Video: Vojta Bláha ví, kolik váží kola české enduro špičky?

Autor: Keli, kategorie: Video, vydáno: 1.11.2024

Při příležitosti závodu Blinduro Podzim na Plešivci (report zde) uspořádat Vojta Bláha mezi závodníky zajímavou anketu ve které zjišťoval kolik váží jejich kola. Možná vás některá čísla překvapí.

Jak si stojíte vy? Zaklikni hmotnost svého enduro kola v anketě!

Podobné články

Diskuze

  • anonymní uživatel M 1.11.2024 - 20:11

    Dobrej nápad, Vojto. Dávám bod.

  • anonymní uživatel PTBack 1.11.2024 - 21:20

    Jo, konečně zábavný video :)

  • anonymní uživatel PTBack 1.11.2024 - 22:11

    Když jsou tady Ti gramhoniči, tak otázka a může mi, prosím někdo zkušený odpovědět?
    Asi budu kupovat nový kolo. Ale značka co roky jezdím až asi ani nedělá hlínu, kterou jsem vždycky měl. Asi teda budu muset koupit karboňáka. Celkem se nebojím padat, moje kolo docela často lítá někam beze mně. Nebo jako někdy třeba mám jeden fakt pád za sezonu ale jindy třeba během pár minut několikrát, když se mi něco dokola nedaří zdolat. Jako, mám se o ten rám bát nebo už se to jezdí normálně a něco to vydrží? Bavím se o špičkovejch rámech. Nejsem protě tak bohatej, abych si každý dva roky kupoval novej rám. (ale asi se toho bát nemusím, poněvadž kontrolní kód je 777 :D )

    • anonymní uživatel Gabosh 2.11.2024 - 8:57

      Já jsem byla překvapená, praská i hlína v tenčených místech je to jako kelímek. Nicméně osobně se karbonu bojím. Vozím kola na střeše. A okolo jsem měla dost případů prasklého karbonu různých značek, ani s tím extrémně nespadli v záruce však víceméně vymění rám vždy. A karbon je i narozdíl od hlíny dobře opravitelný. Vzhledem i k ceně jsem já šla do Propain tyee 6 ale protože jsem malá mám to celé na 27.5" v SKu a tam je pozice low příliš nízko - nelze použít. Tudíž to je více trailové kolo. Na 29" v low position myslím super. Kolo váží cca 15 kg nemám karbonové ráfky a pod..Rám 3.83 kg oproti 5ce je lehčí. Lehčí hlína se právě asi moc nenajde, a to má být ta hlína na úrovni tuhosti DH rámu. Tak chci věřit ;). PS: Rakušáčci Propain měli ve Schladmingu masově, víc než Trek a YT.

      • anonymní uživatel PTBack 2.11.2024 - 12:40

        Hm Hm, díky! Můj problém je, že roky jezdím na Santě a prostě už to spolu nějak dokodrcáme. Akorát, že oni už vůbec nedělají hlínu. Taky mi praskl na Santě rám. Ale už měl za sebou osm let a hlavně jsem se na něm v jeho stáří učil skákat, takže ty nedoskočený dvojáky, atd... prasklo to samozřejmě okolo dírky na bidon a ještě přímo skrz čep. Ale borci to svařili, doma jsem to ještě dal do svěráku a návarky opiloval a jezdil ještě dva roky dál a nakonec ještě prodal. Vlastně mi ten rám praskl dvakrát, když se tak zamyslím :D Zase, zámečník, pilník, atd. Santa snad dává na CC karbon něco jako "doživotní" záruku, tak snad by se na to dalo spolehnout. Akorát prostě, to kolo fakt kolikrát letí bůhvíkam. Ne vždycky se prostě zadaří.

        • profilová fotka Strejda 4.11.2024 - 15:01

          ...a nebo nášlapy a už to nezahodíš ;-)...

    • anonymní uživatel peo 4.11.2024 - 14:15

      Hele taky jsem se bál, ale za 2 roky ježdění s partičkou (všichni mají karbonová éčka) tak maximálně poškrábaný lak. A to se jezdí enduro závody a držek samozřejmě nepočítaně. Urvany přehazky, zničený ráfky ale rámy držej :) A to ty éčka mají 25kg.

    • anonymní uživatel Matus (kuchyna (a) gmail.com) 4.11.2024 - 14:48

      Karbonovy ram sa da vacsinou opravit na 100% povodnej pevnosti. Hlinik neopravis. Moderny karbon vydrzi naozaj vela - karbonove Santy su aj preto tazke, lebo sa tam materialom nestri.

      • anonymní uživatel PTBack 4.11.2024 - 19:20

        Díky :) , akaždopádně dural se opravit dá. Zlomil jsem rám na Santě. Našel borce co měl nějakou speciální svářečku, co to umí pod nižší teplotou nebo co, protože navíc to bylo zlomené okolo čepu a horzilo zdeformování díry pro čep. Okolo rámu se navařily návarky. Normálně to jezdilo jako o život ještě minimálně dva roky.

        • anonymní uživatel Alufil 5.11.2024 - 9:01

          opravit se samozřejmě dá, ale oproti opravě karbonu s mnohem větším nárůstem váhy a pevnost v místech tepelně šikanovaných svařováním určitě nebude blízko úrovni původní pevnosti.

          • anonymní uživatel PTBack 5.11.2024 - 11:56

            To je takovej argument jako chci mít za každou cenu pravdu. Tak ještě jednou. Zlomeno vejpůl, svařeno, nárůst hmotnosti pár desítek gramů-možná ani to ne, praseno dál a ještě za dva roky prodáno a borec koupil s vědomím historie. Ježděno mnou deset let. :) Co by mne na tom mělo víc zajímat? Že karbon jde svařit líp? No tak klidně, já mu to přeju :)

          • anonymní uživatel Alufil 5.11.2024 - 12:49

            ne, líp jde svařit například CrMo

          • anonymní uživatel PTBack 5.11.2024 - 14:00

            Však no to víš, že máš pravdu :))

          • anonymní uživatel Alufil 5.11.2024 - 16:09

            tak mohl bych tu psát subjektivní dojmy, ale od toho už jsi tady ty :)))

          • anonymní uživatel PTBack 5.11.2024 - 17:32

            V čem vidíš můj subjektivní dojem? Duralovej rám mi praskl, svařil se, jezdil dál. Rozporoval jsem tu, že karbon jde svařit líp? Rozporoval jsem tu, že "ocel" jde svařit líp? A k čemu mi ty dvě informace, které tu sem mermomocí cpeš, vzhledem k tomu, co jsem psal o Svém prasklém a svařeném duralovém rámu, jsou? Mimo to, že na kole jezdím hodně přes dvacet let, jsem roky kola prodával, byl jsem leta mechanik kol, ještě k tomu servisák lyží, rukama se živím roky, a boreček se smyslem pro nuance Katalánštiny nebo z čeho Jsi mi tu posledně vysvětloval, že má původ Tvůj nick, mne tu a další chce poučovat o svařování karbonu a slitin oceli. To si běž sdělovat do školky a i tam Tě poučenej synek zámečníka proškolí.

          • anonymní uživatel Alufil 5.11.2024 - 20:32

            Mě ale vůbec tvůj svařovanej rám nezajímá, tak tu přestaň cpát svý dojmy jak to strašně drželo.

          • anonymní uživatel PTBack 5.11.2024 - 21:32

            Tak celá rozprava s Tebou začala tím, že jsem reagoval na Matůšovo "hliník se opravit nedá" svou zkušenností s mým vlastním kolem, že dural se opravit dá. A Ty Jsi na tenhle můj komentář o mém svařeném kole-a nic jiného v tom komentáři nebylo než moje svařované kolo- zareagoval. Promiň ale vážně mi přijde, že Tě to vážně zaujalo. Proč Jsi tedy jinak reagoval? Aby Jsi mi sdělil, že karbon nebo slitiny oceli jdou opravit líp? No já s Tebou souhlasím, vím to, asi jako snad každej, kdo trochu jezdí.

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí