Say No to Chicken Lines - řekni ne zlehčování trailů

Autor: Oskar, vydáno: 5.4.2022

Bezpečně uložen v archívu, ale stále aktuální. Zmíněné platí i pro následující článek. V něm se Oskar zamýšlí nad využíváním a vytvářením zkratek na stávajících tratích. Nečekej žádný hlubší rozbor či návrh komplexního řešení. Ber to spíše jako takový povzdech (ne)stárnoucího bajkera, který za svůj život nakopal pěknou řádku trailů.

Nancy Reaganova přišla v osmdesátkách s heslem Say no to drugs. Jak s ním uspěla můžete vidět na Netflixu v seriálech Narcos a pod. Oskar by rád řekl ne chicken lajnám, dopadne stejně jako někdejší první dáma?

Tak si takhle v neděli po ránu dáváme Krmelex. Všichni jsou odjetí v Hrvaske, ti svobodnější v Morzinu. Hlavní město veletrhu je bez lidí a i v lese to konečně vypadá jako v lese. Procesí jsou z něj pryč. Doufejme, že napořád. Takže si to sypem dolů po trati. Je to už naše třetí jízda toho dne, takže paráda. Ani moc rychle, ani moc pomalu. Grip je super.

Sem tam přibrzdění, protože toho po těch tornádech leží na tratích moc. Jak nejlíp odkopnout z trati klacek? Prostě zastavit a dát ho pryč. A pak přijedem k zatáčce, kterou jsme na konci května předělali. Už byla moc vyjetá. A taky, aby to nebyl takovej čajíček. Trať tu stojí už druhou sezónu a je trochu snazší ji jet než vloni. 
Provoz během lockdownu udělal ze spousty míst flowtrail. Oba dva jsme blízcí přátelé toho, kdo trail stavěl. Upravit nebo přetrasovat máme dovoleno. Všechno to dřevo, co jsme tam nanosili, aby se jezdilo novou stopou je pryč a jezdí se zase po staru. Tak jo, předělali jsme to napodruhé a ptáme se jeden druhýho, jak dlouho nám to tam vydrží. 

Nemůžu se chlubit tím, že bych postavil nejvíc (čtete všechny) trati v okolí. Tento primát přenechávám těm, co trvale žijí v tomhle městě. Modři ví o kom mluvím. Ale za 20+ let sjezdování jsem už něco nakopal, nauklízel, odtahal. Pomohl něco postavit. A to nejen za barákem.

 

Co vede lidí k tomu že vyjíždí chicken lines? Stojíš na prudkým kopci. Kolo se sune dolů i když nechceš. Zatočit do bezpečně zóny jde jen silou vůle. Všichni jsme někdy začínali. V bikeparku přece taky nevyjíždíte nový stopy okolo překážek, nebo nepřekopete skok. Vlastně celý dh racing je takový chickenlinování, ale s trochu jiným cílem. Najít nejrychlejší stopu mezi mlíkem napravo a nalevo.

To si takhle zas přijedu po pár měsících pojezdit na rodnou hlínu a místo toho, abych jel hezkou zatáčkou jedu rovně, protože chickna je teď hlavní stopou. Zastavit a vytlačit nejde všude. Když máme malý kopce, nemůžeme jezdit rovně dolů a s převýšením se musí šetřit. Stavitel, pokud to dělal dobře, měl nějaký úmysl. Pracoval s rychlosti a sklonem kopce. Respektujte jeho práci. A když už neumíte úsek projet, podívejte se, jak les po takovém neprůjezdu vypadá. Leave no trace!

Přeložili jsme zatáčku taky proto, že se nám už zdálo že rýha je moc hluboká a chceme, aby si příroda vzala trail zase zpět. Když tam nebudeme jezdit, za dva měsíce nikdo nepozná že tu něco bylo.  
Jiný trail, stejný příběh. Esíčko, co je na srdíčko, není v trati. Jede se rovně nad ním. Hlavní stopa míjí skalku. Zastavit, vytlačit, nechápat a kroutit hlavou. Jasně, skalka může být pro někoho moc. Ale proč se objezd změní v dálnici, která míjí vše a do trailu se napojí, tak jako by to projel LKT?

Když je někde padlý strom a musím ho přeříznout, trvá to všechno pár minut. Méně než deset. Na to, aby trail vypadal líp než před vaším průjezdem nepotřebujete svolávat brigádu. Stačí tomu dát pár minut. Pokud jste ale trail nestavěli, nic na něm neměňte. Prosím. 

Když jsem kdysi dávno stavěl Karáska, chtěl jsem aby se po něm jezdilo, aby nezarostl. Aby z něj mělo víc lidí radost. Ne jenom já. Kdybych tu stavěl dnes o trailu nikomu neřeknu, jen těm svým, kterým věřím, že když přeloží zatáčku, bude to mít smysl. A o postovani trailu na stravu se vůbec bavit nebudeme. 

Slunce v duši a SAY NO TO CHICKEN LINES!

Podobné články

Diskuze

  • anonymní uživatel lenochod (lenochod (a) navetvi.cz) 5.4.2022 - 9:31

    Trošku nešťastně směrovaný článek tu máme.. Místo zprávy "neničte trailbuilderům traily" tady čtu "kdo se nenarodil s gripy v rukách, ať raději na kole nejezdí"
    Objíždky bych nehanil. Když není se kde jinde rozjezdit, proč se hnát rovnou na strop svých možností?
    Jasné, pro trailbuildera, který se s něčím dře celé hodiny, musí být protivné upravování začátečníky. Vyhovět i druhé straně je na hranici nemožného?

    • anonymní uživatel Ádoš 5.4.2022 - 10:38

      Lenochod, nepochopil....jaký "že se nemá začátečník kde jinde rozjezdit?". Přijde ti, že je v ČR málo lesů, cest, trailíků atd.?
      Hele já jezdil nejdřív 10 let XC, než jsem začal někdy v roce 2004 flirtovat s "Dolekopcom", prostě jsem se 10 let potil na Králech Šumavy v buzerantskejch, přilehavejch overallech s Isostarem zapíchlym v košíku.

      V životě by mě nenapadlo někomu jebat do trailu, něco si upravovat po svym, odstraňovat
      kameny z rockgardenů "protože to je moc těžké! ti kreteni nemají rozum, přece se nezabiju!"
      Pak jsem někdy v roce 2000 viděl Frantu Mrázka, jak na pevňáku drtí dolů ze Závisti přes
      skalky dolů a řekl jsem si, že to musím! že budu ještě rychlejší! nakonec jsem to stáhl asi na 35 vteřin
      defacto break less. Na Točnou jsem si troufl až někdy v roce 2008 - protože jsem na to do té doby
      neměl zkušenosti.

      Pokora a respekt ke stavitelům kamaráde! Česká Republika nabízí dostatek
      lokalit ke zlepšování skillů, aniž bys někomu vrtal do trailů. To se nedělá.

      Zdar a sílu, mladí vpřed!

      • anonymní uživatel lenochod (lenochod (a) navetvi.cz) 7.4.2022 - 9:29

        Vylil sis srdíčko opravdu hezky, ale navázat na můj komentář se ti vůbec nepovedlo.
        Mám za barákem dva traily - jeden černý, druhý modrý. Abych se dostal na jiné traily, musím jet 25km na vlak nebo počkat rok a půl než budu mít řidičák a auto. Mám brousit modrou dokud mi neslezou nehty nebo můžu jít na černou a občas objet nějaký smrťák dokud si na něj netroufnu? Bude pro komunitu lepší nepustit žádného nováčka, raději si budeme honit v kolečku jak jsme elitní jezdci?
        Pořád jde o ilegální trail, který bys neměl upravovat ani ty, ani já.

        • anonymní uživatel Honza S. (jmeno (a) prijmeni.cz) 7.4.2022 - 13:56

          Pořád brečíš na špatném hrobě. :-) Asi tě to překvapí, ale i ilegální trail musel někdo postavit. A podle toho, co píšeš, tak široko daleko nejsou žádné jiné. Takže by neměl vůbec být problém narazit na toho, kdo ten trail postavil a na úpravách se s ním zkusit dohodnout. Zkoušel jsi to?

        • anonymní uživatel Roman 8.4.2022 - 9:08

          Tak si postav červený trail. Co ti v tom brání? Lenost?

    • anonymní uživatel Vojta 6.4.2022 - 12:06

      Přesně tak, a jak píše níže Andre: osvícení stavitelé staví lajny už s "chicken" objížďkami. Je to rozdíl od těch lidí, co to kopou jen pro sebe a cíl je hlavně, aby tam nikdo nejezdil, a to vychází pak hlavně z toho, že to dělají bez povolení majitele.

      • anonymní uživatel PTBack 6.4.2022 - 13:57

        Já zas třeba myslim, že stavět to na Sebe a co nejvíc to ztížit, aby to dali jen Ti, co na to mají, je úplně v pořádku. Někdo staví pro obecné blaho, někdo proto, aby měl kde jezdit a tak si to postaví na Sebe a jelikož je třeba v problémovém území, tak to prostě postaví tak, že to vyhrotí, aby tam prostě fakt jezdilo jen minimum lidí, co na to mají. Ať si každej sám postaví na co má nebo se přidá k podobný partě. Jak jsem psal níž, objížďky mi nevadí, protože co s tím jako udělám a každej nějak začínal. Ale před dopadama dvojáků kopu hluboký příkopy, aby to max lidí odradilo. Protože nechceš aby se Ti tam proháněly hejna lycrovejch voholenců. Já třeba kopu bez povolení majitele-Protože to je bez šance ale zase jsme si na Sebe už tak nějak zvykli a snažím se respektovat jemné náznaky, co už ne :D a chápu, že můžu bejt rád, že jsem rád :)

        • anonymní uživatel orbann (orbann (a) seznam.cz) 7.4.2022 - 11:46

          Proč bys kopal pro ostatní, když remcaj a nejsou schopný vzít lopatu/hrábě do ruky a pomoct žejo.
          Když přijdou méně naskillovany bikeři, kteří se ukážou i ve dny, kdy je svolaná brigádka, tak mě přijde logický nakopat s nima klidně chickena nebo něco pro ně.
          Z vlastní zkušenosti ale vim, že tohle se prakticvky nikdy nepotká, a kdo chce fakt trochu jezdit a ne jenom tunit kolo a fotit tak si nějak poradí a v brzky době bude dávat kompletní traily.

  • anonymní uživatel Shu Lin 5.4.2022 - 10:28

    a jde vždycky vážně o slepičky? Některý 10 let starý traily stavěný pro 26' kola s rozvorem 1170 mm jsou na dnešní poměry už prostě zbytečně pomalý a nudný. Vlastně jsem se nikde ve svým blízkým okolí s podobnou situací, co je popsaná v článku, nesetkal. Na obtížný traily se kdejaká čikn vůbec nemá šanci dostat a na těch přístupných není co objíždět, protože jsou stavěný i pro mladý pušky.

  • anonymní uživatel Mc 5.4.2022 - 15:19

    Kdo chce lehčí trail tak ať si ho postaví ne? :-)

    • anonymní uživatel Say No To Others 7.4.2022 - 12:48

      Každý by si měl postavit svůj trail a když mu na něj někdo vleze, tak ho prostě bez milosti zastřelit, samozřejmě včetně otravného majitele pozemku.

      • anonymní uživatel Mc 8.4.2022 - 14:04

        Kdo chce ilegály jezdit, ať je staví .. a taky udržuje. Kdo nechce přispět, ať si jezdí po legálech (ty ovšem také musí někdo zainvestovat a udržovat), nebo ať si jezdí v placených bikeparcích :-)

  • anonymní uživatel Karel 5.4.2022 - 19:27

    Přestavovat cizí traily je hnus. Dělat na nich chicken lajny ještě větší. Pokud máš s trailem problém, nejezdi na něj nebo se dohodni se stavitelem, zda by šlo na trailu provést nějakou změnu.

  • anonymní uživatel Roman 5.4.2022 - 20:43

    Klasika. Teď se u nás těžilo a tak 3 traily byly 2-3 roky nesjízdné. Nechal jsem tam spoustu hodin práce a hle po týdnu už vyjeté objížďky. Z trailu kde je jedna věc za druhou a není to úplně zadarmo se díky slepičakum klidně stane trail pro děti. Hnus velebnosti. Do té doby tam nikdo ani neprojel. Ale stačilo vyhrabat listí, postavit klopenky a odstranit stromy a provoz jak na Václaváku. Jenom ty skalky, přírodní dropy a skoky se nějak objíždějí.

  • anonymní uživatel Honza S. (jmeno (a) prijmeni.cz) 5.4.2022 - 22:55

    Tahle diskuse mi přijde zbytečná, už tady byla v různých obměnách x-krát. Kdo chce, tak ta jednoduchá pravidla chápe a respektuje. A komu není rady... Už jenom čekám, kdo první začne s druhou polovinou tématu, tj. "stavitel trailu vs. vlastník pozemku". To je taky záruka plodné, ale nikam nevedoucí, diskuse.

    • anonymní uživatel PTBack 6.4.2022 - 9:24

      Mně teda tohle téma taky přijde zbytečný-a něco málo jsem postavil a udržuju-objížďkám se usměju ale zrovna diskuze na téma Bořek vs. vlastník mi zbytečná nepřišla. A to "působím " "jednou nohou " v přírodní rezervaci.

  • anonymní uživatel Ludass 6.4.2022 - 2:43

    Say no to Trailguide & Dressler Kemp!!!!

  • anonymní uživatel Andre (andrex (a) atlas.cz) 6.4.2022 - 11:53

    Ano, už to bylo mnohokrát - osvícení stavitelé staví lajny už s "chicken" objížďkami. Je jim jasné, že nestaví na svém vlastním pozemku, který mohou ohradit a jiným bikerům tak znemožnit přístup a že jenom otázkou času, kdy se podobné věci začnou objevovat. Dříve tu padnul celkem rozumný argument - když někdo nedá jedno místo, přeci nebude vynechávat celý trail. Mě spíš spíš mrzí chybějící respekt části bikerů, kteří se chovají v lese, k trailu a celkově k přírodě jako k děvce (použiju a jdu dál). Věřím ale, že většina z nich z toho vyroste :).

  • anonymní uživatel vrabco (meno (a) gmail.com) 6.4.2022 - 15:03

    Mna to tiez celkom vytaca, nastastie staviam len malo. Poslednych par rokov takmer vzdy legal veci. Clovek sa to snazi zahrabavat, zahradzovat ale vzdy sa to nejak vyjazdi a to tak ze ti ludia musia odvalovat balvany, prenasat kmene stromov. Pritom moznosti je na okoli dost i pre jazdcov ktori to nezvladaju, rovnako sa vsetky skoky daju obijst alebo prejst ale ako to zacne trochu triast alebo je nieco strme tak uz sa vyjazdieva chickenlajna. Potom to este dojde ak k takym extremom ze sa mi skupina jazdcov znasajucich chickenlajnov postavi do cesty na traily a este ma presviedca ze som sa pomiatol, ze trail ide chickenlajnov. A ked uz taketo miesta fixujem alebo nieco dorabam a vidim ze bud niekto robi novu chickenlajnu alebo ide po existujucej tak sa velmi rad pytam na to preco tak robi. A odpoved je vzdy rovnaka, ze sa to neda a ze nikdy nikoho nevidel to prejst. Pritom to moze byt len kratsia tazsia odbocka z trailu, kusok pred koncom, ktora ma mozno len 150metrov a ide tam prave o tie prvky ktore poniektori vsetky obchadzaju a vyjazdievaju stopu pre sebe podobnych. Chalani uz zazili i postavenie novej odbocky a skoku, na legalnom traily. Ja zase chalana ktory sa postavil na zaciatok trailu ale odignoroval ho, pustil sa rovno lesom a napojil sa na trail az po troch zakrutach o 100metrov dalej. Na otazku preco odpovedal ze zaciatok nevidel. To je zaujimave lebo ho mal aj so znackou (najviac jazdeny legal trail v lokalite) pred nosom narozdiel od zvysku trailu ktory z toho miesta nie je vidno vobec. Problemom su i preteky na legal trailoch, pretekari skracuju vsade kde sa da, to sa vyjazdi a po preteku tadial zacnu jazdit ostatni. A to je celkom sranda na ktorej sa smejem lebo trailbuilder sa snazi mat trail co najdlhsi, jazdci zase co najkratsi - asi koli zaznamu na Strave alebo co. Idealne asi rovne hladke hucaky smerom nadol. Ale uz sa tomu vobec necudujem, ako tu na okoli zacali treneri ucit jazdu na bajku tak zacali ucit na legal trailoch rozne "alternativne" lajny ktore z trailu vychadzaju.

    • anonymní uživatel PTBack 6.4.2022 - 19:27

      To jsem byl loni v bikeparku a bylo tam takový technicky záludný místo ale nic, co by dneska průmerně vyježděnej bajker neměl dát a kluk přede mnou, co tam pod tím stál, poté co jsem to tam zhupsnul, se na mně úplně vážně soucitně otočil, jako že jsem to "těžký " místo (těžký nebylo) asi nestihl objet po druhé, hladké možnosti těsně vedle a že tamtudy je to přece nejrychlejší. Nechápal jsem vůbec.... :D

  • anonymní uživatel Honza 7.4.2022 - 7:30

    Ja jen k ty Strave... jak autor, teda ten stezujici si stavitel pise, ze to je jina kapitola... tak me to prijde hrozne vtipny, jak si na ni kazdej stezuje, ale kdyz pak vidim, kdo ty ilegaly sdili, tak to nejsou naky noname rideri, ale celkem znamy jmena. Udelejte si nejdriv poradek mezi sebou, prestante pred kamosema sbirat Komy a pak vam prestanou lamy vyjizdet cikn lajny na "vasich" trailech. Kdyz si nejmenovany rider z Vysociny pozve na svoje vyvoneny traily, na ilegal zavody, profika a ten mu pak zavod nasdili na Stravu, tak se pak nedivte zvysenymu provozu a vyjizdeni cikn lajn...

    • anonymní uživatel orbann (orbann (a) seznam.cz) 7.4.2022 - 11:51

      jo tohle mě vždycky taky baví, ještě bych uplně nezapomínal na youtubery, který si vystačí s alibistickou hláškou "lokalitu trailů nezveřejnujem" :D

      • anonymní uživatel Honza 7.4.2022 - 14:11

        Jo, presne... a pak poznas lokalitu podle naky dominanty... :-)

  • anonymní uživatel MH (matejholub (a) seznam.cz) 7.4.2022 - 10:59

    Filipika na obranu etiky trailbuildingu od jezdců, kteří se neštítí vlézt na trail na elektrokole, mi přijde poněkud nepatřičná.

    • profilová fotka Keli 7.4.2022 000 11:43

      V jakém ohledu? Na traily se nesmí na ebiku? Ani na ty o které se sami jezdci starají?

      • anonymní uživatel MH (matejholub (a) seznam.cz) 8.4.2022 - 8:41

        V ohledu čistě etickém. Sport je o překonávání překážek VLASTNÍ silou. Je to otázka cti. Kdo si chce užít jízdu dolekopcom, měl by se horekopcom dostat vlastním přičiněním. A v momentě, kdy si jako berličku beru elektrokolo, neměl bych kázat jiným, že je špatné jezdit vyteplenou lajnu. Protože vyteplená lajna je úplnmě stejná berlička pro ty, co nesjedou tu původní, obtížnější. Je to jako kázat vodu a pít víno - čiré pokrytectví. Shrnuto a podtrženo: do trailů se nevrtá a na e-biku jezdí srabi, kteří podlehli vlastní pohodlnosti a diktátu trhu. Výše uvedené neplatí, pokud je e-kolo používáno jako DOPRAVNÍ prostředek.
        PS A úplně nejhorší je, když chicken lajnu vyjížděj týpci na elektrokolech! :-)

        • anonymní uživatel Barbie 8.4.2022 - 12:15

          V ohledu čistě etickém ti může být jedno, kdo na čem jezdí. Jediny rozdíl mezi normálním kolem a ebikem je ten, že si kopec na ebiku vyšlapu 6x, místo 4x na normálním. Ale pořád musím nohama točit.

          • anonymní uživatel MH (matejholub (a) seznam.cz) 11.4.2022 - 13:58

            Svým příspěvkem jsi se, vážený kolego, dostal z vod etických do vod praktických. Krásně jsi totiž popsal další důvod, proč e-biky na traily nepatří. Místo aby po trailu projelo 4x normální kolo, projede po něm 6x kolo o motor a baterii těžší. Předpokládám, že o dopadu tohoto jevu na erozi trailu není třeba diskutovat. A už vůbec ne v případě strmého výjezdu v měkkém terénu, kdy je zásah do podloží u normálního kola a kola s motorem nesrovnatelný.

          • anonymní uživatel PTBack 12.4.2022 - 8:50

            Nehledě k tomu, že čím vícekrát na tom ebiku na trail vyjedeš, tím větší tam bude provoz a jsko fakt jsou všechny traily tady legální a majitelé a i běžní turisté okolo Nás vítají se sluníčkem od ucha l uchu. Ale to je něco, co nechce slyšet ten, komu se to nehodí. Takže, "hoši děkujem".

  • anonymní uživatel Martin 7.4.2022 - 15:05

    To je nám zase plodná diskuze, jeden by si trail nejradši přizpůsobil sobě, protože je to přece veřejný.. druhej by zakázal ho jezdit na éčku... a nevede to zase nikam. Trubky, kterým někdo řekl, že tam se dobře jezdí a umí na kole prd natož sjet trail, tam stejně přijedou a vyjezděj si svoje lajny a eček bude doufám přibývat a proč by nemohli jezdi po trailech co ostatní? Nechápu... Nezbývá než čikn-lajny zahrabovat, zahazovat kamením, listím, větvema.. a takhle pořád dokola...

    • anonymní uživatel Mistr trailu 7.4.2022 - 17:23

      E-Mopedy jsou pro malé děti, já jezdím traily na KTM Freeride E-XC.

  • anonymní uživatel smeták 7.4.2022 - 16:47

    půl roku jsem tu nebyl, ale rád vidim, že je to tu furt stejný. Tak šup šup na kolo.

    • anonymní uživatel PTBack 7.4.2022 - 23:59

      No já třeba dneska byl. Co Ty ? Taky ?

    • anonymní uživatel Nové koště dobře mete 12.4.2022 - 11:26

      Snad 10 let jsem tu nebyl, ale nerad vidím, že je to tu úplně jiný. Kde je všechna ta hustokrutopřísná mládež? Provozuje "e-sporty"?

  • anonymní uživatel Roman 8.4.2022 - 9:18

    Minuli týden 4x po 4hod plus k tomu 7hodin s lopatou.
    A proto mě baví výmluvy jezdců co nedají a musí jezdit objížďky. Teď učím dva kluky a za 5 vyjížděk dávají pomalu všechno. A co nedají si prostě obejdou a slezou bokem zpět na trail. Rozdíl mezi nimi a těmi co jezdí Chicken je jen jeden, oni se chtějí naučit jezdit. Našli někoho kdo tam jezdí a staví a přiloží ruku k dílu.

  • anonymní uživatel SaintJV (xxpokusxx (a) seznam.cz) 12.4.2022 - 9:35

    Hosi k elektrokolum asi takhle. Ja jezdil do letoska vzdy jen za svoje. Dostal jsem hnusnou nemoc a nesmim telo zatezovat tepy pres 145. Mam doma ecko zeny, kterym jsem ji zabavil abych se alespon trochu mohl projet a nesedet doma a cumet do zdi... Podle vaseho nazoru me tedy posouvate do sekce, s eckem na traily nesmim? Takze mam jako s eckem jezdit jak zoufalec slalom mezi auty po acku? Me bavi jezdit technika, ale podle vas na ni nesmim... rozumim tomu, ze ten trail projedu vickrat, ale ze bych ho nicil 16kg eckem? No nevim... za me je to o toleranci nas vsech...

    • anonymní uživatel PTBack 12.4.2022 - 12:14

      No když máš nějaký potíže a jinak to nejde než na ebiku, tak bude určitě každej rád, že s Nima pojedeš alespoň tak.
      Sice nebudeš mít na zádech napsáno, že jezdíš ebike protože jinak nemůžeš a spousta lidí, co si ten kopec vyšlapala za Svoje ani nezvedne hlavu, když uvidí tu tlustej e-rám ale s tím nic nenaděláš
      Spíš jde o to, že cpát do lidí, jak jsou ebiky dobrý, zrovna v enduro komunitě není úplně ku prospěchu, protože jak jsem psal, víckrát vyjetej kopec, víc na očích a fakt jsem nespadl z marsu abych viděl, jak to je. Za Sebe Ti určitě přeju další skvělý vyjížďky :)
      Já už o elektro kole taky skoro přemejšlím ale čest mi to ještě nedovolí, protože to furt za Svý ještě utáhnu :)

      • anonymní uživatel Barbie 12.4.2022 - 14:06

        A až budeš mít ebike, tak už bude v pořádku vyjet kopec víckrát na těžším kole? Já jen aby v tom bylo jasno...

        • anonymní uživatel Ken 12.4.2022 - 14:58

          to je bezpředmětné - tím se chlácholí jen barbínky, "že si na éčku vyjeli kopec víckrát". Důležitý je výsledek a ten hraje procentuelně vzato těžce v neprospěch éčkařům. Ok, jednou za čas to osedlá eliťák a jede dolekopcom na 1 s *. Nicméně drtivá většina majitelů na tom jede jako pýča, prostě tužku, rovní jak svíčka...bys blil. Dolekopcom se jezdí breakless/brainless! andrstůd?

        • anonymní uživatel PTBack 12.4.2022 - 20:08

          Nebude. Rozhodně se tam nebudu srát iks krát denně a navíc po dvaceti letech ježdění ze mně není zamrzlej bajker a mám i jiný zájmy, kteryma to kolo nshradím. Ale zatím ebajk nemám a asi moc nerozumíš nadsázce :) To jen aby v tom bylo jasno.

    • anonymní uživatel Roman 12.4.2022 - 15:28

      A z kopce ti tepy nevadí? Já mám teda z kopce větší tepy než do kopce a to jezdím za sví. Samozřejmě nemoc je hnus, ale dá se třeba chodit abys tělo nezatěžoval. Hold vždy není posvícení aby se dalo pořád jenom jezdit na kole - vím to měl jsem teď dvakrát zranění ruky.

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí