MojeKolo

Bikecheck: Cannondale Jekyll 3 Milana Myšíka - nejrychlejší kolo MČR v enduru

Autor: Keli, kategorie: Bikecheck, vydáno: 27.7.2018

Milan Myšík je aktuálním Mistrem republiky v enduru. Na jakém kole tento titul získal se dozvíš v následujícím bikechecku. Myšák nám prozradil i mnohem více než jen o kole samotném.

Sezónu jsem začal na kole Cannondale Jekyll 1 – nadupaném celokarboňáku v té největší palbě a ve velikosti M. Už v loňské sezóně jsem vozil GT Sanction v eMku a tak nebylo sebemenších pochybností, že by mi Jekyll v M neseděl. Po třítýdenním testování v březnu ve Finale Ligure jsem se na kole cítil opravdu skvěle, ale až když přišly první závody, kde výsledky zdaleka neodpovídaly natrénovaným hodinám přes zimu , tak jsem začal hledat příčiny…

Letošní sezona se pro mě nevyvíjela extra dobře a po ne příliš vydařeném závodě závodě Central European Enduro series v Polsku jsme se s tátou rozhodli udělat radikální změnu. Změnu velikosti rámu. Zavolal jsem klukům do Aspire Sports, kteří mi poskytli kola a požádal jsem je, zda-li bych nemohl dostat rám velikosti S. Kluci mi vyšli vstříc, přes Oskara Jančíka (CSG) mi z Holandska objednali Jekylla 3 v eSku (s hliníkovou zadní stavbou). Kolo mi přišlo týden před mistrákem v Sušici, ale jelikož u nás na krámech (KUR sport) jela sezona na plné obrátky a nikdo neměl čas mi kolo sestavit a přeházet komponenty, tak mi taťka kolo postavil až v pátek před nedělním závodem v Sušici. Já jsem se do toho nechtěl sám pouštět, protože bych na kole udělal víc škody než užitku.

Prvně jsem tedy kolo osedlal při sobotním tréninku a upřímně v sobotu před závodem jsem měl velké dilema, na kterém kole mám jet v mém možná klíčovém závodě sezóny. Zariskoval jsem a jel na malém kole. Bylo to asi nejlepší rozhodnutí jaké jsem mohl udělat, protože v zatáčkách jsem byl o poznání rychlejší než na eMku. To sice bylo rychlejší ve sjezdech, ale v zatáčkách na mě bylo prostě dlouhý. Díky tomuto kolu jsem vyhrál svůj premiérový titul v enduru a vděčím za to hlavně tátovi a firmám KUR sport a Aspire Sports, kteří i takhle v sezoně mi vyšli vstříc a snad jsem jim to oplatil :).

Cannondale Jekyll 3 Milana Myšíka

Pár dní po úspěšném závodě jsme kolo vytáhli na Mariánskou skálu v Ústí nad Labem s našim firemním fotomástrem Honzou Bartoněm, který má foťák v malíku. Zde je výsledek jeho práce.

Pláště

Na kole jsem v Sušici vezl pláště Mitas Highlander s Textrou po celém obvodu pláště. Tyto pláště mi dělají společnost poprvé v letošní sezóně, sice váží o trošku víc, ale rozhodně nepatřím k gramařům a po více než dvou letech jsem Highlander nasadil i na zadní ráfek, na kterém jsem poslední roky vozil Kratose. Šířka plášťů je 27×2.45. Na zadní ráfek jsem udělal ghetto tubeless, abych zamezil procvaknutí u patky. V té době jsem ještě neměl protiprůrazovou vložku Mr. Wolf – toho teď vozím na zadku pořád. Tlaky moc neřeším, spíš podle citu, ale odhadem 1.4 baru předek a 1.75 zadek.

Ráfky

Na jednoduší tratě používám přední i zadní originál od Cannondale HollowGram 30 Carbon s vnitřní šířkou 30mm. Na rozbité tratě hliníkové ráfky Mavic EX830 s vnitřní šířkou taktéž 30mm s náboji Sram a dráty Sapim.

Tlumení

Jako jednu z mála věcí, kterou jsem na kole nechal byla originál vidlice Fox Float 36 Performance se 170mm zdvihu. Čím jednodušší vidlici mám, tím je to pro mě lepší a proto jsem na kolo nechtěl přendat vidlici Fox Factory Float 170mm s Kashimou. Prostě se v tom nastavení stejně nevyznám a tak jsem měl alespoň o starost míň. Co jsme přehodili byl tlumič, ten mám vzduchový Fox Factory Float X. Gemini systém jsem dal hned pryč, protože už bych tam těch páček na řídítkách měl moc a měnit zdvih z 165 na 130 nepotřebuju, takže tuhle vychytávku jako závodník nepoužívám, ale věřím, že pro normálního smrtelníka je to určitě dobrá věc. Já jedu zdvihy 170mm a 165mm. Tlaky opět moc neřeším, ale teď na EWS do La Thuile a do Whistleru jsem dal 3 tokeny!

Pohon

Používám dvanáctirychlostní Sram Eagle. Řazení a kazetu X01, přehazovačku Sram XX1, převodník 34 zubů, který mi chrání vodítko ManoBike EN Top s bashguardem.

Brzdy

O brždění se mi stará Sram Guide RSC, ovšem toto je asi jediná slabina na jinak špičkovém kole. Respektive se musí neustále odvzdušňovat a doplňovat olej, aby to brzdilo dle mých nároků, ale tady opět narážím na mou mechanickou „nešikovnost“… Na EWS závody používám kotouče 203mm přední i zádní od Reverse a brzdové destičky Kool Stop, které nahrazují slabinu brzd. V ČR si vystačím se zadním kotoučem 180mm. Na EWS do Whistleru, zkusím sjezdové brzdy Sram Code.

Kokpit + sedlo + sedlovka

Letošní novinkou na mých kolech jsou řídítka a představec německé značky Reverse. Řídítka vozím karbory RCC a šířku 750mm, představec Black One Enduro 50mm. Na řídítkách nově vozím silikonové gripy Fabric, stejně tak od této značky mám i sedlo, aby moje pozadí mělo maximální komfort při transferech. Teleskopickou sedlovku už bych nechtěl jinou než KS LEV 125mm, kterou do ČR dováží Katmar. KS vozím už několikátou sezonu a mohu se na ní 100% spolechnout za všech podmínek v létě i v zimě.

Kliky + pedály

Kliky vozím Truvativ Descendant Carbon Eagle 170mm a endurové pedály od Crankbrothers, které nacvaknu opravdu hned i na blátě.

Mytí + mazání

Aby bylo kolo neustále voňavé tak používám produkty DirtWash, aby se řetěz neustále točil bez vrzání, tak mažu TF2 olejíčky. Obojí od Weldtite a českého dovozce BP Lumen.

• anonymní uživatel David 27.7.2018 v 10:30

Super. Nejvíc popis tlumení a pláště, palec hore. Hlavně se to nesmí řešit ale jezdit.

• anonymní uživatel Jirka (JirkaCrasher (a) seznam.cz) 27.7.2018 v 11:02

Moc pěkný článek. Co mě potěšilo v textu asi nejvíc, je upřímné konstatování, že i závodníci jsou jen lidé a že taky neznají vše (např. to nastavování vidlic). I díky tomu si aspoň nepřipadám totálně mimo, protože pro mě je to taky španělská vesnice :-)

• anonymní uživatel Rudy 28.7.2018 v 0:21

chyby jedna vec. Bio jezdce.

• anonymní uživatel Boban 28.7.2018 v 10:00

jak jsi vysokej Milane? Jinak prijde mi, ze dneska je moda delat kola dlouhy...

• anonymní uživatel Coje 30.7.2018 v 9:49

a proč tam mas shimano koutouc ?