Test: Whyte E-lyte 150 Works - neskutečná ovladatelnost i potenciál
Autor: Keli, Oskar, kategorie: Test, vydáno: 31.10.2024
Jaký bude vývoj horských elektrokol? Bude směřovat k méně silným motorům nebo bude trend opačný a bude narůstat kroutící moment u motorů a v ruku v ruce s tím i velikosti baterií potažmo hmotnosti? Obvykle nejsem dobrým prognostikem a tak si raději tvůj názor nechám sám pro sebe.
Aktuálně jsou na trhu v podstatě tři varianty elektro kol. Plnotučné, polotučné (velký motor s malou baterií) a lehké. Jednotlivé kategorie se u kol s velmi podobným určením i zdvihem mohou prolínat, protože záleží jen na prezentaci výrobců. Například, na trhu jsou kola s plně výkonným motorem, velkou baterií a jejich hmotnost dosahuje 20,5 kg, stejně tak najdeme kola s velkým motorem s malou baterií a jejich hmotnost je vyšší než u výše zmíněného. A pak zde máme kategorii kol méně silným motorem, kterou zastupuje například Whyte E-lyte 150 Works, který má hmotnost přesně 20 kg (s Fidlock lahví).
V rozmezí jednoho kilogramu máme tři rozličné kategorie.
Aby to nebylo až tak jednoduché, tak Whyte nabízí E-lyte do dvou verzí - tato 150 používá odolné komponenty pro plnohodnotné enduro, druhá verze E-lyte 140 Works je postavena se zaměřením na nejnižší hmotnost jako trail bike. Její hmotnost ve velikosti M se dostala na 16,4 kg. Přičemž je postavena na stejném rámu, motoru a baterce, jen s kratším tlumičem, vidlí s nohama průměru 34 mm, liší se lehčími komponenty, lehčími boky plášťů atd.
Orientovat se pouze podle hmotnosti vlastně nedává smysl. Mnohem důležitější jsou jízdní vlastnosti a jezdecký styl jezdce. Zásadní je kadence, frekvence šlapání zásadně ovlivňuje nejen dojezd, ale i další parametry. Podrobně jsem se o tom rozepsal v článku zaměřeném na motor Bosch SX.
Hodně zjednodušeně existují tři typy jezdců. Je třeba si odpovědět, co vlastně chci a potřebuji. Chci mít kolo jako instantní lanovku, chci kolo s mega dojezdem přitom se nechci moc nadřít? Chci jezdit powerstage, technické výjezdy nebo traily do protisměru? Pak volím plnotuk s velkým motorem i baterkou a hmotnost neřeším.
Mám slabé nohy (rozuměj, jsem líný trénovat), takže neplánuji jezdit brutální krpály ani mega dlouhé vyjížďky, pak jsem ideální adept na polotuk, kolo s velkým silným motorem a malou baterií.
Pokud jsem ale jezdec, který se nebojí máknout a zároveň mi hodně záleží na jízdních vlastnostech, pak sahám po light ebiku jako je třeba Whyte E-lyte.
Lehká elektrokola totiž nejsou pro každého, musíš na nich do kopců jezdit velmi podobně jako na analogovém kole. Whyte E-lyte 150 Works je jako klasický trail bike, sice o pár kilo těžší, ale za jízdy vyšší hmotnost vůbec nevnímáš. I když jedeš s vypnutým motorem, nepřijde ti, že by jsi makal nějak extra víc. Není problém jet s partou kámošů, kteří jedou na "biokole", s vypnutým motorem nebudeš za šneka a přitom nebudeš potit krev.
Když si ale motor zapneš, máš pod zadkem raketu. Stačí držet kadenci a vyjedeš téměř to samé jako na velkém ebiku. 600 Wattů výkonu je stejné číslo jako u velkého motoru Bosch CX.
Kadence se na E-Lyte drží snadno. Jak to? Díky za krátké, 155 mm dlouhé kliky.
Na druhou stranu, zabrat pořádně silou nebo motat nohama rychlostí, co noha nohu mine, je ale obtížnější. Osobně bych asi sáhl po delších klikách. V extra těžkém terénu bývá obtížné udržet vysokou kadenci a pak chudák motor nemá kde brát. V takový okamžik 55 Nm točivého momentu pro 90 kg těžkého jezdce nestačí.
Pokud se vydáš do pořádně strmých kopců zaplatíš za to energií z baterky. Ta totiž mizí doslova před očima. I při malé dopomoci buřtíky na ukazateli kapacity ubývají až příliš rychle.
Já s 90 kg při využití druhé dopomoci Tour+ jsem nebyl schopen najet na jedno nabití ani 1000 výškových metrů a 40 km.
Kolo nabízí rozšíření kapacity baterie pomocí bateriového rozšíření PowerMore. To, ač má kapacitu 250 Wh, nerozšíří jízdní rádius o více jak polovinu, počítej spíš se třetinou. Jeden příklad za všechny, po 22 kilometrech s 480 m převýšení byla kapacita baterie 47%, po připojení PowerMore vyskočila na 68%.
S extra baterkou už 50 km a 1000 výškových překonáš, ale hmotnost kola tu vyskočí o 1,6 kg. Dostáváš se tak na hmotnost plnotučného kola s velkou baterií a silným 85+ Nm motorem. Rozšíření baterie pro mě má smysl pro občasné navýšení dojezdu, jezdit s ním furt mi smysl nedává, raději velký kolo.
I když, s PowerMore se sjezdové vlastnosti kola snad ještě zlepší. Nejnovější trend ve sjezdu jsou závaží umístěná poblíž šlapacího středu, u Whyte závaží nahrazuje přídavná baterka. Kolo je s ní snad ještě stabilnější.
Cesta dolů se nedá označit jinak než za odměnu, E-lyte je neskutečně vybalancované kolo, co se stability a ovladatelnosti týče. S těžištěm hodně nízko a se sjezdovým potenciálem, který bys absolutně neočekával u kola se 150 mm předního a 142 milimetry zadního zdvihu. Čtyřčepové zavěšení zadní stavby u E-lyte neplýtvá zdvihem a využívá jej velmi chytře, díky tomu má skoro vždy rezervu a dovolí jet v příjemném tempu i v terénu, kde by kolo s obdobným zdvihem mělo být na limitu. Navíc je chování odpružení velmi předvídatelné a čitelné, topový Fox a skvělá geometrie prostě nezklamou.
Dostat E-lyte na hranu lze, ale hrana je hodně daleko. Zmíněné platí i pro High nastavení flipchipu umístěného v zadní "díře" tlumiče. Otočení ofsetové vložky v oku do Low verze máš v ruce regulérní enduro kolo. Čísla z geometrie to jen potvrzují.
Nízká hmotnost a příjemná geometrie z E-Lyte tvoří kolo, které se jízdními vlastnostmi limitně blíží klasice. Udržování rychlosti, pumpování, nebo třeba skákání, vlastně jsem neměl pocit, že jedu na ebiku. Brzdění na velkém ebiku bývá zcela odlišné než na bio kole, musíš brzdit dřív a razantněji, na E-lyte jsem nic takového nevnímal. Fakt jako na bezmotorové klasice.
Osazení Whyte E-lyte 150 Works se dá jednoznačně označit jako nekompromisní, špičkové odpružení, špičkové řazení i brzdy, výborný tuhý rám z karbonu, karbonové výplety stejně tak i řídítka. Nechybí ani sedlovka s velkým zdvihem. To vše má vliv na nízkou hmotnost. Nicméně Whyte mohl kolo postavit ještě lehčí, ale raději než nejnižší možnou hmotnost preferuji výkon a ochranu. V zadním ráfku najdeme výztuhu CushCore Trail, nebýt jej mohla být hmotnost o více jak 200 g nižší.
Přestože specifikaci nelze papírově nic vytknout, tak v reálu teleskopická sedlovka a její chod nezaslouží pochvalu. Ale to je jen nicotný detail na opravdu skvělém kole.
Dvěma slovy, strašně zábavné. Vlastně nevím, co bych kolu vytkl. Whyte E-lyte 150 Works bych se nebál označit jako nejlepší ebike na kterém jsem kdy jezdil. O první místo se dělí s Pivot Shuttle AM, který míří do úplně stejné kategorie trailových ebiků. Měl bych opravdu těžkou hlavu při volbě po kterém sáhnout. O dvě kila těžší Pivot s velkou baterií i motorem nebo oželet dojezd a výkon, ale mít o 10% lehčí kolo.
Fakt nevím jak bych se rozhodl. Když navíc uvážím možnost, že elektrokola jsou často modulární, takže stačí vyměnit velkou baterii za menší a celková hmotnost kola výrazně klesne. Čím víc nad tím přemýšlím, tím hůře hledám odpověď.
Pár informací na závěr. Test bike jsme měli k dispozici ve velikosti L, jak já (Keli) se 185 cm, tak Oskar s o fous nižší výškou nám kolo sedlo náramně.
Český dovozce firma MadeForTrail, která nám kolo do testu zapůjčila, si Whyte E-lyte 150 Works cení na necelých 250 tisíc korun, vzhledem k osazení se jedná o dost konkurence schopnou cenu.
Kromě verze s přídomkem 150 Whyte nabízí i verzi 140, která má 135 mm zadního zdvihu.
Pohled druhý, Oskarův
Z profesních důvodů jsem tuhle značku vždycky přehlížel. Teď poprvé od nich vidím kolo, přes které se nestydím přehodit nohu. (Oskar dlouhé roky pracoval v evropské centrále CSG, výrobce Cannondale, GT a dalších značek, pozn. red.)
Z fleku se dá vytknout jenom obutí. Kombinaci Mimoň eF a Desinfektor, to mi hlava nebere. Vpředu guma, co od roku 2001 jenom narostla na 29" a dozadu guma, co se obrzdí ještě na parkovišti. No oni to kluci v MBUK stejně pochválí. Všechno ostatní je v topu. Tak nasadím přední kolo s opravdovým pláštěm a jde se jezdit.
První dojem, kolo jede jako bezmotorák. Po překonání 25tky mě nikdo nechytá za sedlovku. Přítlak, odlep, všechno jak na analogu. Možná, je to ten větší převodník a správná poloha čepů, kolo jde za pedálem krásně. Karbon kam se podíváš, tuhá zadní stavba a kola přidávají na akceleraci.
Ať s Powerbankou nebo bez ní, kolo se ovládá stejně. Ano ano s powerbankou, ono to totiž tak funguje. Můj sen o tom, že bych odhodil přídavnou nádrž do křoví a jezdil s lehkým kolem a vracel se domů s větší kapacitou úplně nevyšel.
Dvouhodinový až tříhodinový švih v malé nadmořské výšce, příměstské traily. Tady je kolo jako doma. Jednu pořádnou stojku, jakože powerstage, to taky vyjede. Tohle všechno zvládne s vestavěnou 400 baterií. Bojím se, že 40+km v horách už je nad síly tohoto systému. Ale s dobře zvolenou nabíjecí přestávkou a nabíječkou v batohu, proč ne. Strach z vybití na tomhle kole nemám. Řetěz je totiž absolutně drag free. Protočit převodník dozadu při mazání řetězu. Tady úplně snadno.
Jestli mají kámoši velké kubatury, ale moc do kopce nejedou, tak to asi půjde.
Na ježdění s těma co jezdí bezmotorově, je to úplně super. Tahat někoho do kopce jde taky. Až si koupím tohle, tak už enduro kolo nepotřebuji.
Moje nadšení z kola nezná mezí. Na tradičním eMTB mi chybí větší osvalení horní části těla. S kolem 25kg jsem pořád za limitem svých fyzických sil při ovládání kola. Tady mám pocit, že jsem si koupil extra skill set. Jedu s motorem rychleji do kopce, ale můžu si nabrzdit nebo předskočit co chci, kde chci, jako na analogu.
Soumrak Analogů!
Ať chcete nebo ne, je tu. Unifikace montážních bodů motoru. Lehčí technologie baterek a velký výběr jejich kapacit. Kola bez motoru jen jako entry level pro juniory. Ale třeba to nakonec dopadne úplně jinak, vždyť ani 26 aint dead.
Podpořte autora mikroplatbou a kupte mu pivo! Vaše gesto ocení jeho tvůrčí úsilí a poskytne mu motivaci pro další práci. Pomozte udržet kvalitu obsahu a podpořte naši tvůrčí komunitu. Vaše podpora je cenná a oceňovaná.
Můžete poslat jedno, dvě piva, jedno pětipivo a nebo jakoukoliv částku.
Děkujeme za vaši velkorysost!
Zde je stručný návod, jak zaplatit pomocí QR kódu:
- Otevřete platební aplikaci a vyberte možnost "Skenovat QR kód".
- Nasměrujte kameru na vybraný QR kód výše.
- Potvrďte platbu a zkontrolujte informace.
- Dokončete platbu.
Podobné články
Diskuze
- Honza S. (jmeno (a) prijmeni.cz) 31.10.2024 - 9:29
No, je vidět, že ti ta vyjížďka chybí... :-D
- Humanpowerfil 31.10.2024 - 11:19
Co to je zase za bajku? Proč by někdo na éčku vozil úzký pláště....
- PTBack 31.10.2024 - 11:30
Taky že jsem byl z toho trochu konsternovanej, že jsem ho nemohl furt nějak normálně dojet, protože podle plášťů a ještě jak se u toho prohejbal, to vypadalo na normální kolo. No holt asi celkově nebyl úplně neostřejší tužka v penále, když jsem ho navíc dal "dal za svý". Ale podobnej zážitek jsem měl ten den ještě jeden ale to už by bylo příliš. Někdo mi tehdá dal asi něco do pití. Aby se tomu rozumělo, po lońským nácviku biketrialovejch triků na pevňáku za 12 tis., mají obě kola hodně viditelný osmy, působím fakt dojmem chudáka, na kterým si každej chce spravit chuť. O to je to pak sladší :D
- PTBack 31.10.2024 - 14:37
Zatím jenom pět mínusů?? To se budete muset milánkové ještě snažit, abych překonal Strejdův rekord :D
- jurrasic (peace4jamaica (a) yahoo.com) 31.10.2024 - 11:39
úvodník nového Vela a aj záver tohto článku hovoria jasnou rečou to, čo musí byť jasné aj tomu najzarytejšiemu odporcovi. Sme jednoducho na rázcestí doby, kedy sa klasické bajky dostávajú na vedľajšiu koľaj, ktorá smeruje do stanice "konečná". Za 10 rokov nebude takmer nikto z bežných hobby jazdcov, pre ktorých je prioritou zábava, jazdiť na klasike. TAKMER NIKTO. Trend je nastavený jasne, situácii podobných tejto bolo už v histórii ľudstva množstvo /elektrina, nafta, smartfóny atď.../ a nikdy sa to neobišlo bez dlhej diskusie a odporcov - ale čas ukázal, že sa uchytí len to, čo chce masa. A odľahčený ebajk, s výbornými jazdnými vlastnosťami podbnými klasike, je presne to, čo masa chce ✌
- Ádoš 31.10.2024 - 15:47
Keli píše, že si může na tom éčku skočit kdykoliv, cokoliv. Chodím sem asi 20 let a Keliho jsem nikdy neviděl skočit skok FR/DH klasifikace - když nepočítám ty bobíky, které jsou pro efekt focené rybím okem tam v lese za Brnem. Nevím no- ten závěr článku mi přijde zbytečnej. I když chápu, 100 lidí, 100 chutí. I have dream! (Martin Luter King copyright)
Opravdu myslíte, že je E-bike budoucnost GRAVITY? určitě je to budoucnost pro mnohé na tzv. bikepacking (ačkoliv se bude hůře plánovat, kde se člověk večer dobije - ale to až na úplně odloučené lokality snad nebude neřešitelný problém) Určitě je E-bike budoucnost pro rekreační ježdění, ale DOLEKOPCOM snad raději ne. Vždyť tam jde o čas zeshora dolů - ne zezdola nahoru.
Rakonsaje, Kukuczku, Messnera, Jaroše, Súlovského a řadu dalších borců, kteří lezli bez šerpů a kyslíku, zná i moje babička. Kdo zná "horolezce", kteří se tam vydrápali s 30 šerpama? nebejt jejich vlastní aktivity na sociálních sítích a snahy o sebeprezentaci, tak po těhle turistech/exotech pes neštěkne. Éčku sluší downcountry, XC, bikepacking, maraton - ale ne sjezdová trať, ne bikepark. Dyk by tam člověk byl za normálního lofase.- Tony 31.10.2024 - 19:07
A kdy jsi byl naposledy poradne jezdit v bikeparku ,nebo nekde poradny traily apod,,,me prijde ze je dolekop plnej akorat nejakych zneuznanych starych sjezdaru co proste nemuzou kousnout kam se doba pohnula…peace
- Ádoš 1.11.2024 - 8:26
2 Tony
naposledy jsem sjezdoval v roce 2015. Nějaké ježdění po kopečkách v Brdech nemohu počítat. Takže částečně souhlasim s tvojí výtkou, "proč jako kritizuji, když už nejezdim". Na druhou stranu se stejně musím ohradit, protože pokud si pozorně četl můj příspěvek, tak já nekritizuji E-Bike obecně. Já kritizuji pouze tu účelovou snahu - dát ho na roveň/nad roveň specifickému DOLEKOPCOM náčiní. Ten motor, baterie, celková naddimenzovanost !dolekopcom! prostě zavází. Nekritizuji UpHill - vím, že je to příjemný pocit.
Píšeš, kam se doba pohnula. Kam se pohnula podle tebe? Tony, tenhle server se jmenuje dolekopcom, snad víš, co to ve slovenštině znamená. Nedovolil bych si takové články kritizovat, kdyby vycházely na serveru, který se nezašťituje sjezdem už ve svém názvu.- Tony 2.11.2024 - 21:05
Tak ja treba nedavno klasicky enduro prodal a nechal si jen eckovy enduro ,nejak mi to klasicky prestalo davat smysl, a paradoxne na tom ,,tezkym ecku,,(26,2- blaha mi ho zvazil na plesivci-dukaz ve videu-))se mi dolekopcom jezdi lip.proste to sedi ,zakousne se a drzi,mozna je to tim ze na tom uz par let jezdim a proslo mi jich rukama hodne i v ramci testovani a otvirani endurozavodů.jinak na analogove slapani mam gravel kde me zase slapat bavi hodne za svý…a v planu je asi lehci trail bike. Ecko me bavi protoze ho dokazu vyuzit naplno jak nahoru tak dolu..a pokud clovek vi jak a chce.tak to neni vec pro lenochy…ale tak je to se vsim,kdyz budes jezdit motokros,,slapat nebudes ale po par hodinach polezes domu polomrtvej..
- Ádoš 4.11.2024 - 10:52
Já tenhle postoj chápu, ale každý mluvíme o něčem jiném.
Ty píšeš, že si prodal Enduro a éčko ti dává smysl. Najíždíš porce kilometrů a překonáváš metry nahoru i dolu, takže hledáš něco, co ti pomůže ve chvílích, když dochází síly, hledáš něco, s čím dojedeš efektivněji dál.
Já ale píšu o sjezdu a o freeride. Nevím, proč bych tam jezdil na éčku, když je pod každou sjezdovkou lano, případně se využije auto s vozejkem a dobrá duše, co tě párkrát vyveze nahoru, třeba na Černolické skály.
Dolu éčko na plno nevyužiješ, to zvládnou spíše profesionální jezdci. Hobík si na Točný s Éčkem moc neskočí, na sjezdové trati v "Leogangu" se bude trápit. Naopak "Hangman" může jet i na trailovém kole, na to nepotřebuje 25 kg mrchu.
Dřív prostě tráva byla zelenější a popři to. To jen tak na odlehčení.
Meta se posouvá každý den. Doba, kdy se na éčkách nedalo jezdit z kopce, je dávno pryč. Osobně jsem příkladem opaku tvého tvrzení. S gearem vážím cca 66 kg a kolo mám +-27kg (viz Vojtovo video). Objel jsem letos všechny enduro závody, jezdím s tím na lano nebo taky jen tak v těch našich opičích horách. Baví mě jezdit traily v protisměru i dolů. Co chci ale říct, je to, že když srovnám svoje ježdění na analogu a na éčku, tak pocitově se mi dolekopcom mnohle líp jezdí na éčku. A časy na segmentech mi to jen potvrzují. Takže za mě ano, je celkem legit dát tento druh kol na roveň specifickému DOLEKOPCOM náčiní. Ale jak píšeš, někomu to bude zavazet a je to v pořádku, tak si ebike prostě nepořídí.- Gabosh 4.11.2024 - 17:11
to M3: nechci nikterak hodnotit tvou váhu, ale jen se ptám, při 66 kg se divím, že se ti jezdí lépe než na enduro kole dolů? I např. tu Rock n Rollu? Tu obří jump lajnu na Plešivci? Rozumím tady Tonymu a Michalovi M. kteří jsou chlapáci a ty kola pro ně drží stopu a ty těžké enduro stroje prostě silou utáhnou i na dropu. Já subjektivně u mé osoby, postavy si to nedokážu představit :). Mám co dělat i s 15 kg a to je max. Např. ta jump lajna ve Schladmingu ty skoro dirtové lavice (nemyslím tu novou extra jump) si s éčkem nedokážu představit skákat. Ale nikdy jsem éčko dolekopcom v bikeparku nezkoušela, tak že se možná pletu..?..ale myslím že ne:). Vidím, jak s tím jezdí a je vidět, že to stopu drží, ale je těžké udělat s tím tríček a právěrychlezměnitsměr. Za mě ty těžké Éčka 25 kg dolekopcom dávají smysl od 80 kg a 180 cm. Tak jako dolekopcom 29" od cca 175. cm.
Na tu první větu jsem celkem zvyklej, letos jsem ji slyšel asi jen 150x. :D Se skokama obecně nemám problém, ale. Dirty neskáču (alepoň ne cíleně) a triky neumím. Naposled jsem byl na pořádné skákací lajně loni v Leogangu a to bylo ještě na analogu. Na Plešivci nebyl prostor na bikepark, byl jsem tam jen na blinduru a v neděli v noci jsem se vracel domů, takže nedokážu posoudit jestli je to měřítko. Největší skoky pro mě byly letos v Koutech, na Kraličáku ta červená lajna nebo v zamilci v brně. Soustředil jsem se jen na závody, takže jsem letos nebyl na žádných opravdu velkých poletech. Musel jsem i na to zvykat, s oblibou říkám, že to je jinej sport (alespoň to jak jezdím). Mně se s tím skáče dobře, skvěle to drží trajektorii, ale člověk (já) se musí odrážet v určitých momentech víc motorkově. Metrovej bunnyhop z místa neudělám a když jsem začínal, tak jsem sotva vyskočil na obrubník, ale je to jen o zvyku je potřeba vnímat jak motor funguje využít to ve svůj prospěch a při mý konstituci mi nic jiného nezbývá
Hele chtěl jsem původně napsat něco podobnýho ale shrnul Jsi to za mně. jen bych chtěl taky podotknout a snad mi to tentokrát robot schroustá, že je docela zajímavý, kdo Nás reprezentuje v E-biku na MS. "Jakože bejvalej sjezdař". Jako já ho žeru, má můj upřímnej obdiv ale vždyť na jednoho "bejvalýho"sjezdaře tu musí bejt minimálně deset ixcéčkařů s lepší výkonností??? To samý Myšák-MČR, Frky-taky něco takovýho. Samý XC persóny. Takže jako vážně je ten e-bike tak perspektivní disciplína? A bavím se teď o výkonostním ježdění, masy prodanejch kol pro masy všelijakejch lidí mně v tomhle nezajímaj. Taky ještě druhá věc, ani nevím kolikrát jsem byl třeba letos na Trutnov T. a až jsem se dojímal, kolik opravdu mladejch kluků (holek taky asi někde) tam jezdilo na normálním kole a ne na e-biku. Vždyť tohle je už úplně jiná generace s jiným uvažováním. Fakt by mne to zajímalo, proč většinu vidím jezdit na normálním kole a ne na éčku. Spíš mi přijde, že to je (ebike) v tom ježdění záležitost pořád starších lidí (jako třeba já už) nebo prostě někoho, komu se to líbí, samozřejmě. Ale ty mladý na analogu podle mne hovořej o něčem jiným.
- Tony 2.11.2024 - 21:10
Tak paradoxne na endurozavodech jsem posledni dobou zaregistroval vice mladych kluku na eckach,,tusim tam trosku ze nasli diru a snazi se treba o specializaci a vidi v tom nejaky potencial..protoze zavodni enduro na eckach je zajimava disciplina,fyzicky a i technicky dost narocna i kdyz se to nezda..samozrejme pokud je zavod na trati k tomu spec,natazene
Co si budem, je to málo. Většina lidí na éčku nechce závodit, což mně osobně přijde škoda, protože to pak tuhle kategorii na závodech moc daleko neposune. Např. na ES jsou powestage postaveny celkem fajn, ale pro mnoho lidí je to za hranicí, co jsou schopni s kolem do kopce předvést a to je potom odrazuje jezdit na závody pravidelně. Například na Blinduru letos startovalo 86 jednotlivých lidí a registrováno bylo kolem 100, ale to nejsou závody, je to spíš vyjížďka a tomu i odpovídá obtížnost PS (jestli na ES je to 7/10, tak na Blinduru je 2/10) a i tak to mnoho lidí nevyjede nebo s tím mají velké problémy. To znamená jediné, lidé se chtějí bavit a ne se někde jebat, což chápu a zároveň mě to mrzí, protože tenhle způsob závodění mi přijde pro ebike správný. Pro příští rok odmítám jet na závod, pokud nebudou pro ebike RZ do kopce.
- PTBack 4.11.2024 - 21:28
Já bych celkem i souhlasil s tím, že je to zajímavý. Proč ne. Že se na různejch závodech můžou najít i úplně mladý kluci na éčkách... No, možný důvody Jsi popsal. Ale je jich tam násobně víc na normálním kole. A i vlastně sám píšeš, že v normálních kolech je přetlak a větší konkurence.
Naprosto souhlasim... pise se rok 2024 a v parkach porad potkavam dh a normalni endura.... kdyz tam nekdo ma ecko a ceka na lano tak je spis za exota on/ona... v alpskych vyjezdem jsem zas za exota ja na normalnim kole...
Porad nechapu proc bych jezdil lajny s nulovym stoupanim na ecku o xkilo tezsi nez muj sjezdak s 200mm....
Ale jo, vždyť je to fajn. Kdo chce a má na to prachy, tak si to koupí a bude spokojený. Já v tom už fakt nevidím nic špatného. Rozhodně lepší, než důchodci, kteří nedokážou ukočírovat svoje Crussisy ani na cyklostezce. On je totiž rozdíl, když si něco takového koupí člověk, který na kole už někdy seděl a tak nějak s tím umí pracovat a ne blb, co si to nechá čipnout na 50 a potom s tím terorizuje cyklostezky a turistické značky. Až se mi jednou nebude chtít, tak zahodím klasické kolo, a něco takového si pořídím, ale rozhodně mě k tomu nedotlačí doba, trendy, kamarádi nebo ostýchavé pohledy okolí.
...kucí ve při, dole kopcom, je pěkná slovní hříčka ale: ...když to začnu zadávat do řádku vyskočí na mě ,,DoleKOPCOM - enduro, trail, downhill , ale i ebike - baví nás jezdit hlavně z kopce"... je tam vlastně schovaný všechno a tož mudruj...já se asi nejvíc ztotožňuju s posledním názorem MD...a k tématu: až nebudu vědět co se čtvrt míčem a víc, bral bych spíš : Pivot Shuttle LT ...
E-kola jsou skvělý na budování sebevědomí analogáčů. Tuhle jedu krpál, přede mnou jako cíl týpek na klasickým kole. A docela se u toho kroutí, snaží se, nechce se nechat předjet, ne ne ne. Pak v půlce kopce, když už mně má za zadním kolem "jakože" plánovaně zastaví u odpočívadla. Ok, sbohem a šáteček. Bez ztráty kytičky. Vydupu v nastaveným tempu kopec, nahoře zvolním, někdo mi volá, zastavuju abych ho vytípnul a v tom se prohrne okolo alibista. No nic, úzký pláště, valí to. Pak sjezd a dole jsem zase za ním. Ale teď už to panáčkovi nahoru tak nejede anebo mne fakt už nasr.. a tak ho-s pozdravem-dávám. A ejhle, copak to má kulišák na spodní rámové trubce za nádor... cheche che. Nic Ti tak nedodá sil, jako předjet éčkaře :) Sory za ten fejeton, venku je pošmourno a odpolední vyjížďka ještě daleko.