Report: tak jsme zavřeli Kopřivnou - pro letošek šmytec a znova až na jaře

Autor: Čert, kategorie: Report, vydáno: 5.10.2016

Bábička dycky říkala, „dyž někde otevřeš tak tam i zavři, ať po tobě nezůstává průvan“ A když jsme tu Kopřivnou na jaře tak pěkně otevřeli, zajeli jsme tam jejich sezónu i uzavřít.

Jako tradičně se zavíračka nesla v duchu „všecko za kilo“. Takže za stovku jste si mohli zkusit všecko co bikepark nabízí, trojkolky, park, ježdění na kole pověšeným nad parkovištěm etc. Nás ale zajímala především událost „King of Kopřivná“. Šlo to, že králem se stane ten, kdo se nejlíp umístí v závodu na pumptracku, nočním Mongol Race na Funtrailu a ještě udělá za sobotu nejvíc jízd lanovkou.

Fasujeme čísla, ty nám předává nejlepší česká sjezdařka Jana Bártová, která sedí u registrace s nejrychlejším českým DH důchodcem Rosťou „Čertem“ Štencelem. To je ten, co je tak trochu mistr světa v Masters. Po několikáté. Tak si tak jezdíme, kecáme, je teda pravda, že spíš víc kecáme než jezdíme, protože lanovka trochu nestíhá, fronta sice není tak hrozná jak při otvíračce, ovšem jelikož jsme zvyklí tady nečekat vůbec, je to docela rozdíl. Fronta většinou ale vychází přesně na vypití jednoho piva, takže ideální délka. Je pravda, že některé tratě už mají v tváři vepsanou celou sezónu, některé klopky jsou celkem v motokrosu, ale to už tak nějak na konci sezóny bývá. Je ale fajn vědět, že na rozdíl od třeba nedalekého bikeparku pod přečerpávací nádrží, budou v Kopřivné tratě na jaře vypadat zase dobře.

Jezdíme tak nějak na klid, přece jenom sezóna nezřízeného lit… ježdění se podepsala i na nás, ti rozumnější z nás co si nasadili číslo už ráno, na něj sbíraj nálepky na jízdy. Mě o slávu nejde, tak numero nahazuju až večer. A tím se dostávám k hlavní akci, nasadit světla, čísla, mikiny a vyjet nahoru. V 18:45 je Riders meeting, jedem nahoru a v 7 jde na trať první závodník. Jo, jsou mu 4! Klučina držel pilu, takže ve čtvrt na 8 startuje jednička. Jelikož se startuje po minutě, za 7 minut jdu na řadu já, David Beckham. Night Race po Funtrailu je už kultovní záležitost, jedu tady po třetí, navíc mám nedávno testované světlo, co odvětvuje větší stromy a kácí menší. Jedu, hrozně šlapu, dost to bolí, ale Přéma (Tejchman pozn. red.) říkal, že pokud tě všechno bolí, jedeš skoro dost rychle. Za nějakých 7 minut jsem dole. A jelikož po mě jede ještě skoro 40 lidí, jdem fandit do první klopky. A pro dosažení WorldCup feelingu fandíme jako Santacruz Syndicate! Moonshine!!! (pro nechápavé, která část těla v noci připomíná svítící měsíc… bílý a kulatý)

Když dojede dolů poslední, myslím číslo 45, dává si režie pár minut na spočtení časů a nálepek a jde se na vyhlašování. Šlapal jsem dobře, nakonec z toho vypadlo druhý místo v nočním závodě! Měl sem ale šlapat víc, protože kdybych přidal o dvě vteřiny, mohl sem mít skalp dvojnásobnýho mistra světa. Pak už bych ve své kariéře dosáhl všeho a mohl bych se stáhnout do ústraní a užívat si majetku. Takhle nic, budu se muset ještě chvilku pachtit s kolem :(

Nejlepší poměr jízdy na lanu/výsledek v pumptracku/výs­ledek v nočním závodě má Honza Voráček a tak si po zásluze odváží korunu pro Krále Kopřivné!

Pak už jenom párty a v neděli ježdění a testování kol od Kross a novinek od Lapierre a Ghostu.

Díky Kopřivné za skvělou sezónu, díky klukům z lanovky za nakládání kol, díky Adamovi z půjčovny za super sezónu a maximální vstřícnost ve všem a díky Andree za to, že je na nás nejhodnější na světě!

A s Kopřivnou zase na jaře. A pokud nechcete, aby vám nic neuteklo, sledujte ofiko web nebo fejsíček. A na jaře se potkáme na třetím ročníku otvíračky/bike­festivalu Kopřivná.

• anonymní uživatel Cyglisty 5.10.2016 v 7:32

Kopřivná je super! Každé rok v lese něco novýho/něco jinýho. Progres je vidět a tak to má by't! Ne jak třeba na Bílé, kde to jde jenom do kopru....
    Ale co mě tam letos nasrolo, byl týpek v půjčovně, kterej ti s klidem půjčí to nejrozmrdanější kolo na světě! Když mu ho jdeš vrátit, tak se ti ještě vysměje, že cos jako čekal....

• anonymní uživatel Martin 5.10.2016 v 22:13

Já byl naopak s půjčovnou móóc spokojený.V sobotu tam byl frkot a kluci v půjčovně nestíhali.
    Díky všem lidem z půjčovny, od vleku a v neposlední řadě i za super testovačky.
    Maximální spokojenost

• anonymní uživatel Lukáš (lukashulva (a) gmail.com) 7.10.2016 v 13:44

Cyglisty: a co jako v půjčovně čekáš? tam jsou vždycky vraky ještě když je to na konci sezóny :-D . Máš mít svůj bajk.

• anonymní uživatel čaděj 9.10.2016 v 0:40

No, kopřivná paráda, hlavně fr trať, jediné co mě zarazilo byl tejpek v půjčovně, byl ochotnej si tam schovat třeba klíče od auta, ale to co vytáhl na konci dne, že on sjel fr za 3:30 a že jako borec a nikdo to pod 3:30 nestáhne a i já, největší brzda všech tripů jsem to stáhnul na 3:28 (-pár vteřin od zapnutí stopek a vypnutí na hodinkách) :D Jinak kopřivná mile překvapila. :)