MojeKolo

Test: Santa Cruz Megatower - enduro, které vystupuje z řady

Autor: Keli, Eda, kategorie: Test, vydáno: 27.5.2019

Kalifornie, surfy, skejty, hipíci a místo zrození horských kol. A právě odtud pochází Santa Cruz. Megatower je nejnovějším počinem. Klasická Santa a ostré enduro kolo, které v nabídce chybělo. Ano, Hightower LT, ale Megatower je dál.

Jedno mají všechna kola Santa Cruz společná. Tím je pozornost. Projet se kudykoliv nepozorovaně je na Santě skoro nemožné, kola přitahují neuvěřitelnou pozornost. Doslova každý se za nimi otočí. Důvodů je povícero. Ať již to jsou ladné hladké tvary, zajímavé barevné provedení či kultovnost značky. Nedokáži snad ani spočítat, kolikrát jsem slyšel, že Megatower je krásný. Na to si majitel bude holt muset zvyknout.

Santa Cruz je virtuál. Santa Cruz je VPP. Systém odpružení zadní stavby je již po dlouhá léta stále stejný. Není důvod měnit to, co funguje. A s čistým srdcem můžu říct, že VPP je nejlepší odpružení, které na kole můžeš mít. Ve zkratce: skvělá aktivita, minimální reakce na šlapání a brždění. Co víc si přát?

Zadní stavba je neustále velmi aktivní, zadní kolo kopíruje terén za jakékoliv situace – to je neoddiskutovatelný fakt. Zadní kolo je doslova přilepeno k podkladu a to i při brždění. U brždění poznáš největší výhodu VPP – aktivitu. Brzdy sice brzdí závod, ale občas brzdit musíš. S VPP můžeš vždy brzdit o kus dál, protože zadní stavba zůstává neustále aktivní a pracuje i pod plnýma brzdama. Na hladkém trailu to až tak nepoznáš, ale ve vybržděné roletě, na kamenech okamžitě. Řekl bych, že na trhu nenajdeš mnoho konkurentů, kteří by byli tak silní pod brzdami.

Nicméně, brzdění je jedna věc, šlapání je druhá. Megatower využívá VPP s lower link, tedy variantu VPP, kterou najdete například na sjezďáku V10 a dalších vysoko zdvihových kolech od Santy. Naladění této verze VPP je hodně sjezdové s důrazem na grip, oporu ve zdvihu a eliminaci dorazů. Šlapací složka u těch kol není až tak důležitá. Také zdvih 160mm vepředu i vzadu napovídá, že určení kola budou spíše ostré sjezdy, než ježdění v trailcentrech.

A přesto. Další záležitost, která tě na tomto enduro kole ohromí je minimální pohupování. VPP totiž skvěle izoluje síly od šlapání, ty jdou přímo do pohonu a neztrácí se v odpružení. Na páčku zamykání tlumiče zapomeň, v podstatě ji nebudeš potřebovat. Maximálně na asfaltovém transferu, v terénu tě ani nenapadne se po ní natahovat – není to prostě třeba. Kromě odladění VPP k dobrému a efektivnímu šlapání napomáhá i postavená sedlová trubka, která má více jak 76° – šlapeš pod sebe, jak to mám rád.

Kromě VPP stojí rozhodně za zmínku možnost změny geometrie. K dispozici jsou dva režimy, které Santa Cruz označuje jako Low a High. Rozdíly v jednotlivých nastavením nejsou zásadní, můžeš si o fous více položit vidlici, více postavit sedlovou trubku, ale jsou to zanedbatelné změny. V geometrii skoro nerozpoznatelné. Při jízdě jsou však patrné, změní se charakteristika odpružení. V Low setupu jsi jakoby více v kole, s váhou více vzadu. Pocit podobný jako na sjezdovém kole. V High je to pak opačné. Když bych to hodně přehnal, tak jsi jako na XC, ale velmi, velmi obrazně.

Co však poznáš okamžitě je změna délky zadní stavby. Pozici zadní osy je možné zkrátit či prodloužit o 10mm, tím se kromě zadní stavby logicky prodlouží i celkový rozvor kola. Krátká = hravá, obratná, dlouhá = stabilní. Vyzkoušel jsem všechny varianty a ideální mi vyšla varianta umístění čepu tlumiče v Low nastavení a zadní stavba v krátkém provedení. Hravé a přitom dostatečně stabilní v rychlosti. V dlouhém provedení byla znát větší stabilita ve velké rychlosti, ale zatáčení v zavřenějších zatáčkách bylo obtížnější, bylo si třeba o poznání více najíždět. Změna nastavení je velmi snadná, stačí povolit osu tlumiče, otočit kámen a našroubovat zpět. Možná jen tlumiče je kámen trochu nešikovně umístěný, ale i tak lze změnu provést poměrně bezbolestně. U zadní stavby je to o fous složitější, musíš vyměnit patky a adaptér na brzdový třmen.

Dobré stabilitě kola přispívá také umístění tlumiče s větším vahadlem přepákování co nejblíže šlapacímu středu kola. Velká část váhy rámu je tak umístěna co nejblíže zemi je to možné.
U tlumiče je také výborná vychytávka umístění malého blatníčku nad pístnici. Zachytává tak hlavní nečistoty letící od zadního kola. Za nás by ale mohl být blatníček trochu širší a díky tomu ještě lépe ochránit uchycení tlumiče do vahadla.

Megatower je odladěn jak pro vzduchové, tak pružinové tlumiče. Já měl na kole osazen tlumič nové modelové řady pro rok 2020 RockShox Super Deluxe Select+ a pro doporučený sag 30% jsem jej foukal na 225psi (hmotnost jezdce cca 95kg). A když jsme u pružení, tak nelze se nezmínit o rozdílných značkách vepředu a vzadu. Vidlice od Foxu, tlumič RockShox. Za nás velmi dobrá kombinace. Osazená vidlice je Fox 36 Float Performance. Fanoušci RS se na nás asi teď budou zlobit, ale Fox je v oblasti předního odpružení dál.

U tohoto nižšího modelu je osazení průměrné, dalo by se říct ekonomické, což ale vyvrací pohled na cenovku. Pohon Eagle GX, brzdy Code R, zde se nám již poněkolikáté potvrdilo, že vždy jen nejvyšší model řady snese srovnání s konkurencí. Stačí dvě písmena navíc a brzdy jsou výkonově zcela jinde – RSC pecka, R pouze průměrný. Nadprůměrný je zdvih sedlovky RockShox Reverb Stealth. Ani ti nepřijde, že máš pod zadkem 170mm. Musíme také pochválit vnitřní vedení lanek rámem. Nikde nic neklepe a nebouchá. Takto by to mělo vypadat na všech kolech!
Často opomíjená je také zadní osa. Zde použitá bezproblémová pevná osa od DT Swiss s rychloupínacím systémem. Utáhneš, nadzvedneš páčku, otočíš páčku do požadované polohy a pustíš. Hotovo. Nepotřebuješ žádné nářadí.

Pokud ale rádi na kole vozíte bidón, budete si muset sehnat košík na lahev s montážními otvory posunutými velmi blízko ke spodnímu okraji lahve. Případně nějakou redukci oddalující košík dál od spodní rámové trubky, nebo posouvající košík výš. V ostatních případech totiž košík na lahev narazí do uchycení horního oka tlumiče a nebude možné jej utáhnout.

V lese na trati si na Megatoweru budeš libovat, stejně jako my. Čím větší a rozbitější kopec, tam oceníš funkci virtuálního odpružení. Na hladké pěšinky Megatower není, chce do tvrdého a těžkého terénu. Díky velké opoře ve střední části zdvihu se celkový zdvih zdá nekonečný a přiblížit se dorazu je téměř nemožné. Díky tomu kolo s „nižším“ zdvihem zvládne stejně jako kolo s větším zdvihem.

Samozřejmě, geometrie je moderní a ta vyžaduje odpovídající přístup k ježdění, jedině new school pozice na kole s váhou pěkně vepředu ti bude fungovat. Agresivní jezdci si budou libovat. Jakmile bude jezdec viset vzadu v dáli nad zadním kole, Megatower přestane poslouchat a odmítne zatáčet. Pro využití potenciálu musí vědět jak na takovém kole jezdit a nebát se toto použít, vždy, v každé situaci.

Jak jsem již psal výše, kdybych měl vybrat dvě věci, které převyšují konkurenty, tak je to chování kola pod brzdami a citlivost.

Santa Cruz je exkluzivní. Nejsou to kola pro masy. Cena je vyšší, ale funkce odpružení rámu a geometrie ji obhajuje. Santa Cruz Megatower ti nabídne neskutečnou spoustu zábavy i rychlosti. Dostat jej na hranu vyžaduje neuvěřitelné jezdecké umění a především velký koule. Jeho potenciál je obrovský. Za nás jedno z nejlepších kol, které jsme měli v poslední době možnost jezdit.

Kola značky Santa Cruz můžete zakoupit u těchto dealerů: bartabike.cz, bikeservis.eu, bikestrike.com, dhcycling.cz, horska-silnicni-kola.cz, mikebike.cz, misfit.cz, snowboard-zezula.cz, wantedsport.cz.

Podobné články

Diskuze

  • anonymní uživatel Mara (Fricklc (a) seznam.cz) 27.5.2019 v 7:02

    Ještě se dají koupit na Bikeassault.cz

  • anonymní uživatel Štika 27.5.2019 v 7:14

    Pěkná parádička :) jen ten překlad je docela šílený,ale chápu že nejsme ve škole

  • profilová fotka Keli 27.5.2019 v 9:03

    Mara: tento seznam prodejců nám dal český dovozce.
    Štika: překlad čeho?

  • anonymní uživatel Snadwolf 27.5.2019 v 9:16

    Vnitrni vedeni? Nikdy

  • anonymní uživatel Snadwolf 27.5.2019 v 9:20

    chtelo by to trochu poladit web a nestovat bajky porad .. zas chybi pulka textu

  • anonymní uživatel JM 27.5.2019 v 12:49

    Tak ja ted treba santu kupoval a bral jsem z Polska (CrazyCrank). Pristup super, ceny jeste lepsi a hlavne, vse skladem. No a k tomu vnitrnimu vedeni. Jde delat ruzne, ale speciane u novyho Bronsona ktereho jsem bral to byl teda porod dostat bowden od teleskopky ramem. Vedet, ze to bude takhle spatny, tak sem to snad dal rovnou do servisu kde na to maj urcite nejakej nastroj od parktoolu :-)

  • profilová fotka Petr 27.5.2019 v 12:58

    JM: Prosím tě, jak to u nich funguje se zárukou a případnými reklamacemi? Chci si ji tam právě taky koupit, ty ceny mají výrazně lepší!

  • profilová fotka modryorangutan 27.5.2019 v 14:24

    díky za pěknou recenzi! všichni hejtři dejte si jednu přes papuli..

  • anonymní uživatel SaintJV (xxpokusxx (a) seznam.cz) 27.5.2019 v 14:42

    VPP jako dobry, ale hlasit, ze je to nejlepsi system, bych si tvrdit nedovolil. Ze patri k tomu nejlepsimu je zcela bez debat. Jezdil jsem to a ted mam DW link a za me treba DW link chodi neskutecne.

  • profilová fotka modryorangutan 27.5.2019 v 15:10

    jinak k vedení bowdenů vnitřkem je třeba říct, že canyon na to absolutně vyzrál a očekávám (doufám) v letech nadcházejících, že stále více značek půjde jeho cestou.

  • profilová fotka Tomáš 27.5.2019 v 15:25

    Test je dost přesný,zábavné kolo,čím větší kopec,tím je to lepší,jenže na kopec je třeba nějak vyjet a to úplně není parketa posledních modelů Santy,zábava rychle klesá,když neklesá terén,na bazaru je mnoho zánovních kol této značky,proč asi,nejspíš proto,že ne všude je lanovka a ne každý chce enduro do bikeparku,kde mimochodem třeba v Polsku je Santa tak vyjímečný jako Canyon :-)

  • anonymní uživatel rado 27.5.2019 v 15:34

    JM: kdyz jsem od nich bral pred 2 lety Nomada 3, tak mi borec rikal : "niech pan zaregistruje rame na webie SC. kiedy rama peknie (praskne), pan przyježdža i rame wymieniamy za nowóm" (pokud ji ovsem maji skladem, coz pokud jde o bezne velikost M,L by pravdepodobne nemel byt si myslim problem)..nicmene jsem to nemusel resit a Nomad uz je pryc...btw.: lifetime warranty byla v te dobe pro 1. vlastnika...nevim jestli se od te doby neco nezmenilo

  • anonymní uživatel rado 27.5.2019 v 15:35

    JM.: sorry. to bylo pro Petra.

  • anonymní uživatel Vombat 27.5.2019 v 19:05

    Tomas: Myslim, ze ty jezdivejsi prijdou letos. Konkretne se ceka nastupce SC Hightower 29. Mam neco najezdeno na stavajicim Hightoweru v provedeni okolo 12,5kg . Bezne trasy okolo 50km v ruznych terenech 100% prirodnich, jezdime obcas i v parte s klukama co maji XC bajky pod 12kilo a ani jsem nikde necitil potrebu zamykat tlumic, abych jim stacil do kopce nebo po rovine. Z kopce bez debat spickovej bajk, prirodni bomby koreny sutry mu moc chutnaji.

  • anonymní uživatel Vombat 27.5.2019 v 19:20

    JM: prosim Te a muzu se zeptat dve otazky. 1)Ty sis pro to kolo jel az do Zakopaneho v Polsku tj platil a odebral bajka na miste? 2)zaruka na ram je jasna ale co servis jinak, delas si vsechno sam nebo kam to davas na servis, kdyz je neco potreba co nezvladnes sam?

  • anonymní uživatel Balanc 27.5.2019 v 20:33

    modryorangutan: mnohem lepsi system vnitrniho vedeni, nez Canyon, neb vetsina znacek, hledej u Meridy ;)

  • anonymní uživatel Kuba 27.5.2019 v 20:59

    Zvedavost na maximu v cem ma Merida lepsi system nez Canyon?

  • profilová fotka modryorangutan 27.5.2019 v 21:45

    to rado: proč si se ho zbavoval? Taky by mě zajímalo, proč je tolik skoro novejch Santů v bazarech...

  • profilová fotka modryorangutan 27.5.2019 v 21:48

    to balanc: prosím vysvětli mi to více, z letmého prozkoumání na mě merida působí jako klasický vnitřní vedení..

  • anonymní uživatel PTBack 27.5.2019 v 23:06

    Santy v bazarech : Jezdím SC 14. rok. První koupeny v obchodě, po deseti letech druhý koupeny -pouze rám -od mladého německého učitele, který mi řekl, že to kolo na něj bylo "moc ". Přijel "téčkem" , kde měl naložený dva děcáky a pěknýho pevňáka. Možná je tedy důvod často v tom, že mnoho lidi se shlédne v "reklamě " a pak zjistí, že takový kolo zdaleka nevyužijí. Což vlastně byl i případ myho prvního SC, na kterém jsem strávil neuvěřitelně parádních deset let ale na Jeho úroveň se můj skill přiblížil až někdy ke konci jeho života. Byť rám jsem prodal a možná ještě někde jezdí. Kdo má SC a nekupuje každej rok jiný kolo, tak ví.

  • anonymní uživatel mates2502 (mates2502 (a) gmail.com) 28.5.2019 v 6:52

    Vombat: Nomada 4 jsem bral taky z Crazy Crank . Vše jsem ladil emailem a po telefonu. Piotr Chilecky je v pohodě týpek , po doladění specifikace ( nastrojí ti to čím budeš chtít) jsem zaplatil 20% zálohy , zbytek jsem doplatil v hotovosti při převzetí biku v Zakopanem (trošku problematicky se to hledá). Na stránkách SC jsem bike a sebe zaregistroval a celoživotní záruka platí pro prvního majitele , vztahuje se na rám a ložiska. Servis řeším sám, případně normálně v bikeshopu kde beru věci a nechávám dělat složitější opravy. Žádný záručák, kde by jsi měl mít oražené nějaké garanční prohlídky aby jsi dostal záruku neexistuje. Po registraci na stránkách SC můžeš nakupovat i díly se slevou. Bike mám rok a něco a zatím jsem neřešil nic zásadnějšího vše šlape žádné pazvuky vše chodí jak má, takže 100% spokojenost. Nebudu se vyjadřovat k ceně , která byla v porovnání s cenou která mi byla nabídnuta v ČR o 20% nižší. Od té doby uběhlo dost času a možná to kluci v ČR vyladili a cenově se přiblížili Crazy Crank.

  • anonymní uživatel Mira 28.5.2019 v 6:57

    No já bral nového Bronsona taky od crazy crank a můžu doporučit. Ceny úplně jinde, přístup perfektní, záruka furt doživotní pro prvního majitele, reklamace prý max 3 týdny. Ale že jich moc nebývá.
    Byl jsem tam i osobně, ale kolo mi skládal podle mých představ, takže jak měl hotovo, poslal kolo přes DPD.
    Dovolím si nesouhlasit s tvrzením některých, že to kolo nejede do kopce.
    Na lepším šplhavci jsem ještě nejezdil. A když máš nášlapy, šlapeš tak jak se říká do kruhu, jede to velice hezky. Perfektně stoupá po rozbitém terénu, netahá za řetěz při propruzeni (větší kořeny, kameny atd).
    Za mě teda super.

  • anonymní uživatel mates2502 (mates2502 (a) gmail.com) 28.5.2019 v 7:05

    Tomáš: Máš pravdu v Polsku je jich víc než u nás to ale neznamená ,že tyto biky nejsou vyjímečné, právě naopak,tady srovnání z direct selling masovkou je mimo mísu. Pokud hledáš kolo, které ti umožní hladký výjezd na kopec a pak super zážitek z kopce tak máš bohužel smůlu, to už bylo milionkrát řečeno, nebo musíš počkat až Ebiky budou vážit 13kg.

  • anonymní uživatel XXSC 28.5.2019 v 14:55

    to modryorangutan: Ty sis asi moc ty inzeráty neprohlížel, viď? 90% z nich jsou podvodníci, nabízející XX1 nebo X01 za 30 litrů...

  • anonymní uživatel lamb 28.5.2019 v 15:31

    Měsíc vlastním Megatowera S kit XXL blackout. Vzhledem k tomu, že nemám možnost přímého srovnání s 10 ti dalšími koly stejné koncepce, tak těžko mohu objektivně hodnotit. Při výběru kola jsem byl odkázán na recenze a svůj vlastní cit . Nicméně subjektivní dojmy jsou jen pozitivní. Do kopce to letí, z kopce mi to nahrazuje sjezďáka. Nikde nic neklepe, zpracování luxusní.... Naprosto souhlasím s recenzí.

  • anonymní uživatel MHolik 28.5.2019 v 19:49

    To mates 2502: Kluci v Česku to tak nějak vyladit nemůžou. Budoujou tady normalni prodejni sit, postavenou na lokalnich bikeshopech. To, ze tady test Megatowera ctes asi taky nebylo zadarmo. Polsky prekupnik na toto vsechno rezignoval, koneckoncu pak by nemohl byt tak levny a je pouze parazitem.

  • anonymní uživatel mates2502 (mates2503 (a) gmail.com) 28.5.2019 v 20:09

    To MHolik Tak to jim držím palce ...ono to pujde asi dost ztuha pokud si to od nich nokdo nekoupí..Lituji každého kdo si kupuje bike na zakladě jakekoli recenze.. ale za těch 40 litrů co jsem ušetřil jsem si mohl dojet ten bike otestovat na 14 dní do Lenzerheide. Jako bych slyšel vzlyk zhrzené konkurence.

  • anonymní uživatel MHolik 28.5.2019 v 20:26

    To Mates2502 Vidis to, to si na to vyzral. Ja zas lituju lokalni scenu, kterou tvuj pristup dusi. Myslim, ze bys nemel byt k ceskym klukum tak prikry. Koneckoncu, tak jako Crazy Crank to dokaze delat kazdy dovozce. V mem oboru by byla takova situace nemozna. Tallboy zdravi Nomada!

  • anonymní uživatel Pepa 28.5.2019 v 21:12

    dle kinematiky to kolo právě pod brzdou extra dobře nefunguje, třeba takový Qayron je na tom mnohem lépe.

  • anonymní uživatel mates2502 (mate2502 (a) gmail.com) 28.5.2019 v 21:18

    To MHolik Je mi líto, že si někdo může myslet, že můj přístup někoho dusí a to jen proto že nejsem dost bohatý abych mohl financovat něčí sny. Myslím ,že všemocná ruka trhu situaci vyřeší a to bez ohledu na tvůj nebo můj názor. V mém oboru platí ,že vyhrává ta nejvýhodnější nabídka a o konkurenci se mluví jen hezky.

  • anonymní uživatel vombat 29.5.2019 v 9:22

    to modryorangutan: letos je jich vic, protoze vsechny tri 19 modely se ceka budou nahrazeny novejma, takze ty 2-3roky stary modely hodne lidi meni, dtto prodejci vypprodavaji demo atd. Konkretne jde o Tallboy, Hightower L (postupne nahrazovan Megatowerem) a Hightower.

    To mates2502: dekuji za informace
    To: Mholik a mates2502: kluci rozumim obema, zmitam se v podobnym dilemma, odjakziva vsechny soucastky a bajky kupuju u svyho lokalniho dealera, abych je podporil a cela tahle industry u nas nevymrela. Proste myslim, ze k bajkove scene patri i kluci co umi delat lokalni servis, obchod a jakysi komunity centrum. To co zde srovnavame je klasicky pristup, co zname i odjinud tj a) distributor co dela marketing vc kofinancovani demo + dealeri vc zazemi versus b)dovozce z USA co objedna z USA kontejner necha si marzi a preproda dal. Otazka je kolik % rozdilu cen je akceptovatelne - zduvodnitelne mezi a) a b). Protoze nemyslim, ze by a) potreboval delat lokalni marketing (lidi co Santu chteji ji znaji), tak bych rekl, ze do 10%. Tj na bajku za 200litru do 20tisic. Byt to vic, tak se asi zacnu divat i jinde a na servis a upgrade dily bych ji porad vozil k lokalnimu dealerovi, tj snazil bych se jej podporovat takto. Pozn: vyse uvaha je zalozena ze clo + dph je pro a) i b) priblizne stejna, tj neberu jeste c) kdy se nekdo diva na ceny v usa, ktere jsou bez "sales tax" , kterou tam pri odberu zaplatim (typicky 7-10%) plus pri dovozu do CR jeste clo a dph (i kdyz chapu ze pri koupi jednoho bajku co tam nekdo ojede tahle polozka odpadne ale zase pribyde letenka apod)

  • anonymní uživatel mates2502 (mates2502 (a) gmail.com) 29.5.2019 v 10:32

    vombat : Bohužel v tomto případě obchod a servis spolu pramálo souvisí. Servis mi léta dělá můj kamarád ve svém bike shopu u kterého jsem vždy servisoval všechna svá kola. U něho nakupuji hadry chrániče , spotřební věci prostě všechno co souvisí z bikováním. Myslet si ,že když někdo využije lepší nabídku znamená , že tím pohřbívá celou lokální scénu je nesmysl. Jak bychom se potom měli tvářit na všechny lidi , kteří jezdí na kolech značek jako Canyon, YT, Radon ......, kteří nedávají českým dealerům čuchnout vůbec? To jestli někdo vytváří nějakou síť nebo ne bohužel není můj boj.

  • anonymní uživatel bok 29.5.2019 v 10:33

    Jestli člověk ušetří koupí jinde na fajn dovču s bajkem, je to celkem jasná volba. Spíš by mě ale zajímalo, kolik z těch lidí co si jeli pro Santu k pšonkům se zeptalo na lepší cenu u nás

  • anonymní uživatel mates2502 (mates2502 (a) gmail.com) 29.5.2019 v 10:51

    To: Bok Můžu tě ujistit , že se mi do Polska vůbec nechtělo ,neznal jsem odpovědi na všechny otázky , které tě u takového nákupu napadají obzvláště v zahraničí. Oslovil jsem se kluky z Bikestrike, kteří se k tomu postavili tak , že jsem byl ochoten si to lajznout a to dopadlo jak to dopadlo.

  • profilová fotka modryorangutan 29.5.2019 v 11:21

    Jinak k lokálním bikeshopům, já osobně jsem už v bikeshopech nechal víc peněz, než mě stály všechny kola dohromady. To by ještě nebylo tak špatný, kdybych díky tomu jezdil neustále na 100% fungujících kolech, bohužel to se neděje a i když mi něco nefunguje ihned po opravě, tak dostanu odpověď, no to se musí zajet pane a koukaj se na mě jako na vola, samozřejmě se nic nezajede a radši příště jdu jinam, kde se tato situace opakuje. Taky už jsem tímhle způsobem dostal na kola tolik novejch a zaručeně lepších komponentů, který jsem vůbec nechtěl. Výsledek je, že jsem investoval do nářadí a servisuju si sám. Nemám problém podporovat lokální bikeshopy, ale mám problém podporovat lokální vychcánky co se tváří jako seriózní bikeshop. Bohužel podle mých zkušeností je těch vychcánků víc, než těch seriózních. Nepíšu tenhle koment na základě jedné události, ale na základě mnoha let co jsem se nechával oškubávat a jezdil na zpola fungujících kolech. Jinak samozřejmě autorizovaný servis ložisek v rámu a repase foxu u Cyklošvec je úplně v pohodě, stojí to prachy, ale člověk dostává 100% fungující vidlici zpět. Jenže to už zase nemluvíme o lokálu, když se to k nim sjíždí z celé ČR.

  • anonymní uživatel rado 29.5.2019 v 11:32

    modryorangutan: nesedla mi velikost, overkill, nuda - protoze to pobralo vsechno bez nejake odezvy a to me vylozene nebavilo...to kolo ozivalo vylozene v bordelu...zbytek=nuda.

  • anonymní uživatel hh 29.5.2019 v 16:05

    Repas u Svece je uplne v po...ho...de :D :D :D hahahaaaaaaaaaaaaaaaaa
    Konecne dobrej joke kamo! :D :D :D

  • anonymní uživatel Johny 29.5.2019 v 19:11

    Přemýšlel jsem o karbonovém Nomadu, ale po tomhle videu jedine Hliník :D m.youtube.com/...

  • anonymní uživatel mates2502 (mates2502 (a) gmail.com) 29.5.2019 v 20:24

    To Johny takových videi je plný internet . youtu.be/...

  • anonymní uživatel mates2502 (mates2502 (a) gmail.com) 29.5.2019 v 20:25

    youtu.be/...

  • anonymní uživatel vombat 29.5.2019 v 20:30

    to mates2502
    to modryorangutan
    mate pravdu oba, je "bezny lokalni shop" a pak je lokalni shop kde delaji lidi co si s nima za ty roky clovek vybuduje nejaky vztah a je mu lito kdyby meli kvuli internetu skoncit. A mluvim hlavne o servisu na urovni poradenstvi a debatovani o vecech. K tomu maji dilnu a dovednosti a je na ne spoleh. Tak tyhle mam na mysli ale je fakt, ze jich je stale mene. Naopak shopu s kolama, kde prodejce neumi ani poradit jak se nastavi vidlice a tlumic, natoz aby vedel, ze ma nejaky spacery kdyz to nejde nastavit dobre bez nich, tak takovych je vetsina. Bohuzel vcetne nekterych velkych znackovych prodejcu. (popsal jsem konkretni zkusenosti mych pratel kdyz si vybirali svyho bajka). Takze s vama vlastne souhlasim.

  • anonymní uživatel vombat 29.5.2019 v 20:39

    Johny: bud v klidu, tohle je uz 5let stary srovnani co SC delali. Od te doby je to zase o kus dal ve smyslu pevnejsi. SC se zamerili na zvyeni pevnosti i na narazy v neobvyklych smerech a taky na naprogramovani tlumeni vibraci. Samozrejme i tak muze Greg v 50ce kdyz trefi kovovej sloupek ten ram zlomit ale to je uplna vyjimka. Spis jde o bezny vady co se obcas objevi u kazde znacky. A kdyz uz se stane , tak internet je plnej nadsenejch ohlasu na SC jak bez reci meni ram (na rozdil od Yetti, kde neuznavaji skoro nic). Jsem v tech FB skupinach a forech uz roky, tak to vim. A ted to slibeny video testu karbon ramu: www.youtube.com/...

  • anonymní uživatel bok 30.5.2019 v 12:00

    mates2502: ok, to dává smysl

  • anonymní uživatel rado 30.5.2019 v 19:29

    srovnani na mtbyumyum SC Megatower vs Yeti SB 150 www.youtube.com/... "you don´t want to pedal this thing daily base.." - dobre vystizene :)

  • anonymní uživatel vombat 31.5.2019 v 9:00

    to rado: vsiml jsem si, ze naprosta vetsina tehle srovnavacek na internetu srovnava Yetti v jeho temer top vybave versus stred built Megatoweru. Nacez zminuji ze ten je tezsi o 2libry. Pritom pri pohledu na SC web je videt, ze kdyby vzali top XTR model od Megatoweru tak ten je o kilo (vic jak 2lb) lehci nez ten co testovali. Konkretne ma 13,79kg bez pedalu. Bylo by zajimave videt stejnou srovnavacku, kdyby vzali oba bajky ve sve top vybave (tj i stejne hmotnosti). Videl jsem i srovnavacky kde mel Yetti top X2 tlumic vs daleko horsi Rock Shox co dava v serii Mega ale dost lidi ho hned da pryc a vymeni za X2.

  • anonymní uživatel bok 31.5.2019 v 10:39

    jestli to nebude spíš o tom, že infinity prostě jde za pedálem znatelně líp než VPP

  • anonymní uživatel sangotan 31.5.2019 v 13:14

    Jestli Megatower není na denní ježdění , tak na co takové kolo potom je? Vyšlapat a sjet ne? nevěřím , že bude Megatower šlapat hůř než třeba YT Capra, Giant Reign atd...

  • anonymní uživatel Lamb 31.5.2019 v 15:09

    Já na mega jezdim 60 km vyjížďky i bikeparky s lanem. Pravda, ještě jsem nezkoušel rozbitou Dh trať, ale na to mám demo. Před koupí megatowera jsem měl objednanou yt capra cf pro 29. Měl jsem možnost si ji vyzkoušet jak ve 29, tak 27,5 . Nakonec jsem si koupil z pragmatických důvodů santu a pokud bych měl srovnávat kupříkladu to, jak jdou kola za pedálem, tak jen čistě subjektivně. Celkový vjem byl ovlivněný nastavením kol, velikostí rámů, velikosti obručí a obutím. Rozdíly jednotlivých koncepcí bych možná dokázal detekovat při totožné komponentové specifikaci a velikosti. Ovšem takový luxus mi dopřán nebyl, stejně tak jako drtivé většině diskutujících. Kdo měl vedle sebe na test yeti a megatowera ve stejné komponentové skladbě a ve stejném +- nastavení ať rozhodne....

  • profilová fotka BULWAjsz 31.5.2019 v 21:19

    Tvrzení, že to není na denní ježdění, spíš znamená, že se na tom člověk víc nadře (než kdyby měl třeba o 2 kg lehčí trail bike na 130mm), ne že se na tom ty kilometry nedají natočit. Dá se všechno na všem, záleží jen jak pohodlně, rychle a s jakou jistotou. S Yeti mám osobně docela problém a nevidím tam za cenovkou tu hodnotu, kterou si značka snaží marketingem vytvořit, ale že jde SB-150 za pedálem až neskutečně dobře se teda musí nechat. K Megatoweru zatím nemohu hovořit.

  • anonymní uživatel tiborski (tiborski (a) seznam.cz) 31.5.2019 v 22:18

    Ad super servismani pro lidi kteří jsou ex, nebo stále závodníci a opravdu umí, na které vsadím krk, mi napadají z Prahy hned dva- Pól od Sterby a Krab od Krabcycles.

  • anonymní uživatel Psm (vojtech.posmourny (a) email.cz) 31.5.2019 v 22:28

    A co servismani pro normální smrtelníky?

  • anonymní uživatel Sunshine 29 1.6.2019 v 20:19

    Psm: co znamená pro "normální smrtelníky"? Pokud se to týká financí, tak za dobrou práci se holt platí. Všude a bez vyjímky. Za mě JCB bike a Honza Čepelák (Veltrusy).

  • anonymní uživatel Sunshine 29 1.6.2019 v 20:21

    edit JC bike :)

  • anonymní uživatel Psm (vojtech.posmourny (a) email.cz) 1.6.2019 v 22:56

    Nejde o peníze, tiborski to napsal tak, že Krab a Pól servisují kola pouze pro aktivní nebo ex závodníky. Tak se ptám, kam má dát kolo na servis nezávodní lůza :-)
    Jinak většinu věcí si dělám sám. Vlastně vše krom výpletu. A i na ten se už postupně vybavuju.

  • anonymní uživatel Balanc 2.6.2019 v 9:30

    Psm: kdyz si delas skoro vse sam, tak ta "nezavodni luza", jak sam pises, muze dat kolo na servis k tobe;)

  • profilová fotka bok 2.6.2019 v 13:07

    Psm: jestli jde o výplety, zkus www.biketechnic.cz/... naposledy mi tam Sirka namotal naprosto parádní kola na náby, co si nechává dělat, fakt se s tim piplá a ty kola vydržely strašnou nakládačku za sezonu ve Whistleru na trailbiku, na kola je fakt machr

  • anonymní uživatel krabica 2.6.2019 v 14:42

    Bike na denní ježdění to být může, ale musíš mít za barákem pořádné enduro traily, jinak to bude spíše nuda a trápička... :-) Na denní ježdění je fajn nějaký lehounký nízkozdvihový trail bike, na kterém si užiješ každou pěšinku i na rovině, nebo do mírného kopce.

  • anonymní uživatel Sunshine 29 2.6.2019 v 20:17

    krabica: no a proto má většina z nás (ty taky pokud se nepletu) biky s vyššími zdvihy :)

  • anonymní uživatel mates2502 (mates2502 (a) gmail.com) 3.6.2019 v 6:51

    Na Nomadovi jezdím všechno , dlouhé vyjížďky , hřebenovky, trailcentra, bikeparky užívám si každý den na tom biku. Většinou si neměřím čas a abych řekl pravdu ani mě to nenapadlo, takže mě nezajímá jak to jde za pedálem do kopce , jen vím že buď mám natrénováno a jízdu do kopce si užiju, nebo nemám a pak budu nahoře víc vyflusaný. Kecy z těch recenzí , že kolo není na denní ježdění jsou dobré jen pro ty co mají čas se na ně dívat. Já si radši každý den sednu na bike co nejde za pedálem s těmi velkými zdvihy a jedu se udřít :o)))

  • anonymní uživatel sangotan 3.6.2019 v 9:57

    JJ ,, ještě že ty pořádné traily za barákem máme, můžem zůstat u větších zdvihů a méně šlapavých kol, jsem si oddechnul :-)

  • anonymní uživatel krabica 3.6.2019 v 10:07

    mates2502> To co si napsal platí ale pro každý bike, ať už jde o skládačku, nebo DH, taky jde s tím objet všechno, jde o to jen jak... Kámoš jezdí všechno na karbonovém sjezďáku, jiné kolo taky nemá, přitom dává, i s DH převody, celodenní tůry po Beskydech, ale osobně bych to ideální bike na denní ježdění nenazýval. :-)
    Sunshine 29> Závist, to já má k těžším trailům minimálně 2 hoďky šlapání, hodně z toho po asfaltu, nebo tím autem... :-(

  • anonymní uživatel mates2502 (mates2502 (a) gmail.com) 3.6.2019 v 10:33

    krabica- Ondro až teď má karbonového... v tvých očích ideální může znamenat v jiných očích úplně na h...o a vo tom to je. Všechno to jsou jenom plky a plané mudrování.

  • anonymní uživatel krabica 3.6.2019 v 12:45

    mates2502> Nezbývá, než to probrat u Příborů... ;-)

  • anonymní uživatel mates2502 (mates2502 (a) gmail.com) 21.6.2019 v 10:13

    Tak je pro informaci ... Abych nedusil svým přístupem někoho co tady chce něco budovat... Oslovil jsem jednoho z uvedených dealerů konkrétně MISFIT.CZ s dotazem :" Rád by jsem si koupil oblečení od Santa Cruz ale výběr je co do velikosti tak sortimentu dost omezený. Je možné si nabízený sortiment objednat i v jiných velikostech? Díky za odpověď. M." Odpověď od MISFIT.CZ "Dobrý den,
    v současné chvíli neplánujeme doobjednávku jiného zboží." I takto lze budovat obchodní síť a povědomost o značce. Tak jenom pro obrázek , proč si lidé nekupují SC v Čechách.

  • anonymní uživatel mates2502 (mates2502 (a) gmail.com) 26.6.2019 v 10:46

    Doplním výsledek stejného pokusu oslovit v rámci nedusivého přístupu dalšího lokálního zástupce mikebike.cz. Na email uvedený na stránce info@mikebike.cz byl odeslán stejný dotaz :ád bych si u Vás koupil nějaké oblečení od Santa Cruz , ale Váš sortiment je co výběru a velikosti dosti omezený. Je možné si nabízený sortiment objednat i v jiných velikostech, případně budete v nejbližší době sortiment rozšiřovat?
    Předem děkuji za odpověď. Zde pro jistotu žádná odpověď nepřišla... Názor na kvalitu těchto dealerů nech si každý udělá sám.

  • anonymní uživatel mates2502 (mates2502 (a) gmail.com) 1.7.2019 v 8:04

    Takže jsem projel weby všech výše uvedený dealerů SC a zjištění je takové , že se nic moc, kromě toho, že si tady někdo z nich vzal testovací bike (nebo dva ) v zastoupení dle mého nezměnilo. Možná, že by se mohl někdo ozvat pokud se mýlím a uvézt vše na pravou míru ať neděláme klukům zle.

  • anonymní uživatel mates2502 (mates2502 (a) gmail.com) 1.7.2019 v 8:42

    Sorry za moji češtin.... samozřejmě uvést na pravou míru

  • profilová fotka wilda 1.7.2019 v 11:06

    ad mikebike: Michal byl na dovolené, takže se nedivím, že moc neodepisoval...

  • anonymní uživatel mates2502 (mates2502 (a) gmail.com) 2.7.2019 v 7:03

    To Wilda Ano,Michal z Mikebike se mi ozval včera.

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí