reklama

Freestyler Tomáš Zejda pokořil triatlonového Ironmana!

Autor: Keli, vydáno: 2.10.2024

O triatlonu na dolekopcom nepíšeme, ale tohle nejde vynechat. Tomáš Zejda je znám jako freestyle jezdec, skokan na kole, ale kdo z vás věděl, že se poslední třičtvrtě roku připravoval na velkého Ironmana? A příprava to byla více než kvalitní, 3,8 km plavání, 180 km na kole a maraton na konec polkl jak nic a může si odškrtnout další fajfku na seznamu. Ostatně přečtěte si to sami.

Devět měsíců zpět sem se přihlásil do závodu IRONMAN, přišlo mi to jako super výzva po všech těch závodech a vysokohorských bike expedicích  v posledních letech. Rozhodování trvalo asi deset minut i přes to, že startovný stoji šílenou raketu. O to víc jsem věděl, že to jen tak nevzdám.
Na začátku jsem to samozřejmě rozjel, ale v průběhu roku jsem samozřejmě polevil, protože skloubit práci, kolo, závody, show, děti, rekonstrukci chalupy a trénink na Ironmana bylo trošičku moc. Ranní budíčky okolo čtvrté hodiny na běh nebo ježdění na válcích o půlnoci ve sklepě mi moc spánku nedopřály, ale nenašel jsem jinou variantu jak pokračovat a celé to dotáhnout.

Celé jsem to bral jako cestu do neznámá, plavání jsem studoval na youtubu, kde jsem zadal "how to swim freestyle". Objednal jsem několik různých páru bot, abych vyzkoušel co mi sedí, googloval doplňky stravy, co kdy a proč aby tělo co nejlépe fungovalo. 9 měsíců na trénink zní jako hodně času ale nečekaně to dost rychle uteklo a já měl dost co dohánět posledních pár týdnů před závodem. 

    

9 měsíců bez alkoholu, spousty tréninku to byla samozřejmě disciplína, kterou jsem zařadil do každodenního života.
Ještě týden před závodem jsem stihl Swatch Nines a vyrazil jsem do Itálie, kde už jsem nasadil Carb loading a v klidu vyčkával na den D.


Budíček ve 4 ráno a po rychlé snídani už jsem vyrážel na místo konání, kde bylo 2500 závodníku. Najít své číslo, odložit věci do transitů jak na kolo tak na běh. Poslední double check a jdu nasadit neopren a připravit se na start, který začne na pláži. První část mě čeká 3,8 km plavání. Něco málo mám nedrcený z bazénu, ale v slaný vodě v moři jsem nenaplaval nic.


Super tempo, super pocit rozhodně lepší než jsem čekal a za 1 hod a 17 min vylézám z vody a jdu na 180 km dlouho projížďku na kole, nikdy jsem nic tak zbytečně dlouhého nejel. Osobní cíl byl 8 hodin, ale po šesti hodinách přijíždím na transit, kde přehazuji tretry za běžecké boty a vyrážím na maraton. 42 km běhu po 180 km na kole byla děsivá představa, ale tělo funguje, žaludek mě nebolí, tak po hlavě vyrážím na posledních několik hodin na trati. 

Posledních 15-20 km si hodně užívám, protože už vím, že to celé proběhne a já si budu moci odškrtnout další fajfku na seznamu. Cílem nakonec probíhám v celkovém času 11:32:30, což je hodně nad očekávání. To celé podtrhlo už tak skvělý zážitek z téhle akce. Aby to byl Freeetyle od začátku od konce, sedáme hnedka do auta a jedeme domu 11 hodin autem :)

Diskuze

  • anonymní uživatel PTBack 2.10.2024 - 13:26

    Hooodně hustej borec a fantastickej výkon. Vždyť kdo jen uběhne 42 km. Docela jsem toho naběhal a tak moooc smekám. Devět měsíců na přípravu na takhle komplexní závod mi zároveň přijde hodně málo, takže je to vážně super výkon. Musela docela zafungovat i hlava :D

    • anonymní uživatel Tomas Zejda (Tomas.zejda (a) gmail.com) 2.10.2024 - 15:25

      Presne, cele to je hodne o hlave, to telo to vzdycky nejak zvládne si myslim :D

  • anonymní uživatel Strana 2.10.2024 - 13:30

    Tak to klobouk dolu. Predpokladam, ze to byl prvni triatlon vubec :)

    • anonymní uživatel Tomas Zejda (Tomas.zejda (a) gmail.com) 2.10.2024 - 15:24

      Ano, byl to muj prvni triatlon:)

  • anonymní uživatel SaintJV (jiri.vojta1 (a) seznam.cz) 2.10.2024 - 13:53

    Hluboky respekt!!! Jeste by si zaslouzilo napsat jednotlive casy za plavani a beh a kolo trochu konktreneji. Neze by to neco zmenilo na tom vykonu, ale teda specialne ten maraton by me zajimal, protoze jen ten beh je totalni ulet sam o sobe...

    • anonymní uživatel PTBack 2.10.2024 - 14:46

      Jo, za kolik dal běh, by mně taky zajímalo.

    • anonymní uživatel Tomas Zejda (Tomas.zejda (a) gmail.com) 2.10.2024 - 15:23

      Plavání 1:13:46
      Kolo 6:04:19
      Běh 3:54:36

      Díky!

      • anonymní uživatel PTBack 2.10.2024 - 15:32

        Výborný!

      • profilová fotka Strejda 2.10.2024 - 16:19

        ...jak říkal náš třídní, když se někomu něco povedlo ,, uctivý hlubokosklon", už absolvování podobnýho závodu je obdivuhodný!...je možný si vůbec představit, že první to celý dal za 8,22,02h ?...no hele co se Emilia-Romagna týká, zůstanu jen u jejich vín ;-)

        • anonymní uživatel PTBack 2.10.2024 - 19:31

          Ještě jablka tam nejsou špatná.

          • anonymní uživatel Tomas Zejda (Tomas.zejda (a) gmail.com) 2.10.2024 - 20:14

            Presne jablka byly super :)

          • anonymní uživatel M 3.10.2024 - 11:36

            Taky proč jinak tak daleko plavat, jet na kole a běžet, než za dobrým jablkem ? ;-)

        • profilová fotka Pavel 2.10.2024 - 20:08

          ...a to je myslím WR pod 8h... to už fakt hlava nebere... :)

      • anonymní uživatel Tomík 3.10.2024 - 10:49

        Pecka, za mne tedy plavání neskutečný čas, gratuluji

      • anonymní uživatel SaintJV (jiri.vojta1 (a) seznam.cz) 3.10.2024 - 15:52

        Tak to je opravdu neco, co je unikat... Bezet bajkera jeste takovyho jako je Zejdič, za takovej čas po těch předchozích výkonech, je za me jinej svet. Kazdy maraton pod 4 hodiny vyzaduje hodne velkou fyzickou i psychickou odolnost... nemluve o Ironmanu...

        Ale ja vim cim to je! Je to tim ze ma delsi nohy i ruce... jinak by to nemohl za takovej cas dat:D

        • profilová fotka Marek Vodrážka 4.10.2024 - 9:23

          Samotnej maraton pod 4 uběhne i tlusťoch, kterej si přečetl Škorpilův návod, tohle je jiná úroveň.

          • anonymní uživatel PTBack 4.10.2024 - 10:12

            Trochu přehnanej příklad. To sice jako třeba jo, v ohrožení života možná ale lidí, který by se dali označit za tlusťochy a dobrovolně se postavili na start maratonu, bych napočítal v Evropě tak možná na prstech jedný ruky za rok, možná a ještě to spíš nemysleli vážně. I u pravidelně běhajícího člověka se tak okolo 25 km začne lámat chleba, což je zároveň u průměrně běhajícího člověka (natož pak tlusťocha) 2,5 hodiny vysoce intenzivní zátěže. A před sebou má takovýmhle tempem ještě nejmíň dvě. To není jako na kole, kde si odsedneš. Ačkoliv předpokládám, že jestli čteš návody na tohle téma a především je běháš, tak asi o tom něco budeš vědět.

          • anonymní uživatel Ádoš 4.10.2024 - 10:23

            to jsou kecy...drtivá většina lidí by odpadla po 5-10km indiánské chůze prokládané intenzivním klusem. Stačí se podívat s čím musí při náborech pracovat AČR (armády ve světě obecně), kolik lidí se hlásí na různé půlmaratony atd, kolik jich doběhne do cíle a kolik z nich si přišlo jen pro fotku se startovním číslem na památku. Souhlasim, že tohle je úplně jiná úroveň sportovců, ale psát tu kydy o 4hodinách a tlusťoších, co si přečetli Škorpilův návod je vskutku jedinečná příměra.

          • profilová fotka Marek Vodrážka 8.10.2024 - 11:22

            Trvám na tom. Maraton uběhne kdejaká lemra. Rozběhat se na tempo čtyřhodinovýho maratonu, aby to člověk udržel "neomezeně" dlouho, to vážně neni tak těžký. A jestli má člověk trochu štěstí na odolný kolena, tak klidně může každej trénink zapít pěti pivama a zajíst bůčkem a prostě zůstane tlustej. A mimochodem, ani nemusí přestat kouřit.

            2024.runczech.com/...

            Ne teda, že bych mohl doporučit zůstat tlustej, moje kolena to při třetím maratonu vzdaly.

            A znova říkám, na Ironmana mi tenhle přístup přijde absolutně nepoužitelnej a ten výkon si nedovedu představit.

            Zmíněný Škorpilův návod je kniha Jak uběhnout maraton za 100 dní, napsal to s Čermákem a jde o tréninkový plán pro začátečníky. Tím "tlustej" samozřejmě nemyslím obezitu, ale běžný pivní/fotrovský špeky, XXL velikost kraťasů od Endury a 650 lbs pružinu. V bublině cyklistů to je výraznej nadprůměr. Jestli jste to, pánové, četli tak, že by to někdo obézní měl uběhnout bez jakékoliv přípravy, tak to se klidně pohoršujte dál.

          • anonymní uživatel PTBack 8.10.2024 - 13:45

            Hm, zase další co neumí porozumět psanému textu. Pokud Jsi reagoval na Áďoše, s kterým jinak sohlasím, tak to do toho se plést nebudu. Ale já jsem napsal: "v ohrožení života možná ale lidí, který by se dali označit za tlusťochy a dobrovolně se postavili na start maratonu, bych napočítal v Evropě tak možná na prstech jedný ruky za rok, možná a ještě to spíš nemysleli vážně." Ty znáš někoho tlustýho, kdo se postavil na start marathonu a uběhl ho? A viděl v tom nějaký smysl hlavně, než nějakou dementní sázku, že to uběhne, se svejma 130 kg? Je něco jinýho podat jednou v životě nesmyslnej výkon, kterej nebude ani mít žádnej větší vliv na trvalou formu a něco jinýho, uběhnout třeba za stejnej čas ale za dva dny klidně znova. Já sám mám trvale potíže se značnou nadváhou, což nejou jen špeky ale prostě obecně spíš sklon ke svalnatý postavě a při výšce 175 kg a hmotnosti 105 kg jsem běžně běhával klidně tříhodinový běhy v kopcích. A druhej den klidně znovu. Ale mluvím o tom, že jsem byl trénovanej. Ber to jen jako jeden z příkladů za dejme tomu 35 let, co tak nějak běhám. Měl jsem i lepší chvíle. O běhání s nadváhou toho zrovna vím hodně.

          • anonymní uživatel PTBack 8.10.2024 - 13:48

            omlouvám se, sklouzl jsem k vlastnímu příkladu. Ale jen se znovu vrátím na začátek. Ty znáš někoho tlustýho, kdo se postavil na start marathonu a uběhl ho? A viděl v tom nějaký smysl hlavně, než nějakou dementní sázku, že to uběhne, se svejma 130 kg? Je něco jinýho podat jednou v životě nesmyslnej výkon, kterej nebude ani mít žádnej větší vliv na trvalou formu a něco jinýho, uběhnout třeba za stejnej čas ale za dva dny klidně znova.

          • anonymní uživatel PTBack 8.10.2024 - 13:59

            A trvat si na tom klidně můžeš, protože já jsem s Tebou v zásadě souhlasil, že to možné je. A taky mne napadá, že jsem před lety sledoval v tv nějakej pořad, kde snad zrovna Škorpil dostal na starost nějakou skupinu začátečnickejch běžců, kteří si dali za cíl uběhnout tuším půlmaraton. Takže lidi motivovaný a ještě před televizí. A co si pamatuju, tak po poměrně dlouhým tréningu většina moc nevypadala, že by to měla nakonec fakt uběhnout ale snad to nakonec, když došlo na věc, nějací dali, pamatuju si to jen matně. Ale jako že by se z nich stali nabušený sportovci i po mnoha měsících tréningu, to bych fakt neřekl. A to šlo jen o cca 21 km. Mluvím tu o tom, že představy a teorie a možnosti člověka takový jsou ale realita (která někdy nastala) je úplně jiná a o tom tady třeba Ádoš psal.

          • profilová fotka Marek Vodrážka 9.10.2024 - 0:58

            No, tak závěrem bych k tomu řekl, že nevim, jestli to někdo nesvalnatej a 130kg někdy uběhl, ale vsadil bych bežecký boty, že na startu stál. Na Pražským totiž každej rok slzí na Vltavu deset tisíc lidí. Ale hlavně, pro kohokoliv, kdo to doběhne, to má velkej smysl, i pokud nemá natrénováno tak, aby to za dva dny mohl běžet znova. Tělu stačí zažít si to jednou a i po deseti letech umí s dechem při zátěží pracovat líp. Pokud jde konkrétně o běh, tak i po letech bez jakéhokoliv běžeckého tréninku se dá držet vytrvale aspoň trapných 5:59/km. Ze všech sportů, co jsem kdy zkusil, tohle má nejvytrvalejší pozitivní efekt. Ze zmíněného pořadu jsem viděl nějaký úryvky a myslím, že ti běžci byli asi tak motivovaní, jako jsou motivovaní kuchaři v Prostřeno (z toho znám taky jenom úryvky, nutno přiznat). Peace. Všichni by si maraton měli zkusit. A ti lepší z nás potom i ten triatlon.

  • profilová fotka Pavel 2.10.2024 - 20:05

    Masakr! Klobouk dolů, má úcta... Tohle dají jen úplní ufoni :)

  • profilová fotka karel 2.10.2024 - 21:48

    Respekt taky mám takovej seznam jen je trochu skromější copak tam máš dalšího ? Třeba dvojčátka?

  • anonymní uživatel Honza S. (jmeno (a) prijmeni.cz) 3.10.2024 - 9:00

    No, klobouk dolů, tohle je fakt skvělý výkon. Devět měsíců systematického tréninku není úplně moc a ty časy jsou super. Kdyby se tomu Tomáš plánoval věnovat soustavněji, tak by se asi ostatní mohli začít obávat...

  • anonymní uživatel Michal (mkarlo (a) seznam.cz) 3.10.2024 - 10:50

    Z velkým právem to není Tomáš ale Pan Zejda. Neskutečný výkon.

  • anonymní uživatel mates (mates2502 (a) gmail.com) 8.10.2024 - 10:54

    Za takový výkon si pan Zejda zaslouží klobouk dolů.

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí