Report + video: Mad Mossáci vyrazili do Saalbachu

Autor: Vojta Válek, vydáno: 23.9.2016

Vrchol roku každýho pracujícího bikera je letní dovolená strávená v sedle někde na velkým kopci s kámošema. My to nemáme jinak samozřejmě. Proto jsme se s Davidem domluvili už před létem, že si naplánujem dovolenou na stejně, ať můžeme vyrazit někam do světa, protože jsme ale lenivý, tak proč se tahat daleko, když máš pěkný kopce a bikeparky i poměrně blízko. Leogang máme rádi, to už všichni ví, ale co Saalbach, je hned vedle, ale byls tam někdy? Já teda ne, tak proč to nezkusit?

Nedáváme na řeči všech, že je to spíš pro enduráky a samej treil po hřebeni a podobný řeči a že si to neužijem, protože víme, že kde je kopec, vede i cesta dolů, takže se ničeho nebojíme a zamlouváme spaní. Když už ale dovolená, tak si přece nebudeš utrhávat od huby a chrápat ve stanu, pojďme si pěkně ustlat v nějakým apartmánu, ať nám při tom pití piva neprší za krk. A jak sme řekli, tak sme udělali. Domluvil se apartmán v podobě statku, což znamenalo ranní bučení krav u okna, prasata vyvalený v bahně naproti za plotem a výhled z balkonu přímo na kopec, prostě jako doma, nic zvláštního.

Program takový bikový dovolený je jasnej, když počasí dovolí, lítat každej den do umření a večer se trošku vylejt, možná si něco ugrilovat nebo uvařit a když to dobře dopadne a přežiješ, tak druhej den znova. Páč nám ale dva dny počasí nepřálo mohli jsme si místo ježdění dovolit i vycházku po okolních kopcích a šlápnout si jeden vrchol až ke křížku, protože když stojíš pod kopcem a čumíš nahoru, říkáš si že k tomu kříži prostě musíš dojít, nedá ti to a tak jdeš a ono prší a fouká jako kráva, ale si už velkej kluk a tak prostě fakt jdeš a na jednou si tam a je fuk, že je hnusně a výhled nula, nic nevidíš, ale vyšel si to a si spokojenej. Druhej den deště byl v podobným duchu jenže to jsme chtěli jezdit, tak proč si nezkusit tu nejdelší trať v okolí a to X-line, naklouzaný v mlze to bude to ono a že trať o 6ti kilácích si už nechceš procházet, tak to pouštíš na voči a kupodivu je to taky sranda. Dole si sice jako prase, kolo je zralý na generálku už po jedný jízdě, ale sjel si to, přepral si kopec a přežil.

A pak když se už udělá konečně hezky, tak vlastně zjistíš, že jezdit na prachu a ve vedru je taky vopruz, ale když už si na tý dovolený, tak to musíš ohoblovat a lítat celej den a ono mít Joker card, která ti platí na okolní lanovky v rámci ubytka zadarmo všude a snažit se jí vylítat než ti propadne, je taky pěknej nesmysl, protože vyjezdit nekonečnou kartu nejde, to už jsme zjistili, hlavně druhej den to trochu bolí. A tak bereš foťák a jdeš dělat kraviny fotit, točit a zjistíš, že to bolí ještě víc. Točit si sám edit je něco strašnýho, tlačíš kolo sem a tam, vracíš se pro foťák, pro bágl s cajkama, pro spadlýho kamaráda, no udřenej si ještě víc jak den předtím, ale baví tě to, strašně moc a tak tlačíš ještě jeden poslední záběr na skejťáka, kterej se stejně nepovede, ale je to vlastně úplně jedno. A když už je to vedro, tak je třeba se opláchnout taky, vyprat si, takže najdeš nebližší potok, protože proudící voda je nejvíc a ještě horská, to osvěží a k tomu je třeba si dát to zasloužený jedno Budvarský, abys v tý cizině nedělal ostudu, když ho místní Billa prodává jako to nejdražší pivo, maj vkus ty klucí rakouský, tak ať každej vidí odkud si.

Pak se vzbudíš další den a zjistíš, že je třeba balit, že je dovolená v trapu a že ses ani nestihnul začít nudit, jak tě všichni strašili a ač je třeba přiznat, že Saalbach je pro sjezďáky vlastně o dvou tratích, tak nás bavilo jednou si zalítnou veškerý dřevěný stavby a pak letět lanem na druhej kopec a dát si lehčí modrej trail, abys pak vlítnul zase na Proline sjezdovej a takhle furt dokola, ta univerzálnost a rozmanitost je neskutečná. Saalbach sice není nejlevnější resort, možná to není tak zábavnej park jako Leogang hned vedle, ale pokud si tam ještě nebyl, tak aspoň jednou ho zkusit musíš, my sme nelitovali. A jako bonbonek ono selfmade video braný hodně z gopra, protože je to bez práce a trochu z foťáku, protože to už je zase práce dost, tak třeba se pobavíte taky trochu nad tim našim vesnickým ježděním a my si můžem Saalbach odškrtnout, jako splněnej, takže díky a čau na kopci zase někde.

Za MM
Vojta

• anonymní uživatel stará pětiprdelní opice 23.9.2016 v 13:52

ty reporty z evropských parků už začínají být kontraproduktivní. Před 8 - 5 lety to mělo ještě pro dost českých bikerů nádech něčeho nového a daly se z toho čerpat informace. V téhle době jsou to pro bikery ale stejně profláklé lokality jako Ještěd, nebo Špic. To samé s videi - fotky začínají mít zase větší váhu než on-board záběry trati.....protože Goučko má v dnešní době každej a videí od různejch Pepíků, Frantů, Karlů je plnej YT a Vimeo. Proto se taky drasticky snižuje sledovanost videí - před 8 lety mělo on board video českýho Pepíka 6 000 shlédnutí. Teď to rve na krev profík, skáče jak bůh, ale to video si pustí 200 lidí.....musí se vymyslet nová disciplína :-D z bikingu se stala holt masovka a diváci (virtuální i ti u trati) odcházejí

• anonymní uživatel Vojta MM (valekvojta (a) seznam.cz) 23.9.2016 v 15:40

A já s tebou Opičáku souhlasim ;) buď urvat originální promáklý video a nebo se nato vykašlat a nabouchat si pár fotek, na který máčkne sice ještě míň Pepíků, ale vždycky sou zajímavější než Gopro videa... tohle ber jako srandu, jak report, tak video, spíš dokumentace dovolenky plus pár foteček pro ilustraci, než kdo ví jaký ježdění, klasika roadtrip matroš, což druhá půlka videa si myslim jasně ukazuje, jak to bylo posazený. Nicméně v dnešní době je nevděčný dělat jak fotky tak videa v záplavě internetu, ale my se nedáme přece takhle lehce světem převálcovat ne?! I kdyby na to máčknul jeden člověk, jeden českej Pepík, kterej tam ještě nebyl, tak to pro mě mělo smysl :)

• anonymní uživatel Mara 24.9.2016 v 9:51

Jasne, zastrc si to bavlneny tricko do kratasu. To pak vypada raceove!!

• anonymní uživatel stará pětiprdelní opice 24.9.2016 v 13:28

2 Vojta MM
    máš dobrej pohled na věc :). Prosím v žádném případě neber můj příspěvek osobně. Spíše jsem tak celkově hodnotil situaci teď a před lety. To že jsem to napsal konkrétně pod tento report je náhoda

• profilová fotka Vojta 25.9.2016 v 12:52

2 Mara - přesně!
    2 Opice - V klidu, však my to neberem nějak osobně a za pravdu se ani nelze zlobit ;)