Návod: udělej si bezdušáka jako Rasťo!

Autor: Keli, kategorie: Video, vydáno: 17.1.2023

Jezdíš duše? Změn to. Pokud  nevíš jak, zde je návod Rasti Baránka.

"Ahoj, v dnešnom videu sa opäť pozrieme na bezdušové kolesá, keďže momentále je vonku počasie skôr na servis ako na jazdenie. Ukážem vám, ako si môžete aj vy pripraviť kolesá na prichádzajúcu sezónu, ukážem vám ako si ich pripravujem ja a pokúsim sa dať vám aj pár tipov ako si to zjednodušiť a ako celý proces úspešne zváldnuť. Návodov, ako bezdušové kolesá pripraviť je viacero, nehovorím, že tento je ten správny, ale že tento je ten môj."

Podobné články

Diskuze

  • anonymní uživatel Gabosh 17.1.2023 - 18:11

    Nejlepší popis, protože toto jsem ve videích před tím nedohledala ;). Pro mě však "pozdě" :) Podzimní první výměna byla, že jsem vložku vyndala až rozstříhnutím pláště:)...A u nového pláště v na*ranosti, když se zlomily už 3 montpáky, použila šroubovák, zničila tím patku a poškrábala i ráfek...a vložku stejně nenandala :)... Říkáš si: "vracím se na duše" ! Ale přesně tak mě ten grif teď ukazoval mechanik za minutu hotovo! Vždy zandávat a tlačit ke středu ráfku obě patky i vložku, nikoliv se rovnou snažit narvat do patek. Ale stejně k diskuzi je: co když se ti prorve plášť tak, že knot to neprobere a co s tím uprostřed lesa? Vozit sebou duši? To nechceš...

    • anonymní uživatel PTBack 18.1.2023 - 16:54

      To chceš :) Bezduše už jsou za zenitem. :D Mnoho lidí vyzkoušelo, i mnoho let a vrátili se k duším, který mají teď jiný vlastnosti než kdysi. Sra.. je i s nimi ale na manipulaci v lese a na čas mnohem jednodušší. Toť moje moudra.

      • anonymní uživatel Gabosh 18.1.2023 - 17:31

        Myslíš to tubolito? Já vozila dh a freeeride maxxsis duše a stejně trny, nebo jezdeckým neumem "nedoskoků" či ostré šutry jsem procvakla často.. cca 5x sezóna..takže teď na bezduších za tu sezónu jen jednou na Klínovci... takže fakt nevím, vahám, ale třeba se jednou vrátím na duše ;).

        • anonymní uživatel PTBack 18.1.2023 - 22:14

          Jo, myslím Tubolito :) Přešel jsem na ně z bezduší, takže jsem kvůli nízkým tlakům, který jsem chtěl zachovat, na nich ještě vozil vložky Tanus Armour-jako spousta dalších lidí ale po roce jsem si řekl, že je to hrozná dřina, ty vložky vyndal, jen mírně přifoukl tlak a nestalo se vůbec nic, krom mnohem snažší jízdy. Normálně to bombim dolů a pohoda. Procvak nikdy, jen jednou asi díra, za cca tři roky používání. Vím, jaký to je vozit normální duše. Kdysi jsem u Kafíčka měl zase jednou problém s bezdušema, než jsem tam jel, tak jsem tam dal duši, že na bezduše se fakt můžu vys... a po asi pěti stech metrech už měl procvak, v podstatě na ničem. Normální duše už se dnes skoro použít nedají ale Tubo mi normálně funguje na nízkých tlacích, bez jekékoliv vložky. Mám teda dost těžké pláště, zase kvůli těm průrazům. Ale nic, co by se normálně nevozilo. Jediný, že je tam poměrně vysoká zmetkovitost, takže je dobrý si nechávat účtenky. Ze šesti duší mi dvě ucházely. Ale ty co byly dobrý, tak drží. Vůbec už nevím, proč bych se měl ještě složitě dělat s kolama-bezdušema, furt dokola něco u toho řešit, když tam dám duši a valím. Nikomu to necpu jako :) , kdo je spokojenej s bezdušema, tak ať mu to vydrží :) Jen, že ty názory, že dnes už jedině bezduše, jsou už trochu pasé. Spíš mně po pravdě už bezduše přijdou spíš pro nastajlovaný jezdce, co si koupí drahý kolo a jezdí s tím po lese nějak a když se jim to poláme, tak si to dají spravit do servisu. Na náročný ježdění v lese vůbec nechápu, proč používat tak na všemožný problémy náchylnej systém. Jsem se rozepsal, vyjímečně to smolím v kompu a ne na telefonu :D Ať Ti to jezdí :)

          • anonymní uživatel Shu Lin 19.1.2023 - 8:15

            Hodně je to o pláštích. Na Crosskingách jsem tubolita v jednom kuse lepil po trnech, tak jsem je radši hodil na bezduše. U pořádných DH plášťů (pořádný = Continental) jsou úplně v pohodě.

          • anonymní uživatel Gabosh 19.1.2023 - 11:16

            Ano, to jsem chtěla napsat taky - kámoška měla právě tubolito a o trn akátu píchla hned. Duše už pak nešla zalepit... Pak když narveš tubolito do pláště, kde je zbytek mléka po bezdušákách - udělá to chemickou reakci, nelze použít :)... Tubolito jsem tedy vůbec po zkušenostech neřešila. Duše/bezduše diskuze na hodiny a hodiny a stejně pravda je někde uprostřed a každý dle svého pocitu. :)

          • anonymní uživatel Shu Lin 19.1.2023 - 13:06

            Tubolito jde zalepit, ale ne lepením na běžné duše, jen origo "záplatami" (kousky tubolita a lepidlo za kilo). Na druhou stranu záplaty na tubolitu mi držely mnohem dýl a spolehlivěji než kdysi u běžných duší.

          • anonymní uživatel Shu Lin 19.1.2023 - 13:12

            A ještě jedna malá výhoda - sice mi trn prošel skrz, ale nikdy mi kolo neušlo hned, vždycky jsem problém zjistil až druhý den když to začalo měknout. S obyč duší bych nedojel a s bezduší vozil trny v plášti až do sjetí.

          • anonymní uživatel PTBack 19.1.2023 - 13:20

            Taky zajímavý zkušennosti. Jo jo, je to o pláštích. Proti procvaku mám Tubolita, proti průrazu zase pořádný pláště, žádný lehký "závodní ". Váhově to díky plášťům není nějaká hitparáda ale jde o jednoduchost. A jak psal Shu Lin, originální záplaty docela drží a průraz jako takový uchází docela pomalu, takže se dá i něco dojet. A jasně, každej ať si vybere, co mu vyhovuje.

          • anonymní uživatel Shu Lin 19.1.2023 - 13:28

            Tak ono těch 100 ml tmelu a vložka taky něco váží. Za mě je rozhodně lepší tu váhu dát do plaště ale XC vzorky se tak prostě nedělaj.

          • anonymní uživatel Roman 19.1.2023 - 15:06

            To jo, ono tubulito půlce lidem uchází přes ventilek, pořád to mění a reklamují a přesto je to fakt super:)
            Nevím bezdušema jsem oběl od Francie pře Španělsko a nikdy problém, asi to bude rukama.
            Dám plášť naliju mléko a hotovo. Tmel na 2 roky stojí co jedno slavné tubulíto a nemusím nic reklamovat.
            Ale pro lidi co jsou nemehla je ta duše asi dobrá volba.

          • anonymní uživatel Shu Lin 19.1.2023 - 15:40

            Já mam 2 páry a naštěstí neuchází žádná. U tmelu mě sere ten bordel při sundavání pláště. Čistič stojí jako jedno slavný tubolíto a tubolíto asi vydrží dýl než 2 roky + spoustu rychlých výměn plášťů. Ještě nesmíme zapomenout na Pirelli, ale ty jsem nezkoušel.

          • anonymní uživatel PTBack 19.1.2023 - 20:49

            Ty budeš asi dobrej případ, když lidem hned nadáváš do nemehla že je to rukama. Deset let jsem se živil jako servisák, od kol, po lyže, takže rukama asi něco málo umím.
            V mým případě problémy s bezdušema vznikly nejspíš především z toho, že jsem měl dost dojebaný ráfky a prostě to netěsnilo, jak mělo. Pár týdnů třeba jo a najednou ráno prázdné kolo. Plus samozřejmě jiné problémy spojené se stylem jízdy. Kupovat si nové ráfky se mi nechtělo, mám na kole už asi sedm nebo kolik let ty samý, tak vozím duše. Trošku zapoj představivost a nedělej hned z každýho blbce, když to nedomyslíš dál. Nevšiml jsem si, že by tu někdo uživatele bezduší urážel (jo, napsal jsem něco o nastajlovanejch jezdcích ale to jsem neměl na mysli lidi, co by znali například tento web).

          • anonymní uživatel Roman 20.1.2023 - 8:36

            Půlka tvého příspěvku byla o tom, jak ti co vozí bezduše jsou jen na styl a musí dávat kolo do servisu aby se mohli projet po lese a pak ti vadí když na tebe někdo reaguje stejně?
            Navíc to slavné tubulito víc lidem nefungovalo, než fungovalo.
            Cushcore na s tmelem na DH ideální kombinace. Na enduro odolný plast a buď vložku nebo ne. Jednou za čas použiji knot když je třeba a hotovo.

          • anonymní uživatel PTBack 20.1.2023 - 11:44

            Opět vedle. Jestli se cítíš jako nastajlovaný jezdec, který si koupí drahé kolo a pak s ním nějak jezdí po lese a když se mu poláme, tak si ho dá do servisu, což je doslovná citace mého příspěvku :D , tak se Ti omlouvám, že jsem se dotkl Tvých pocitů. Ale jak jsem psal už v předchozím příspěvku, neměl jsem těmito lidmi, kteří samozřejmě mají také právo na radost z ježdění na kole, na mysli čitatele tohoto webu. Doufám, že sem snad chodí jiná skupina hlavně. A I se mýlíš v tom, že polovina mého příspěvku zabrala toto téma. Ale to už je u Nás normální, že si lidi vymýšlí, co se jim hodí.

          • anonymní uživatel PTBack 20.1.2023 - 12:06

            Ale dobře vraťme se ke konstruktivní debatě, která samozřejmě všem lidem, kteří bez problémů vozí bezduše, může připadat jako z prostředí ruských anarchistických kroužků na přelomu 20. století. (J.C.)
            Podstatou toho, na co Jsi reagoval-ačkoliv na úplně něco jiného-byla moje zkušennost, že kvůli ráfkům ve špatném stavu jsem měl velmi pravděpodobně dlouhotrvající potíže s těsností bezduší. Nahradil jsem je Tubolitem, což bylo podstatně levnější než výměna ráfků, které stále používám ty samé, takže úspora peněz i času s montáží, atd. a docílil jsem mnohem jednodušší manipulace s koly celkově, s přitom stejnými vlastnostmi. Mně moc nezajímá statistika jiných uživatelů, já za sebe můžu říct tohle a asi se shodneme na citlivosti bezduš. systému na stav ráfků. Jestli hodně lidí reklamuje Tubolito, tak kolik lidí zase řeší stav ráfků? Před a v průběhu použití bezduší? U duše neřešíš nic. A jak jsem psal, vlastnosti, co do "žehlení, gripu a odolnosti proti průrazům) jsou identické. A nejsem tu jediný, kdo je používá. Především ale jsem reagoval na Gaboshe, že není nutné být ve tlaku mainstreemu a názorům typu, že na enduro a podobné ježdění pouze bezduše, když mnoho lidí používá s velkou spokojenností i jiné alternativy. A poslední věc. proč jsou nezduše mainstreem? protože si spočítej, kolik do toho systému musí lidi investovat. Tohle všechno je zboží, kteří Ti prodejci rádi prodají. A co Ti rádi prodají? "Jednu duši, prosím Vás?" Nashledanou. Nebo: mlíko, spec. plášť, spec. ráfek, vložku, pásku do ráfku ventilek, knoty. Toto všechno navíc stále doplńuješ (mlíko, atd). Anebo jedna duše a standartní páska do ráfku? Takže asi tak, proč jedině bezduše. Nic proti prodejcům :)

          • anonymní uživatel PTBack 19.1.2023 - 20:55

            Jinak, mám je na pevňáku a celopéru. Pevňák-kolo na kterým nechceš nic řešit a chceš rychle letět-naprosto ideální. Jak jsem psal, z asi šesti duší byly vadné dvě. Vymněnil jsem je-během chvilky v lese-a následně dva nebo tři roky, už nevím, jezdím bez defektu.

          • anonymní uživatel Roman 20.1.2023 - 15:16

            Jedna duše prosím. 800kč děkuji:)
            Sorry, ale od té doby co vozím na DH a enduro Cushcore, nebo tannus tak ráfky vydrží o nesmysl víc. A druhá věc je, že inzert tlačí patky k ráfkům a tím těsní daleko víc. A nevím jak moc musíš mít ráfky v hazlu když zrovna včera jsem nahazoval plášť na úplně ohnuté patky( i vyboulená druhá stěna ven) na Stans Flow EX, jen jsem je srovnal kleštěma na pár místech a už to drží tlak 28hodin.
            Ale voz si co chceš. Mě je to šumák, jen vím jak si tady kluci pořídili záložní tubulíta aby měli lehkou duši pro případ nouze a nakonec jim to uteklo kolem spoje ventilku s duší. No už jezdí všichni bezduše taky:)

          • anonymní uživatel PTBack 20.1.2023 - 17:08

            No, já jsem vozil bezduš. tři roky, víc než 28 hodin teda. No a pak jsem si sečetl všechny možný věci, který kolem toho furt řeším a vrátil jsem se šťastný k duším :)

          • anonymní uživatel Shu Lin 23.1.2023 - 15:44

            jedna duše 600,- ale nemusíš ji vylejt při každý výměně plášťů. Navíc duše ti tlačí patky do ráfků takže tolik nehrozí vyzutí - proto taky tubolita vozí třeba Godziek na rampage

          • anonymní uživatel PTBack 26.1.2023 - 20:16

            Jooo, cosi mi říká, že jsem tam viděl záběr na jeho (nebo už nevím, čí to bylo) kolo a ty oranžový ventilky a řekl jsem si "ááá, panáček vozí Tubolito" :D

      • anonymní uživatel @PTBack 18.1.2023 - 18:43

        Ja sem si najebal do gum montazni penu a je to neprustrelny. Doporucuju!

        • anonymní uživatel PTBack 18.1.2023 - 22:16

          Jakože do plášťů? Docela to ale musí dost vážit, ne?

          • anonymní uživatel @PTBack 19.1.2023 - 9:22

            Vubec, zkus to a nebudes uz chtit nic jinyho!

          • anonymní uživatel PTBack 19.1.2023 - 13:20

            Jasně... :D

  • anonymní uživatel koZa (vkonapwr (a) seznam.cz) 22.1.2023 - 10:55

    To chce neco revolučního. Přece nezůstane tato diskuze tak krátká

  • anonymní uživatel Květoslav Mrkvička 26.1.2023 - 10:48

    Já myslím, že by se k této problematice měl vyjádřit Ádoš, ten ví všechno nejlíp...

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí