Bikecheck: černá Přémova střela Kellys Swag

Autor: Přemek Tejchman, kategorie: Bikecheck, vydáno: 3.8.2018

Přema Tejchman patří již dlouhá léta mezi naše nejlepší jezdce, byl dobrý ve fourcrosse, umí to na DH dráze, ale nejlépe se mu vede na enduro kolbištích. Na letošní rok vyměnil kolo, karbon vystřídal hliník, nový model Kellys Swag.

Druhým rokem jedu za značku Kellys bikes. Oproti loňskému roku, kdy jsem sedlal karbonového Erasera, tak letošní sezonu mě můžete vidět na novém SWAGu, který vyvinuli kluci z Kellysu a musím říct, že nová geometrie mě fakt baví, jak z kopce tak do zatáček.

Rám: Kellys Swag 27,5" se systémem Think Link ve velikosti M. Má parádní tuhost v zatáčkách a funkčnost v rozbitých pasážích.

Vidlice: SR SUNTOUR Durolux R2C2 s patronou – PCS, která vám umožní si vidlici nastavit na jakýkoliv povrch během pár vteřin, což hodně oceňuji během závodu.

Tlumič: SR SUNTOUR TRIAIR, který je novinkou na letošní rok a já se na něj moc těšil až ho vyzkouším. Vždy jsem si říkal, že pružinu nic nenahradí, ale omyl TRIAIR mě neskutečně překvapil jeho citlivostí a funkčností. A díky tomu jsem si uvědomil, že pružina není potřeba.

Výplety: Kastar Wheels EN Race CA 27,5" mám rád kvalitní karbonová kola, skoro nic neváží a mají super tuhost. Karel Stárek prostě ví po těch letech, co my závodníci máme rádi a to je k nezaplacení. Navíc si můžu vybrat i barvu.

Pláště: Continental německá výroba. Mým oblíbeným setem je vepředu plášť Der Baron 2,4 projekt se směsí Black Chili, který má super grip, jak v měkkém podkladu, tak kořenech a kamenech. A zadní plášť Der Kaiser 2,4 projekt Apex, který má skvělé brzdné vlastnosti a neskutečně letí na tvrdém podkladu. Alfou a omegou je tlak v pláštích, vážím 78 kg. V předním plášti vozím 1,7 – 1,9 baru, zadní 1,8 – 2,1 baru. Tlak se hodně odvíjí podle typu trati (rychlost, kamení, bláto, atd…).

Pohon: převodník 34z a vodítko řetězu, který mě nikdy nenechalo ve štychu. Obojí mám od kluku z Manobike, prostě kvalitní česká výroba, kterou mám už léta ověřenou.

Řazení: Shimano XT s rozsahem kazety 11–46z, která mi dopřeje dost komfortu jak nahoru, tak dolů.

Řidítka: Karbonová Reverse RCC 750mm. Padla mi skvěle do ruky a berou drobné nerovnosti, takže vás hned nebolí ruce.

Představec: Reverse Black-One Enduro 50mm. Lehký a dobře propracovaný představec.

Computer: Bryton pro mě též velmi důležitá věcička, která mi zaznamená důležité info jak z tréninků, tak ze závodů.

Brzdy: Shimano XT s Kool-stop destičkami, které kombinuji podle typu trati a totéž dělám i s kotouči od Reverse.

Gripy: Signature Odi grips Ruffian lock-on.

Pedály: Crank brothers Mallet. Parádně vymyšlená ohrádka, která mi moje boty od 5.10 navede úplně jednoduše na zacvaknutí, což dost ocením hlavně v terénu.

Foto: Michal Teichman

• profilová fotka Wrist 3.8.2018 v 9:12

Přemku pěkný stroj.. zajímalo by mě jakou RF sedlovku používáš? Díky

• anonymní uživatel schejta 3.8.2018 v 9:18

skoda ze podobne osadenie odpruzenia nedavaju vyrobci uz v zaklade, za podobnu cenu ako zakladna yari a monarch by bolo od suntouru omnoho lepsie nastavitelne odpruzenie

• anonymní uživatel Baba-Ji 3.8.2018 v 9:39

Potvrzuju popis tlumiče, dost mně překvapila citlivost toho TRI-Air Suntouru, odtrh úplně nula, jako pružinový Double Barrel.

• anonymní uživatel Kuky 3.8.2018 v 9:58

Moc pěkný kolo, ale chybí tomu motůlek a batelky...

• profilová fotka Roman 3.8.2018 v 10:05

Pěkný to máš moc. Mě jen u duroluxe vadí klepání negativky. Někomu to dělá někomu ne.
    Jen nechápu jak jsi mohl zajet něco na Eraseru. To je tak hrozně měkké kolo- když jsem se opřel do zatáčky tak jsem měl pocit, že to vyzuju. Pak jsem zjistil, že pláště jsou na beton, ale rám se prohne do neuvěřitelného luku.

• anonymní uživatel Carloss 4.8.2018 v 11:28

Tak, oproti eraseru musí být tohle vysvobození.

• anonymní uživatel Tomas 4.8.2018 v 14:51

Musi to byt mega rozdiel. Eraser oproti standardu vyrazne mekky, zato swag z by som zkonstrukcneho hladiska tipol ako jeden z najtuhsih ramov na trhu ak nie najtuhsi.

• anonymní uživatel Ewa Farna 5.8.2018 v 21:30

Kam davas tu lahev? Cerna je pekna...

• anonymní uživatel Milej Cirkus 5.8.2018 v 23:36

27,5 je už mrtvej rozměr... 29! na vás do Kellysu

• anonymní uživatel Přemek 12.8.2018 v 15:14

Díky všem za zájem. Já měl Erasera rád kolo mělo také své výhody. Každé kolo má své pro a proti. Ohledně mrtvich 27" když se podívám na EWS, tak pořád velká část lidí jede 27"

• anonymní uživatel Přemek 12.8.2018 v 15:16

To: Ewa láhev vozim v kapse na zádech.
    To: Martin standartní RF co se dodává ke kolo swag 50.

• anonymní uživatel Juraj (juraj.matejcik (a) gmail.com) 3.11.2018 v 20:09

Premku pls, mam objednany rovnaky tlmic (Triair) - zaujima ma ci mozem donho pouzit rovnake vlozky (mounting hw) ktore som vytiahol z povodneho tlmica RS Deluxe. Dik (Jo a kolo samozrejme rovnake, mam Swaga 2018)