Hobbits Fairy Tales - Myšák a Vanik na Zélandu #4

Autor: Milan Myšík, vydáno: 31.1.2017

Čtvrtý týden jsme strávili v okolí města Nelson, kde nás minulý víkend spláchl silný déšť. Ovšem nový týden začal ranními teplotami kolem 23 stupňů a my začali sušit věci a pak hurá zahájit další tréninkový týden pěkně zostra. V pondělí, když jsem na kole strávil bezmála 4,5 hodiny a vracel se večerním Nelsonem, jsem potkal Wyna Masterse, který se taky zrovna vracel z tréninku, který okořenil závěrečnými sprinty. Po pozdravu a pár slov jsme se dohodli na druhý den, že pojedeme společně na kolo. Mezitím co Vanik vyrazil prozkoumat traily v okolí Richmondu, já si dal sraz s Wynem, přidal se k nám další elitní sjezdař Phil Atwill, který přijel taky trávit zimu do tepla. Společně jsme jeli na Fringed hill, projet si místní DH trať, která je opravdu hustá, na enduro kole to je jako držet 5 minut zbíječku a brzdy jsou cítit i dlouho po dojezdu. Po dojetí se Phil odpojil a já vyjel s Wynem ještě na další trail, po cestě jsme prohodili pár slov, dali pár sprintů do kopce a užívali si pohodového úterního odpoledne.

Ve středu jsme s Vanikem vyrazili směr Kaiteriteri Beach. Pláž nádherná, panorama, romantika, vedro prostě všechno dobře. Odpoledne vyrážíme na místní traily. Jsme hodně zhýčkaní z Nelsonu a tak Kateriteri je pro nás co se týče bikingu lehkým zklamáním. Ve čtvrtek už opět jezdíme v Nelsonu, objevujeme další a další traily a další krasný den utekl jako voda.

V pátek jsme si vyrazili najet DH trať, na které se v sobotu jel NZ DH pohár. Najíždíme ideální stopy, na rukách bandasky jako horolezci a těšíme se na zahájení Top Gunu.
V sobotu se sjelo pod Fringed hill téměř 120 závodníků a nechyběla světová jména. V tréninku shuttly v totálním punku, přes zahrady místních domorodců, kteří nejsou dvakrát nadšení, ale hlavně že se práší za kočárem. V tréninku se vybržďujicí rolety víc a víc a prachu přibývá taky víc a víc. Nakonec pořadatelé nám oznamují, že se nepojede kvalda nebo-li semifinále, ale jen jedna závodní jízda. Vanik zajíždí klidnou jízdou 5. místo v Masterech I. Já vím, že to bude potřeba pořádně držet a kolo bude brečet a naříkat. Bohužel v jedné zatáčce dostávám stopku o strom, po dalších 200 metrech slyším jak mi utíká zadek, který sem prorazil na ostrých kamenech. Přesto na poloprázdným kole už zbytek trati jedu docela plynulou jízdu a v cíli 13. místo na enduru, je celkem dobrý. Na desítku 10 vteřin ztráty… No škoda defektu a té brzdy.

Výsledky:
8. Peter Benthell
9. Rupert Champan
10. Sam Todd

V neděli bylo na programu enduro. První šestka cítí šanci na celkové prvenství na tak poté, co pořadatelé v sobotu večer zveřejnili RZ na enduru, pár z nich vyrazilo na trénink. Z toho jsem neměl dvakrát klidný spánek. V enduru jsem bohužel ve druhé RZ vytrhnul pedál, zničil závit v klice a musel jsem to vzdát, tím pádem i celý Top Gun. Vanik v masterech 1 bere 4. místo. V elitě vyhrál domácí borec Kieran Bennett, před druhým lokálem Loui Harveyem. Třetí místo bere Wyn Masters. O tom, že první trojka traily znala se přesvědčil Blenki, Phill i Keegan, kteří dostali už slušnou nadílku.
Nedělního XC závodu, který měl 22 km, 900 převýšení a ani chvilka odpočinku jsem se nemohl zúčastnit. Sehnat Shimano kliky 170mm bude ještě oříšek… Vanik se vydává co může a masterech to stačí na 5. místo, ale dal to celý na enduru, mnozí zvolili raději XC speciál. XC raketu zvolil i celkový vítěz TOP GUN elitní kategorie Wyn Masters, který doslova rozdrtil zbytek „enduro-sjezdařů“.

Top Gun byl super, správná atmosféra, po závodě se rozdali piva, tombola a odjezd. My se vydali na dlouhou cestu jižním ostrovem do Mekky bikingu na NZ – Queenstownu. O tom v více až pátém díle.

Sledujte náš trip na fb Bike Trip To The Hobbits Land, Milan Mysik #61 a Jan Vaner fanpage. Všechny díly jsou ke shlédnutí na youtube kanále.

Díky sponzorům, bez kterých bych tento trip nemohl uskutečnit: GT bicycyles, KURsport.cz, Mitas bike tyres a dále Dakine, Uvex, Protocycles, Muc-off, Sponser, Outdoorweb a Rehabilitace Kateřina. Speciální díky patří GoPro, bez kterých by nebylo žádného materiálu.

• anonymní uživatel tcq 31.1.2017 v 14:18

Dik za cteni do "okurkove" sezony. Je nejakej duvod proc mate kazdej jinej zavodni program?

• anonymní uživatel tragac 31.1.2017 v 15:16

To tcq: Tipnul bych to na ponorku :-D

• profilová fotka Milan Myšík 31.1.2017 v 21:20

tcq: Závodní program máme stejný, možná pojedu o pár závodů víc než Honza (trans NZ, NZ enduro, DH Dunedin).