro e-bikery - protože víme, že nás vy "drsňáci, co si potřebujete sjezd zasloužit" ;-) nemáte rádi, tak si určitě rádi zaplatíme odpustek, abychom vám zavřeli hubu ;-) (Ale jinak i z jednoduché logiky, kolik stojí rozumně kvalitní celopéro klasické - třeba 70.000 - a kolik stojí rozumně kvalitní celopéro elektrika - třeba 140.000 - mi z toho vychází, že e-biker je ochotný pustit nějakou tu korunu navíc ...

• anonymní uživatel tvojamama 1.4.2020 v 0:18

1) Tak co si budem, v existenčních problémech se dneska nachází asi každá podobná rodinná "firma", tahle má velkou fanouškovskou základnu, tak požádala o pomoc a ejhle, už mají prachy na půl roku dopředu, takže to evidentně fungovalo a za odměnu to budou dál vylepšovat.
    2) Elektrokolo bez přípomoci od 25km/h a vejš jsem -ruku na srdce- v osobním vlastnictví ještě neviděl. Každej bikeshop má pod pultem schovanej čip a tu "legislativní" blokaci přípomoci odstraňujou u prodanejch kol stejně automaticky, jako ti v bance z podepsání úvěru dají bonbón. Místní babičky jsou postrachem ulic, když jedou do sámošky pro vajíčka na svým elektrokole 40km/h s velmi špatným zrakem :))
    3) k té ceně jen to, že největší škrti co jsem v autoservisu potkal jsou majitelé těch nejdražších aut, co si je koupili na firmu. Od nich ani kč navíc. Děda s trabantem má radost, že mu to zase jezdí a cpe ti o 200kč víc, než musí...takže asi tak.
    4) souhlas s krabicou, míst pro ebiky je všude dost, díkybohu za jednu oázu bez nich
    5) i když to kritizuju, tak jsem rád, že se díky ebikům dostane do přírody více lidí, protože co si budeme- cyklistů potkávám v lesích ZOUFALE málo a to žiju 15km vzdušnou čarou od Karlova mostu. Za poslední měsíc jsem potkal na pravidelných projižďkách asi 5 cyklistů, z nich 2 na ebiku, takže rozhodně žádná apokalypsa, že by se v lese nedalo hejbat...:D

• anonymní uživatel tiborski (tiborski (a) seznam.cz) 1.4.2020 v 11:54

No mě se třeba líbí usa přístup, že do bikeparků v americe e-kola mají zákaz. Loni jsem na Ještědu potkal 2 poláky na ekolu. Lanofkou nahoru a na ekolu dolů. To je panečku zhovadilost....

• anonymní uživatel držprc 1.4.2020 v 14:00

vozit se lanovkou je taky pro lenochy... když nemáš na to si vyšlapat kopec po svých tak si kup skejta a jezdi u-rampu

• anonymní uživatel mates2502 (mates2502 (a) gmail.com) 3.4.2020 v 12:13

Oliva: Své prachy s radostí a bez váhání vložím do unikátní bikové lokality právě proto, aby bylo zachováno její stávající kouzlo a charakter, což jsou důvody proč ji mám tak rád. Jen tak naokraj , pokud jsi dobře poslouchal Pavla Horníka, tak nedostatek financí je způsoben mimo jiné tím, že nemůžou provozovat základnu, ne tím, že by si na sebe nebyli schopni vydělali, takže tvé E-love jsou jim volné a můžeš si je hezky ušetřit na novou baterku.