Bikecheck: Max Adami bude letos sedlat Norka - Norco Range C7.1

Autor: Max Adami, kategorie: Bikecheck, vydáno: 15.4.2019

Max Adami je nadějný enduro jezdec, který nám dnes představí kolo, které bude sedlat v letošním roce. I přesto, že v nabídce Norco jsou 29palcová enduro kola, tak bude nadále jezdit na malých. Proč? I to se dozvíš v jeho bikechecku.

Letos budu zas překvapivě krotit Norka. Co se týče nějakých zásadních změn v geometrii, tak žádné nebyly. Ačkoliv jsme spekulovali o Lku na 27, nebo M na 29 kolech, tak jsem nakonec zůstal na Range C7.1 s 27,5" koly a velikosti M. Často se mě lidi ptají proč, když 29 je přece rychlejší… No protože si myslím, že na 29 rychlejší nejsem. Cítím se, jako kdybych řídil koně a ne kolo. Jsem tak nějak hrozně vysoko, není to tak hravé a navíc už tak mám velký problém se vejít do zatáček, takže si myslím, že jsem udělal dobrou volbu. To se ostatně dozvíme v průběhu roku. Oproti minulému roku ale trochu změny byly. Geometrii asi trochu změní zdvih vidlice, který se posunul ze 160 na 170 milimetrů. Tím jsme dostali hlavový úhel na nějakých 64,5 stupně.

Když už jsme u toho odpružení, tak na letošním kole Cane Creek vystřídal Fox. Minulý rok jsem vozil X2 a 36 Factory. Letos tam bude Helm Air a DBcoil CS, za což děkuju klukům z Krabcycles. Vidlice zatím jednoznačně posun dopředu a uvidím, co ten tlumič. Zatím si ještě pořád trochu hraju s nastavením. Nejsem žádný guru přes odpružení, ale všiml jsem si dvou věcí, které prostě nemůžu vynechat. Progresivita vidlice a chování tlumiče při šlapání. Kdo nezažije, nepochopí. Mám ve vidlici totiž nějakých 50 pejsků, 80 kilo a ještě jsem nedorazil ani po dopadech do velkých kompresí, kde jsem myslel, že mám po vidlici. Na druhou stranu s tlumičem můžu šlapat přes kořeny a neřešit vůbec nic. To kolo je prostě přibitý na zemi.

Kokpit se skládá z hlavka od Cane Creeku, představce od Renthalu a celé to drží řidítka Fatbar Lite. Naschvál jsem volil hliníkovou verzi. Možná v tomhle přemýšlím trochu zaostale, ale přeci jen se karbonu obecně trochu bojím a tak co můžu mít z hlíny mám z hlíny. No.. na řidítkách mám gripy Traction Lock On, ovládání od reverbu 150mm a další změnu oproti minulému roku, brzdy Saint. Ne, že by loňské Zeečka brzdily špatně, ale přeci jen letos plánujeme hodně mezinárodních závodů, nějaké to ježdění v Kanadě, EWS a tak a navíc zima vzala za své, takže mám teď o 10 kilo víc. Jinak řečeno si myslím, že to při těch delších sjezdech využiju. Řazení bude klasické XT a šlapat budu do pedálů Exustar PM820.

Na kole se mi budou točit snad již tradičně Kastary. Loni nebyl jediný problém, nebylo na nich jediné bouchnutí, tak ani nebyl jediný důvod něco měnit. Na tom budu mít obuté WTB gumy a o defekty se budou starat Pepis Tire Noodle od Mojekolo. Jen tak možná pro zajímavost, nebo inspiraci… vozím 1.1/1.3 tlaky s PTN a funguje to, takže rozhodně to stojí za to aspoň vyzkoušet, protože grip je pak neskutečný. Samozřejmě mám teda ale Tough gumy. S tenkou gumou bych to asi nerisknul a pro spekulanty…vozil jsem tyhle tlaky celý minulý rok a neměl jsem jediný defekt, pokud vím. Jednou jsem jel na prázdném, ale to mi to uteklo kolem pásky a špic.

Jak už jsem asi trochu nastínil, tak letos se v česku zas tak moc neukážu. Už teď ze začátku roku mi začíná evropský pohár ECES, který pojedu na celkové umístění, dál tam budou nějaké dva závody EWS. Jeden v Kanadě a druhý v Itálii a v česku zatím vím s jistotou jen o Blinduru na Lipně a o Zadově. Možná nějaké WBS, nebo tak něco tam někde nacpu, ale to bude spíš spontánní.

Chceš vědět o Maxovi víc? Sleduj jeho Instagram, najdeš ho pod @max.adami.

• anonymní uživatel Pepa 15.4.2019 v 20:27

Fakt paráda že vidlice je progresivní to žádná jiná neumí.

• anonymní uživatel Luky kluk 16.4.2019 v 7:39

Diť ten kluk nemá ani zdaleka 180cm a cpali byste ho na 29"... Každopádně ať to frčí.

• anonymní uživatel JM (jmacourek (a) gmail.com) 16.4.2019 v 13:58

By mne celkem zajimalo blizsi porovnani ty 36 a Helm vidle ... Cena je vic nez prizniva a na papire to vypada super ... Otazka je co realita a co to vydrzi :-)

• anonymní uživatel bok 16.4.2019 v 14:47

JM si ji půjč u Kraba na test

• profilová fotka ernesto 20.4.2019 v 10:35

Krasny bajk, mozem vediet vysku jazdca ak volil velkost M ? :) Ja o tom Norcu rozmyslam (samozrejme hlinik) a mam 180cm. U nas to vela chalanov nejazdi a som tak na rozhrani M / L.

• anonymní uživatel Jarda 21.4.2019 v 9:35

Ja mel Sighta, mam 188 cm a jezdil sem XL, na L bych se nevešel... totez i dle Norca.
    Ted mam Fluida FS, opet XL... a spokojenost.

• anonymní uživatel Max (Maxim.adami111 (a) gmail.com) 23.4.2019 v 17:49

Ernesto, mám 176 cm .. v tvém případě bych bral L ;)