Spotcheck: Zevláci omrkli Bikepark GÓRA ŻAR

Autor: Pepa Kašík / Zevl team, kategorie: Spotcheck, vydáno: 11.8.2016

Spotcheck Bikeparku GÓRA ŻAR pro nás byla velká výzva v mnoha směrech. Nikdy jsme tam nebyli a videa z Air line mi právem naháněly strach. V Polsku existuje více míst nazvaných jako GÓRA ŻAR, takže jsme se do poslední chvíle modlili, abychom trefili tu správnou. Vzali jsme sebou ženy a děti, kdy nejmladší členka slavila teprve nedávno 3. měsíc, a takto bych mohl pokračovat vesele dál.

Jestliže vás spotcheck nakopne k tomu se do Góry podívat, tak si do GPS nacvakejte Polsko, Międzybrodzie Żywieckie, Górska 21. Na lano, které jezdí tuším od devíti do osmi, si nachystejte 65 zlatek za den. Vezměte si plavky a opalovací krém, protože se dá na kole dojet až k parádní koupačce. No a v poslední řadě si zkuste výlet naplánovat tak, aby v Polsku zrovna nekázal papež. Skrz něj totiž hlídali hranice ozbrojenci, kteří jeden náš samochod stavěli, sotva překročil čáru.

Díky káře, která působila na policajty stejně jako mucholapka na mouchy a vezla tunu věcí, jsme hlavní Zevláckej stan rozhodili někdy okolo desáté večer. Sotva jsme rozdělali oheň, přihnal se k nám místní domorodec, který si snad myslel, že se jedná o migrantskou vlnu. Za každou cenu se nás snažil přesvědčit, že lepší kempy jsou přímo u vody, a my mu zase to, že se nejedeme koupat ale řádit na rowerech.

Na takový bajkový výlety a kempy tu místní nejsou úplně zvyklí. Jedná se o lokalitu, kam většina lidí míří z důvodu návštěvy přečerpávací vodní elektrárny, lanového parku a dalších atrakcí. Prostě přijedou a zase odjedou. Za zmínku ještě stojí místo, u kterého jsme spali. Je to poslední parkoviště v serpentinách a gravitační póly jsou zde obrácené, takže ti bajk fičel do kopce i bez šlapání. Každý řidič samochodu si to samozřejmě musel vyzkoušet na vlastní kůži, takže už nás druhý den trošku štvalo to nekonečný popojíždění aut přímo za stany, kde spaly děti.

Co se týče parkoviště, tak si na nás majitel musel udělat nový tabulky a za náš kemp nám naúčtoval rovných 130 zlatek za sobotu a neděli. Platíš dost, ale dostaneš prd, žádný záchody, sprchy nebo snad popelnice, jak jsme na to zvyklí z parkingů, na kterých se platí. To nevadí, i tak je tady krásně a rádi se sem aspoň jednou za rok podíváme. Navíc tento nečekaný výdaj více než méně kompenzoval fakt, že je polská dálnice za Českým Těšínem zcela gratis! Doufám.

Dalším opravdu velkým překvapením byla lanovka, nebo spíš zubačka, jak ji nazývali místní. Do poslední chvíle jsme si říkali, kde je schovaný lano a sedačky. Do kopce nás už teda tahalo kde co, ale šalina nás vozila poprvé. Jak už jsem zmínil, tak provozní doba byla nekonečná, rychlost šaliny ukrutná a tempo na místní frírajdovce vražedné. Nabízela se tak kombinace dopoledního ježdění, obědu a siesty u vody, nákupu pivínka v nedalekým obchůdku a konečně podvečerního ježdění.

Nahoře, nebo spíš na góře, se můžete kochat neskutečným výhledem. Horní přečerpávací nádrž je pár kroků od konečné stanice lanovky. Restaurace, hajzlíky a obchůdky se suvenýry taktéž.

Vybrat si zde můžeš ze tří tratí – Downhill, Air a Easy line. Dobře značené, relativně bezpečné, prostě super park, který může kvalitou tratí konkurovat kterémukoliv českému parku. Easy lajna byla ideální na rozhoupání a svým flow a vyžehleností nás opravdu dostala. Následovala Air lajna, ne vlastně nejdřív záchody, abych se z místních skoků neposral. Tahle trať měla nejen hlavu a patu, ale taky koule! Skoky byly opravdu skvělý, ale až tak druhou, třetí jízdu, do té doby jsem tlumič krmil opravdu do syta. Jediné co bylo u téhle tratě na škodu, byl její sklon a tím pádem i pár řádně vybržděných míst. Postupem času se tolik nebrzdilo, najížděly se lepší stopy a celkový dojem byl lepší a lepší.

Déháčko jsme až na malé výjimky jeli jen jednou. Prej jsme si přijeli zalítat a né se rakvit. Tahle trať tu očividně stojí nějaký ten pátek a hostila nejeden Polski puchar. Technicky poměrně náročná, místy rychlá, sem tam nějakej skok, všude samej šutrák a kořen.

A jak už u Zevláků bývá zvykem, lepší obrázek si o všem co píšu, můžete udělat po zhlédnutí tohoto videa!

Jediné, co jsme někteří nestihli skrz hlídání dětí a kempu, byl výjezd autem na horní nádrž. Ten můžeš bez pokutky 300 zlatek uskutečnit hned po dvacáté hodině. Výhled a romantika je to neskutečná, no prostě oplodňovací místo, jak má být. Inu, co se dá dělat, tak zase příště!

• anonymní uživatel M 11.8.2016 v 11:17

Super kluci ?

• anonymní uživatel lubo (lu (a) gmail.com) 11.8.2016 v 12:48

Holy Pyco!!!!

• anonymní uživatel jožin (kasikjosef (a) seznam.cz) 12.8.2016 v 9:21

Super! Díky za kladnou odezvu :) Každopádně kdyby byly informace, které vám ve spotchecku chybí, dejte vědět, zamakáme na tom :)

• anonymní uživatel jezus 12.8.2016 v 13:41

Koukám že to od minulého roku nějak překopali a skoky jsou plynulejší a delší... je to tak?

• profilová fotka Ondra 12.8.2016 v 20:46

parádní repec

• anonymní uživatel jožin (kasikjosef (a) seznam.cz) 15.8.2016 v 12:04

nevím jestli to překopali, byli jsme tam poprvý, ale skoky vycházely parádně.