Test: Flanelkou proti bolesti zad! Endura Hummvee Flannel Shirt vs. špatný posed

Autor: Martin Trčka, kategorie: Test, vydáno: 27.11.2023

Máš rád flanelové košile? A vozíš je na kolo? A co kdyby se spojila estetika flanelu s funkčními materiály? Vznikne nepoužitelný kočkopes, nebo to dává absolutně smysl? A kdo jiný by měl vyrábět funkční flanelky než Skotové? Moc otázek? A co takhle i nějaké odpovědi? Jdeme testovat!

V květnu mám narozeniny, Keli je dobrý kamarád, a tak mě potěšil flanelkou od Endury do testu. Má to ale háček, od května v Brně určitě není počasí na kolo s flanelkou. Proto jsem s testem musel počkat do září, než se klimatické podmínky zlepší. Mezitím jsem si jí oblíbil na denní nošení při trochu chladnějším počasí, např. v Oostende umí nepříjemně foukat od moře, tady jsem byl za funkční flanelku velmi rád. Košile se ukázala dobrým parťákem na pivo, překvapivě dost přitahovala pozornost. Ona taky barva láhvově zelená (Bottle Green) si o ty škopky sama říká! Byl jsem překvapen, kolika lidem, mimo bajkovou komunitu, se košile líbila. Fešák na trailu, fešák na pivu. To chceš!

 

Když košile, tak flanelka. Když flanelka, tak z flanelu. Logické, ne? Nicméně vlastnosti flanelu a moderních materiálu jsou radikálně odlišné. Ať už je to hmotnost, voděodolnost, prodyšnosti. Pokud nejsi hipster, tak ve flanelu na kole jezdit asi nechceš. Jak vyřešit neřešitelný problém? U Endura na to šli od lesa, výsledkem je vizuálně flanelově vypadající košile z vychytanějšího materiálu s názvem Hummvee Flannel Shirt.

Střihově se jedná o košili s klasickým rovným, možná lehce slimfitovým střihem (rád vozím ledvinku pod dresem, to u této košile nešlo). Zadní panel disponuje minimalistickým prodloužením zádového dílu a mikro reflexním prvkem. Měřím 178 cm, k dispozici jsem měl velikost L a délka byla ideální.

Co mi naopak tolik nesedí, jsou prodloužené rukávy. Jejich délka sice zajistí, aby se na kole při ready jízdní pozici s pokrčenými lokty nevykasávaly. Ale když se chcete podívat na hodinky, musíte si pomoct druhou rukou a prodloužený rukáv posunout z hodinek. 

Zapínání nepřekvapí, jen tradiční knoflíky nahradily druky. Ty však nejsou z vnitřní strany zakryté, potažené tkaninou nebo podšité a kov z něhož jsou vyrobeny, se může snadno dostat do kontaktu s tělem. Pokud je trochu chladněji, tak tě dotyk nýtku na kůži občas zastudí. Já ale v košili bez spodní vrstvy nevyrážel. Druky jsou použité i na rukávech a příjemně se s nimi pracuje, když si chcete vyhrnout rukávy, nebo pro lepší oblékání.

 

Košile, jak již bylo zmíněno, svým vzhledem evokuje flanel, ale na omak se jedná spíše o pocit, jako když saháš na bavlnu. Materiál je velmi příjemný na dotek i nošení. Jak je u Endury zvykem, není třeba mít strach, že kontakt s trnem či větvičkou bude pro košili problém. Pár pádů jsem s ní absolvoval a nejde to na ní poznat.

Složení látky je z 84% Polyester, z 16% Nylon. Není nijak extra pružná, což by se pro použití na kolo docela nabízelo, ale nakonec to vlastně nevadilo. Košile určitě po několika vypráních a delším nošení nepovolila, což je dobré zvážit při výběru velikosti. Holt musí sedět hned na první dobrou. Barva také krásně drží a nemá tendence blednout, jen v tom lese se díky ní stáváte neviditelní.

Na košili se nachází trojice kapsiček, dvě klasické na hrudníku a jedna na rukávu určená pro permici do bikeparku (nebo jak píšou na webu kreditku, kterou bych tam asi osobně nedával). Hrudní kapsy bych si dokázal představit větší, ale většinou jsem v nich měl nějaké drobnosti, zbytek v ledvince nebo po kapsách. Obě hrudní kapsy jsou na druky a nestávalo se mi, že by mi z nich vypadávaly věci. Výtku mám k umístění kapsy na levém rukávu, pozice shora zajistí, že v jakémkoliv okamžiku jízdy budeš vědět, že v kapse něco máš, protože ti to bude neustále klepat do horní strany ruky. Kapsička nemá žádné zapínání, použil jsem jí jednou, nic z ní nevypadlo, ale i tak jí nevyužívám.

  

Z vnitřní strany najdeme na košili našitý hadřík na leštění brýlí, obecně jej výrobci zřejmě považuji za skvělou fíčuru, já jsem jej ale nikdy nevyužil, patlat si od potu navlhlým hadrem po brýlích nevidím jako zásadní přínos. Používá to někdo z vás? Já nikoho takového ve svém okolí neznám.

  

Musím uznat, že před první jízdou jsem byl hodně skeptický. Na denní nošení jsem byl unešený, ale měl jsem strach, že košile bude na kole neforemná, bude blbě odvádět pot, profukovat a spoustu dalších negativ. Asi jsem si chtěl ospravedlnit, proč jí budu nosit jen do práce a na pivo. Ale přišel podzim, ochladilo se a konečně jsem mohl objevit kouzlo flanelky, jak ji Skotové zamýšleli. A ono to začalo dávat smysl. Teď se naopak těším na výjezdy s flanelkou!

Mám trochu posunutý teplotní komfort při aktivitě, vozím většinou o jednu vrstvu oblečení méně než kamarádi. Když venku teploměr ukazoval 5 °C, říkal jsem si, že merino triko a flanelka už budou málo a do ledvinky přibalil vestu. Jak jsem se mýlil! Po zahřátí na provozní teplotu jsem byl překvapen, jak flanelka funguje. Ano, merino triko tomu dost pomohlo, ale jen v něm bych umrznul. Košile hřála, neprofoukla, přes rukávy nešel chlad, záda byly kryté. Když jsem zastavil, chvíli jsem si nahromaděné teplo udržel, ale na postávání před hospodou bych už jednu vrstvu navíc přihodit musel.


A jak je to s tou bolestí zad z nadpisu? Při výjezdu jsem si uvědomil, že když sedím vzpřímeně, nedochází k rozevírání mezery mezi druky košile. Takže neunikalo teplo, překvapivě ani vítr neochlazoval a přišlo mi to skvělé. Schválně jsem se potom pokřivil v posedu, šlo cítit profukování pod košili a záda začaly bolet. Bohužel často jezdím shrbený, ale s flanelkou si mnohem více hlídám, abych měl správný posed. Záda jsou mi vděčné, tělo v teple, já vydržím déle na kole. Co víc si přát? A ještě od kusu oblečení? V tomhle ohledu mě flanelka velmi překvapila a já si asi budu muset koupit ještě jednu, abych nemusel do hospody chodit s košilí od bahna. Nutno ještě podotknout, přestože se jedná o funkční materiál, a já to s praním nepřeháním, košile nenačichla, takže po vyprání z bajkovačky, hurá do víru večerní zábavy s pintou Guinnesse nebo nakouřenou Skotskou!

 

Podzim je tady, flanelka se neztratí v zimě ani na jaře. A jak se říká, není špatného počasí, stačí pořídit oblečení od Endury. 

Endura jako značka od roku 2014 jede na vlně ekologie. Nevypadá to, že by to mělo vliv na samotné oblečení, ale každý z něj pak může mít lepší pocit. A člověk ho ani tolik nepotřebuje, když vydrží celou věčnost. Já jsem hrdý majitel kraťasů Singletrack z roku 2008, které furt drží a jsou mé nejoblíbenější.

Fotky mají na svědomí Ventil a Blue, díky kluci!

Testovanou košili Endura Hummvee Flannel Shirt lze zakoupit například na Koloshop.cz za cenu 2 699 Kč. 

Podobné články

Diskuze

  • anonymní uživatel Mára 27.11.2023 - 10:00

    Jsem to ježdění ve flanelkách nikdy moc nepochopil.. to je co za styl?

    • anonymní uživatel zelwak (trcka.martin (a) post.cz) 27.11.2023 - 10:26

      Každému se líbí něco jiného, mně se prostě flanelky líbí, když to i funguje, je to win win. Nehledal bych v tom žádnou raketovou vědu.

      • anonymní uživatel Ádoš 27.11.2023 - 12:02

        Mě to přijde lepší než když se začátečník navleče do pyžamka. Člověk má pak očekávání a ono to jede tužku. A v bikeparku jsou v pyžamku skoro všichni. Flanelkáři většinou drtí neskutečnou pilu. Respective, ještě jsem neviděl flanelkáře, kterej by jel tužku, ale viděl jsem stovky pyžamkářů, kteří brzdili dvěmi, třemi prsty a v pedálech stáli z kopce dolů jak svíčka.

        • anonymní uživatel CanaLL 27.11.2023 - 12:55

          teda líp bych to nenapsal!

        • anonymní uživatel Polák (pol (a) sko.pl) 27.11.2023 - 12:59

          My tomu říkáme ,,Rakušák na Kashimě,, :-D . Kolo a hadry za 250K , ale dolů jede modrou v sedě :-D.

          • anonymní uživatel Vimjá (zmek (a) seznam.cz) 27.11.2023 - 16:56

            Takový lidi jsou pro sport hrozně důležitý. Kupujou si věci, který nepotřebujou, foxu se vyplatí postavit efektivnéjší fabriku na kashimu a my jí pak máme levnější. Bez sponzorů by kashima prostě byla víc kusová výroba a to je vždycky drahý.
            Já si jich vážim, i když mě serou, jak na trailu zdržujou :D

        • anonymní uživatel whatever 27.11.2023 - 18:44

          Sem zase nepochopil, co je to za úchylku pozorovat, jak jiný lidi jezdí, jedu si svoje a nečumím, kdo kolika brzdí prsty nebo jak u toho vypadá, abych si potvrdil nějaký svoje mindráky.

          • anonymní uživatel Ádoš 28.11.2023 - 9:45

            Netuším, jak si se dostal k mindrákům, ale evidentně jsem se tě svým názorem dotknul :-) Holt, tak to řekl bych je. Stačí se podívat na movité party německých cyklistů, kteří často v bikeparku velmi nebezpečně zastavují těsně za dopadem, za výjezdem z wall-ridu a celkově mají ve zvyku zastavit tam, kde jiní očekávají volný průjezd. Tihle experti s*ali vždycky všechny, tak asi nemá smysl hrát si tu na nějakou soudržnou komunitu, která táhne vždy a všude za jeden provaz. Teatrální gesto.

          • anonymní uživatel Ádoš 28.11.2023 - 11:39

            Naklikávači, co mi to děláš :-). Já "whateveruv" příspěvek nemínusoval, to bych měl pak totiž objektivně mindrák. Takhle to vypadá, že jsem mu chtěl zkazit průměr, i ty liško podšitá...

          • anonymní uživatel Polák (pol (a) sko.pl) 28.11.2023 - 13:36

            Do českých bikeparků moc nejezdím, takže němce nepotkávám.Zato v moravských tohle ve velkém dělají poláci :-D

          • anonymní uživatel Lenny (Lenny) 28.11.2023 - 21:25

            Kdo nepotkal němce na trati nebyl v BP :D jinak souhlas, němci vymakanej style ale jedou tužku. Klínovec by mohl vyprávět...

          • anonymní uživatel Gabosh 28.11.2023 - 23:29

            Na Klínovci to tak je, Baron je jednoduchý, na Německé je už nenajdeš;) Strašně se mě líbí koncept v Kálnici takové to: když nezvládneš kotvu, ani tam nelez. Takže tam člověk vidí převážně "flanelkáře" a ta vůně "punk's Not Dead" - moje krevní forever. Vidím však, že čeští "movitější začátečníci" z 50% do dvou let dávají slušně, jejich děcka úplně. Mají prostor, kurzy, kola a motivaci, tak asi proč ne... živí ten průmysl slušně:).

          • anonymní uživatel PTBack 29.11.2023 - 10:15

            Jo, jako je to tak. Co mně trvalo naučit se dvacet let, i když jsem začínal "jiný době", to dává sousedky 16. letej kluk po půl roce ježdění s kámošema. V podstatě s každým, s kým se bavím a je v nějakým už věku, že si mohl k autu, baráku a rodině pořídit i pořádný kolo, tak dává věci, který dřív byly považovaný za úplně jinej level. Spíš teda myslím že jde o skoky, tam mám dojem, že když se to dobře naučíš, tak Ti v tom vzduchu vlastně nic nepřekáží. Klasický těžší technický sjezdy bych řekl, že přece jen trvají na naučení déle, kór, když dnes vypadají, jak vypadají :D
            Jinak, košili jsem kdysi dostal v práci GT ale vždycky mně to "tahalo". Nejlepší bylo civilní bavlněný tičko s B-52 v jaderný apokalypse. Ale to se dalo spíš na dualu apod.

          • anonymní uživatel Topič 29.11.2023 - 13:38

            Bavlněný tričko třeba v deseti stupních je určitě úplně nejlepší :))) Za mě nejvychytanější Fox Ranger, ať už vesta nebo s rukávem. Zip je zip, když se za jízdy potřebuješ zapnout, a dá se smotat do kapsy nebo na rám strapem. Takže košili už jen na pivo.

          • anonymní uživatel Zmrzlej_žalud 29.11.2023 - 14:40

            Tak tohle vnímám opačně.
            Podle mě ten kdo dává na klid skoky, tak umí a chápe práci s těžištěm, balanc ....
            Když pak veme kolo na nějakej technickej prudkej sjezd (ještě s ohledem na dnešní geometrie kol) nebude mít problém protože skill na to má a je z velký částí se jenom odhodlat.
            Opačně to nefunguje, vidíš vystrojený borce, kteří sjedou rovně prudkej kotel, slaví jak kdyby vyhráli rampage, ale pokope je každá malá boulička. Viz. partičky v českejch "hardcore" trailcentrech.

          • anonymní uživatel Gabosh 29.11.2023 - 15:50

            Má to sice logiku:) Ale když se podívám zrovna na sebe - skoky mě šly od začátku lépe teď - lavice max 8 m, dojáčky max 4m, ale teoreticky, když jsem v sezóně každý víkend v bikeparku bych měla umět na pohodičku i hodně těžké a prudké technické pasáže, kde třeba musíš skočit k tomu i přírodní dropík a tam mám stále rezervy - zmatkuju - alespoň jednou do roka se na tom "zrakvím" i když nové kolo pomohlo v progressu ;). Takže je těžké určit, kdo co jak...každý jinak...:)

          • anonymní uživatel Pyžmo Helmut 29.11.2023 - 16:58

            Tak to si aspoň nerušeně zajezdíš mezi němcema v pyžamech.

          • anonymní uživatel Gabosh 29.11.2023 - 18:57

            Also, ich zähle auf dich HELMUT! :);)

          • anonymní uživatel PTBack 29.11.2023 - 21:49

            Tak samo jsem to bral podle svý zkušenosti a každej to má jinak. Já to beru z pohledu, že prvních deset let ježdění, jakmile mi náhoda nadzvihla přední kolo o centimetr nad povrch, z leknutí jsem rovnou spadl. Skákání se mně vůbec netýkalo, myslel jsem si, že něco takovýho, co dělaj hustý borci ve videích, se mně absolutně nemůže týkat. Už jen proto, že mám strach z výšek :D , což není dobrý vklad. Pak jsem se přestěhoval do míst, kde třeba všechny holky dělaly biathlon apod., protože, jak mi tam řekla kámoška, nic jinýho tam holka dělat nemůže :D a kluci "jezdili" a pili lahváče a tam se holt dostal do "jinejch" partiček a jestli jsem nechtěl jako jedinej trapně ty skoky objíždět, musel jsem se to naučit. No a když jsem se to nadrtil, tak jsem zjistil, že z velkýho problému je najednou kein problem, veškerý "běžný" skoky si vyšlu a výzvou se spíš staly jiný technický pasáže. A podobným příběhem si prochází každej :) Přijde mi, že když sousedky 16. letej kluk vyšle přescesťák na Pekláku, to samý soused, kterej působí jako soused, po dvou letech ježdění, tak na tom asi zase tak moc nebude. Jestli skáčeš 4. metrovej dvoják, tak Jsi hustá, protože spousta lidí skočí různej vysílák nebo něco ale jak je to i sebemenší gap, tak je to zásadní problém. Kelišák na kurzech by asi mohl vyprávět :) Ale mám zajímavej poznatek, kterej mi vyloženě pomohl a podělím se :D Jednou jsem se bavil s klukem, co dělá motokros a řekl mu, jak jsem čuměl, že při nějakejch závodech borec skočil na mašině asi tři metry vysoko a letěl jánevím patnáct metrů, z roviny a přitom se hlavou otočil dozadu a dobře si prohlédl, jak to vypdá za Ním a pak si ještě srovnal brejle. A borec mi řekl, že vlastně fyzika. Že ta motorka má spoustu točivejch a zároveń těžkejch součástí, který vlastně fungujou jako gyroskop a tu motorku stabilizujou. A různý fígle mi řekl. Že třeba, když je skok už dlouhej, tak zabrzděj zadní kolo a to jim předek skopne dolů. A já jsem pochopil, proč mi někdy nevyjde skok. Protože se rozjíždím na těžkej převod, v okamžiku odrazu přestanu šlapat a ten těžkej převod přes řetěz, jak se zastaví, kopne do dopředu roztočenýho, na enduru poměrně těžkýho kola, který se tedy rázem zastaví a kinetická energie skopne předek kola dolů a člověk je "krátkej". Takže se od tý doby rozjíždím na lehčí převod a letím v pohodě. Oni si to na mašině přidáním plynu v letu můžou i natáhnout. To na kole moc nejde. Sory, jestli je to jasný každýmu, já to nevěděl.

          • anonymní uživatel Gabosh 30.11.2023 - 5:08

            Přescesťák Peklák je o rychlosti, a trochu nadzvednout-lepší...to "sousedé" dají, pokud mají koule :) Těmi "mými dvojáčky" nemyslím úplné dirty...(jediný skočený strmý DiRT step up mě kámoš předělal dopad výš - takže teď už se bojím :) u mě to jsou takové jumpíky s gapem...a rok od roku si říkám že už jen na pohodu...užít, ale přežít... pak se člověk rozjezdí, i na ty technické věci si v pohodě troufne, pak se zrakví a pořád dokola:) Je to hezká droga:)

          • anonymní uživatel PTBack 30.11.2023 - 10:50

            Hele přesně jako, já to chtěl taky napsat ale už tak jsem dlouhej jak Ádoš... Člověk by z toho měl mít hlavně radost. Ale taky, co si budeme povídat, není nic lepšího než když vyšleš něco, z čeho máš fakt respekt a kola dosednou jak hrnec na prdel. Vyjedeš z toho a chybí už jen naučit se zpomalenej průjezd v náklonu a prachu, s nějakým kázáním. Jinak Peklák, byl jsem tam jednou před třemi lety-je to tam super. Zrovna právě ten přescesťák jsem poslal až moc "na pána" a místo trailhanterovskýho "vííííííííí" jsem ze sebe vydal něco jako "uváááááááá", protože hrana mi nějak začala povážlivě klesat pod horizont ale nakonec jsem to doletěl :D .

          • profilová fotka Marek Vodrážka 30.11.2023 - 10:28

            Nechci být hnidopich, ale když přestaneš šlapat dřív, než v okamžiku odrazu, tak si klidně nech těžkej převod, ne? Jinak pěkná diskuze, bojím se, že o mě. Nevím, jestli se šacuju spíš na souseda, nebo lamu na drahým kole. Za mě je sjezd taky těžší, ale co já vím co bych o tom řekl nějakej rok zpátky, když byl přescesťák na Pekláku ještě výzva. Každopádně si ale nemyslím, že by mi to, že jsem se naučil trošku skákat nějak pomohlo při sjíždění bordelu. To je furt blbý. Respektive jediný, co mi při sjíždění bordelu skutečně pomáhá, jsou ty furt dražší a dražší kola. :)

          • anonymní uživatel PTBack 30.11.2023 - 10:56

            Hele nevím, nejsem fourcrossař, který kolikrát šlapou i ve vzduchu-protože chtěj skok spíš zkopírovat než letět- šlapat nějak před odrazem přestanu, abych se srovnal ale asi při pohybu nějak pohnu klikama-děláš bunny hop žejo a těžkej převod mi kopne do zadního kola. Alespoń tak jsem to odvodil, já se tam nedívám :D a přijde mi, že to tak nějak pracuje.

          • anonymní uživatel Strejda (Michael.Strejcek (a) seznam.cz) 12.1.2024 - 11:44

            Pod poslední větu se podepisuju! Čím dál víc mám pocit, že ty dnešní kola už moje dovednosti dávno převyšujou :-(

  • anonymní uživatel Marcel (marcellius (a) seznam.cz) 27.11.2023 - 18:55

    O košili přemýšlím dlouho, mám vyhlidlou od chomagu. Viděl bych to na vánoční dárek. Za mne super, vždy rád nosím košile. Pyžama nějak nemusím. Zdar

    • anonymní uživatel Karwl (Xxx) 30.11.2023 - 18:16

      Alpinestar...

      • anonymní uživatel Karwl (Xxx) 30.11.2023 - 18:20

        Na podzim či z jara...flanel od Alpinestar je super...
        2x Kapsa na founa a cigára... podšite kozy a ramena proti větru..

  • profilová fotka Roman 30.11.2023 - 19:11

    Tak flanelka asi fajn, ale dupat trochu v tempu pár hodin bych v tom asi nechtěl. Meríno triko, na to pyžamo a jsem do nuly krytej. Max nasazuju tenkou vestu. Ale každý to má jinak. Jedu v kranasech a dresu a vedle mě týpek v chráničové vestě, na tom dres, neprofuk bundu a dlouhý kalhoty. To bych zdechnul v prvním kopci.

    • anonymní uživatel PTBack 30.11.2023 - 21:13

      To nic není, na dlouhejch Sudetech před mnoha lety to jel borec v dlouhým, černým, zapnutým gumovým plášti. Celý. A to bylo pouze po dešti. A jindy jsem zase, po dešti, potkal XC borce v lycře a...gumákách.

      • anonymní uživatel Ádoš 1.12.2023 - 8:57

        Merino na aktivní pohyb není úplně nejlepší volba, i když často hodně rozšířená. Pořád je to vlna a ta saje pot. Jasně, není to bavlna a hřeje i vlhká, ale přesto. Já na aktivní pohyb v horách používám 1. vrstvy ze směsí polypropylenu, polyesteru...v závislosti na výrobci. Pot to odvádí s přehledem lépe a nesaje. Merino nosím jen na spaní, případně kdybych to na sobě musel mít několik dní v kuse, abych nesmrděl i na fotce.

  • profilová fotka Roman 2.12.2023 - 18:17

    Mám spoustu opravdu kvalitního a drahého oblečené, ale sorry pod dres je merino nejlepší. Všechny ostatní plasty když je ve vysoké intenzitě propotíš, tak je v nich pak zima. Jo na nějaké procházky kdy se občas dostaneš do vysoké intenzity a materiál to stihne odvést je plast v klidu.

    • anonymní uživatel Habasék Jan 3.12.2023 - 10:49

      Pravda.

    • anonymní uživatel Ádoš (raziel87 (a) seznam.cz) 3.12.2023 - 10:49

      Pak máš asi nějaký komplet ve vrstvách (ne mix vláken, prostě vrstvy - merino s nylonovou hydrofobickou sítí) Protože 100% Merino produkt už má tu negativní vlastnost, že saje dost. Já nosím 100% Merino fakt jen na spaní . Jinak od Craftu a Sensoru (ten to má teď nově cca rok - Merino DF) jsem si oblíbil právě vrstvené. Dřív dělaly mix vláken a to nebylo ono. Jinak, při VHT s 15-20kg na zádech se zpotim zaručeně víc, než v létě po 8 jízdách na Saalbachu.

      • anonymní uživatel Roman 3.12.2023 - 17:04

        Tvl mluvím o včerejší třech hodinách s průměrným tepem 150. Ne o ježdění v létě z kopce.
        Vozím sensor, icebraker,... Mám různé gramáže. Schválně nápis nějaké utra triko co ti odvede pot za na 3,4 hodinách intenzity

        • anonymní uživatel Ádoš 4.12.2023 - 9:20

          Tak při intenzivním pohybu budeš vlhkej vždycky, na tom se určitě shodneme. Mě paradoxně nejlépe odvádí pot 1. vrstva z Polypropylenu pro českou URNA. Jsem zbraslavák, sídlí nahoře na Baních, tak se člověk občas dostane k těm hadrům o pár let dřív, než se objeví v army shopech. Z civilních produktů mám v posledním roce oblíbené to Merino DF od Sensoru. Kamarád říkal, že moc kvalitní Merino je japonské Yamatomichi - ti prý také používají to vrstvení a ne mix vláken, ale osobní zkušenost zatím nemám. Jinak mám v šatníku tavou českou klasiku. Craft, Sensor, Kama, Jitex...Merino, polypropyleny, polyestery, směsi/vrstvy. Nejvíc mi proti pocení pomohlo vyřadit ze šatníku "čínské" bundy od Endura a jiné nefunkční igelity, které prostě moc nefungují, za to mají fashion barvičky. Na druhou stranu, nechceš padat v bundě za 9.000kč, na to je fajn ten čínskej igelit za pár tyček.

          • profilová fotka Roman 4.12.2023 - 11:16

            Zrovna včera jsem měl sensor merino DF. Na tom zimní dres od Vaude a když se víc zpotím, tak nasazuju neprofuk vestu. Ta už nedýchá, ale udrží teplo a přes rukávy se zvládám uchladit.
            Nepromok vozím jen když opravdu prší. Pak když je velká zima tak mám oblečení od montury na skialp. Jak říkaš koupit si nejdražší gore a rozervat ho o první strom není řešení na bike.

    • anonymní uživatel Topič 4.12.2023 - 9:12

      Mně víc funguje dávat merino až jako druhou vrstvu protože právě dokáže neustále vytahovat pot ze základní síťoviny.

      • anonymní uživatel Ádoš 4.12.2023 - 9:27

        Souhlasím, také nosím Merino až jako druhou vrstvu (60 - 180g/m2) v závislosti na teplotě. Pod to tenoučkou vrstvu z polypropylenu. Osobně mi přijde, že to pot posouvá do dalších vrstev efektivněji, než když mám vlnu přímo na těle.

        • anonymní uživatel PTBack 5.12.2023 - 9:33

          Já zase v zimě na těle polyamidy úplně nesnáším. V létě je mi to jedno a asi to ani jinak nejde ale v zimě mám vždycky pocit, že mně to rozkouše. Tuhle jsem jel vlakem na skialpy a při přemýšlení ve vytopeným kupéčku mi došlo, co mám na sobě a triko putovalo skoro do koše. Hned jsem na sebe hodil slabý merino a ten pocit blaha... V zimě na běhání by bylo merino moc těžký za chvíli, tam taky jedině polypropylen a celkově se člověk nachází v takovým rauši, že chce hlavně přežít ale na kole, kde potřebuju vydržet trochu déle, různě se mění intenzity, občas i někde třeba zdrží dávám hned na tělo slabý merino a na to polyamidovou mikinu a pak dál, podle podmínek. Třeba při běhání v zimě jsem si všiml, že po dvou a půl hodinách už tělo nemá dost energie, aby vyhřívalo totálně mokrý polyamidový triko a mrzneš i tak. Zase ale merino by bylo nasáklý a těžký. Je to asi dost o volbě intenzity, v zimě. Při běhání si nevybereš ale třeba na kole-o čemž je řeč :D - to nadávkuješ líp a je lepší spíš se udržet v teple. Známej byl v Norsku v "továrně" Devoldu a prej tam maj jakousi výstavku, kde mají experiment, že na merinový vlákno daj vodu, je tam teploměr a ten záhy ukáže zvýšení teploty toho vlákna. Neviděl jsem to ale takhle nějak to tam maj.

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí