Novinka: Zoceli Rutina - DC mašina skrývá flex stays za maskou virtuálu

Autor: Keli, vydáno: 5.11.2025

Zoceli, to jsou v ČR ručně vyráběná ocelová kola. Martin Saida, který za značkou stojí holduje spíše vyšším zdvihům, ale kdo by se tahal s mega zdvihy, když chceš jet delší trasu a přesně z toho důvodu vznikla Rutina. Celoodpružený ocelák s netradičně řešeným odpružením, které za maskou virtuálu umně skrývá flex stays.

  

Dvě vahadla a žádný čep na zadní stavbě, to musí být virtuál. Jasné jako facka. Ne, nemusí. Martin Saida se nebojí netradičních řešení, velké pozdvižení vzbudil již model Zoceli Vysoko s řetězem ukrytým  uvnitř rámu, a ani Zoceli Rutina není běžná tuctovka.Přestože se na první pohled může zdát, že jde o kolo, jehož zadní stavba se otáčí kolem virtuálního bodu, není tomu tak. Spodní vahadlo resp. čep na zadní je napevno, vahadlo se v čepu neotáčí, ale naopak pomocí šestihranu je jeho otáčení zablokováno. 

      

Poměrně netradiční řešení, které nebývá u jiných kol - z jiných materiálů obvyklé. Co bylo důvodem? Martin vysvětluje: "Pro mě jednoduší tento díl mít hliníkový, protože do něj lisuju ložiska. Kdybych to dělal ocelové a svařené, tak se to poměrně dost kroutí tím svařováním, takže je výhodnější dělat to takto. Technologický je pro mě jednoduší dělat zadní trojúhelník ze dvou půlek a pak je nějakým způsobem spojit."

Absence čepu na zadní stavbě vždy ponouká otázku, nebude mít opakované prohýbání trubek vliv na jejich životnost? Nepraskne to? Martin k tomu říká: "Výkyv je velmi malý a napětí v materiálu roste pouze minimálně, takže počet cyklů je vysoký. Samozřejmě jsem to prohnal přes pevnostní simulaci včetně cyklického namáhání a nemám sebemenší obavy o životnost." 

 

Kolo Zoceli Rutina postavené na rámu z CrMo a Columbus trubek  míří do segmentu agresivnějšího XC nebo DownCountry, dle použitého tlumiče vzdvih zadní stavby dosahuje 115 nebo 105 mm (tlumič 190x45 mm resp. 190x40 mm). Geometricky se jedná o velmi agresivní kolo, s hodnotami, za které by se nemuselo stydět leckteré enduro kolo, 65 stupňů hlavový úhel, 78 st. sedlový úhel. Rám je k dispozici v pěti velikostech od S až po XXL, s hodnotou Reach rostoucí po 20 mm. Část geometrických hodnot se shoduje napříč velikostmi, včetně Stacku či délky hlavové trubky. Ač se jedná o primárně o 29" kolo, Zoceli se připravuje i na možný nástup kol s průměrem 32 palců a i tuto variantu nabízí.

 

Rám Zoceli Rutina s vnitřním vedením kabeláže, závitovým středem, zadní osou a UDH uchycením přehazovačky začíná na částce 62.000 Kč a lze si jej objednat přímo na stránkách Zoceli.cz.

Podobné články

Diskuze

  • anonymní uživatel daywak (daywak (a) gmail.com) 5.11.2025 - 8:22

    Krásný ........

    • anonymní uživatel Ádoš 5.11.2025 - 9:38

      jo, mě se líbí! ještě mě hodně zaujal nový prototyp RB "Pole HP". Slintal jsem tak moc, že přemejšlim, že jestli se to dostane do sériové výroby, koupit brášku Boxterovi, který už jen odpočívá na stěně jako relikt minulé dekády.

      • anonymní uživatel daywak (daywak (a) gmail.com) 5.11.2025 - 11:52

        To RB je fakt pěkný. A vypadá to,že bude i dobře fungovat.

  • anonymní uživatel Shapefill 5.11.2025 - 14:51

    Jako strojař, patriot a DC nadšenec tomu fandim, ale že by se mi to líbilo, bohužel upřímně říct nelze.

  • anonymní uživatel Marek 5.11.2025 - 17:54

    Kam na ty ceny naši konstruktéři chodí, to by mě fakt zajímalo. Tohle by mělo o 1/2 levnější.

    • profilová fotka Keli 5.11.2025 000 17:56

      Podle čeho určuješ cenotvorbu ručně svařovaného rámu?

      • anonymní uživatel Marek 5.11.2025 - 18:59

        Asi se mi neuložila předešlá odpověď, tak znovu.
        Výchozím bodem bych vzal například italskou garážovku Scarab SB. Cena rámu včetně tlumiče Formula POD je 3600€ vc dph. Pokud odečteme tlumič, jsme na ceně rámu podobné té u Zoceli. Porovnávat (jakýkoli) rám Zoceli a Ancilotti je na první i druhý pohled zcela zbytečný. Italské zpracování je dokonalé a za stejné peníze. Proč české ruce pracují za tak vysokou cenu?

        • anonymní uživatel Kubánec 5.11.2025 - 20:10

          A víš, že srovnáváš ocel a hliník?

        • profilová fotka Keli 5.11.2025 000 20:19

          A proč by české ruce měli pracovat levněji než italské?

          • anonymní uživatel PTBack 5.11.2025 - 22:13

            Třeba proto, že v ČR je nižší kupní síla, nižší životní náklady-celkově vzato i pro výrobce? Například cena nájmu ve velkém Italském městě a druhém největším městě v ČR? Jen odpovídám.
            Pokud to zákazník zaplatí, je to věc prodejce (v tomhle případě výrobce) za kolik to prodá.

          • anonymní uživatel Lenny (Lenny (a) lenny) 6.11.2025 - 16:16

            Spíš bych řekl že tady se platí lehká exluzivita stroje a nápady tvůrce, které jsou velmi netradiční. Platíš za to co si v krámu nekoupíš. Spešlů, treků a jiných klonů odpružení jsou desítky, ale tady někdo trávil večery nad papírem, a pak to nabídl pár lidem ke koupi. Prostě exkluzivita a kdo na ní má nebo se chce odlišit, tak si to prostě koupí. Spíš bych se ptal kolik marže má prodejce na např. Trek fuel když je schopen ho v akci prodávat o 50% levněji a ještě na tom vydělat. Nebo proč český bazaristi nakupujou na německej portálech a tady to s 40% marží prodávaj...(A jo, dle komentárů na fb to fakt nějakej hejl vždycky koupí)

        • anonymní uživatel nehnubrvou 6.11.2025 - 18:05

          Ta utkvělá představa že by měl člověk neustále makat. Pokud umím něco po čem je poptávka a vážím si svýho času, tak určitě nebudu dělat celej rok, celej život. Vydělám kolik potřebuju za co nejkratší dobu a zbytek času věnuji něčemu jinému. Nebudem tu navždy :)

          • anonymní uživatel točumím 9.11.2025 - 21:56

            Na to byli vymyšleni zaměstnanci.

        • anonymní uživatel Bok 7.11.2025 - 8:31

          Na Scaraba už nějakou dobu koukám, ale kluzný futra místo zavřenejch ložisek mě pořád odrazuje. Nicméně ty columbus trubky budou na pořízení podstatně dražší než hliník.

    • anonymní uživatel MD 6.11.2025 - 7:04

      Kdyby jich udělal 10 tisíc ročně, tak se mu ty náklady rozpustí líp a rám asi nebude stát 65tkč. Takhle jich svaří pár desítek ročně a nevěřím, že na tom má nějaký nechutně velký vývar..

    • anonymní uživatel daywak (daywak (a) gmail.com) 6.11.2025 - 7:47

      Svět není drahý, jen vyděláváš málo....

    • anonymní uživatel Calvin 6.11.2025 - 12:14

      Klasická nenažranost prodejce..

    • anonymní uživatel Shu Lin (tyvogo (a) lepra.cz) 7.11.2025 - 9:12

      Přešti si rozhovor se Saidou a nemusíš tady ze sebe pak dělat uplnýho blbečka

  • anonymní uživatel šimpanz (šimpywimpy (a) banánovárepublika.cz) 6.11.2025 - 7:59

    Je to hezký, ale ta cena mi za celkem minimalistický rám taky přijde trochu úlet. Až mi to padne ve sportce, tak podpořím. :)

  • anonymní uživatel Kuba 7.11.2025 - 6:42

    tak sem hoďme Cduro. ať vidíme, že Zoceli je vlastně ještě levný :D

    • anonymní uživatel 2 Kuba 11.11.2025 - 7:26

      to ale srovnáváš nesrovnatelný, ne? :D

  • anonymní uživatel Gabosh 7.11.2025 - 7:57

    Schválně jsem se teď podívala, já platila 07/24 rám hliník Propain Tyee 6 sice s tlumičem Float X2 na kashimě, ale s dopravou 2243 Eur, na účtu se stáhlo 58 tis Kč. :) A příjde ti neosobní krabice made in China:). Takže chtít za nevšední ručně svařovaný rám 62 mě nijak neuráží. Ty kola jsou moc hezké a jistě funkční. (Kdysi měl týpek v metru kolo (rám) Zoceli, neznala jsem značku a na první pohled to kolo tak zaujme, prostě víc než ten krásný černovlasý bajker. :)) Fandím Zoceli!

    • anonymní uživatel DannyMac 8.11.2025 - 16:21

      Počkat, ty jsi zakoupila Propain a na krabici bylo made in China?? Vždyť to vyrábí v Německu ne?

      • anonymní uživatel Gabosh 8.11.2025 - 16:58

        Co se dnes v Číně nevyrábí ? V Evropě se za chvíli nebude vyrábět už vůbec nic. (Smutný příběh pro diskuze na jiných webech.) Asi komponenty kompletují v Německu..ale rámy pěkně přímo z kontaineru z ČLR. :)foto ke komentáři

        • anonymní uživatel DannyMac 10.11.2025 - 6:12

          Máš recht a díky za foto. Mam ještě první stařičký Spindrift z 2018 od sousedu snad ještě, ale věci už se maj jinak evidentně.

    • anonymní uživatel tvojamama 8.11.2025 - 19:09

      Přesně! A hlavně tohle je 32 palcový kolo. Ukažte mi za podobný prachy něco podobnýho, ve chvíli kdy většina mainstream značek zatím testuje jen 32" prototypy či má malosérie pro závodní jezdce a tyhle se ani koupit nedají. Tak chci vidět aby mi někdo našel 32" kolo custom made za podobný prachy, není, neexistuje, navíc made in CZE, z této perspektivy je to vlastně extrémně dobrá cenovka. Jestli letos maxxis vypustí produkci 32" Aspen, tak už neni důvod jezdit na 29" (teda myslím v XC u vyšších osob).

      • anonymní uživatel brambo (brambo) 10.11.2025 - 10:35

        Tak to je fakt libovej argument ... jasně určitě je to o tom, že to bude jednou kompatibilní s 32" , ale v současnosti to ještě nejsou pořádně pláště a ráfky. Tvoje mama to ma zmakly koukám

        • anonymní uživatel tvojamama 11.11.2025 - 23:41

          ráfků je dost to by ses divil, gumy to je jiný přííběh, udělat kopyto na výrobu pláště nejni levný, ale letos na konci roku by mel maxxis spustit výrobu aspenu ve všech specifikacích, dokonce už lze předobjednávat na eshopech... logicky ostatní výrobci si nebudou chtít nechat ujet vlak takže toho brzo bude víc na výběr.
          tak pro mě to je argument jak hrom, 32 palcový kolo to abys si nechal stavět na zakazku dneska, takže 60 papírů za českou výrobu dobrý za mě.

  • anonymní uživatel honza 7.11.2025 - 11:21

    uz chybi jen ebike ⚡❤️

  • anonymní uživatel Karel 7.11.2025 - 23:20

    Takovej blbej dotaz jak to funguje s odskokem tlumiče když pracuješ s napružením trubky ? Jako jezdíš na hopsakouli ?

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí