Bikecheck: Kamil Tatarkovič

Autor: Kamil Tatarkovič, kategorie: Bikecheck, vydáno: 9.4.2010

Opět je tu další díl nekonečného seriálu bikechecků, tentokrát se podíváme na nově vyskládané kolo Kamila Tatarkoviče, ten bude jezdit v letošním roce novinku od Scottu s názvem Voltage FR, kolo s menšími zdvihy a nizoučkou váhou pod 14,5kg.


Předejme slovo Kamilovi, aby nám o kole řekl pár slov.



Minulý rok jsem měl absenci menšího celoodpruženého kola, na kterém by se dalo dělat v podstatě všechno – od dirtů, přes freeride až po sjezd. Když vyšlo na povrch, že Scott pro letošní sezónu přijde s novým freeridovým kolem Voltage FR, nemohl jsem se dočkat, až tento kousek budu mít.





rám Scott Voltage FR
tlumič Fox RP23
hlavové složení FSA
vidlice Fox 36 Float RC2
představec Easton Havoc
řidítka Easton Havoc 711mm
gripy Funn
sedlovka Easton Havoc
sedlo Selle Italia
kliky, osa Shimano XT
napínák ShamanRacing Drake 2011 – prototyp
přední nába Easton Havoc
zadní nába Easton Havoc
ráfky Easton Havoc
duše Kenda
pláště Kenda – přední Nevegal 2,35", zadní El Moco 2,1"
brzdy Hope Tech X2, 160mm kotouče, pravá přední
řazení Shimano XT
přehazovačka Shimano XTR
řetěz KMC X-9–93
pedály Easton Flatboy




Vzhledem k tomu, že mám radši trochu menší zdvihy a lehčí kola, snažil jsem Voltage FR poskládat tak, aby přesně splňovala moje požadavky. V podstatě jsem si rám osadil komponenty svých sponzorů, takže kolo je samo o sobě jedinečné. Vidlice Fox 36 Float RC2 má zdvih 140mm, přičemž zadní tlumič Fox je vzduchový a umístěný v rámu tak, aby mělo kolo menší zdvih (rám umožňuje nastavení zdvihu na 150–170mm). Kromě svých osvědčených komponentů od Eastonu a Hope jsem pro letošek nově přidal pláště Kenda a řetězy KMC. V současné době také testuji prototyp napínáku 2011 ShamanRacing s označením Drake. Je oproti minulému modelu zase o kousek vychytanější a lehčí, takže se těšte, až přistane na pulty v krámech.





Co jsem měl zatím možnost se na tomto kole projet, byl jsem opravdu nadšen. Díky celkové hmotnosti necelých 14,5kg je kolo lehce ovladatelné, dá se s ním snadno skákat a jezdit rychle z kopce. Rám je poměrně bytelný, takže by toho měl i hodně vydržet. Určitě ale větší a přesnější hodnocení bude možné udělat třeba v půlce sezóny, ale už teď se toto kolo stalo mým oblíbeným.





První větší test zažije za 14 dní na světově známém festivalu v Kalifornii – Sea Otter Classic, kde se s ním pustím na tamní sjezdovou trať. Takže uvidíme, jak se s tím Voltage FR popere :)







Kromě nového kola má Kamil i nové pěkně udělané webovky, ostatně posuďte sami na kamiltatarkovic­.com.







Podobné články

Diskuze

  • anonymní uživatel laky (Armluky (a) seznam.cz) 9.4.2010 v 7:14

    mmm nádherné kolo :)) ... taky bych si nechal líbit :))

  • anonymní uživatel HARDY 9.4.2010 v 8:59

    jjj moje slova

  • anonymní uživatel rb 9.4.2010 v 11:19

    No pěkný a ta váha 14,5 kg tomu se mi nechce ani věřit. Mám libovou P3 a má 13,5 a to bez přední brzdy. A rb monster skoro s tím stejným osazením a má 17,5. To by mě zajímalo jak tu váhu srazil.

  • anonymní uživatel david urbanek (urban.dav (a) seznam.cz) 9.4.2010 v 12:37

    sice ma lehky tlumeni ale vsechno ostatni neni zas neak ultra lehky takze by mě zajimalo jak to udělal

  • anonymní uživatel dylino (xxx) 9.4.2010 v 12:46

    Vidlice Fox 36 Float RC2 má zdvih 140mm? To je novinka,měl jsem jí tři roky na kole a měla 160mm,no nic no.Jinak tydle debilní reklamní články jsou o hovně,jen reklama na výrobce komponentů.Jinač váha se mi taky moc nezdá,i když vše je na vzduchu.Řekl bych tomu tak 15,5 kg

  • anonymní uživatel jarmyl (jarmyl (a) hukotov.cz) 9.4.2010 v 12:53

    na tu tužku co Kamil jezdí mu tahle kanárková rechcaplečka stačí. 14,5 je možný navážit, když tam dáš obyčejný duše, nebo bezduše, lehký pláště a zapomeneš to zvážit s pedálama. ale jak daleko na tom pak v lese dojedeš když nemáš cit pro terén je otázka :-)

  • anonymní uživatel david urbanek (urban.dav (a) seznam.cz) 9.4.2010 v 13:07

    neni to mozny!! sem se dival pro srovnani a 14,5 mam seriovka exe08 a nem neni vubec nic plaste lehci vsechno lehci tak ma asi pokazenou vahu

  • anonymní uživatel jarmyl (jarmyl (a) hukotov.cz) 9.4.2010 v 13:08

    a vubec, cely to sponzorovani jezdcu je na hlavu, kdyz chcu jezdit na kole tak si ho vyberu tak, aby vyhovovalo me hlavne geometrii, ne? k cemu je pak ta lez, ze nekdo propaguje nejakou znacku,treba konu, pak preleze na jiny kolo - RB a ted zas propaguje jiny kolo - Scott, ktery se chova uplne jinak nez to RB ktery je mezi nama porad geometricky porad nejlepsi. budto vim co od kola chci a takovy si sezenu, nebo jsem devka prodejna a jezdim co mi daj,at mi to vyhovuje nebo ne. a kdyz pak nezajedu, tak se nevymlouvam, ze mi nesedlo kolo. vsechno je to spatne. sponzoring je o zotroceni lidi. a ti, kteri jim to zerou, ze borec vyhral proto, ze sedla kolo ty a ty znacky, jsou jen manipulovany tema chytrejsima. Nic, jdu jezdit. pro radost, pro sebe.

  • anonymní uživatel Užaj 9.4.2010 v 13:34

    jarmyl: ty vole Jarmylo :D

  • anonymní uživatel Charliezz_ (tomecek.michal (a) gmail.com) 9.4.2010 v 14:12

    jarmyle jarmyyle, víš co počkej si pár let, až se do tohoto okruhu dostaneš a budeš trošku chápat, povíme si, ju ? :P běz si teď jezdit, jeď

  • anonymní uživatel jarmyl (jarmyl (a) hukotov.cz) 9.4.2010 v 14:26

    když si počkám pár let,až ty dorosteš, tak mě už bude padesát, mladíčku. já vím moc dobře, až příliš dobře, jak to chodí, ale serou mě ty lidi který tomu podlehli, za kus žvance prodaj svou duši. to je na tom to smutný. pokaždý musej chválit kolo toho kdo jim ho zrovna dal a u Kamila mě sere, že byl dobrej na Koně - ok, chválil ji, byl ve světový Koně a něco předved. když ale u RB pohořel, a přitom opět chválil - a právem - jejich kola, odešel zas jinam a tam chválí další kola, který ale prostě nejsou tak dobrý a nedaj se s RB porovnat, - osobní zkušenost, je to jen šikovně vypiplanej mediální obraz tý značky. Nejsu děcko, jezdil jsem i venku, úplně tam venku a viděl a sjel a skočil jsem moc,aj pár hošíčků na dualu (jestli to ještě vůbec pamatuješ) pobil, takže můžu srovnávat, a proto mě to sere. že člověk, kterýmu jsem dřív věřil, se teď takhle prodává. celej ten kolotoč je hnus.

  • anonymní uživatel laky (Armluky (a) seznam.cz) 9.4.2010 v 14:43

    jarmyl : co ty víš... třeba mu kola od Scottu sedí, je to každýho věc.... to co nesedí tobě, tak může Kamilovi sedět...

  • anonymní uživatel Schwara (schwara (a) frbikes) 9.4.2010 v 14:46

    Parádní set up! Ať to Kamilovi lítá.
    Jinak koukám, že odborná debata se už docela slušně rozjíždí:)

  • anonymní uživatel Ondra (abc (a) bca.cz) 9.4.2010 v 14:46

    davam tomu rok..nebudou zavody ale vystavy a souteze a lepsi design a mensi vahu, k cemu jezdit, ze jo?

  • anonymní uživatel jarmyl (jarmyl (a) hukotov.cz) 9.4.2010 v 14:49

    spíš jde o to že na každý kolo si zvykneš ale nemáš z toho pak ten osobní požitek. to je fuk, neřešte to, vemte si z toho jen to dobrý sami pro sebe. jezděte pro radost z jízdy a ne pro obdiv a užívejte života, ať pak nemusíte číst takový rejpavý kecy na svou osobu. je to každýho věc, tedy i kamilova, ale zrovna u něj mě to mrzí. když si vzpomenu jak vyhrál světák...

  • anonymní uživatel čárys (seven20 (a) volny.cz) 9.4.2010 v 16:07

    Taky bych k tomu mohl něco napsat, ale protže mám s RB uzavřen milionový kontrakt, tak nenapíšu : )

    Hlavní je, at ti to letos lítá, Kamile !

    A i vám všem.
    Pápá !

  • anonymní uživatel jirik 9.4.2010 v 17:31

    je pravda ze tydle TOP bikechecky se daj prirovnat spis k reklame, no jo, kde sou ty casy kdy sme pred lety zacinali jezdit na cemkoliv s nizkym ramem protoze o takovych kolech se nam tehdy ani nezdalo, a byly sme radi ze nam to drzi pohromade a ze nas to bavi.. uz zacina to byt normalni tuctovka.

  • anonymní uživatel štěpa 9.4.2010 v 18:49

    Ale mě se stejně líbí.

  • anonymní uživatel mino(www.miiino13.estranky.sk) 9.4.2010 v 20:37

    tých 14,5 kila by som mu aj veril ved môj sériový scott voltage fr 20 váži 17,5 kila a mam tam niektoré celkom ťažké veci takže podla mna tie tri kilá dole niesu až také nereálne :)

  • anonymní uživatel Fofík 9.4.2010 v 20:54

    tak tadyto, je banda maximálních idiotů, 14.5 kg váha?? proč tomu jako nevěříte? když sem to čet tak se mi to zdálo těžký.. sam hill měl na týhle váze postavenýho sundaye s lyricem.. a jarmyle: scott patří mezi tři největší výrobce kol na světě, jejich kola sou hodně kvalitní a rozhodně bych je nesrovnával s českym jednočepe rb, i když dělaj hezký kola..

  • anonymní uživatel Fofík 9.4.2010 v 20:55

    aha, tohle je asi taky jenom přepáklej jednočep, no to je jedno

  • anonymní uživatel luky vanič 9.4.2010 v 21:19

    to jarmyl-jestli ty spíš tak trochu nezávidíš....někdo holt prodá duši aněkdo holt vše kupuje za svý...tohle tak prostě je,to nejde vyřešit...to je každýho věc,tak se tak nerozčilu.....stejně s tím nic neuděláš......

  • anonymní uživatel houska 9.4.2010 v 22:06

    a moje kolo je o 7,5 kg těžší :-D a nestěžuju si :-D jen závidím :-D

  • anonymní uživatel peto[dude] 9.4.2010 v 22:40

    4 laky - tebe asi nedoslo o com Jarmyl pise. Ty si pouzil len trapnu alibisticku frazicku. Tento marketingovi hnoj co sa tu vsade okolo nas melie vas pripravuje o akukolvek sudnost a zdravy rozum. Je mi z toho tak isto na grc ako Jarmylovi. Vtedy sa mi najviac paci ked niekto rozprava aky su amici blbci konzumny.

  • anonymní uživatel dylino (xxx) 10.4.2010 v 8:31

    jarmyl:Souhlasím s tebou ve valné většině toho cos napsal,ale na dkey nemůžeš počítat z podporou,když to máš v hlavě jak to máš,je tu spousta děcek co si ještě pořádně nevydělávaj a pro ně je vidina toho že jim někdo poskytne kolo na ježdění,nebo budou na fotce v časáku popíjet nějakou chemickou sračku,nebo podepisovat holčičkám nedovivinuté prsíčka centrofixem naprostý vrchol světa,takže hltaj ty reklamní sračky,sponzorované jezdce,reklamy,sponzoring,energydrinky,nálepky a závody ve kterých se todle všechno sbíhá v jeden absurdní cirkus plnými doušky a rozšiřujou se jim z toho panenky.Oni nechápou že jsou lidi kteří na tenhle byznys prdí a k životu ho nepotřebují a jezdí si pro pohodu a pobavení.To cos předved je marný boj,vyprdni se na to a dál si užívej svobodného ježdění,u kterého nejsi svazovaný povinnostma ke sponzorům a třeba i fanouškům.Tohle je totiž nejvíc free-freeride:-) PEACE D-KIDS

  • anonymní uživatel david urbanek (urban.dav (a) seznam.cz) 10.4.2010 v 9:09

    for dylino hmm stejne si ale myslim ze kdybya ti nabidla sponzoring kona nebo redbull fox sram atd tak ty bys urcite odmitl ze a sel bys jezdit na kokainovy s durem a napinakem dlouhym 50cm kterej se po kazdym jumpu rozpadne-nemela to byt uražka

  • anonymní uživatel dylino (xxx) 10.4.2010 v 10:15

    david urbanek:To nemohu posoudit,nemám problémy z penězma a proto je moje kolo takové jaké ho chci mít,aniž bych finančně nějak krvácel:-)Těžko by mi někdo nabídnul nějaké jiné abych kvůli toho musel chválit něco co se mi nelíbí a na čem v podstatě ani nechci jezdit,nemluvě o nutnosti dalších omezení v rámci povinností ke sponzorům a osobnímu odporu k celému tomu cirkusu.Pro mě je ježdění je jen zábava,výplň volného času,už mi není 16 abych si myslel že svět stojí na biciklování.

  • anonymní uživatel čárys (seven20 (a) volny.cz) 10.4.2010 v 11:29

    4: all : teda, nechci se tu nikoho zastávat, ani nikoho hanět, ale o co tu vlastně jde ?

    Kamil Tatarkovič je jedním z mála bikerů v čechách, který to někam dotáhl. Dokázal se prosadit v mezinárodním teamu, stál na bedně světového poháru, a můžu říct že na pár závodech jsem s ním jako support byl - a spoustakrát jeho "horší" výsledky byly o obrovské smůle. Nemusíme chodit daleko - třeba takovej Sláva a jeho destrukce kol, řetězů, a nebo Měchy, spoustě lidí vystavila stopku absence štěstí.

    O to ale nejde. Závodění v jakémkoliv sportu, na SVĚTOVÉ úrovni je obrovsky finančně náročné. Auta, motorky, lezení, cokoliv tě napadne, nás stojí partu peněz. Kamil se měří s těmi nejlepšími na světě, a tak finanční náročnost oného je nesrovnatelná.

    Myslím, že hledání angažmá, nutnost přenést nějaké náklady na někoho jiného, (sponzora) což ve svém důsledku teprve umožní starat se jen o svůj tréning, a výkon, je naprosto samozřejmou věcí. Proč tedy tolik hanění ? Kamil nikdy o svém minulém chlebo (kolo) dárci neřekl nic špatného...

    Pokud jste si nevšimli, Kona team se zrušil. RB angažmá bylo, nyní je Scott. Všichni sponzoři Kamila mu jen umožňují soustředit se víc na tréning, a věci s tím spojené. Chtěli by jste snad po každém elitním jezdci, aby si vše ještě platil, opravoval, zařizoval sám ? A pak by teprve jeho výsledky byly "chvályhodné" ?

    V našem hobby podání bikingu to samozřejmě jde. Koupíme si to, na co máme, koupíme si v lepším případě to, co nám sedí a chceme. Ale jezdíme si na tom pro sebe, tou naší maličkou českou zemí.


    To jak složité je v dnešní době profesionálně závodit, si neumíme ani představit.

    Závěrem bych chtěl říct - "přetěžký RB dragster" si PH postavil na 16,9 bez nějakýho radikálního utrácení za silniční díly. 14,5 kg na tomhle freeridáčku - proč ne.

    A uplně na konec - je víkend, hybaj na kolo, přátelé.

    čárys.

  • anonymní uživatel honič gramů 10.4.2010 v 17:45

    hele já bych řek že všude zkracovali šroubky a vypouštěli olej jinak nechápu 14.5 KG má to snad papírový

  • anonymní uživatel luky vanič 10.4.2010 v 20:40

    souhlasím s čárysem.....konečně rozumný popis..

  • anonymní uživatel Vali 11.4.2010 v 14:26

    Abych řek pravdu musim souhlasit jak s čárysem, tak jarmylem, holt věci jako reklama a sponzoring v dnešní době ke kolu neodmyslitelně patří ať chcete nebo ne, a nikdo z nás by asi neodmít jezdit za nějakou lepší značku, stejně tak ale musim na druhou stranu říct že se svým kolem sem maximálně spokojenej a sám nevim co by mi kdo musel nabídnout abych z něj přesedlal, když sem si ho takovou dobu stavěl aby bylo podle mejch představ, proto znova říkam, všichni máte svojí pravdu, ale co by nás mělo všechny spojovat je stejnej koníček, ježdění a proto nemá cenu si nadávat a urážet se ať už každej jezdí na čem chce a na co má, hlavní je si to užívat a já věřim že Kamil si to užívá ať už jezdí za koho chce, proto mu přeju hodně úspěhů a hlavně bez zranění.

  • anonymní uživatel PaLO (isps (a) seznam.cz) 11.4.2010 v 14:59

    neskutečný, nevěřím svým očím co dokážou někteří napsat

  • anonymní uživatel king 11.4.2010 v 16:52

    jo docela se to da a to kolo super

  • anonymní uživatel Schlacha (janik.dominik92 (a) gmail.com) 11.4.2010 v 17:28

    Vali: určitě by tě přesvědčilo zaplacený startovný, benzín, ubytko a další výdaje který k závodům neodmyslitelně patří, plus nějaký to kapesný. Nový materiál, víc času na trénink a nové možnosti, atd...určitě taky nejsou k zahození.

  • anonymní uživatel Vali 11.4.2010 v 18:15

    Schlacha: tak jasný to co říkáš, za to by se nikdo určitě nezlobil :) ale to sou takový ty věci okolo, kerý využiješ spíš normálně než přímo při ježdění, ale já myslel vyloženě jaký kolo by mi kdo musel nabídnout abych si ho vzal místo svýho, ale tak určitě by se taky nějaký našlo, ale rozhodně bych nebyl z těch kerý kejvnou na každou nabídku, snažil bych se jít po věcech o kterých si osobně budu myslet že sou kvalitní a mají budoucnost

  • anonymní uživatel Vít Doubravský (d (a) st.com) 11.4.2010 v 19:01

    Za me platilo koho chleba jis toho pisen zpivej:)

  • anonymní uživatel dylino (xxx) 11.4.2010 v 19:25

    Vít Doubravský:To je takové komančské přizdisráčství,ale je to nejshůdnější cesta.

  • anonymní uživatel vyschlej Belmondo (jirkabuchacek (a) seznam.cz) 11.4.2010 v 21:07

    já sem vzal po vzoru cama mccaula vrtačku a rozvrtal sem uplně všechno . nažral sem se kreatinu zapil to volejem z monstera a kolo mám ted lehoučky . hm šmakuje 8,5kg

  • anonymní uživatel Yenda66 (janik.michal (a) volny.cz) 12.4.2010 v 12:58

    Můj názor : každý máte svoji pravdu. Oba "myšlenkové proudy" nelze porovnávat. Jeden si to užívá po svém jako fanda, Kamil zase děla sport na nejvyšší úrovni se vším všudy (dobrým i špatným). Málokdo by to takhle vydržel, i kdyby chtěl. A propagace sponzorů k tomu taky patří. A mimochodem, ten Voltage FR je dost dobrý rám, že jsme o jeho koupi uvažovali i za svoje peníze :) A s Kamilovým osazením, to je top ...

  • anonymní uživatel Mirra (m.krizek[zavinac]email.cz) 13.4.2010 v 22:38

    Kamil neni zadna prodejna devka jak se tu psalo kola si vybira velmi peclive az by jste se nekteri divili co vsechno resi ............. jen tak pro zajimavost Kona mu sedela podle ni se delalo RB (+- doslo na nejake upravy v radech milimetru) a ted je u Scottu kde pevnak je zase o neco malo jinej nez predesli kola a podle toho se ladilo vsechno ostatni tak aby mu co nejlepe sedl do ruky (hlavovka,zdvih u vidle ..........) resi se opravdu kde co.
    Co se tyce vahy Voltage FR tak verte ze 14,5 je realna vaha. Samozdrejmne plaste nejsou cistokrevny DH duse jsou normalni (ne DH) ale to snad nemusim ani psat. Je fakt ze tam ma kraviny jako 4 srouby na kotouci misto 6sti coz je fakt zbytecny sedlovka zarizla .......... proste ladil se kazdej sroubek aby kolo bylo co nejlehci.
    Ano Kamil je cistokrevnej profik tak ze pouziva veci co ma domluveny se sponzorama (je to snad spatne ?) vsechno co ma na kole funguje na vybornou vcetne novych napinaku ktery jsou o dost lehci nez puvodni nove pojede gumy Kenda ktery na omak vypadaji dobre jak se na nich bude Kamilovi jezdit uvidime pozdeji.
    Ja osobne mu budu drzet pesti at se ho letos smula nedrzi jak v loni.

  • anonymní uživatel Větvička (frvetvicka (a) gmail.com) 15.4.2010 v 8:18

    Tady se všeobecně moc čte a málo jezdí. Kamilovi hodně štěstí!

  • anonymní uživatel ssss 8.5.2010 v 17:07

    sssiii magoorr

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí