MojeKolo

Bikecheck: Kachnovo Demíčko

Autor: Kachna, kategorie: Bikecheck, vydáno: 4.4.2016

Ondra Kachna Váňa si postavil dream bike, karbonové Demo. Hodně, ale hodně specifický bikecheck, který si jinde nepřečteš. Je to prostě Kachnův bikecheck…

Černý kolo. Půlka. Mám černý kolo. Zkoušel sem různý, modrý, bílý, ale ze všech mě nejvíc bavilo černý. Teda ono bylo červený, ale jinak stejný jako moje černý. Internet říká, že to kolo není dobrý na rychlý ježdění z kopce. A já si ho koupil přesně kvůli tomu. Možná není nejlepší na světě, ale z těch, co jsem měl možnost zkusit, mi nejlepší přišlo. A proto jsem si ho vybral a je moje, ať si každej hater říká, co chce. Som požičal. Ne. Prostě sem se rozhod, půl roku šetřil, chvíli čekal, a když dorazily první rámy do Kanady, jeden byl můj.

Mužů se rozepsat o osazení, stejně mi fanbois napíšou, že bych měl Sainty vyměnit za Code, Boxxera WC za Fox 40, a řazení za Sram. Kdybych chtěl kolo s Code, Fox 40 a Sram, tak sem si ho koupil, neasi. Chtěl jsem si jednou splnit sen, rozpočet nehrál roli, zkoušel jsem rámy, zkoušel jsem různé vidlice, zkoušel jsem různé řazení, a koupil si to, co mi vyhovovalo nejvíc.

Na osazení není mnoho zvláštního, snad jen 7sp Saint, s Fouriers Spaco místo největších 3 pastorků. Chtěl jsem brousit zuby v packách, aby se chovaly při řazení nahoru nad větší tác tak, jak se chovají s 10s kazetou a abych netlačil páčkou proti dorazu, nicméně na to rok myslím, a ještě mě to asi netrápí natolik, abych to udělal.

Než mi přišel rám, každého návštěvníka v baráku sem vítal se SixC klikama v ruce, protože dokud si je nepotěžkáš, tak nevíš nic. Váží nula. A nepraskají jak X0 :)

První, co mi řekne každý, kdo moje kolo vidí, je „proč máš brzdový páky vzhůru nohama?“. Nemám, neasi. Dva roky zpátky mi kluci z North Shoru poradili si sklonit páky víc dolů. První jízdu jsem poznal, že mi to připomíná, že nemám celou dobu viset za kolem, nýbrž mít těžiště uprostřed a váhu na předku. Okamžitě mi to zvedlo sebevědomí, začal jsem jezdit čistěji a víc na jistotu. Možná pomaleji, možná mi trvalo rok se dostat zpátky na rychlost, jako jsem jezdil předtím, ale s výrazně lepší kontrolou a konzistenci, což omezilo crashe a dislokace ramene. Každou chvíli slyším argument, že by mi měl prst na brzdě jít rovnoměrně přes zápěstí od loktů. A on jde, když jsem v agresivní pozici, ve který se snažím jezdit. Ještě častěji slyším, že pak nemůžu mít prst na brzdě, když jsem za sedlem. To je absolutní nesmysl, i s brzdama kolmo k zemi bych mohl mít prst pohodlně na brzdě a sednout si na zadní gumu. O kolik níž na tom kole za sedlo chodíte, to držíte brzdy když sedíte vedle kola na zemi? Já už se v takových situacích spíš pouštím. A jestli je to poloha, ve který na kole trávíš hodně času, asi děláš něco špatně.

Zároveň s tím mám prý nezvykle dopředu natočená řídítka, což je asi že stejného důvodů, prostě mi tak dobře sedí v ruce, asi bych si s tím mohl pohrát, zkoušet, porovnávat, možná bych pak začal hned vyhrávat závody, třeba příští sezónu. Ale možná ne, takhle mě to baví.

Vyzkoušel jsem taky sedlo Sam Hill Scrub signature, vroubkovaný pro její potěšení. V bahnitých situacích, kde potřebuju pohnout nohou na pedálu sedlo funguje překvapivě dobře proti klouzání.

No a jak se na tom jezdí? 38mm široký ráfky z uhlí jsou neskutečně tuhý, a v kombinaci s jejich šířkou a profilem gumy na nich a asi i tuhosti rámu, mi kolo dovolí jezdit stopy, o kterých se mi před ním ani nesnilo. Na stejných gumách, oproti předchozímu kolu, je obrovský rozdíl v odkloněných situacích, nebo ve driftu, kde jsem dřív byl dost nervózní a cítil, že kolo má dost proměnlivou stopu teď vím, jak se kolo bude chovat a o dost víc mu věřím. Nutno podotknout, že jsem přešel z S na M velikost, což bude mít nemalý podíl na stabilitě, ještě zvýrazněny tím, že 2015 kola jsou obecně o dost delší než předchozí ročníky.

Rám? To, že ho půlka chybí, mi ani nijak nevadí. Trochu jsem se bál tuhosti, když jsem viděl, že sedlové vzpěry nejsou spojené můstkem. Nicméně když jsem vyndal rám z krabice, a viděl jak mohutný jsou všechny ložiska na rámu, nervozita byla pryč. Upřímně jsem čekal, že bude lehčí, ale Öhlins tlumič není žádná gramařina, a materiálu na rámu taky nebude málo, na poklepání je to úplně jiný pocit/zvuk než třeba nová V10.6, která je rozhodně lehčí. Nicméně většina jeho váhy je dole okolo středu, a na trailu se kolo zda dost lehké. Reálně váží kolem 16kg, jednotlivé díly jsem nevážil, tak nějak jsem počítal s tím, že to moc těžké asi nebude.

Bylo by fér zmínit, že se můj dream bike neobešel bez problémů. Prásknul jsem ráfek, na což mě kdekdo hlásí „nemáš mít rafiky z plastiku, ty kokos“. Jasný. Je jedno, že prasknul, když jsem jel na prázdný gumě v plný palbě Canadian Open ve Whistleru, což myslím, že by na kdejakém jiném ráfku udělalo uzel a to ani nemluvím o závodních ráfcích, co neváží sedm kilo. Napsal jsem na podporu light-bicycle.com, že jsem teda jel jako dement bez vzduchu v gumě po kamení, a odpovědi mi byla otázka, jestli by mi vadilo zaplatit poštovný, když mi pošlou nový. Fér jednání, super záruka. Než mi nový ráfek přišel, oddělal jsem dva hliníkové. Což znamená, že mi pořád karbonový ráfek v průměru vydrží výrazně déle, než jakýkoliv hliníkový.

Ideální není ani vidlice, která sice chodí přesně podle mých představ, nicméně jednou za čas praskne pružinka pod negativkou ve vzduchové komoře. Ne, nechci pružinovou vidlici, tohle si za 5 minut opravím. Ne, nechci jinou vidlici, po 120 dnech na DH v parcích a na závodech vím, že servisovat budu muset jakoukoliv, a tahle mi nejlíp vyhovuje chováním na trailu, na čemž mě záleží víc.

Nehledě na tyhle starosti, dost podobný těm, co řeší kdokoliv, kdo jezdí celé léto denně na DH, bych na kole nic neměnil. Recenze na Demo i na Boxxera a kdoví co na něm mám na netu jsou, asi neřeknu nic novýho a je mi jasný, že o tom píšu jako nejchytřejší na světě, ale za prvé já nejchytřejší jsem, a za druhé jsem si názory z internetu přečetl před stavbou toho kola, abych věděl do čeho jdu, takže kritiku vítám, ale je to moje kolo, a je na něm to, co chci aby na něm bylo. Kdybych na něm chtěl něco jinak, už to tak dávno mám ;)

• anonymní uživatel HiPP 4.4.2016 v 9:33

bikecheck bez poriadnej fotogalerie biku dost slabe v tomto smere ... sklonene paky jazdim taktiez odjakziva a nemenil by som :)

• anonymní uživatel pofel 4.4.2016 v 9:40

YES, cekal jsem, jestli tam bude kachnovo originalni nastavweni brzdovejch pak a pohadka o tom, jak kuci na Shoru, to tak jezdej :D :D :D

STAY BIZZAR :D

• anonymní uživatel SaintJV (xxpokusxx (a) seznam.cz) 4.4.2016 v 9:55

Kachna presne jak ho znam:)) Palec nahoru za clanek, palec dolu za fotky... Kamo ja vim, ze mas milion pardnich fotek a ty sem das jen takovy fragmenty... velka skoda u tehle nadhery...

Aspon bych pridal nejakou klasickou fotku kde je videt kolo v cele sve nadhere... Chybi detail rafku, ktere opevujes. Jinak cte se to krasne, tak nejak lidsky.

• anonymní uživatel Duchna (duchacek.petr (a) gmail.com) 4.4.2016 v 10:12

Od knedlíků v hubě, až po vlastní karton Demo. Tomu se říká progres!

• anonymní uživatel Mr. 4.4.2016 v 10:25

Konecne ma nekdo riditka a packy jako ja a ne jako yoan bareli(vodorovne)...

• anonymní uživatel KUbajsz (kubajsz (a) gmail.com) 4.4.2016 v 10:44

Víc jak bikecheck mi to příjde jako obhajoba před soudem :)

• anonymní uživatel flsf 4.4.2016 v 11:54

divim se že všichni nejezdí na tom samým když je jasně daný co je nejlepší.

• anonymní uživatel Kachna (kachnitel (a) gmail.com) 4.4.2016 v 14:32

Kubajsz: Tak ja puvodne napsal tak nejak relativne objektivni dojmy z kazdyho kousku toho kola, ale o kazdym z nich je na internetu napsano az az, prislo me to nudny :) Obhajoba nebo ne, to je me celkem sumak, jen mi to pripomina jak zrovna tys mi psal ze vim *** o poradnym kole kdyz sem pred lety na FB o Hecisove kole rek, ze to neni zas takova hitparada, tak se mozna podvedome branim :)
    Za fotky sorry, zas tak moc jich nemam, nezbylo mi na film do fotaku zejo. :(

• anonymní uživatel Kachna (kachnitel (a) gmail.com) 4.4.2016 v 14:37

Ale aby se jako nereklo, dik za kritiku, nenapadlo me se na to takle podivat, a kdyz to tak rikas, neco na tom je, no, budu na to myslet az si koupim dalsi kolo, snad nekdy :)

• anonymní uživatel petr99 4.4.2016 v 14:39

flsf: A co myslíš, že je nejlepší ? Pokud to nebyla narážka na specifickej styl napsání bikechecku...

• anonymní uživatel flsf 4.4.2016 v 14:46

petr99: byla ;)

• anonymní uživatel Ádoš (raziel87 (a) seznam.cz) 4.4.2016 v 16:22

TIMMY!!!!!!!

T T T TIMMMY!

• anonymní uživatel Maaca 5.4.2016 v 3:17

seems legit! sranda report se cení, víc fotek mohlo bejt, fungovat to asi bude, těžký na rámu proč né, odpružená hmota, kde 300gr navíc fakt poznáte leda na parkovištním testu a né na trailu, a jestli mu páčky do země vyhovujou, cobyne, což taky nechápu (a to jsem to tak kdysi zkoušel/jezdil, a pak zkusil víc nahoru-což znamená třeba 30st dolu, tak mě daleko míň bolely prsty z dlouhejch tratí )
    Každej si takovymhle stylem může plnit sny, hlavně nesedět na prdeli u internetů, ale trochu se na to nasrat a začít s tim něco dělat! Howg!

• anonymní uživatel stofan 5.4.2016 v 8:29

tyvole vcera som skusil sklopit pakz :D to bolo prekvapenia ked som pred zatackou sahnul prstem a paka nebyla tam kde obvikle :DDD

• anonymní uživatel hoffman 5.4.2016 v 9:04

ak šlo o to, nič nekázať, palec hore.

• anonymní uživatel Mlynko (lubomir.mlyncek (a) gmail.com) 5.4.2016 v 10:19

viac takychto bikecheckov!!! a hlavne viac fotiek a popisu o bicykli nie obhajoby ako pisal kubajsz :)

• anonymní uživatel zub 5.4.2016 v 11:16

Rastobaranek na redbull. Bikechecku říká proč má vetsi rise na riditkach. Borec tady proč packy dole. Tohodle si cením.

• anonymní uživatel 100Ry 6.4.2016 v 12:18

A kde je Bikecheck na můj stroj :DD
    Lítejte na litejch ráfkách E13 a nemusíte pak plakat že se vám sukujou :D

• anonymní uživatel peto(dude) 7.4.2016 v 11:59

Sorry, ale toto s tymi pakami ti s navijakom nelignem. Ked mi ide o rychlost tak sa radsej pozeram na tych a ucim od tych co jazdia koly rychlosti. A ti takto paky nejazdia. Ked som s vahou v centre alebo vpredu tak paky nestlacam. Nechcem preletiet cez rajdy. Vsimni si do akej polohy sa hodis ked brzdis. Anticipujes brzdnu silu a teda ides s vahou/taziskom dozadu.

• anonymní uživatel Kachna (kachnitel+dk (a) gmail.com) 7.4.2016 v 16:13

Peto: hele pro mě za mě :) já zkoušel obojí, proč myslíš, že třeba nejezdím "koly rychlosti"? Ti co jezdí opravdu rychle to vozí každý jinak, většina někde mezi, a mě to vyhovuje takhle. A hrozně mě na tom baví, jak to někoho sere a říká mi že to mám blbě :)

• anonymní uživatel koZa (vkonapwr (a) seznam.cz) 7.4.2016 v 23:32

černému bajku je upe u frdele,jak máš páky.Černý bajk jezdí sám.Já mám třeba červeného bikeho a to nejezdí samo...ale fotek mám za to milion

• anonymní uživatel peto(dude) 8.4.2016 v 8:16

Kachna - No vsak to je ok, ze to proste vozis ako chces. Mna by to nesralo keby si sa to v tom clanku nesnazil racionalizovat. "Ti co jezdí opravdu rychle" to proste nemaju tak ako ty keby nam islo o rychlost.

• anonymní uživatel Ádoš 8.4.2016 v 8:32

2 Peto
    Kachna je veselá kopa, nemůžeš ten text brát doslovně - čti mezi řádky. Pokud by si ho znal alespoň od vidění, tak bys pochopil,že to nikomu necpe, to nemá za potřebí

• anonymní uživatel peto(dude) 8.4.2016 v 8:56

Ádoš - Preco mi to co pises nejde dokopy s tym, ze tu ten clanok proste je. Ale nechcem to natahovat. Ok beriem na vedomie, ze ho nemam brat vazne. Zo slusnosti ti odpovedam.

• anonymní uživatel Ádoš (raziel87 (a) seznam.cz) 8.4.2016 v 9:17

2 peto...ne že ho nemáš brát vážně, prostě......máš jiný myšlenkový pochody

• anonymní uživatel Kachna (Kachnitel (a) gmail.com) 9.4.2016 v 6:34

No jak píše Adoš, já to vážně nikomu cpát nechci, spíš jsem o tom psal proto, že kdykoliv kdekoliv jsem dal fotky biku na český internet, největším topicem byl sklon mých pák :) Celý ten článek pochopitelně nejde brát moc vážně, to musí být z jeho tónu každému jasný ne? :)