reklama

Na prezentaci: Rock Machine ukázal modely na rok 2019

Autor: Keli, vydáno: 15.6.2018

Minulý týden jsme vyrazili na jih Slovenska k Dunaji, do Šamorína, na prezentaci modelové kolekce značky Rock Machine na rok 2019. Po cestě si opakujeme maďarská slovíčka, protože budeme na dohled hranic, naštěstí v mém případě to nezabere příliš dlouho, „igen“ a „meleg etelek“ – ano a teplé jídlo – promrskám během pár sekund a mám hotovo. Místo prezentace hotel X-Bionic sphere, název je nám povědomý, když vidíme logo, víme, kde jsme. X-Bionic je značka oblečení a tento resort patří k ní. A resort je to pořádný, spousty sportovišť, fotbalové hřiště, jezdecký areál (pro jízdu na kole), aquapark, mega hotel…

Pětadvacet let na trhu je již pořádná doba, Rock Machine se v historii českého bikingu zapsal jako značka spojená s gravity ježděním. Z tohoto směru sice již výrazně ustoupila, ale stále v nabídce něco najdeme. Co ale převažuje jsou elektrokola, to je v současné době priorita Rock Machine. Ebiky v současné době vládnou trhu, minimálně v růstu objemu prodejů a protože o peníze jde až v první řadě, je logické, že firmy se jim věnují stále intenzivněji. Na oslavu výročí RM připravilo i speciální edice kol, nečekaně označené jako Edition, v černém decentním laku.

Nás ale primárně zajímají kola klasická, ty na kterých musíš šlapat za své, pořád za své. Tam však žádné zásadní novinky nenajdeme, jen komponentové úpravy, jiné setupy, ale kola, rámy zůstávají stejné. Vlajkovou lodí zůstává enduro Blizzard, geometrie zůstává zachována, ve své nejvyšší specifikaci na příští rok dostává pružinový tlumič Rock Shox Deluxe s dálkovým „uzamykáním“ z řídítek, jeho barva zůstává stejná jako letos, ta naším šálkem kávy rozhodně není. Nižší modely jsou již na kompletně vzduchovém tlumení. Pohony od Sramu, Eagle kam se podíváš a nechybí ani novinka dvanáctirychlostní levná varianta NX Eagle (info o něm zde). A barevné provedení velmi zajímavé, fialková barvička, za mne jasně palec nahoru, Čert pozici svého palce nechce veřejně prezentovat!

Předchozí odstavec platí pro 27,5palcová kola, nicméně Blizzarda můžeš mít i v devětadváce, Blizzard 29–90 ve stříbrném laku s plášti s skinwall bokem je krásný. Hned nás napadlo, kde jsme podobnou barevnou variaci jen viděli.

Stříbrný rám má i pevňák Blizz, na pluskových kolech, NX Eagle pohon… velmi pěkné, co říkáte.

Jak jsem psal výše, RM se v současné době prezentuje jako ebike značka, letos nabízí dokonce 40 modelů ebiků! Od enduro, přes městská kola, XC až po dětská. Ano, i dětský ebike je k dispozici, v naších očích šílenost. Holt, dnešní instantní doba, kdy každý chce vše hned a ideálně bez námahy, si podobné kola žádá. Otázkou je jak lehoučké dítko manipuluje s těžkým ebikem, zvedne ho ze země? Doufejme, že ho bajk nezalehne.

E-Blizzard zůstává nadále v nabídce, ale dostává bratříčka, menšího, lehčího. Klasický E-Blizzard měl integrovanou baterii do spodní rámové trubky, je třeba říci, velmi masivní spodní rámové trubky. Spoustě lidí se to líbí, další nikoliv. A právě pro druhou skupinu je tady novinka, E-Blizzard s baterií již neintegrovanou. Výhodou je nižší hmotnost, minimálně kilo a půl dolů, toto oceníš v každém okamžiku, takový rozdíl ve váze poznáš při jízdě okamžitě.

Rock Machina na rok 2019 nepřináší revoluci, spíše velmi mírnou evoluci o proti současnému roku. Minimálně v oblasti kol zaměřených především na jízdu z kopce. Co nás zaujalo napříč celou kolekcí a nelíbí se nám – použití slabších brzd, buď mimořadové Shimano a nebo Tektro – ano i pár vyjímek jsme nalezli; také použití tlumičů bez expanzky, především u těžkých ebiků, kde tlumič dostává dost zabrat i ve výjezdech, je dle nás nedostatkem.

Jih Slovenska a přilehlá část Maďarska není zrovna hornatá a největší převýšení zřejmě nabízí násep vedoucí k Dunaji, takže velké ježdění dolekopcom se zde očekávat nedalo, nicméně vyrazili jsme. Předpoklad se potvrdil, placka je zde solidní a můj úbor složený z kraťasů a flipflopů se sem hodil výrazně více než Čertův endurospecific o­hoz.

Tolik krátká ochutnávka z novinek Rock Machine pro rok 2019.

Specifikace vybraných modelů

• anonymní uživatel Šíša (honzasiska (a) centrum.cz) 15.6.2018 v 9:32

konečně také nějaké normální barvy, už bylo na čase :)

• anonymní uživatel Jan Maek (jan.marek (a) g-in.cz) 15.6.2018 v 10:10

Furt mi tam ten Whizz v nabídce chybí..

• anonymní uživatel Matrin 15.6.2018 v 12:18

Videl sem ebike co chysta Kellys a tedy budou kluci z rm asi koukat jak se dela integrace :-)

• anonymní uživatel Tony 16.6.2018 v 11:01

Uz se těším az uvidime obtloustle děti jak se prohání s rodicema na ebajcich a pak znaveni se krmi chipsy a colou u stanku

• anonymní uživatel Luke 16.6.2018 v 20:29

Ty červený cedulky EMBARGO! DO NOT TAKE A PICTURE! na fotkách :-)

• anonymní uživatel Honza 16.6.2018 v 20:43

Jezdili jste toho 29 Blizzarda? Geo totiz vypada celkem slusne...

• profilová fotka Keli 18.6.2018 v 9:37

Jeli jsme na nem, ale nic relavantniho k nemu rict nemuzeme, protoze jsme jeli jen na rovine :(