Report: třetí kolo BigMat Czech Downhill Tour bylo i mistrákem

Autor: Vojta Válek, kategorie: Report, vydáno: 16.8.2016

Uplynulý víkend se konalo třetí kolo BigMat Czech Downhill Tour, jehož součástí bylo i Mistrovství České Republiky, které mělo určit ty nejrychlejší sjezdaře letošního roku a to na jedné z nejortodoxnějších sjezdových tratí u nás a tak se také stalo. Kdo by čekal srandy, jako ve většině family friendly bikeparků byl by zklamán, ne snad že by je bikepark nenabízel, nabízí, ale sjezd je sjezd a tak se jel na té neprudší a nejrozbitější trati, kterou park má.

Galerie i report bude tentokrát trochu kratší, jednoduše proto, že i my jsme jenom lidi a v pátek jsme lehce přebrali a protože bysme se ještě rádi letos někam podívali a jsme v pasti bodové tísně, museli jsme počkat do odpoledne, než trochu vydejchnem a vydáváme se na cestu. Jedeme klasicky z Budějc cca tři a půl hodinky, protože prostě ty tratě musí bejt dycky na druhý straně republiky, ještě že jsme tak malá zemička.

Přijíždíme skoro za tmy, takže parkujem auto na první použitelný místo, připravujem spaní, který se tentokrát odehrává rovnou v kufru káry, chytře postavený mírně do kopce, aby si celej večer jako pitomec sjížděl a ráno tě bolely kolena a záda, není nad to bejt chytrej. Aby se ale neřeklo stíháme ještě gril a napravujem kocovinu pár Budvarama, jakožto patrioti, no a když už jsme si zazpívali, tak se mohlo jít spát. Popravdě to ale tentokrát byla trochu nuda, maličko mrtvo okolo stanů, abychom ale nikomu nekřivdili, nevíme, co se tvořila v pátek večer na místě.

Nicméně v neděli ráno na trati bylo vidět, že asi lehce zapršelo den předem, místama bahýnko, vyjetý koleje a všude kamení, bordel za kterým následovaly neklopený zatáčky do ještě většího bordelu. Závoďáci lítali hroznou a pohled na některý spíš připomínal driftery, kteří se jen tak lehce smýkaj po vrškách kluzkýho kamení a snaží se nasměrovat přední kolo vytyčeným směrem mezi páskami. Přiznám se, že jsem letos víc než kde jinde měl chuť spíš točit než fotit, aby se správně zachytila celá divočina co se kolem odehrávala. Co si budem nalhávat, nejedná se na oko o nejkrásnější a nejfotogeničtější trať u nás, jako spíš o sjezd ze starý školy, nekompromisní a pro jezdce rozhodně fyzicky náročný. Skalka, která byla divácky asi největším trhákem potrápila prakticky každýho a v průběhu tréninků i závodních jízd na ní spadnul aspoň jednou snad každej a proletět tenhle úsek bez chyby je takřka nesmysl. Samozřejmě se ale jako vždy našlo plno lidí, kteří při měřené jízdě skalku zvládli a ukázali, že sjet se dá opravdy cokoliv, pokud to má někdo v ruce a hlavně technicky ví, co dělá. No a kdo to nevěděl, tak to moh taky pustit a čekat co se bude dít a i takových se našlo dost, což diváci dycky bouřlivě ocenili. Škoda, že na jiných úsecích trati prakticky nebyli, ale tak třeba příště.

Co se týče trošky organizačních informací, jelo se klasicky jako na předešlých dvou závodech dvě měřené jízdy, kdy druhá byla počítána jako mistrák, takže z časů této jízdy byli vyhlášeni ti nejrychlejší pro letošní rok, kteří budou následující sezonu oblíkat národní dres a také získali body do žebříčku UCI. Dohromady pak byly obě jízdy klasicky započítány do bodování Downhill Tour, která bude mít ještě dvě kola. Většina favoritů daných kategorií potvrdila svoje kvality a tak osazenstvo většiny pódia bylo dle očekávání. Výsledky si můžete přečíst opět na ofiko stránce pořadatele: http://www.czech-downhill.cz/vysledky/ . Pro mě osobně byl překvapením eMTý, kterého jsem na závodech už dlouho neviděl a i tak se mu podařilo získat ve své kategorii třetí místo. Mezi ženami potvrdila roli favoritky Jana Bártová no a očekávané největší boje se opět odehrávaly mezi elitou, kde je to letos co závod to jiná bedna. Tentokrát se nejrychlejší čas podařilo zajet Petrovi Třešňákovi, a tím pádem vyhrát i titul Mistra ČR. Nutno ale podotknou, že tři první místa byly časově hodně našlapané viz. výsledková listina s časy.

Celá galerka opět zítra u nás na FB no a snad se opět uvidíme na Ještědu za 14 dní. Děkujeme pořadatelům, kteří opět vše zvládli naprosto bez problémů a užívejte zbytku léta.

Za MM Vojta

• anonymní uživatel Vojtěch Hanák (pitrockhanak (a) seznam.cz) 16.8.2016 v 11:18

Jak se jmenujou vaše fb stránky? Díky

• profilová fotka Keli 16.8.2016 v 13:31

Mad Moss Films www.facebook.com/...

• anonymní uživatel Steel (steel) 16.8.2016 v 20:16

Samej hugo na fotkách :D a muj parakotoul na kořenu nikde :D