Rozhovor: Michal Prokop se upsal značce Crussis

Autor: Keli, kategorie: Rozhovor, vydáno: 15.1.2025

Michal Prokop bude sedlat Crussis (oficiální tisková zpráva zde). Tato nové partnerství si žádá rozhovor. Volba Crussisu je rozhodně překvapivá a možná i nečekaná. Crussis je pro mnohé synonymem levných elektrokol na cyklostezku. Proč Michal volil Crussis? Jaké jsou cíle spolupráce a mnohé další Michal prozradil v následujícím povídání.

Značka za kterou budeš jezdit je, asi nejen pro mě, velkým překvapením. Proč právě Crussis?

Průběžně sleduju trh a s ním i Crussis. Na loňském Eurobiku mě zaujalo jejich nové trailové kolo na Bosch race motoru, které na stánku prezentovali. Proběhlo mi hlavou, tady se něco chystá. Tak jsem se zakecal a zjišťoval více informací. Naše komunita vnímá Crussis jako ebiky křiklavých barev s Jágrem v čele, ale už tolik lidí neví, že Crussis je jedním z předních českých výrobců elektrokol a hrozně mile mě překvapilo, jak moc do toho Crussis šlape a chce se zlepšovat.

Crussis se do širokého povědomí dostal především díky reklamě s Jaromírem Jágrem, teď budeš ambasadorem značky ty. To máš docela slušnýho předchůdce.

Legenda k legendě, naprosto v pořádku! :) Myslím, že reklama s Jágrem byl dobrý krok, který zafungoval. Na cyklostezkách po republice potkáš mraky elekrokol. Moje role v Crussis bude jednak propagace jako závodník/ambasador, představit jejich produkty více naší komunitě a pak se také budu podílet na vývoji nových modelů elektrokol a posouvat tak produkty na vyšší úroveň. 

A angažováním Jardy Crussis jednoznačně cílil na masy, při vší úctě, jméno Michal Prokop běžní cyklisté s největší pravděpodobností neznají. Cílem spolupráce s tebou oslovení více sportovní a náročnější skupiny, to bude těžký oříšek, ne?

Ano, přesně tak. Zaměříme se více na sportovní a trailovou komunitu. Nebude to nic lehkého, vím dobře, jak je česká trailová/ endurová scéna kritická. Ale jsem rád, že už teď se podílím na vývoji nových modelů na sezonu 2026 a myslím, že budou lidé hodně překvapení. Ebike používám pravidelně už od roku 2016 pro přípravu závodů Blinduro, ale i na běžné ježdění nebo závodění a je to pro mě další rozměr cyklistiky. A když vidíš, jakým směrem to jde, elektrifikace nás nemine. 

Naprostý souhlas, vnímám budoucnost kol úplně stejně. Propagace je fajn, ale jaké jsou tvoje další "úkoly"?

Testování prototypů, předávání zkušeností a podílení se na vývoji nových kol. Vždycky se směju, když tyhle věty slyším od jezdců, kteří podepíšou nové spolupráce, ale v tomto případě to nejsou jen fráze. Byl jsem zapojen do procesu vývoje kol hned po podpisu smlouvy! Příjemná změna oproti minulým rokům. Samozřejmě budu součástí marketingových kampaní, testovacích akcí, nebo výstav a veletrhů. 

      

Osobně vnímám značku Crussis jako výrobce nevzhledných levných elektrokol křiklavých barev. Bude to těžký úkol změnit toto vnímání? Co myslíš?

Jasně, to se stále traduje, ale doporučuji se podívat na kolekci Crussis 2025, tam už křiklavé barvy nenajdeš a designy kol se také hodně posunuly. Projdi si celou flotilu kol a dojde ti, že už míří i na zahraniční trhy. Určitě to nějakou dobu potrvá, ale s tím co přijde na rok 2026, to možná zas tak těžký úkol nebude. Mají nakročeno velmi dobře.

Je pravdou, že nová kolekce už vypadá docela standardně. Tak mě napadá, Crussis se prezentuje jako český výrobce, co vše se v ČR vyrábí? Rámy vypadají hodně katalogově. Budeš mít možnost promluvit do vývoje?

Crussis má velké zázemí v Úžicích s celkovou kapacitou výroby až 300 000 elektrokol ročně. Když jsem viděl prostory na vlastí oči, namotal bych tam minimálně 3 bikrosový dráhy! 
Jak už jsem zmínil, do vývoje promlouvám hned od počátku spolupráce. A je to věc, která mě neskutečně baví. Crussis má několik výrobců v Asii, u kterých si nechává vařit rámy. Vše se upravuje podle požadavků a zadání Crussis a včetně komponentů nebo motorů. 

Ok, takže jsem nebyl daleko od pravdy. Jaké jsou tvé první dojmy z jízdy na Crussisu?

Co jsem měl zatím pod zadkem, tak super. Těším se až projedu e-Full Pro, což je nový ebike na nejlepším Panasonic motoru. Je sice půlka ledna, ale už jsem stihnul projet i jeden prototyp. 

Crussis vyrábí pouze elektrokola a koloběžky, žádný analogový kola. Na čem budeš jezdit? Furt jen na ebiku?

Ano, aktuálně Crussis žádný analogový kola nevyrábí, většinu času mě tedy uvidíte na ebiku. Ale je tu koncept analogovýho endura, na kterém budu také občas jezdit. 

Kdyby ses měl rozhodnout pro jedno slovo, které by charakterizovalo tvé elektrokolo Crussis, jaké by to bylo?

To slovo by bylo "Dynamické". Mám karbonový rám na motoru Bosch race, což zaručuje vždy akci a energii. 

Děkuji za rozhovor a přeji hodně úspěchů s Crussisem. Budeme tě i vývoj značky Crussis sledovat!

Foto: Patrik Procházka

Podobné články

Diskuze

  • profilová fotka Pavel 15.1.2025 - 9:38

    ...už se nemůžu dočkat diskuze... :D

    • profilová fotka Strejda 15.1.2025 - 10:01

      ...pro jistotu jsou diskuse 2, aby se to tam všechno vešlo :-)...to bylo tipů před časem a hele , kola z Kozomína...

      • anonymní uživatel Vjetrnik (petrjelen (a) seznam.cz) 15.1.2025 - 11:09

        ...tomu se snad ani kola říkat nedá...

  • anonymní uživatel šimpanz (šimpywimpy (a) banánovárepublika.cz) 15.1.2025 - 9:47

    ... jo tohle bude výživný! :))

    každopádně - věk neokecáš. Třeba to pojezdí to spolu s Jardou Jágrem.

  • anonymní uživatel aaa (aaa) 15.1.2025 - 10:17

    Tenhle pán určitě ví, co dělá. Takže buď fakt bude tahle lenvoznačka za pár let fakt hrozně hustá a nebo to v divnoznačce RM bylo už tak hrozný, že si polepšil.
    A nebo prostě zestárnul. Každopádně on může jezdit na čemkoli a stejně pojede peklo, to je celkem partné.
    Tak uvidíme co Crussis postaví a jak to bude vypadat vedle RM. Ani jedna z těch značek nebudí sebemenší sympatie, bohužel. Tím větší poklona, že ukazuje, že kdo umí, jezdit může na všem.

    • anonymní uživatel Vojta 15.1.2025 - 13:23

      on už má nějaký výsledky na Crussisu jo? Jsem si nevšiml.

  • anonymní uživatel Martin 15.1.2025 - 10:55

    Za mě ano. Vypadá to popravdě sympatičtěji než RM bizár - ten se nedal a doteď nechápu proč to vyrobili. Situace ve sponzoringu a světě je zřejmě více složitější pro ridery než v jiných dobách a stále je lepší dostat výplatu / materiál, než si jít za své koupit Santu a pak jezdit kulové jako já např. :D

    • anonymní uživatel Vjetrnik (petrjelen (a) seznam.cz) 15.1.2025 - 11:14

      ...z bizáru do bizáru...otázka je, který z nich je ten větší, každopádně sorta sedlající Crussis je úplně mimo nějaké off ježdění, to je cyklostezkový reflexní ultrabizár

  • anonymní uživatel MD 15.1.2025 - 10:56

    Z textu jsem pochopil, že tam bude makat jako vývojový inženýr + propůjčí svůj kult osobnosti pro marketingové účely. Takže asi dobrý pro obě strany.

  • anonymní uživatel Hitechfill 15.1.2025 - 11:36

    I ze štangle salámu uděláš dobrý drahý kolo když ho osadíš jako tu jágrovinu na fotkách...

  • profilová fotka Čert D:key 15.1.2025 - 13:16

    Ne že bych chtěl někomu něco podsouvat, ale víte, že když Michal na příští rok Crussisu poradí, aby z týhle červený Jágroviny udělali mullet, ubrali 15mm na zadní stavbě a zkrátili o něco sedlovou trubku, vznikne v podstatě novej Santa Cruz?...

    • anonymní uživatel M 15.1.2025 - 13:47

      A když nemáte kaviár, dejte tam mák ;-)

    • anonymní uživatel Uff 15.1.2025 - 13:49

      .....s károvaným lakem a nápisem Legend MP.

    • anonymní uživatel Honza S. (jmeno (a) prijmeni.cz) 15.1.2025 - 15:02

      Každá kopie se podobá originálu. Záleží jenom na tom, jak dobře je okopírovaná. Nějak mi uniká ta pointa...

    • anonymní uživatel Peťan Bureš (petan (a) mtbs.cz) 15.1.2025 - 18:18

      Čerte vole ty už to nehul :-) Vala je omyl, na který není nic "santovýho"

  • anonymní uživatel Pítr (02.spinet.body (a) icloud.com) 15.1.2025 - 13:40

    No, Michal jde tam, kde ho zaplatí a vzhledem k tomu, že RM má zcela utlumovat aktivity ve sportovních kolech a soustředit se jen na levné šunty, už tam Michal neměl budoucnost.
    Crussis jsem donedávna nebral jako kola, která by mě mohla zajímat, nicméně po upozornění kamaráda na aktuální kolekci, jsem byl celkem překvapen. Asi tam hned nepoběžím nakupovat, ale jde vidět, že je tam odklon od co nejlevnějších pleček k vyšší třídě a to nejen osazením. Problém tam vidím hlavně v geometrii, kdy kola jsou strašně krátká vzhledem k aktuálním trendům a i velikost XL je kratší než mé aktuální endurko v eLku. Uvidíme s čím se vytasí na 2026.

  • profilová fotka Strejda 15.1.2025 - 14:00

    ...takhle, když na tom růžovým sedátku sedí růžový elastický kraťasy a z helmy vlajou blond vlasy, vůbec mi ty kola nevadí a klidně se za ním(ní) chvilku táhnu...ta šedivá je posouvá mezi milion ostatních...navíc si nemyslím že by měli v plánu měnit strategii kol pro masy, to je tuším hlavní zdroj...ale mít jako výrobce úplně všechno, od sranděr po špičku je zajímavej cíl....držím rodině palce...

  • anonymní uživatel kryspin 15.1.2025 - 14:23

    kdo mě tohle zatajil :DDDD

  • anonymní uživatel Jerry 15.1.2025 - 17:27

    Elektrifikace nás nemine jo? Tak ten byl dobrej:-DD...

  • anonymní uživatel Miloš 15.1.2025 - 17:31

    Nechlubil se v RM tím, že se podílí na vývoji? A tady napíše, že se konečně může podílet na vývoji. Nějak to nechápu.

  • anonymní uživatel Aleš (lakraci (a) gmail.com) 16.1.2025 - 6:30

    Podle mě je to uplně jedno. Se podívejte na to kolo je to kolekce pěkných komponentů a jestli je na rámu nápis Crussis nebo RM nebo bůh ví jaká zančka je v fakt jedno. Když z toho kápnou výhody a kačky není co řešit. RM je vývojem tak ubohý, že to víc snad ani nejde. Ta žlutá paskvil mega těžká věc co udělali je fakt šílaná a nechutná......

  • anonymní uživatel M 16.1.2025 - 6:51

    Počkáme kdo se upíše značce MTF.

    • anonymní uživatel Štika 16.1.2025 - 7:55

      Tak těm pomůže jedině Okamura

  • anonymní uživatel Shu Lin (tyvogo (a) lepra.cz) 16.1.2025 - 8:49

    Tvl ze nesel radsi nekam pracovat nez tohle.

    • anonymní uživatel Love Shu Lin 16.1.2025 - 13:28

      Bráško co jsme si říkalí?! Pís a Lové! Žijem a necháme žít!!!

      • anonymní uživatel Shu Lin (tyvogo (a) lepra.cz) 16.1.2025 - 15:41

        Mas pravdu...omlouvam se a preji Frkymu at se mu na bicyklech vyrobenych v CR dari. Pis a love ....hlavne ty love :D

  • anonymní uživatel E-bajk Hater (Hejtuj (a) ebaj.ky) 16.1.2025 - 8:56

    Gratulace Michalovi, rekl bych ze to dava smysl a verim ze jim pomuze ti nekam posunout. Ale TY VOLE - analogový kolo to mi fakt zvedá žaludek tenhle pojem. A BioBike to už rovnou bliju.

    • anonymní uživatel luke 16.1.2025 - 13:42

      Analogové kolo s AXS řazením a teleskopkou? :-)
      BioBike, to je z bambusu? :-D

  • anonymní uživatel Karlosss (freekarlo (a) gmail.com) 16.1.2025 - 15:19

    Tvl jsem jedinej, komu tady chybí komentář nebo slohovka od Ádoše?

    • anonymní uživatel Shu Lin (tyvogo (a) lepra.cz) 16.1.2025 - 15:39

      free karlo dokud karlo nebude free...jenze karlo uz je free :(

    • anonymní uživatel @Karlosss 16.1.2025 - 16:21

      Neves hlavu. Treba to zachrani fejkovej Ados.

      • anonymní uživatel Jerry 16.1.2025 - 17:53

        Nebo aspoň jeho bejvalá když už...

        • anonymní uživatel Ludass 17.1.2025 - 11:38

          Myslíš paní Pekáčovou?

  • anonymní uživatel pofel (pofel (a) takurcite.de) 16.1.2025 - 21:00

    Tak z toho clanku celkem chciju.

    “Vzdycky se smeju, kdyz se nekdo bude podilet na vyvoji :D “
    Tak ty znacky, co zatim jezdil se vyvinuli do prdele akorat.

    “Elektrifikace nas nemine”

    “Analogovy kolo”, to je dopice co za pojem ?

    Zlatej Jarda bez helmy za 5, nez tenhle jarda :))

    • anonymní uživatel Langoš 17.1.2025 - 15:23

      Byl u vývoje nebo nebyl. To je je jedno, ale to, že má BMX background, to nezapřeš..

      • anonymní uživatel kryspin 17.1.2025 - 16:04

        Jarda má bezesportu BMX background

  • anonymní uživatel Luděk 16.1.2025 - 22:47

    Tak jen pro upřesnění s těmi názvy:)
    Analog bikes: začali říkat v USA/Anglii...
    Biobikes: zas Němci a německé mluvící země.
    No a rázem se pak ty názvy používají ve zbytku světa:)))

    • anonymní uživatel M 17.1.2025 - 7:01

      Ale na DK se trvá na pojmu ,,šlapací kolo" . :-)

    • anonymní uživatel luke 17.1.2025 - 15:28

      Přitom by stačilo, kdyby nazývali věci správnými názvy: E-bike = Pedelec (en.wikipedia.org/...

    • anonymní uživatel E-bike hater (Hejtuj (a) ebaj.ky) 18.1.2025 - 10:00

      Je vcelku jedno kde to vzniko. Nerozumim v cem je kolo “analog” nebo “bio”. E-bike taky neni digital ne? Kazdopadne mi to prijde jako totalni zhovadilost. E-bike je pro me kategorie sama o sobe a nevidim duvod menit to jak rikame kolu. Jinak teda chapu, argumenty jezdeni na elektru, ale docela me vytaci, jak z toho lidi delaji normu. Za me, proste k endurku patri to “utrpeni” a nasledna odmena po ceste dolu. Ale holt dneska je kazdej linej. Takze hura, dej si na to enduro 1,9tdi ze svoji stary oktavky a hobluj to za 5 litru na sto celej den.

      • anonymní uživatel Marty 18.1.2025 - 11:43

        Není to o lenosti... Prostě klasický Tatove od rodin 30/40+ nemají tolik času, protože děti, práce atd...

      • anonymní uživatel Peter 18.1.2025 - 13:09

        A kolo bez motoru ale s el. prehazkou se bude menovat analog v tranzici ;)

  • anonymní uživatel Glory-Cruisis (Najezeny (a) sourek.cz) 17.1.2025 - 12:15

    Koukám že nadpoloviční většina má jasno v tom co bude jejich další bike.
    V pořádku, jenom mě trochu překvapuje jak málo stačí a vlastně to hrozně dává najednou smysl :))

    • anonymní uživatel hlinak 17.1.2025 - 14:59

      Naprostej souhlas... me to zadnej smysl nedava a doufam ze davat dlouho nebude... Author mel taky FR kola a kde jsou ted? Treba zacnou delat i sjezdaky :-)

      • anonymní uživatel hlinak 17.1.2025 - 15:07

        Ted jsem koukal na jejich stranky a nej model za 250k ? To kdybych nekomu nekdy ted rek ze mam CRUSSIS za 1/4 mega tak bych chtel videt ty vyrazy....

        • anonymní uživatel Hitechfill 17.1.2025 - 16:14

          Nikomu to naštěstí říct nemůžeš, protože na to stejně nemáš.

  • profilová fotka Strejda 17.1.2025 - 13:46

    UPOZORNĚNÍ !! (mimo téma Crussis, ale snad to nevadí). V létě mi z ničeho nic začala jít špatně vyndavat bajonetová koule ze závěsu. Nakonec nešla vyndat rukou vůbec, tak jsem vzal sikovky a.....ulomil jsem zámek. Tak jsem se domluvil s Bosalem že se na to podívají. Teď před chvílí mi volali, že se to někdo snažil odvrtat. Možná jsem naivní, ale že by mi někdo ukradl dvě kola i s nosičem a koulí mě prostě nenapadlo.A to je k sobě ještě na nosiči zamykám dvěma motorkářskýma řetězama ! Ale možná to tady všichni víte že se to děje, pak mi odpusťte, že jsem právě objevil Ameriku ;-)

  • profilová fotka Strejda 17.1.2025 - 14:07

    ...doplnění, nikdy jsem je nenechal nikde bez dozoru dýl než na rychlý oběd, nebo krátkou procházku po městě...přes den !...

    • anonymní uživatel Vjetrnik (petrjelen (a) seznam.cz) 17.1.2025 - 15:30

      Kola mají být na očích pořád, odejít od auta, kde jsou na nosiči si přímo koleduje o to, je nemít....

  • anonymní uživatel Dk hater 19.1.2025 - 18:09

    Koukám tady je to samej ortodox ultrakrutej biker co denně šlape za svy a litá jak semeník.kazdej z vás ma doma santu a diktuje celý planete. Jen výsledky se nějak ne a ne dostavit’ tak aspoň vše pohejtime protože my jsme přeci extraliga bikingu

  • profilová fotka Mirra 19.1.2025 - 19:06

    Hele já nevím jak to připadá tobě to co dělá Michal, ale mě to přijde jako práce.

  • anonymní uživatel MMXA (cyberdemon (a) centrum.cz) 21.1.2025 - 19:40

    Crussise (Fulla) jsem měl a prostě to kolo mi nesedlo. Kupoval jsem si prostě ečko na doplnění k Megatoweru. Geometrie mi těžce nesedla, takže já už Crussise vyzkoušel, prodal a holt dál sedlám s motorem Hecklera.

  • anonymní uživatel Shu Lin (tyvogo (a) lepra.cz) 22.1.2025 - 9:24

    Vylozene krasnej stroj tohle: www.crussis.cz/...

    • anonymní uživatel kryspin 22.1.2025 - 11:00

      nejvíc ... Michal tam určitě hodí angleset a bude to přesně ono. Srovnatelný pak se santou a mnohem lepší nez tuctovej Whizz.

    • anonymní uživatel Langoš 22.1.2025 - 13:30

      To je bikeparková trikovací mašina no foot can can

      • anonymní uživatel kryspin 22.1.2025 - 14:04

        vidim to na jednu z prvních vlaštovek kategorii eFR bike

      • anonymní uživatel kryspin 22.1.2025 - 14:07

        Jeste je to promáklý ohledně hydratace, se tam vejde v pohodě celej barel do rámu, ale to uz jsme zas spíš v sekci enduro ... je to hold bike s přesahem no

  • anonymní uživatel Ádoš 22.1.2025 - 12:16

    to je pro skoty, kteří jezdí v kiltu.....aby jim nebylo vidět ohanbí, až budou sesedat

    • anonymní uživatel Ádoš 22.1.2025 - 12:17

      reakce na odkaz z 22.1.2025 - 9:24

      • anonymní uživatel BubbleTapefill 22.1.2025 - 12:58

        přestaň zneužívat autistickou identitu ty kromaňonče

        • anonymní uživatel Ádoš 22.1.2025 - 13:02

          nebreč bráško a vychyluj raději na někoho ve svém okolí. Takhle to stejně nemá patřičný efekt.

          • anonymní uživatel Jerry 22.1.2025 - 17:32

            Kterej ty seš? Ten z práce, nebo ten z domova? V tom aby se čórt vyznal...

          • anonymní uživatel Ádoš 24.1.2025 - 8:28

            koukám, že jsem to psal ve 13:06h, tak to nejspíš bylo z práce, ne? Víš.....vono je těžký držet hubu, když po ránu rozespalej čumíš na příspěvky, který si nepsal...

          • anonymní uživatel BubbleTapefill 24.1.2025 - 10:31

            není tady jedinej komentář psanej ve 13:06...

          • anonymní uživatel Ádoš 24.1.2025 - 12:21

            Přepsal jsem se. Normálnim lidem by to došlo

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí