Novinka: hardtaily Merida BIG.NINE a BIG.NINE TR udělají rychlou jízdu ještě zábavnější

Autor: Merida, kategorie: Obchodní sdělení, vydáno: 31.7.2023

Kola Merida řady BIG.NINE za sebou mají dlouhou a úspěšnou historii s nespočtem vítězství v mnoha závodech, včetně mistrovství světa a světových pohárů. Přestože byl BIG.NINE při svém prvním uvedení na trh nesmírně progresivní a ohromoval závodníky i tisk svojí ovladatelností, komfortem a nízkou hmotností, nový způsob jízdy a závodění si žádá výrazné přepracování - proto přichází zcela nový BIG.NINE pro rok 2024.

 

Delší, uvolněnější a nižší jsou obvyklé charakteristiky nových enduro a trailových kol, ovšem i ti, kdo mají raději cross-country si nyní přijdou na své a dostane se jim více komfortu. Při návrhu nového modelu BIG.NINE jsme se inspirovali progresivním přístupem, který jsme zvolili také u oceňovaných modelů ONE-SIXTY a ONE-FORTY. Nový BIG.NINE jsme proto kompletně přepracovali, aby vyhovoval požadavkům moderního cross-country ježdění a závodění - a to i tomu "sjezdovému".

K dispozici jsou jako obvykle karbonové i hliníkové rámy a upravili jsme geometrii tak, abychom zlepšili vlastnosti kola jak při stoupání, tak při sjezdu. To vše při zachování hlavní vlastnosti kola, kterou je rychlost a skvělý odpich.

   

S novou geometrií s výraznějším slopingem horní rámové trubky a velkorysou průchodností pro širší pláště je nyní kolo mnohem schopnější při sjezdech, aniž by se z něj stalo pomalé kolo na singletracku nebo XC trasách. Osadit je možné pláště do velikosti 29x2,4", které zajistí lepší přilnavost a trakci v terénu.

Změnili jsme také způsob výběru velikosti kola, ke slovu opět přichází tzv. AGILOMETER, tedy možnost vybrat si velikost kola podle toho, jak chcete, aby se chovalo a reagovalo na řízení, nezávisle na tom, jaká je výška jezdce. Je to velmi jednoduché - delší rám přináší vyšší stabilitu a kratší zase přidává obratnost a hravost v terénu, střední velikosti jsou pak zárukou ideální vyváženosti obou vlastností

   

Kromě lehkých modelů se zdvihem 100 mm zaměřených především na rychlost a závody, nově představujeme také modely s označením BIG.NINE TR. Ty mají odlišné některé klíčové prvky, jako je zdvih vidlice 120 mm, agresivnější pláště a teleskopická sedlovka pro jistější pozici na kole při sjezdu. 

Říkejte tomu třeba down-country - kola  jsou navržena tak, aby byla pekelně rychlá a zároveň přinesla porci zábavy, ať už na závodní trati nebo mimo ni. Takto upravené modely BIG.NINE TR nyní představují ideální cenově dostupnou alternativu k tradičním celoodpruženým kolům s krátkým zdvihem.

Chcete více informací, vše najdete na webu merida-bikes.com

Podobné články

Diskuze

  • anonymní uživatel Vmtbsko 31.7.2023 - 6:38

    Konecne povedenej ram a potom to zabiji 120mm vidlici misto 140mm u nejake enduro/trail verze!

    • anonymní uživatel Standa (svvveny.44 (a) seznam.cz) 31.7.2023 - 9:11

      Proč by to tim zabili?

      • anonymní uživatel Radasss 2.8.2023 - 1:06

        Nizky zdvihy 120mm je tak na xccko. Kdyby byla enduro HT verze se 140mm, tak by se na tom kole dalo radit a skakat.

        • profilová fotka Pavel 2.8.2023 - 12:18

          Radasss: ty...hombre... ono to o těch zdvizích zase až tak úplně není, víš... Moje stará dirtová Kona ma 100mm vidlici, před pár lety jsem jel několik downtownů na kole se 120mm zdvihy a zajel jsem je s myslím dost slušným umístěním a některé skoky opravdu nebyly zrovna malé... :)

          • anonymní uživatel PTBack 2.8.2023 - 19:33

            Přesně, moje řeč. Mám pevňáka za 12 tis. (mírně dotuněného z co zbytky ze starších kol daly) koupeného za účelem vození dcery, ta vyrostla, sedačku jsem sundal a teď na tom hobluju místní trailpark, kde je to teda jenom o skokách. Vidlice Suntour o jejímž principu vůbec nemá smysl nějak přemýšlet, zdvih asi tak 100mm a naprosto dostačuje. Na skoky šikulovi stačí pevná vidla. Dyk jako bikros... Je to v nohách. Když měl potřebovat vidli 140 mm, tak už mi to zase na pevňáka přijde zbytečný, zbytečná koza, připravíš se o odpich, dojezd... 100-120 na pevňáka úplně ideální. Na enduru mám 170mm.

        • anonymní uživatel Ferda 2.8.2023 - 20:36

          Jo, to je vono. A teď kolik takovejch XC hardtailů se 120mm znáš? Já myslim, že si to svý místo najde, i když Merida neni lovebrand.

        • anonymní uživatel Andrej (a.vrabec (a) gmail.com) 3.8.2023 - 12:37

          Mam HT s agresivnou geo robenou na max 120 zdvih. Napr v sagu so 120 vidlicou to ma hlavovy uhol 65, bez sagu to vychadza niekde medzi 63.5 - 64. Nie je vsetko o zdvihoch, daju sa na tom v pohode jazdit i tazsie traily, da sa na tom skakat, da sa na tom robit kadeco. Miestne rockgardeny jazdim rychlejsie ako 85-90% miestnych jazdcov na endurach a nemyslim ze by mi tam vyssi zdvih pomohol pretoze ma brzdi skor pevny zadok. So 140mm zdvihom by to naviac uz bolo podla mna divne, moc makky predok k tvrdemu zadku a vo zdvihu by sa ta geo menila uz asi prilis vela.

          • anonymní uživatel Ferda 3.8.2023 - 13:14

            Na jakým rámu to máš? Pro inspiraci, trochu teď po takovým koukám.

          • anonymní uživatel Andrej (a.vrabec (a) gmail.com) 3.8.2023 - 13:45

            Pipedream Sirius S5, a uz pokukujem po S6 v titane

          • profilová fotka Gabosh 3.8.2023 - 13:21

            Moje řeč, zdvih není vše, ale hodně důležitá je předkoplá vidlice a celková geo. Mám teď nově 63,7 a už bych neměnila. Neskutečná pecka ! Ale na "dirtových skocích" je zase lepší malý zdvih a předpopnutí klidně jen 66. (Když by na kole se zdvihem 125 - takto předkoplou vidlu měl i můj synek, asi by nemusel letos zažít na černé trati dislokovanou zlomeninu zápěstí....má tam jen 69) .... ale jsou to spekulace...

    • anonymní uživatel Mr. Dkáč 1.8.2023 - 10:19

      nejvíc to zabili tím že na to napsali merida

      • anonymní uživatel Standa 1.8.2023 - 13:05

        A proč? To mě zajímá...

        • anonymní uživatel PTBack 1.8.2023 - 14:16

          To je...asi jako když by ses zeptal Pardubáka, zda by chtěl žít v krásném městě Hradci Králové. Něchtěl. A proč? Těžko říct...

      • anonymní uživatel Radasss 2.8.2023 - 1:10

        A vis, ze Merida vyrabi ramy pro velky znacky jako je Specialized a dalsi :D a taky vlastni cast te spolecnosti? Takze asi nebude delat spatny ramy/kola a navic ma aktualne novy vyvojovy centrum v Nemecku.

        • anonymní uživatel Mr. Dkáč 2.8.2023 - 9:19

          máš meridu? nemáš, a to je to na co narážim, ne na kvalitu.

        • profilová fotka Pavel 2.8.2023 - 12:21

          Radasss: hele... ono tady asi nebude moc lidí, co by tuhle informaci nevědělo. Nikdo tady neříká, že nechce Meridu z důvodu, že by to bylo špatné kolo, ta pointa je krapet někde jinde. Přirovnání s Pardubičákem v Hradci je myslím docela trefné...

        • profilová fotka Marek Vodrážka 10.8.2023 - 9:17

          karbonovym ramum nerozumim, ale muzu poznamenat, ze kdyz dela Taiwanska firma displeje, rekneme, pro Sony, tak se drzi o dost jinych specifikaci, nez u displeju, ktery prodava pod svoji znackou

          • profilová fotka Keli 10.8.2023 000 9:47

            Sony jsou horší? :)

          • profilová fotka Marek Vodrážka 10.8.2023 - 15:22

            Sony bylo lepší. Ale co já vím, jak je to dneska.

  • anonymní uživatel Mr. Dkáč 1.8.2023 - 13:50

    máš meridu?

    • anonymní uživatel Standa 1.8.2023 - 14:19

      Nemám,ale zajímalo by mě co je špatně na tom, že je to Merida? dělaj blbý kola, nebo?

  • anonymní uživatel Mr. Dkáč 1.8.2023 - 15:09

    vůbec ne, náhodou tu yetinu arc obšlehli docela obstojně, ale neznám nikoho kdo by si koupil meridu za víc jak 15k, od toho tu totiž jsou samozřejmě jiný značky.

    • anonymní uživatel Standa (svvveny.44 (a) seznam.cz) 1.8.2023 - 15:40

      Obšlehli jo? To že maj ty kola podobně uloženej tlumič neznamená že jsou obšlehnutý...Zrovna biky od Yeti těžko někdo okopčí, tim že maj system Switch Infinity jsou dost jedinečný bych řekl...

      • anonymní uživatel Mr. Dkáč 1.8.2023 - 16:02

        já píšu o arc což je karbonovej ht ty infinite....

        • anonymní uživatel Standa (svvveny.44 (a) seznam.cz) 1.8.2023 - 16:17

          :D,ajo to jsem přehlídnul, sorry
          ...nevim no, ty kola by pak musely bejt všechny obšlehnutý

          • anonymní uživatel Mr. Dkáč 1.8.2023 - 16:56

            jasně, všechny maj šlapky, dvě obruče a sedí se na sedátkách

    • anonymní uživatel Gabosh 1.8.2023 - 15:59

      Kámoška dlouhá léta měla trailového fulla Meridu suntour vidlice a jak holka šikovná dávala DH na Ještědu a další. Teď má Spectrala v karbonu, osazení Fox - to už je něco jiného, je to tank all mountine. Canyon, YT, Marin, Radon mají prostě dobrou cenovou politiku. Ale myslím že ta nová Merida, co má Trail Hunter vypadá geoškou dobře...

      • anonymní uživatel PTBack 1.8.2023 - 18:11

        kola to úplně klidně můžou bejt dobrý. Nic navíc neudiví víc, než zkazky o kole které je vlastně docela dobrý a přitom je to Merida. Spíš jde o ten název, značku. Když si stejnou značku přečtěš na WC na dávkovači toaletního papíru nebo tekutého mýdla, v lepším případě ještě...tak...by to vlastně mohla bejt dobrá, ultrapunková značka :)

        • anonymní uživatel Gabosh 1.8.2023 - 18:30

          Jó vidíš na to jsem úplně zapomněla:) Myslím že i v bikeparcích na hajzlíkách vidím Meridu dost často :)...a to jsem si vždy říkala, je to ta stejná Merida ; )? A na ten punk se teď dost zapomíná! ;)

          • anonymní uživatel PTBack 1.8.2023 - 20:29

            Taky jsem nad tím vždycky dumal, byl tam na to čas... :D

  • anonymní uživatel Karel 1.8.2023 - 17:48

    Jako ten yeti mě napadnul na první pohled stačí štětka a plechovka tyrkysový barvy a merida udělá spoustu parády

  • anonymní uživatel FforH20 9.8.2023 - 4:40

    Ten jejich enduro ht co ma ted THacko ma snad 130mm, tak proc neudelaji na novym ramu vylepsenej model!

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí