Report: Oskar potřetí na enduru v Bussangu - Cannondale Enduro Tour 2020

Autor: Keli, kategorie: Report, vydáno: 26.8.2021

Tři oficiální tratě, které zcela legálně existují poblíž vrcholu Ballon d Alsace v národním parku Vogézy, jsou základem tohoto závodu. Závodil jsem tu už dvakrát, taky jsme tu někdy shuttlovali, takže mluvit o úplně blind racing bych asi neměl. Každopádně letos jsem tu schválně nejezdil, abych se nepřipravil o to potěšení.

Už v sobotu jsme se potkali s Ingem a Wolem (když se jmenujete Wolfram, tak Vám i maminka říká  Vole). Abychom se za pomoci shuttle trochu sklouzli, ale nepřehnali to den před závodem. Ukázal jsem klukům traily okolo bunkrů z Velké války a pak teda ještě jeden, když je tak krásně. Přestože minulý týden lilo a lilo, tak tratě v okolí Gr. Ballonu vypadají přeschlé. Ingo má spoustu EWS historek z Zermattu a taky jednu velkou náplast na holeni. Večer na Ballon d Alsace grilujeme a pořádně hodujeme, ale jako správní závodníci jdem spát brzo.

Na rozdíl od Giromagny není hromadný briefing a hned po vyzvednutí čísla máme odjet na start SP1. To je novinka, ale dává to smysl. Mám trošku starťáčka, a tak se rozjíždím zatímco kluci mají na všechno hromadu času. Rozjíždím se do kopečka, tady dřív býval natažený ohradník co mi předloni škaredé poškrábal hlavovou trubku, není tu tak to je fajn. Najednou ležím na zemi, ohradník je tam pořád jenom o hodně níž. Takže jsem ho přejel předním kolem, ale kliky už nepustil. Tak už mám zase odřený kolo od ohradníku, jenom na jiném místě. No jo lepší než se válet v závodě.

Máme nízká čísla, takže jedeme až s rychlíkama, přijelo hodně Belgičanů, ti pomalu nejezdí. Ingo tvrdí, že nějací pomalí určitě existují, já jsem je nikde nepotkal. Startéři trvají na intervalech a startování společně není možné. Škoda těšil jsem se, že se vyvezu za Ingem a najedu jeho rychlejší stopy.

Na první RZ jsem se asi moc šetřil, Ingo mi nadělil a na cílové rovince mě prespurtoval belgický juncek. Odpoledne bude na bedně, takže to je vporadku. Čeká nás nejdelší přesun dne. Jedeme az na vrchol Bouloie. Start na vrcholu sjezdovky s překrásnou a nekonečné dlouhou trati. Klopky v lese, skalka, traverz sjezdovky a zatáčky na sjezdovce a pak už lesní bikepark. Trať je rozsekaná a neskutečně zábavná. V posledním lesíku už cítím její délku a jsou tam nějaké chyby. Pár stop vychází dobře na kratší vnitřky sem tam na oči skok. V cíli už je Ingo zase vydýchanej. Wolle má unavený výraz, ale rohlík, tohle byla fakt paráda.

Zastávka na občerstvovačce, I když se pěstuje sociální distancování dá se u toho dobře najíst. Nechybí palačinky a k pití moje oblíbená zelená, které říkám absinth. Vracíme se na místo startu poměrně komplikovaným výjezdem a výtlačem. Třetí RZ má start a cíl společný s první, ale trať se po cca půl kilometru oddělí. Naštěstí o trochu kratší než ta minulá, ale pořád výživná. Krása na stupnici od jedné do desíti je na jedenáctce. Ingo sice v cíli blekotá něco o spadlým řetězu, ale i tak mi dál půl minuty. Wolle v cíli mluví o tom že končí, že už na další kopec nevyjede. Nakonec jedem na poslední start sami s Ingem. On ještě zvládne v traverzu píchnout kolo, nasazuje knot a dofukuje. Už mám trochu stresíčky, jsme skoro poslední na trati. Start v lese, průlet po loukách, výšlap k pomníčku, elektrické ohradníky a motačka po vesnici. Je to za náma. Šlo to určitě rychleji.

Vyhlášení a tombola, jak říká Tuček: "Jediná možnost jak něco vyhrát na závodech ve Francii je tombola startovních čísel." Nejrychlejší za 18:59 byl dnes Eliot Baud. Batista Levi to odjel v nejrychlejší šalině za 19:39. Ingo s časem 22:34 byl 4. v MA40. Na každé RZ mi dal půl minuty. 24:39 mě nakonec odsunulo až na 21. místo v dědkách. Tak příště snad rychleji.

Výjezd z cíle pro auto se trochu komplikuje. Bus ve kterém jel nahoru pro auto Wole se setkal v zatáčce s bmw, prý to byla dost rána. Dávám radši ještě nejedno pivíčko a než bych čekal na příští bus, vyjíždím k autu na kole. To mi dává celkových 54km/2250m a potlesk několika závodníků co ještě balí nahoře věci do aut.

Jak by řekl Homolka: "Setsakramentsky dobře procamraná neděle." Tak za týden v St Marie Aux Mines.

A pokud by jsi chtěl vyzkoušet jaké je francouzské enduro na oči, tak právě v Bussangu se jede další kolo Bike-Components Enduro Tour již 5. září!